خلاصه کتاب ” انگیزش ” نوشته دن آرییلی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ تیر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۴ دی, ۱۴۰۱
خلاصه کتاب " انگیزش " نوشته دن آرییلی

کتاب انگیزش، اثر دن آرییلی کتابی جذاب، مفید و کاربردی است که برای مخاطبان و خوانندگانش مطالب و نکات کارآمد و بسیار ضروری را به همراه می‌آورد. کتاب انگیزش دربردارنده راه‌ها و روش‌‌هایی ایجاد انگیزه در افراد را بیان می‌کند.

این کتاب ذات و شکل واقعی، خالص و درست انگیزش و بی‌‌بصیرتی و بی‌‌خردی ما را درمورد برخورد با پیچیدگی‌‌ها، مشکلات و دشواری‌ها و قوت‌‌ها و نقاط قدرت آن را به‌ خوبی در آزمایش و کاوش قرار می‌دهد و می‌‌آزماید.

این عمل می‌‌تواند نور و امیدی بر این جهان بزرگ، وسیع، پهناور، پیچیده زیبا و روانشناسی باشد و تاثیر زیادی بر جای بگذارد. با آکادمی بازار برای مطالعه خلاصه‌ای از کتاب انگیزش همراه باشید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

انگیزه در کتاب انگیزش

در کتاب انگیزش اثر دن آرییلی آمده برای داشتن انگیزه قوی و حس خوب به فعالیتی که انجام می‌دهید، انگیزاننده‌های بیرونی مانند پاداش‌ها کافی نیستند. ما نیازمند معنا و انگیزه ی درونی نیز هستیم.

هر روز که از خواب بر می‌خیزیم، به دنبال چیزی هستیم که به ما انگیزه مورد نیاز برای انجام کارهایمان را بدهد. می‌کوشیم به خودمان، فرزندان و اطرافیانمان نیز این انگیزاننده‌ها را بدهیم تا کارهای مطلوب از نظر ما را انجام دهند.

با این وجود،اکثر مواقع تصور ما از انگیزه، پاداش یا عاملی بیرونی است. در این کتاب از انگیزه درونی صحبت می‌شود؛ چیزی که به کارهای ما معنا می‌دهد و هویتی برای ما خلق می‌کند. این انگیزه درونی قدرتی چندین برابر انگیزه‌های بیرونی دارد.

مدیریت زندگی در کتاب انگیزش

مدیریت زندگی در کتاب انگیزش

ما مدیر زندگی شخصی خودمان هستیم. به‌ سختی کار می‌‌کنیم تا خودمان را راضی کنیم که از خواب بیدار شویم و سرکار برویم و کاری را که باید هر روزه انجام دهیم به اتمام برسانیم. همچنین دیگران را تشویق می‌‌کنیم که برای ما یا همراه با ما کار کنند، افرادی که از ما خرید می‌‌کنند و با هم تجارت می‌‌کنیم و حتی کسانی که ما را تعدیل می‌‌کنند.

این را در زندگی شخصی‌ خود نیز انجام می‌‌دهیم، از سنین بسیار پایین کودکان تلاش می‌‌کنند والدین خود را راضی  کنند که کارهایی را برای آن‌ها انجام دهند. (پدر! من خیلی می‌‌ترسم این کار را انجام دهم) یا (همه‌ بچه‌‌های دیگر اسنپ‌ چت دارند) و به درجات مختلفی از موفقیت دست پیدا می‌کنند.

استاد احمد محمدی
زندگی شگفت‌انگیز است، کافی است راهش را پیدا کنی.
استاد احمد محمدی

به‌ عنوان شخصی بالغ تلاش می‌کنیم افراد مهم زندگی‌ خود را متقاعد کنیم تا کاری را برایمان انجام دهند (عزیزم روز بسیار پرفشاری داشتم؛ می‌‌شود لطفا تو امشب بچه‌‌ها را بخوابانی و ظرف‌‌ها را بشوری؟) می‌کوشیم کودکان خود را مجاب کنیم تا خودشان اتاقشان را تمیز کنند و تکالیفشان را انجام دهند یا اینکه همسایه‌‌هایمان را اغوا کنیم که پرچین‌‌هایشان را برای مهمانی محله آذین‌ بندی کنند.

معنای انگیزش

انگیزش دقیقا به چه معناست؟ با توجه به لغت‌ نامه آنلاین مریام وبستر این کلمه به معنی عمل یا فرآیند دادن دلیل به کسی برای انجام چیزی یا شرایط مشتاق بودن به انجام عملی یا کاری است و در این کتاب بیان می‌شود: که چه چیزهایی برای انجام کارها به ما احساس اشتیاق می‌‌دهد.

انگیزش در رابطه با چرایی انجام کارهای سخت توسط ماست که ممکن است در ظاهر هیچ تمجیدی از آنان نشود. همچنین برای مدیران بسیار ضروری است ذات مواردی که کارمندان را درگیر و مجذوب کار می‌کند بهتر درک کنند و اینکه چگونه می‌توان کاری کرد که همه خوشحال‌‌تر و متعهدتر باشند و درباره ارتباط عمیق‌تر با آنچه انجام می‌‌دهیم و پیامد تلاش‌‌هایمان با دیگران و روابطمان است.

شرح شغل رسمی ‌ما هر چیزی که باشد ما همه انگیزه دهندگانی پاره‌ وقت هستیم. انگیزش از قسمت‌های اصلی زندگی ماست اما واقعا و در عمل چقدر نسبت به آن اطلاعات داریم؟

واقعا چقدر با چگونگی عملکرد و نقش آن در زندگی‌ خود آشنا شده‌ایم؟ فرض بر این است که انگیزش از پاداش خارجی مثبت مشتق می‌‌شود. این را انجام بده آن را بگیر؛ اما چه می‌‌شود اگر داستان انگیزش در واقع بسیار دشوارتر، بغرنج‌‌تر و سحر آمیزتر از چیزی باشد که ما تصور می‌‌کنیم؟

معرفی دن آرییلی

معرفی دن آرییلی

دن آرییلی در 29 آوریل 1967 متولد شد. او استاد دانشگاه و نویسنده‌‌ای آمریکایی است. رشته تحصیلی آرییلی ابتدا رشته‌ فیزیک بود اما بعد از مدتی به تحصیل در رشته‌‌های فلسفه و روانشناسی روی آورد.

او اما در سال آخر، مطالعه‌ فلسفه را کنار گذاشت و تمام توجه خود را معطوف روانشناسی کرد. آرییلی مدرک دکتری روا‌نشناسی خود را در سال 1996 از دانشگاه کالیفرنیای شمالی اخذ نمود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - امید

او استاد روا‌‌نشناسی و اقتصاد رفتاری در دانشگاه دوک است. او مدیر و بنیان‌ گذار مرکز ادراک پیشرفته، هم‌ سازنده فیلم مستند «صداقت؛ حقیقتی در مورد عدم صداقت» و نویسنده سه کتاب پرفروش نیویورک تایمز است. از جمله بهترین کتاب‌‌های او می‌توان «نابخردی‌‌های پیش‌ بینی‌ پذیر»، «جنبه‌‌های مثبت نابخردی»، «حقیقت صادقانه درباره عدم صداقت» و «بدون توجیه برای شما» را نام برد.

همه‌ کارهایی که در روز انجام می‌‌دهیم یا هر تصمیمی که می‌‌گیریم، دلیل یا دلایل خاصی دارد. وقتی که هدفی را دنبال می‌‌کنیم، انگیزه‌‌ای برای انجام آن داریم. انگیزه فرایندی است که باعث آغاز، هدایت و حفظ رفتارهای هدفمند ما می‌شود. بنابراین می‌توان گفت کیفیت همه کارهای ما به میزان انگیزه ما دارد.

آکادمی بازار برای بهبود کیفیت زندگی شخصی و کسب و کار، محصولات بسیار مفید و کاربردی کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کند که مطالعه آن‌ها می‌تواند تاثیر به‌سزایی در سرعت دستیابی شما به اهدافتان داشته باشد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی