کتاب ” راه موفقیت” نوشته جان گری

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۷ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب «راه موفقیت» اثر جان گری نویسنده‌‏ی کتاب محبوب «مردان مریخی، زنان ونوسی» (1992) است. تا امروز میلیون‌‏ها نسخه از کتاب‏‌های وی در سرتاسر دنیا به فروش رسیده است. کتاب راه موفقیت اولین ‏بار در سال 2000 میلادی منتشر شد.جان گری در این کتاب روش‏‌هایی بسیار مبتکرانه برای دست‏یابی به موفقیت شخصی پیشنهاد می دهد. او در کتاب خود تکنیک‌‏هایی برای دست‏یابی به حس شادمانی، عشق، اعتماد به‌‏ نفس و آرامش ارائه می دهد. با آکادمی بازار همراه باشید تا با محتوا و موضوعات کتاب راه موفقیت بیشتر آشنا شوید.

 

درباره کتاب  راه موفقیت

در این کتاب  می‏‌آموزیم که:

آن‏چه را عمیقا دوست داریم بیابیم و در مسیر رسیدن به آن حرکت کنیم

در ابتدا لازم است بدانیم آن‏چه که با تمام جان‏مان می‌‏خواهیم، آن‏چه تمایل داریم در زندگی‏مان انجام دهیم و زمان‏مان را با سخاوت صرفش کنیم، چیست. بسیاری از ما هنوز به این دانش اولیه دست پیدا نکرده ایم و کارهای مختلفی را با اهدافی به جز دنبال‌‏کردن علایق حقیقی‌‏ مان انجام می‌‏دهیم. زمانی که در راه علاقه و شور حقیقی‌ ‏مان حرکت کنیم، به راحتی می‌‏توانیم به چیزهایی که در زندگی می‏‌خواهیم، برسیم.

موفقیت مادی تنها در شرایطی ما را خوشحال می‌‏کند که از قبل احساس شادمانی کنیم

بسیاری از افراد فکر می‏‌کنند که موفقیت مادی برایشان شادی و آرامشی را که اکنون ندارند، به دنبال خواهد آورد؛ در حالی که در واقعیت این‏گونه نیست. در واقعیت، فرد به اندازه ای درگیر به‏ کسب ثروت و موفقیت بیشتر و بیشتر می‏‌شود که از یاد می برد از آن‏چه دارد لذت ببرد. از طرف دیگر، کسی که در زندگی یاد نگرفته باشد از زمان حال لذت ببرد و با آرامش و شادمانی زندگی کند، با رسیدن به موفقیت‌ ‏های بسیار بزرگ نیز، احساس شادی نخواهد کرد.

قدرت رسیدن به آن‏چه می‏‌خواهیم از اعتمادبه‌‏نفس، احساس مثبت و شوق نشأت می‌‏گیرد

با منفی ‏‌نگری و عدم باور به استعداد ها و توانایی هایمان هیچگاه به آن‏چه می‌‏خواهیم دست پیدا نمی کنیم. تنها با شوق، علاقه و ایمان است که می‌‏توانیم قدرت کافی برای رسیدن به نیازهایمان را در خود ایجاد کنیم، در مسیر اهداف‏مان حرکت کنیم و طعم رضایت را بچشیم.

قدرت تغییر در دست ماست. هیچکس به جز خود ما نمی‏‌تواند زندگی ما را تغییر دهد

بهانه آوردن کار راحتی است. هرشخصی می‌‏تواند ناکامی خود را به گردن دیگران بیندازد و برای تلاش نکردن در مسیر اهداف‏شان، هزاران هزار بهانه بتراشد. اما باید بدانیم که ما قدرت تغییر را در دست داریم. می‌‏توانیم، اگر بخواهیم و نباید منتظر بمانیم تا کسی دیگر زندگی را که می‏‌خواهیم، برایمان بسازند. ما خود مسئول هستیم.

قسمتی از کتاب راه موفقیت

«چالش واقعی زندگی در دستیابی به آن‏چه می‏‌خواهید نیست؛ بلکه نگهداری و خواستن چیزی است که به دست آورده ‏‌اید. افراد زیادی به آن‏چه می‌‏خواهند دست می‌‏یابند ولی از آن لذت نمی‏‌برند. هر آن‏چه به دست می‏‌آورند، هیچ‏گاه برایشان کافی نیست، همیشه این احساس را دارند که گویی چیزی را از دست داده‌‏اند. این افراد از خودشان، روابط‏شان، سلامت‏شان یا کارشان رضایت ندارند. همیشه چیزی وجود دارد که آرامش ذهن‏شان را از بین می برد. از طرف دیگر افرادی هستند که از آن‏چه هستند و آن‏چه می‌‏کنند و آن‏چه دارند، راضی هستند گرچه نمی‌‏دانند چگونه بر آن‏چه دوست دارند، بیفزایند. دل‌‏ های آن‏‌ها به روی زندگی باز است. با این حال برای تحقق‏‌ بخشیدن به رویاهایشان، کاری انجام نمی‏‌دهند.
آن‏‌ها خیلی تلاش می‏‌کنند، ولی نمی‌‏دانند چرا دیگران بیشتر از آن‌‏ها دارند. بیشتر افراد، جایی بین این دو بی‏‌نهایت هستند. موفقیت شخصی جایی در بین این دو قطب قرار دارد. یعنی در جایی که شما آن‏چه را که می‏خواهید به کسب می کنید، و برای آن‏چه دارید، سپاس‏‌ گذارید. موفقیت شخصی با این‏که چه کسی هستید، یا چقدر دارید، یا با آن‏چه به دست آورده‏‌اید، اندازه‏‌گیری نمی‌‏شود. در موفقیت شخصی با چگونگی احساس خوب‏تان نسبت به آن‏چه هستید، آن‏چه انجام داده‏‌اید و آن‏چه دارید، سنجیده می‌‏شوید.»

درباره‏ نویسنده

جان گری در دسامبر سال 1951 میلادی در تگزاس چشم به جهان گشود. او در سال 1992 با انتشار کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی مشهور شد. مردان مریخی، زنان ونوسی به سرعت به کتابی پرفروش در سرتاسر جهان تبدیل شد. جان گری که یک مشاور و زوج ‏درمانگر است، در این کتاب به بررسی مشکلات اساسی در روابط می‌‏پردازد. جان گری در خانواده‌ ‏ای از طبقه‌‏ی متوسط متولد شد. پدر او در صنایع نفتی کار می‌‏کرد و مادرش در یک کتاب‌ ‏فروشی مشغول به کار بود. گری 5 برادر داشت. پدر و مادر او هر دو مسیحی بودند. آن‌‏ها به جان یوگا یاد دادن و او را با آیین معنویت شرقی آشنا کردند. جان گری بعد از شرکت در یک سخنرانی درباره‏‌ی درون‏پویی (مدیتیشن) متعالی، به مدت نه سال در محضر شخصی به نام ماهاریشی ماهش آموزش دید. بعد از اتمام این مدت، گری ارائه‌‏ ی مشاوره و نگارش کتاب‌‏هایش را شروع کرد. او هم ‏‌اکنون یک مشاور خانواده و عضو رسمی انجمن مشاوران آمریکا و نیز عضو مجمع بین‏‌المللی مشاوران ازدواج و خانواده است. در سال 1996، گری با همراهی دو تن دیگر انستیتوی مریخ ونوس را بنا کرد. او در این انستیتو، مشاوران و تراپیست‌‏ها را با استفاده از اصول ارائه‌ ‏شده در کتابش آموزش می‌‏دهد. از دیگر آثار منتشر شده توسط جان گری می‌‏توان از مریخ و ونوس عاشق، بچه ها بهشتی اند، مردان و زنان و روابط، 75 راه برای گفتن دوستت دارم، فراتر از مریخ و ونوس نام برد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - خانواده موفق

شکست خوردن در طول مسیر اهمیت زیادی ندارد، مهم این است که ما انگیزه ادامه را از دست ندهیم و دست از تلاش برنداریم. مهم این است که خودتان و توانایی‌ هایتان را باور داشته باشید و بدانید که شکست در هر مرحله‌ ای پایان ماجرا نیست. عزمتان را جزم کنید و دوباره تلاش کنید. یکی از اقدامات در این زمینه استفاده از کتاب افراد مشهور و موفقی است که تجربه های خود را در راه رسیدن به اهدافشان بیان می کنند. بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما بهره مندی از محصولات کتاب صوتی است. برای استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی