کتاب « زندگی لذت بخش » نوشته جول اوستین

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۰ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۰ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب « زندگی لذت بخش » نوشته جول اوستین را در این مقاله مطالعه کنید.

کتاب زندگی لذت بخش اثر ماندگار نویسنده مشهور و توانا جول اوستین است. او در کتاب زندگی لذت‌ بخش به شما یاد می دهد که چگونه شادی را به زندگی‌تان تزریق کنید و از تک تک لحظات‌ خود لذت ببرید. نکته مهم کتاب زندگی لذت‌ بخش را می‌توان تأثیرگذاری بیش‌ از پیش آن بر روی زندگی عادی مردم در سراسر دنیا در نظر گرفت.

اهداف کتاب زندگی لذت‌ بخش را می‌توان به سه دسته خودشناسی خداشناسی حل مسائلی که در زندگی ، مهم می‌ دانیم تقسیم کرد. با آکادمی بازار همراه باشید تا با موضوعات و محتوای کتاب بیشتر آشنا شوید. 

درباره کتاب زندگی لذت‌ بخش

جول اوستین در کتاب زندگی لذت‌ بخش تلاش می کند همه آن مسائلی که مهم نیستند اما ما به دلیل شیوه اشتباه زندگی آنان را سدی برای خوشبختی می‌ انگاریم را حذف کند  و راه را برای رسیدن به اهداف نزدیک تر کند. آنچه باعث می‌شود که شما از زندگی لذت ببرید در حقیقت شیوه نگرش شما و نوع برخورد شما با موضوعات و مسائل مختلف است. هیچ‌ کس منکر این نخواهد شد که مشکل وجود ندارد اما اگر به زندگی با چشمانی باز نگاه کنیم متوجه این نکته خواهیم شد که در هر سختی، هدفی با تدبیر و تأمل پنهان است.

در کتاب زندگی لذت‌ بخش، جول اوستین بنای زندگی را بر مبنای لذت و نگرشی جدید به آن پایه ریزی می‌کند. او همواره متذکر می‌شود که یاد خدا را از یاد نبرید که اگر این اتفاق برای افکار شما رخ دهد صد در صد مشکلات شما افزایش خواهد یافت. در کتاب زندگی لذت‌ بخش، جول اوستین در سخنرانی خود همیشه تلاش می کند مثال‌ هایی از زندگی را برای مخاطبان بیاورد تا متوجه لذت‌ های هرچند کوچک در زندگی خود شود. مثلا متمرکز شوید بر روی سن همان پیرمرد، اگر شما در سن او بودید آیا به همان اندازه شاد بودید؟ آیا زندگی هنوز هم برای شما آنقدر امیدوار کننده بود که وعده حضور در سال بعد رتبه تماشاچیان بدهید؟

گاهی تنها کافی است با کسانی معاشرت کنید که دیدگاه شگرفی نسبت به زندگی دارند آن زمان است که معجزه لذت زندگی را خواهید دید. کتاب زندگی لذت‌ بخش، یک زندگی ایده آل را برای مخاطبان، همراه با ماشین و خانه لوکس تداعی نمی‌کند بلکه همه لذت زندگی به آن چیزی است که در اختیار دارید و در حقیقت تحت همان شرایط بهترین راه برای زندگی را انتخاب می‌کنید.

جول اوستین

کتاب زندگی لذت‌ بخش راهکار ویژه ای را برای شاد بودن در اختیار شنوندگان قرار می‌دهد آنجا که می‌گوید:

  • از هر آنچه دارید لذت ببرید اما به آنچه هستید قانع نباشید.
  • اگر کارها باب میل شما جلو نرفت، یا کسی در حق شما بد کرد، اجازه ندهید باعث شود تا ادامه زندگی‌تان را با نگرانی و ناامیدی و ناراحتی سپری کنید، سریع به زمانی که با خودتان در صلح بودید برگردید.
  • بنگرید که در 6 ماه گذشته چه  چیزی یاد گرفتید؟ ظهور درس‌ های زندگی است، و چه شرایطی موجب شده است که این تجربیات را در زندگی کسب کنید.
  • خداوند هیچ‌ گاه یک رویایی را در قلب تو نمی‌کارد مگر اینکه تمام چیزهایی که برای رسیدن به آن نیاز داری را در اختیار تو قرار دهد.
  • خداوند همیشه افراد درست را وارد زندگی تو می‌ کند، اما این شما هستید که باید اجازه دهید افراد اشتباه از زندگی شما خارج شود.

 

قسمتی از کتاب زندگی لذت‌ بخش

چند سال قبل مردی را در پایان یکی از مراسم‌ ها دیدم که ۱۰۶ سال عمر داشت، اما ۴۰ سال جوان‌ تر به نظر می‌ رسید ، خیلی خوشحال بود ذهن او شفاف بود، ۴۰ دقیقه در صف منتظر ماند تا من را ملاقات کند به او گفتم کاش می‌گفتید براتون صندلی می‌آوردند می‌توانستید بنشینید او گفت احتیاجی ندارم بنشینم زمانی که پیر شدم به‌ اندازه کافی می‌نشینم.

او یک مرد سیاه‌ پوست و خیلی خوش‌تیپ بود توی صورتش یک‌ دانه چروک هم دیده نمی‌ شد و به او گفتم که اصلاً باورم نمی‌ شد که ۱۰۰ سال داشته باشید شاید حداکثر ۷۰ ساله به نظر برسید دست خود را گذاشت بر روی شانه من و گفت جول، سیاه‌ ها پیر نمی‌شوند. ما خندیدیم و خندیدیم و وقتی که می‌خواست برود برگشت و به همه جمعیت گفت: سال بعد می‌بینمتان پیش خودم گفتم تعجبی نداره که انقدر سالم باشد او پر از شادی است، او هنوز شوخ‌ طبعی دارد و او عاشق خندیدن است به تمام آن سؤال‌ هایی فکر کنید درمان در وجود او موج زده است.

اما من متوجه هستم که پیر می‌ شویم و درنهایت می‌ میریم ولی شادی به شما قدرت می‌دهد. در زندگیتان با سختی و چالش‌هایی مواجه خواهیم شد، اما خداوند برای شما راه‌ حل دارد؛ شاد باشید. در روزگار سخت باید شادی خود را حفظ کنید، شادی به شما قدرت می‌دهد. ممکن است در زندگی تسلیم فشارهای زندگی شویم. ایمان واقعی باید در چهره شما نشان داده شود، لبخند بزنید، مهربان باشید، خندیدن را یاد بگیرید، قلب شاد مثل دارو است. از مصاحبت باهم لذت ببرید، این‌ها موجب می‌شود که روح تازه و جدید به رابطه شما وارد شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - شادی

در رابطه‌ تان خنده را حفظ کنید، خانواده‌ ای که باهم می‌خندند باهم می‌مانند. خصوصیت مشترک تمام آن‌ها که بیش از نود سال عمر کرده بودند این بود که آن‌ها انسان‌های بسیار شادی بودند. هر روز دلیلی برای خندیدن بیابید، از این به بعد داروی خود را مصرف کنید. زندگی شاد سیستم ایمنی ما را تقویت می‌کند، فشارخون ما را پایین می‌آورد. خنده موجب می‌شود که آرامش‌ بخش‌های طبیعی بدن آزاد شوند که موجب می‌شود ما آرامش پیدا کنیم و بهتر بخوابیم.
الآن بیش از هر زمان دیگری وقت شاد زندگی کردن است، قسمتی از راه‌ حل باشید، برای افراد اطراف خود قدری شادی ایجاد کنید، اگر کل روز را با نگرانی، استرس، غم سپری می‌کنید، خود را از نعمت‌ های خداوند جدا کرده‌اید.

درباره نویسنده

جول اوستین

جول اوستین فرزند جان اوستین و دولو رس است. جول در سال ۱۹۶۳ در آمریکا چشم به جهان گشود. جول تحصیلات دوران دبیرستان خود را در Humble شهر تگزاس در سال ۱۹۸۱ به پایان رساند.

او در دانشگاه Oral Robert تالسا ، رشته رادیو و تلویزیون را انتخاب و نیمه‌ تمام آن را رها کرد. جول اوستین اولین کار تلویزیونی خود را در تاریخ ۱۹۹۹ آغاز کرد. جول پس از ۶ روز تنها مسبب شروع فعالیت‌ های خود یعنی جان اوستین را از دست داد و بعد از آن به‌ عنوان کشیش در جای پدر خود، در کلیسای لیکوود مشغول شد. او نویسنده هفت کتاب پر فروش نیویورک تایمز است.

همه سخنرانی‌ ها و کتاب‌ هایی که از جول اوستین به چاپ رسیده است درون مایه ای مذهبی دارد و در همه ی آن‌ ها پایه اصلی ایمان، اعتقاد به خداوند و توجه به امتحانات الهی است. جول اوستین تا به امروز ۷ کتاب پرتیراژ به چاپ رسانده که هرکدام به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده است.

زندگی شاد سیستم ایمنی ما را تقویت می‌کند، فشار خون ما را پایین می‌آورد. خنده موجب می‌شود که آرامش‌ بخش‌های طبیعی بدن آزاد شوند که باعث می‌شود ما آرامش پیدا کنیم و بهتر بخوابیم. الان بیش از هر زمان دیگری وقت شاد زندگی کردن است، بخشی از راه‌ حل باشید، برای افراد اطراف خودتان قدری شادی به وجود بیاورید، اگر کل روز را با نگرانی، با استرس، با غم سپری می‌کنید، خود را از نعمت‌ های خدا جدا کرده‌ اید. بنابراین شما باید با راه های شاد زیستن آشنا شوید. یکی از این راه ها مطالعه کتاب در این زمینه و استفاده از تجربیات افراد موفق است.
Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی