چگونه می‌توان بدون پشیمانی زندگی کرد؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ مرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۹ خرداد, ۱۴۰۱

آیا تا به امروز احساس پشیمانی کرده‌اید؟ آیا از مرتکب اشتباه شدن می‌ترسید؟ چگونه می‌توان از پشیمانی در زندگی دوری کرد و این حس را از بین برد؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

احساس پشیمانی

زندگی کردن بدون احساس پشیمانی‌ به نظر موضوع جالب و مهمی می‌آید! یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما این است که خود را به خاطر اشتباهاتی که مرتکب شده‌ایم، نمی‌بخشیم. همیشه نوعی احساس پشیمانی و گناه را با خود همراه داریم و خودمان را سرزنش می‌کنیم. شاید بهتر باشد بدانید که احساس گناه، پایین‌ترین و ضعیف‌ترین ارتعاش را دارد.

چیزی که باید توجه داشته باشید، این است که آن فردی که آن اشتباهات را در گذشته مرتکب شده است، فردی که الان هستید نیست! در حقیقت، شما فردی کاملا متفاوت، با دانسته‌ها، تجربیات، منطق و دیدگاه‌های متفاوت هستید. مشکلات و شکست‌ها سمومی هستند که پادزهرش در دستان شماست.
شخصی که در گذشته مرتکب آن خطاها شده بود، شما نبودید؛ بلکه جوانی شما بوده است که در کل می‌توان گفت فردی کاملا متفاوت بوده است.

بنابراین خود را سرزنش نکنید و گذشته خود را کاملا فراموش کنید. هیچ ایرادی ندارد؛ همه مرتکب اشتباه می‌شوند!

هیچکس کامل و عالی و بی‌نقص نیست

مرتکب اشتباه شدن و پشیمانی بخشی طبیعی از زندگی انسان است. درست به همان اندازه که نفس کشیدن طبیعی است! این اشتباهات به ما کمک می‌کنند تا رشد کنیم و به اشخاصی بهتر و متفاوت‌تر تبدیل شویم.

می‌توانید برای رهایی کامل از احساس پشیمانی، کاری را به یاد بیاورید که به خاطر انجام دادنش به خود افتخار می‌کنید. مثلا اگر به کسی کمکی کرده‌اید یا کار مهمی انجام داده‌اید. اشتباه کردن و فواید موثر و طلائی اعتراف به اشتباهات را جدی بگیرید.

اگر خود را نبخشید، اشتباهات وجود شما را تسخیر کرده، و فکر کردن به آن‌ها شما را به فردی منزوی و ناامید تبدیل خواهد کرد.
اما اگر خودتان را ببخشید، می‌توانید با خیالی آسوده به زندگی و سایر کارهای خود بپردازید.

از این تجربه چه درسی گرفتید؟

در نهایت، از خودتان سوال کنید که: «از این تجربه چه درسی آموختم؟ آیا باید کاری را کمتر یا بیشتر انجام دهم تا دوباره مرتکب چنین اشتباهی نشوم؟»

اگر به سخت‌ترین تجربیات خود از دیدگاه یادگیری نگاه کنید، همیشه به جای پشیمانی و افسوس خوردن، چیزی برای آموختن پیدا خواهید کرد. اگر در زندگی شکست نخورده‌ای یعنی هیچ تلاشی نکرد‌ه‌ای.

استاد احمد محمدی
اگر می‌خواهی به فرمول موفقیت عمل کنی، شکست بخور، شکست بخور، شکست بخور. آنگاه موفقیت خودش را بر تو آشکار می‌کند.
استاد احمد محمدی

تا زمانی که از تجربیات خود درس بگیرید، و از آن درس در تجربیات دیگر خود استفاده کنید، پیشرفت شما تضمین شده خواهد بود و این یعنی زندگی بدون پشیمانی امکان پذیر است.

پیام مهم را دریافت کنید!

زندگی امروز شما، نتیجه تمامی انتخاب‌ها و تصمیمات گذشته شماست. زمانی که تصمیمی جدید می‌گیرید، آینده‌ای جدید می‌سازید. مانند فردی که می‌خواهید در آینده باشید رفتار کنید.
یادتان باشد که هیچ اتفاقی در زندگی، بی دلیل و به طور تصادفی رخ نمی‌دهد. هر تضادی که با آن برمی‌خورید و یا هر اشتباهی که مرتکب می‌شوید، پیامی برای شما دارد که برای تکامل روح شما لازم و ضروری است.

اگر پیامی که باید را دریافت نکنید، آن اتفاقات تکرار می‌شوند و مرتکب اشتباه جبران ناپذیرتری خواهید شد. پس اگر اشتباهی رخ داد، به جای این‌که ناراحت باشید یا افسوس بخورید، به دنبال دریافت پیامی مهم از آن باشید.

امروز، ۸۶۴۰۰  ثانیه زمان دارید

فکر کردن به گذشته یا آینده، هر دو شما را از زندگی در زمان حال باز می‌دارد. تکنیک‌های زندگی کردن در زمان حال را بیاموزیم.

فکر کردن به گذشته باعث احساس پشیمانی یا افسوس در شما شده، و فکر کردن به آینده اغلب باعث ایجاد حس نگرانی و تشویش می‌شود؛ زیرا ناشناخته‌ها و این‌که نمی‌دانید در آینده قرار است چه اتفاقی رخ دهد، شما را خواهد ترساند.

هم‌چنین، هیچ‌کس از شما نمی‌پرسد که هفته گذشته چکار کرده‌اید! فقط و فقط امروز شما مهم است؛ شما فقط امروز را دارید و این یعنی ۸۶۴۰۰  ثانیه که می‌توانید در هر لحظه از آن تصمیمی بگیرید یا انتخابی داشته باشید که آینده شما را بسازد یا نابود کند! انتخاب با شماست که چطور از این ۸۶۴۰۰ ثانیه فرصتی که امروز برای زندگی دارید، به سود خود استفاده کنید!

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - امید

از لحظه‌های زندگی درس بگیرید تا پشیمانی به سراغ‌تان نیاید

هرچیزی در زندگی برای ما حاوی پیام است و با توجه به نوشته‌ای در کتاب ملت عشق هیچ چیزی تصادفی نیست!

بنابراین از لحظه لحظه زندگی باید درس گرفت و نکته‌ای را از آن برای خود بیرون کشید.

پیمودن مسیر موفقیت، فراز و نشیب‌هایی دارد که دائما شما و انگیزه‌ شما را محک خواهند زد، پس نباید ناامید شد و برای رسیدن به موفقیت باید با عزمی جزمی حرکت کرد.

بسته آموزشی: چگونه به اهداف خود برسیم؟ به خوبی شما را هدایت می‌کنند و شما را به اهدافی که می‌خواهید بدست آورید نزدیک و نزدیک‌تر می‌کنند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی