کتاب “توقف ناپذیر ” نوشته ماریا شاراپووا

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب توقف ناپذیر، قصه زندگی شخصی ماریا شاراپووا است. ستاره بین‌المللی مشهور و محبوب تنیس. کتاب توقف ناپذیر اطلاعاتی از زندگی او به دست می‌دهد.از وقتی که خانواده‌اش بعد از حادثه چرنوبیل از بلاروس فرار کردند تا زمان اقامتش در آمریکا و موفقیت‌های کاری اعجاب برانگیزش. خود زندگینامه شاراپووا گواهی بر قدرت اراده قوی و عزم تزلزل ناپذیر او است.ماریا شاراپووا کاری را انجام داد که پیش از او هیچ یک از بانوان ورزشکار شوروی سابق و یا روسیه موفق به انجام آن نشده بودند. او در صدر جدول رتبه‌بندی انجمن تنیس زنان جهان قرار گرفت و بیشترین دست‌مزدها را در بین زنان ورزشکار گرفت. در ادامه با موضوعات و محتوای کتاب توقف ناپذیر بیشتر آشنا می شویم.

قسمتی از مقدمه کتاب توقف ناپذیر

روزهای آخر مسابقات اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۶ بود. پرستاری از من خواست به او نمونه‌ی آزمایش بدهم که چیز غیرمعمولی نیست. یکی از اقدامات عادی است که ITF، فدراسیون بین‌المللی تنیس، برای آزمایش دوپینگ ورزشکاران و پاک نگه داشتن آن انجام می‌دهد. بیست و هشت سال داشتم، بیشتر از یک دهه بود که چنین آزمایش‌هایی را داده بودم، بلافاصله آن را فراموش کرده و ذهنم درگیر مسائل مهمتری می‌شد: دوره‌ی بعدی مسابقات یا بازی بعدی که باید در آن برنده می‌شدم. پنج گرنداسلم برده بودم که اوپن استرالیا هم یکی از آنها بود، اما اشتیاق پیروزی در مسابقات هیچگاه مرا رها نمی‌کرد. در حقیقت، این شوق روزبه‌روز بیشتر هم شده بود. همان‌طور که به انتهای دوران حرفه‌ای نزدیک ‌می‌شدم زمان برایم اهمیت خاصی پیدا کرده بود. تنها چند ضربه با یک گرنداسلم دیگر فاصله داشتم.سرنا ولیامز مرا در فینال ۲۰۱۵ شکست داد، مارس شدم. از شکست متنفرم، ولی با خوشبینی و قدرت از آن عبور کردم.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - تمرکز

کتاب توقف ناپذیر به چه کسانی توصیه می شود؟

_ورزشکاران جوان بلندپرواز.

_طرفداران تنیس و تنیس بازها.

_افراد بلند پرواز و علاقمندان قصه‌های الهام بخش جهت استفاد برای رسیدن به هدف.

_افراد در جستجوی موفقیت و پیروزی.

مطالعه کتاب توقف ناپذیر چه فایده ای دارد؟

با مطالعه این کتاب شما یاد می‌گیرید که موفقیت واقعا از کجا می‌آید؟ یک انسان موثر و موفق بودن در زمینه حرفه خود چه چیزهایی می‌خواهد؟ خب ،خیلی چیزها از جمله استعداد زیاد، قدرت اراده و شجاعت تحمل مصدومیت و انتقادها. شاراپووا بیش از همه به این قالب می‌خورد.
در حقیقت جایگاه او به عنوان یکی از بزرگترین تنیسورهای جهان به دلیل توانایی ذاتی، عزم و اعتماد به نفس اوست. اما خودزندگینامه شاراپووا تنها گزارشی از پیروزی ها و باخت‌ها نیست، آنچه این کتاب را از دیگر زندگینامه‌ها متمایز می‌کند نحوه داستان‌گویی شاراپووا و نگرش خاص او به جهان است.

قسمتی از متن کتاب توقف ناپذیر

گاهی اوقات از خودم می‌پرسم: چرا کتاب نوشتم؟

یک از علت های آن گفتن داستانم است، و دلیل دوم درک آن. کودکی‌ام از جهات بسیار زیادی اسرارآمیز است، حتی برای خودم. همیشه سوالات تکراری از من پرسیده شده است: چگونه به این جا رسیدم؟ چگونه این کار را انجام دادم؟ چه چیزی صحیح بود و چه چیزی غلط؟ همان‌طور که گفتم، به یک چیز شهرت دارم، سرسختی، توانایی ادامه دادن در شرایط بد.

درباره نویسنده

ماریا شاراپووا متولد 19 آوریل 1987 است. او  تنیس‌باز شناخته‌شده روسی و دارای ۵ عنوان قهرمانی مسابقات گرند اسلم تنیس جهان است. او در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۲ مقام اول بین تنیس‌بازان زن جهان را کسب کرد. او در سال ۲۰۰۸ با کنار زدن رقبایی مثل ژوستین آنه و آنا ایوانوویچ قهرمان  نخستین گرند اسلم سال یعنی مسابقات تنیس آزاد استرالیا شد.
او جزء ده تنیس‌باز زن جهان است که موفق شده است در هر ۴ مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۰۴، آزاد آمریکا ۲۰۰۶، آزاد استرالیا ۲۰۰۸ و آزاد فرانسه ۲۰۱۴ را پیروز شود. همچنین او برای اولین بار در مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۱۲ شرکت کرد و برنده مدال نقره شد. او در ۸ فینال گرند اسلمی که حضور داشته در ۴ رقابت بازنده شده‌است. ماریا جزء ۳۰ تنیس‌باز برتر جهان در طول تاریخ است.
شاراپووا اولین زنی روسی است که در صدر جدول رتبه‌بندی انجمن تنیس زنان جهان قرار گرفت. در ۵۲ هفته رقابت‌های متفاوت، او دربین شرکت‌کنندگان، بهترین نتیجه را گرفت. گفتنی است که ماریا پانزدهمین شخصی است که موفق به گرفتن این عنوان در طول تاریخ ۳۰ساله حیات این انجمن شده‌است. شاراپووا بیشترین دستمزد را در بین زنان ورزشکار دریافت کرده‌است. با آن‌که در آمریکا زندگی می‌کند اما ملیت روسی خود را حفظ کرده‌است.

در‌ مدت زمانی کوتاه ‌از ‌دره ‌خارج ‌شوید، ‌زمان ‌بیشتری‌ را‌ بر‌فراز ‌قله ‌بمانید ‌و ‌در ‌زندگی ‌و‌ شغلتان قله های ‌بیشتر ‌و ‌در‌ه های‌ کمتری ‌داشته ‌باشید. قله ها ‌و ‌در‌ه ها‌ به ‌هم ‌وابسته اند. اشتباهات‌ شما‌ در‌ دورا‌نهای‌ خوب‌ امروزتان،‌ به وجودآورنده دوران‌های‌ بد‌ فردایتان‌ هستند‌ و‌ رفتارهای‌ خردمندانه‌ شما‌ در‌دورا‌ن های ‌بد ‌امروزتان،‌ پدیدآورنده ‌دوران های ‌خوب ‌فردایتان ‌خواهند ‌بود. بنابراین شما باید شیوه مقابله با اتفاقات خوب و بد و راه های رسیدن به موفقیت را بدانید تا بتوانید فردایی بهتر برای خود رقم بزنید. پیشنهاد آکادمی بازار در این زمینه به شما استفاده از محصولات کتاب های صوتی است. کتاب هایی که توسط افراد موفق و مشهور در زمینه تجربه شخصی و اصول رسیدن به پیشرفت نوشته شده است. برای استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کتاب صوتی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی