خلاصه کتاب ” سرمایه گذار هوشمند ” نوشته بنجامین گراهام

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آذر, ۱۴۰۱
خلاصه کتاب " سرمایه گذار هوشمند " نوشته بنجامین گراهام

در افسانه‌های قدیمی انسان‎‌های خردمند تاریخچه امور فناناپذیر را در یک عبارت کوتاه خلاصه کرده‌اند: «این نیز بگذرد». اگر بخواهیم به همین روش راز یک سرمایه‌گذاری عاقلانه و باهوش را در سه کلمه خلاصه کنیم به این شعار می‌رسیم: «امنیت در سود». تهدید در تمام سیاست‌هایی که برای سود اتخاذ کرده‌اید وجود دارد.

بنابراین امنیت در سود مفهومی کاملا ضروری به نظر می‌رسد. بنجامین گراهام در کتاب سرمایه‌گذار هوشمند، اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی را بیان می‌کند. با خواندن این اثر می‌توانید مطالب زیادی برای سرمایه گذاری در بورس بیاموزید. سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند بازار مالی خوبی را برای شما رقم بزند؛ اما به شرط آنکه بدانید چطور باید سرمایه‌گذاری کنید. یک سرمایه‌گذار باهوش در فرایند سرمایه‌گذاری‌هایش بسیار با دقت عمل می‌کند.

هرچه اصول سرمایه‌گذاری عقلانی‌تر باشد، استراتژی سرمایه‌گذاری به نتایج بهتری منجر خواهد شد در کتاب سرمایه‌گذاری هوشمند می‌آموزید که خرید و فروش سهام نه تنها بر پایه‌ شانس و اقبال نیست، بلکه نیاز به صبر و دانش خوبی از بازار هم دارد. در واقع شما نیازی به تحلیل‌های زیاد و بازی با ارقام سنگین هم ندارید. فقط باید اصولی را بدانید که بر اساس آن‌ها بتوانید بیشترین سود را از سهامتان کسب کنید. وارن بافت، این کتاب را بهترین کتاب برای سرمایه‌گذاری می‌داند.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

خلاصه کتاب سرمایه گذار هوشمند

کتاب سرمایه گذار هوشمند یکی از ده کتاب بسیار مهم سرمایه گذاری در بورس‌های جهان و الهام بخش بزرگترین سرمایه گذاران و ثروتمندان جهان مانند وارن بافت است.

پرسودترین سرمایه گذاری عمر چیست؟ کتاب سرمایه گذار هوشمند یکی از ده اثر اصلی در زمینه سرمایه گذاری مبتنی بر ارزش ذاتی است که مبانی نظری سرمایه گذاری محافظه کارانه و به دور از ریسک در بازارهای سرمایه را مطرح می‌کند.

آکادمی بازار قصد دارد با ارائه خلاصه‌ای از کتاب سرمایه گذار هوشمند برخی از نکات کتاب را در اختیار شما قرار دهد تا با ذهن روشن‌تری در زمینه سرمایه گذاری گام بردارید.

تجزیه و تحلیل قبل از سرمایه گذاری

تجزیه و تحلیل قبل از سرمایه گذاری

هر زمان که بخواهید روی چیزی سرمایه‌ گذاری کنید، باید کاملا آن را تجزیه و تحلیل کنید و شواهد و مدارکی برای آن پیدا کنید. وارد هر کاری که شده‌اید، باید بتوانید قدرت بیرون آمدن از آن را هم داشته باشید.

در سرمایه گذار هوشمند سال 2007 نرخ تورم ایالات متحده دو و نیم درصد بود به این معنی که اگر روی حساب بانکی یا اوراق قرضه یا هرچیز دیگری که روی دو درصد بود سرمایه گذاری می‌کردید پول خود را از دست داده بودید یا حداقل ارزش پول شما از دست می‌رفت.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

با پولی که می‌شد سال 2007 دویست قرص نان خرید الان صد و نود و نه نان می‌توان تهیه کرد. روی صندوق سرمایه‌ گذاری ارزیابی شده سرمایه‌ گذاری کنید. چون ارزان‌ قیمت هستند و سعی می‌کنند که متفاوت از بازارهای دیگر عمل کنند.

در سرمایه گذار هوشمند علاوه بر این، اجازه ندارند بیش از حد مشتری داشته باشند و تبلیغات هم ندارند. تجارتشان اینگونه است که مشتری‌‌ها، خودشان به دنبال آن‌ها می‌روند. این صندوق‌‌ها برای سرمایه‌ گذاری مناسب هستند.

سرمایه گذاری ارزشی

سرمایه گذاری ارزشی و سرمایه گذار هوشمند، سرمایه گذاری روی چیزهایی است که ارزش ذاتی دارند. باید درک کنیم که پول وسیله است و این سرمایه ارزشی مربوط به زندگی شماست.

می‌توانید روی وقت و افکار خود سرمایه گذاری کنید یا اینکه روی بدن خود سرمایه گذاری کنید. حتی این کار را از طریق دوستان خود نیز می‌توانید انجام دهید. به یاد داشته باشید طی هر 5 سال شما ده هزار ساعت وقت داشته‌اید که در کاری استاد و بهترین باشید. حتی اگر هفته‌ای چهل ساعت کار کنید و هرشب هشت ساعت بخوابید، باز هم هر پنج سال برای این کار ده هزار ساعت وقت داشتید.

پس باید با خودتان فکر کنید که به جای اینکه از این فرصت استفاده کنید وقت خود را صرف چه کارهایی مانند سرمایه گذار هوشمند کردید؟ روی بدن خود سرمایه گذاری می‌کنید تا طول عمرتان بیشتر شود؟

روی غذایی که می‌خورید، سرمایه گذاری می‌کنید تا سالم بمانید؟ روی دوستان خود سرمایه گذاری می‌کنید تا باهوش‌تر شوید و فرصت‌های برقراری ارتباط بهتری با دیگران به دست بیاورید؟ روی افکار خود سرمایه گذاری می‌کنید تا خوشحال‌تر باشید؟

وقتی می‌خواهید روی چیزی وقت بگذارید این نکات را باید به یاد داشته باشید. برای ایجاد حاشیه امن می‌توانید از منطق ریاضی و داده‌های آماری استفاده کنید. به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری‌های متنوعی انجام دهید و هیچوقت به یک منبع درآمد تکیه نکنید. توجه کنید که هرچقدر یک شرکت بزرگتر باشد نوسانات بیشتری هم دارد. پس همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نچینید.

معرفی بنجامین گراهام

معرفی بنجامین گراهام

بنجامین گراهام در ‌سال 1894 در انگلستان چشم به جهان گشود. گراهام یکی از معروف‌‌ترین فعالان بورس در سال‌های دهه ۶۰ میلادی بود که علاوه بر نظریه‌ پردازی با خریدهای خود توانست به عنوان یک بروکر موفق نام خود را در تاریخ بورس نیویورک ثبت کند.

گراهام در یک سالگی همراه با خانواده به آمریکا مهاجرت کرد و در کودکی بعد از فوت پدرش فقر را تجربه کرد و از همان کودکی در کنار تحصیل به کار هم می‌‌پرداخت. او توانست در ادامه از دانشگاه کلمبیا بورسیه گرفته و در رشته‌‌های فلسفه و ریاضیات تحصیل کند اما گرایش او به بازار بورس از ۲۰ سالگی زمانی که در یکی از کارگزاری‌های وال‌استریت مشغول به کار شد مشخص شد.

او خیلی از اوقات پنهانی به مشتریان کارگزاری مشاوره می‌‌داد و همین موجب حسادت‌ دیگر همکاران او‌ شد و‌ درنهایت از آنجا اخراج شد. ولی گراهام که به سرمایه‌ گذاری‌‌های خود اطمینان زیادی داشت با سرمایه‌ای کم به خرید سهام در بورس نیویورک ادامه داد و پس از مدت کوتاهی توانست ‌میلیون‌‌ها دلار از این راه به دست آورد و نام خود را به عنوان یکی از معامله‌ گران مطرح وال‌ استریت مطرح کند.

آثار تالیفی بنجامین گراهام بسیار ارزشمند و کاربردی است. او در سال 1934 به همراه دیوید دادد کتاب «تحلیل اوراق بهادار» را منتشر کرد. در این دوره تحلیل در هنگام خرید سهام پیشرفت چندانی نداشت و کارگزاران بدون عدم قطعیت به خرید سهام می‌پرداختند.

دومین کتاب او با نام سرمایه گذار هوشمند در سال 1944 چاپ شد که تا به امروز از بهترین کتاب‌های حوزه سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید و یکی از منابع دانشگاهی محسوب می‌شود. تحقیقات و تحلیل‌های بنیادی او سال‌هاست منبعی معتبر برای تحلیل‌‌گران به شمار می‌آید. گراهام را می‌توان بنیان‌گذار مفاهیم جدیدی نظیر حاشیه امن، ارزش‌گذاری و ارزش ذاتی سهم دانست.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - کتاب

سرمایه گذار هوشمند باشید

سرمایه گذاری وقتی هوشمند است که بیشتر شبیه کسب و کار باشد و اصولی که برای یک کسب و کار وجود دارد، به طور کامل در آن رعایت شود. کسب نتایج سرمایه گذاری رضایت بخش ساده‌تر از چیزی است که بیشتر مردم فکر می‌کنند، اما به دست آوردن نتایجی بالاتر از این، سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

کتاب سرمایه‌گذار هوشمند مرجعی کامل برای اصول سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید. این چند سال پس از بحران مالی دهه 30 آمریکا منتشر شد. گراهام ضمن درس گرفتن از اشتباهات پیشین خود، در این کتاب می‌آموزد چگونه می‌توان به سرمایه‌گذاری موفق تبدیل شد.

پیشنهاد آکادمی بازار به شما برای فراگیری مهارت‌های بیشتر در سرمایه گذاری و کسب و کار بهره‌مندی از محصولات کتاب صوتی است که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید از تجربیات افراد موفق در این زمینه بهره‌مند شوید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی