چگونه می توانید زندگی خود را از نو بسازید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۲ مهر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

زندگی عجیب است. شاید در بچگی یا بزرگسالی برنامه‌ی کاملی برای نحوه‌ی پیشرفت زندگی‌تان داشته‌اید. شما برنامه‌ریزی می‌کنید که تا سن 20 سالگی مسیر شغلیتان چطور باشد و تا 30 سالگی سرپناهی داشته باشید و تشکیل خانواده بدهید. اما زندگی یک جاده مستقیم نیست و پراز پیچ و خم، بن بست و جاده‌های درحال ساخت است.

شما برنامه‌ی زندگی‌تان را براساس پایه‌های غلط، عقاید غیر مُجاز و صرفاً اطلاعات اشتباه و جعلی بنا کرده‌اید. اقتصاد جهان به سرعت در حال تغییر است، تکنولوژی‌های جدید شیوه زندگی‌مان را دگرگون ساخته‌اند، تمام صنایع مستهلک شده‌اند و نواحی رو به رشد و مترقی را از بین برده‌اند و رکود یافته‌اند.

امکان دارد که تمام عمر و تحصیلاتتان خود را صرف شغلی کرده باشید اما طی چند سال‌ آن را از دست بدهید. در این موقع شما احساس ناامیدی و فریب خوردگی می‌کنید در حالی که این احساسات مفید نیستند. گاهی باید زندگی را از نو ساخت. این تحولی دردناک است و باید با دقت به آن فکر کنید. در ادامه مجموعه‌ای از تکنیک‌ها ارائه می‌شود که برایتان مفید است.

مسئولیت‌پذیر باشید

تفاوت اساسی بین سرزنش کردن خود و مسئولیت‌ زندگی را برعهده گرفتن وجود دارد. سرزنش کردن ذهن شما را پر از ناراحتی و عدم امنیت می‌کند. سرزنش مانع فعالیت شما می‌شود و باعث می‌شود که مدام به گذشته برگردید. این کار هیچ ارزشی برای زندگی‌تان ندارد.

برعکس مسئولیت‌پذیری رویکردی غیر منفعلانه است. شما مسئولیت اشتباهات خود را برعهده می‌گیرید و این موجب می‌شود که به کارهای خود فکر کنید. احساس مسئولیت‌پذیری بعد از هر شکست و ناکامی به ما اندکی حکمت می‌بخشد؛ نقاط قوت و ضعف در عملکردتان را به شما نشان می‌دهد و به شما توان رشد و بالندگی و یادگیری را می‌دهد. مسئولیت‌پذیری به معنای کنترل کردن تمام زندگی است. شما تنها این مسئولیت را برعهده دارید که شاد و خوشحال باشید. 

بهترین چارچوب نظری که در تغییر از سرزنش به مسئولیت‌پذیری می‌تواند به شما کمک کند، روانشناسی مثبت‌گرا است. در سمینار موفقیت، استاد احمد محمدی به شما خواهند آموخت که چگونه مثبت بیندیشید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

کمی تغییر آب و هوا بدهید

گاهی که احساس می‌کنید شرایط دست و پا گیر است بهترین راه این است که مکان خود را تغییر دهید. نقل مکان کردن به جایی متفاوت می‌تواند شما را از روابط مخرب یا فضای ناخوشایند دور کند. صرفاً تغییر محله کافی نیست. گاهی باید به شهر یا موقعیت دیگر بروید و مکان‌ها و کارهای جدید را کشف کنید.

رفتن به نزدیکی دریا در شهری چون میامی به شما فرصت های زیادی می‌دهد تا از موج‌سواری، ماهیگیری، قایقرانی و یا قدم زدن در نوار ساحلی لذت ببرید. توریست‌های بسیاری به شهرهای ساحلی می‌آیند. این مکان‌ها محل مناسبی برای پیدا کردن دوست از سراسر جهان است. فکر نکنید که مدت طولانی اینجا هستید یک جایی را در کنار ساحل اجاره کنید و آماده رفتن باشید.

اگر مناطق ساحلی را دوست ندارید به شهرهای تاریخی مثل بوستون بروید. بوستون از بزرگترین مراکز میراث فرهنگی و تاریخی ایالات متحده است. این محل بزرگترین ناحیه برای برداشت سیب در بهار، دشتی از کدو تنبل در پاییز یا اسکی در مجاورت کوه در زمستان است. این منطقه فرهنگ بومی مجزایی و فضای منحصر بفردی دارد. تمرکز زیاد دانشگاه‌ها در آنجا از نظر عقلی شما را به این محیط انگیزه‌بخش علاقه‌مند می‌کند. نیازی نیست که به طور دائمی آنجا بمانید. با چند ماه اقامت در جای جدید نگرانی‌ها را فراموش می‌کنید، با افراد جدیدی ملاقات می‌کنید و افق دیدتان را وسعت می‌بخشید. در بوستون دنبال آپارتمان‌های دارای خدمات رفاهی باشید. ممکن است که بخواهید برای همیشه در آنجا اقامت کنید.

علاقه و اشتیاق خود را پیدا کنید

اگر معنا و مفهوم زندگی و پیدا کردن جایگاهتان را در جهان نیافته‌اید امکان دارد که شما هنوز علاقه‌ی واقعی خود را پیدا نکرده‌اید. اکثر شغل‌ها کسل‌کننده، عادی و مازاد بر احتیاج هستند. اگر در شغل خود انگیزه کافی را ندارید، شما در معرض افسردگی قرار دارید. عدم رضایت شما ناشی از محیط کاری مسموم یا شرکت بد یا انتخاب ناصحیح رشته تحصیلی شماست. صرفِ نظر از این حقایق که شما را در این شرایط قرار داده است، باید از این موقعیت بیرون بیایید و کاری که باعث هیجان شما می‌شود، پیدا کنید.

شغل‌مان بخش مهمی از زندگی‌مان است و عاقلانه نیست که وقت خود را برای چیزی صرف کنیم که از آن لذتی نمی‌بریم. بخش زیادی از وقت، انرژی و سلامتی‌مان صرف انجام شغل‌مان می‌شود. شما باید آنها را برای آنچه که شایسته است، به کار گیرید. کشف علاقه‌ی واقعی‌تان زندگی‌ شما را سرشار از معنا و جهت‌یابی می‌کند و به شما انگیزه و الهام می‌بخشد. رؤیاهایتان را دنبال کنید و از آن حرفه‌ای بسازید. در اقتصاد مبتنی بر اینترنت مدرن، هر گونه سرگرمی می‌تواند تبدیل به یک شغل شود. باید هدفی پیدا کنید که باعث بیدار نگه داشتن شما در شب شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چشم انداز زندگیت کجاست؟

فردی که شکست می خورد و تمام هست و نیست خود را از دست می دهد؛ دو انتخاب بیشتر ندارد یا اینکه ناامید و افسرده گردد و مادام العمر خود را شکست خورده بداند، و یا اینکه بعد از مدت کوتاهی ناراحتی و سوگواری، دوباره برخیزد و به راه خود ادامه دهد. در مقاله فوق به افراد شکست خورده می آموزد که به جای افسردگی، با انجام روش های فوق، روحیه خود را بازیابند و مجدد همه چیز را از نو بسازند.

در سمینار موفقیت، استاد احمد محمدی از تکنیک های مؤثر جهت غلبه بر شکست و بازیابی روحیه و به دنبال آن تلاش برای از نو ساختن همه چیز از آغاز خواهند گفت. تکنیکی که دانستن آن بر همگان ضروری است، چه افرادی که شکست خورده اند، چه افرادی که همواره موفق بوده اند و یا در نزدیکی هدف خود هستند. زیرا ممکن است در همان برهه ای که احساس می نمایند به هدف خود رسیده اند، شکست بخورند، در این زمان است که باید برخیزند و از نو شروع کنند! پیشنهاد می کنم برای یادگیری این تکنیک های مهم، در سمینار موفقیت شرکت نمایید. تنها کافی است بر روی لینک زیر کلیک نمایید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

4.9/5 - (12 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی