کتاب ” جادوی انگیزش ” نوشته برایان تریسی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۴ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب  «جادوی انگیزش: طرحی برای تقویت روحیه کارکنان» یکی از آثار مفید و کاربردی «برایان تریسی» است. هدف برایان تریسی از نگارش کتاب جادوی انگیزش آموزش شیوه انگیزه‌ بخشی به کارکنان و کارمندان برای به حداکثر رساندن میزان بازدهی و در نهایت ارتقای سطح کسب ‌وکار مورد نظر است. برایان تریسی در کتاب جادوی انگیزش بر روی بهبود ارتباط میان مدیر و کارمند تمرکز کرده است. با آکادمی بازار همراه باشید تا با موضوعات و محتوای کتاب جادوی انگیزش بیشتر آشنا شوید.

درباره کتاب جادوی انگیزش: طرحی برای تقویت روحیه کارکنان

نویسنده در کتاب جادوی انگیزش به یک اصل مهم و اساسی توجه کرده است، این اصل نشان دهنده آن است که دستیابی به حداکثر میزان رشد، بهره‌ وری، بهترین عملکرد و در نهایت رسیدن به اهداف خود از کسب ‌و کار وابسته به توانایی و میزان انگیزه کارکنان است.

بسیاری از پژوهشگران معتقدند که کارکنان تنها 50 درصد از توانایی خود را در حین کار بکار می گیرند و 50 درصد مابقی صرف گفت‌ و گوهای بی‌ هدف ما بین کارکنان، دیر رسیدن به محل کار، وب گردی، زمان‌ های طولانی برای استراحت و… می‌ گردد. علت اصلی این هدر رفتن و اتلاف وقت، انگیزه نداشتن کارکنان برای انجام دادن کار مورد نظر است. این افراد معمولا بر روی کار خود و درست انجام دادن آن تمرکز نمی‌ کنند؛ بنابراین هر مدیری برای رسیدن به موفقیت به منبعی مانند کتاب جادوی انگیزش احتیاج دارد.

عناوین 21 فصل کتاب جادوی انگیزش به شرح زیر است:

فصل اول: عامل ناشناخته

فصل دوم: افراد مناسب را انتخاب کنید

فصل سوم: از همان ابتدا سخت بگیرید

فصل چهارم: انتظارات مشخص خود را به صورت واضح بیان کنید

فصل پنجم: مدیریت مشارکتی در پیش بگیرید

فصل ششم: چهار عامل انگیزه‌ بخش

فصل هفتم: پاداش، تأیید و تقویت

فصل هشتم: مدیریت بر مبنای ارزش‌ ها را نهادینه کنید

فصل نهم: مدیریت بر مبنای هدف

فصل دهم: از مدیریت بر مبنای استثناء بهره ببرید

فصل یازدهم: اصل پارتو را به کار گیرید

فصل دوازدهم: معلم باشید

فصل سیزدهم: به طور پیوسته به آموزش و رشد کارکنان خود بپردازید

فصل چهاردهم: بر بدون نقص بودن تاکید کنید

فصل پانزدهم: حلقه‌ های کیفیت و گروه‌های کیفیت تشکیل دهید

فصل شانزدهم: به صورت منظم از طوفان مغزی بهره بگیرید

فصل هفدهم: راهنما شوید

فصل هجدهم: الگوی کارکنان خود باشید

فصل نوزدهم: به حرف‌های کارکنان خود گوش بسپارید

فصل بیستم: دوستی را از یاد نبرید

فصل بیست و یکم: جادویی انگیزشی به پا کنید

قسمتی از کتاب جادوی انگیزش

«دو عامل اصلی از بین‌ برنده انگیزه در کار و زندگی وجود دارد: اولین عامل از بین‌ برنده انگیزه، ترس است. همین ترس است که افراد را از ریسک کردن، داوطلب شدن برای به عهده‌ گرفتن مسئولیت‌ های جدید یا هرگونه پیشرفتی باز می‌ دارد. دومین عامل، هراس از طرد شدن است. ترس از مورد انتقاد و سرزنش قرار گرفتن و نیز ترس از محکوم شدن، همگی از پیامد های همین ترس از طرد شدن است».

«هدف از هر کسب‌ و کاری، دستیابی به حداکثر نرخ بازده در سرمایه‌ گذاری‌ های انجام شده به وسیله سازمان است. سرمایه مالی بر حسب واحد پولی محاسبه می‌ شود، اما سرمایه انسانی امری به مراتب پیچیده‌ تر بوده و در بردارنده انرژی ذهنی، هیجانی و جسمی هر یک از کارکنان است. وظیفه شما به عنوان مدیر این است که کارایی این سرمایه انسانی را به حداکثر رسانده و بر دستیابی به ارزشمند ترین و مهم‌ ترین نتایج ممکن برای سازمان تمرکز کنید».

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - رضایت شغلی

«الگویی خوب برای کارکنان خود باشید، علاوه بر خواستن استاندارد های بالای کیفیتی از تک‌ تک کارکنان خود باید خودتان الگویی از کار با کیفیت برای آن‌ ها باشید. شما مسیر را مشخص می‌ کنید و الگوی کارکنان خود هستید. وقتی کاری را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهید که بی‌ شک چنین امری حاصل بالاتر رفتن از انتظارات معمول است، استانداردی از کیفیت را برای همه‌ افرادی که برای شما و با شما کار می‌کنند، تعیین می‌ کنید».

«برخی پژوهشگران اعتقاد دارند یک شخص معمولی فقط حدود 50 درصد از توانایی‌ های حقیقی خود را بروز می‌ دهد. 50 درصد باقی‌ مانده در ساعات کاری در قالب گفت‌ و گوهای بدون هدف با همکاران، وب‌ گردی، دیر حاضر شدن در محل کار، ترک زود هنگام محل کار، زمان‌ های استراحت طولانی و نیز انجام امور شخصی طی ساعات کاری به هدر می‌ رود».

«یکی از دلایل این هدر رفتن زمان این است که کارکنان به اندازه کافی از انگیزه لازم برای پرداختن به کار خود برخوردار نیستند، روی کار خود متمرکز نمی شوند، نیازی به انجام سریع کار نمی‌ بینند و نحوه انجام درست و دقیق کار را نمی‌ دانند. یک مدیر خوب باید به دنبال راهی برای پیشگیری از این هدر رفت زمان باشد».

درباره نویسنده

برایان تریسی؛ سخنران انگیزشی و نویسنده‌ ای که در تاریخ 5 ژانویه سال 1944 در شارلوت تاون متولد شد و اکثر آثار این نویسنده موفق با موضوعاتی در حیطه خود یاری منتشر شده است. او از زمان آغاز فعالیت حرفه‌ ای خود تاکنون کتاب های زیادی به چاپ رسانده است. قابل‌ ذکر است که برایان تریسی علاوه بر نویسندگی در حرفه‌ های دیگری مانند فروش و بازاریابی، واردات، مشاوره در زمینه مدیریتی، ساخت‌ و ساز و … نیز فعالیت دائمی و موفق داشته است.
شاید برایتان جالب باشد که تا به امروز برایان تریسی 4 بار به کشور ایران آمده است و در مرکز همایش صدا و سیما سخنرانی‌ های انگیزشی انجام داده است. از جمله دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کامیابی به 100 سالگی، راهکار برتر، مدیر برجسته باشید، قانون شکست‌ ناپذیر پول، جادوی جهت‌ دار کردن زندگی، ترفند هایی برای فروش بیشتر، 21 ویژگی میلیونرهای خود ساخته، فرسنگ‌ها راهی که باید رفت، خال هدف، هنر فروش کردن، موفقیت شغلی، مرکز توجه، نقطه تعادل خود را پیدا کنید، راهکار تجارت، همیشه عاشق بمانید، به شغل دلخواهتان برسید، ، فکرت را تغییر بده تا زندگیت تغییر کند اشاره کرد.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

می توانیم بگوییم انگیزه هم برای فرد و هم برای کسب و کار اهمیت زیادی دارد. انگیزه به افراد در دستیابی به اهداف شخصیشان کمک خواهد کرد. انگیزه موجب رضایت شغلی خواهد داشت و در توسعه خود فرد کمک بسیار زیادی خواهد کرد. آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند جهت افزایش انگیزه خودتان و در نهایت پیشرفتتان از محصولات کتاب صوتی استفاده کنید زیرا می توانید از تجربه و موفقیت های افراد مشهور و موفق جهان آگاه شوید و در نهایت پیشرفت کنید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی