خلاصه کتاب ” ثروتمند ترین مرد بابل ” نوشته جرج ساموئل کلشاسون

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ تیر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۴ دی, ۱۴۰۱
خلاصه کتاب " ثروتمند ترین مرد بابل " نوشته جرج ساموئل کلشاسون

کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» نوشته «جورج ساموئل کلاسون» است. کتاب از یک حالت داستانی با محتوای قوی و جذاب برخوردار است. کتاب حاوی راهنمایی‌هایی عملی و ارزشمندی است که می‌تواند به رفع کمبودها و مشکلات مالی کمک کند. این کتاب، هم به لحاظ ادبی و هم به لحاظ راهنمایی‌های مالی و اقتصادی، جالب توجه است.

در توضیحات پشت جلد کتاب آمده است: «این کتاب پس از انتشار، مورد استقبال بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، کارفرمایان و سرمایه‌گذاران قرار گرفت و توسط ایشان، در مقیاس وسیع و به تعداد زیادی توزیع شد. بدین ترتیب میلیون‌ها نفر، با شخصیت معروف “ثروتمندترین مرد بابل” آشنا شدند و از مطالعه داستان‌های زیبا و آموزنده این کتاب لذت بردند. در ضمن بسیاری از آنان دریافتند که رفع کمبودها و مشکلات مالی، کار چندان دشواری نیست.»

کتاب از یک حالت داستانی با محتوای قوی و جذاب برخوردار است. کتاب حاوی راهنمایی‌هایی عملی و ارزشمندی است که می‌تواند به رفع کمبودها و مشکلات مالی کمک کند. این کتاب، هم به لحاظ ادبی و هم به لحاظ راهنمایی‌های مالی و اقتصادی، جالب توجه است.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب ثروتمندترین مرد بابل نوشته جرج ساموئل کلاسون

کتاب ثروتمندترین مرد بابل نوشته جرج ساموئل کلاسون، مجموعه‌ای از داستان‌های واقعی است که هم از نظر ادبی و هم به لحاظ راهنمایی‌های مالی و اقتصادی بسیار موثر و کاربردی است. در همه داستان‌های این کتاب، علل مشکلات مالی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای عملی جالبی برای حل آن پیشنهاد می‌شود.

هدف واقعی در کتاب ثروتمندترین مرد بابل، ایجاد بینشی است تا علاقمندان به موفقیت مالی به کمک آن ثروتمند شوند و از ثروت خود نگهداری کنند و از درآمد حاصل آن مجدد ثروت بیشتر ایجاد کنند. با آکادمی بازار برای مطالعه خلاصه‌ای از کتاب ثروتمندترین مرد بابل همراه باشید.

دستیابی به آرزوها در کتاب ثروتمندترین مرد بابل

دستیابی به آرزوها در کتاب ثروتمندترین مرد بابل

آینده تو همچون جاده‌ایست کشیده شده به دور دست‌ها، این جاده پر است از بلند پروازی‌هایی که تو در آرزوی رسیدن به آن‌هایی، خواسته‌هایی مسرت بخش. برای تحقق این آرزوها و خواسته‌های مسرت بخش باید پول داشت. بنابراین با بکارگیری اصول مالی که در این کتاب به تفصیل توضیح داده می‌شود، می‌توان جای خالی پول را پر کرد و از زندگی شادتری بهره‌مند گردید.

درست مثل قانون جاذبه، این اصول جهانی و ثابت است. همانطور که به خیلی‌ها ثابت شده است به شما هم ثابت خواهد شد که این اصول کلید مطمئنی برای پولدار شدن، بیشتر شدن موجودی و رشد مالی شما است.

مسلما کسانی ک این قوانین ساده را یاد می‌گیرند، پول فراوانی به دست می‌آورند:

  1. پول درآوردن را شروع کن.
  2. هزینه‌ها را کنترل کن.
  3. طلای خود را چند برابر کن.
  4. پس انداز خود را حفظ کن.
  5. خرید خانه، یک سرمایه گذاری سود آور است.
  6. تضمین کن در آینده درآمدی خواهی داشت.
  7. توانایی پول درآوردن خود را بیشتر کن.

کلید موفقیت

رفاه یک ملت در گرو رفاه مالی هر یک از افراد آن است. موفقیت به معنای دستاوردهای حاصل از توانایی‌‌ها و تلاش‌های ما است. آمادگی مناسب کلید موفقیت ما به شمار می‌آید. بی شک افکار ما توسط اعمال ما جهت دهی می‌شوند و همینطور افکار ما جهت خود را از فهم و درک ما می‌گیرند.

استاد احمد محمدی
آدم‌ها فقیر بی‌پول نیستند، بلکه بدون رویا هستند.
استاد احمد محمدی

دانش و آگاهی مالی به عنوان راه علاج درد بی پولی در این کتاب معرفی می‌شود. در واقع هدف این کتاب ارائه دانشی است برای پول درآوردن، نگهداری پول و بیشتر کردن پس انداز. بی شک بلند پروازی موفقیت مالی با علم به این دانش میسر می‌شود.

بابل

بابل

بابل، مهدی که در آن اصول اولیه مالی پایه ریزی شده و هنوز در سراسر دنیا از آن استفاده می‌شود. بابل ثروتمندترین شهر روزگار قدیم بوده است چون شهروندان آن ثروتمندترین مردمان زمان خود بودند. آن‌ها به ارزش واقعی پول پی برده بودند و برای به دست آوردن پول، نگهداری آن و اینکه با پول به پول بیشتری برسند از اصول صحیح مالی استفاده می‌کردند. به این ترتیب همه آن چیزی را که ما می‌خواهیم، آن‌ها به دست می‌آوردند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - قانون جذب

صفحات تاریخ شهری زیباتر از بابل را به یاد ندارد، نام این شهر تصویری از ثروت و عظمت را تجسم می‌کند. گنجینه‌های پر شده از طلا و جواهرات گرانبهای آن حکایتی افسانه‌ای است. شاید فکر کنید این شهر ثروتمند در منطقه استوایی پوشیده از جنگل‌های سرسبز و انبوه و سرشار از منابع غنی معادن و فلزات قرار گرفته بود.

اما این حقیقت ندارد، این شهر همجوار با رود فرات در دره‌ای خشک و لم یزرع واقع شده بود. نه جنگلی بود و نه معدنی و نه حتی سنگی برای ایجاد بنای ساختمانی، میزان بارش باران به حدی کم بود که کشت هیچ محصولی میسر نبود.

باید گفت که این شهر نمونه بارزی از توانایی بشر برای رسیدن به اهداف بزرگ، با استفاده از امکانات موجود در آن بود. تمامی منابع این شهر با تلاش انسان مهیا شده بود. در حقیقت پایه و اساس ثروت شهر بابل، بشر پیشرفته بود.

بابل فقط دارای دو منبع، یکی زمین حاصل خیز و دیگری رودخانه پرآب فرات بود. مهندسان بابل مسیر آب رودخانه را با سد و کانال‌های آبی تغییر جهت می‌دادند و با گذر از دره خشک و لم یزرع حیات را به زمین می‌بخشیدند. این روش اولین شاهکار مهندسی در تاریخ بشر متمدن به حساب می‌آید.

راز ثروتمند شدن در ثروتمندترین مرد بابل

در دوران بابلی‌ها، بنسیر و کوبی نزد آرکاد که ثروتمندترین فرد بابل بود رفتند و از او درمورد راز ثروتمند شدنش سوال کردند. آن‌ها گفتند با اینکه بیشتر و سخت تر از او کار می‌کنند اما همچنان در فقر به سر می‌برند و آرکاد هر روز ثروتمندتر از دیروز است. آرکاد مدتی سکوت کرد و بعد سخن گفت. او گفت که زمانی همانند کوبی و بنسیر سخت کار می‌کرده تا اینکه روزی با مرد ثروتمندی معامله‌ای انجام داده است.

آرکاد ادامه می‌دهد: در مقابل افشای راز ثروتمند شدن، کتیبه‌های درخواستی آن مرد ثروتمند را برای او نوشتم. مرد ثروتمند پذیرفت و هم پیمان شدند تا هر روز در مقابل یک کتیبه، یک بخش از راز ثروتمند شدن را به آرکاد یاد دهد و آرکاد در آخر گفت: من راه ثروتمند شدن را پیدا کردم.

او ادامه داد: اما تنها با یک شرط آن را به شما یاد می‌دهم تا شما نیز آن‌را با هم کیش‌هایتان به اشتراک بگذارید تا تمام مردم بابل ثروتمند شوند. این مسیر قابلیت ثروتمند کردن هرآنکه در آن قدم بردارد را دارد.

معرفی جرج ساموئل کلاسون

معرفی جرج ساموئل کلاسون

جرج ساموئل کلاسون سال 1874 در لوزیانا چشم به جهان گشود و در سال 1957 در کالیفرنیا درگذشت. در هشتاد و دو سال عمر، او مشغول به سرباز ارتش، یک مرد تجارت و نویسنده موفق بود. او در ارتش آمریکا در جنگ میان اسپانیا و آمریکا شرکت کرده بود.

جرج کلاسون صاحب دو شرکت بزرگ بود که یکی شرکت تولید نقشه کلاسون و دیگری یک انتشارات به اسم خود او بود. شرکت تولید نقشه او اولین نقشه اطلس آمریکا را ثبت کرد. او در علم و فنون تجارت مهارت بی نظیری داشت و کتابی در همین رابطه نوشت به اسم طلا پیشگان که بعدا به ثروتمندترین مرد بابل تغییر نام داد.

ثروت قدرت است و بسیاری از چیزها را امکان پذیر می‌نماید و می‌تواند مایه آرامش جسم و روح باشد. شما می‌توانید با مطالعه و افزایش آگاهی خود در این زمینه در طول زمان به خواسته‌های خود برسید.

همچنین آکادمی بازار به شما استفاده از محصولات کارآمد و بسیار موثر کتاب صوتی را جهت افزایش مهارت‌های خود برای موفقیت در زندگی شخصی و کسب و کار پیشنهاد می‌کند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی