چگونه سبک زندگی مثبتی داشته باشیم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۱ شهریور, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ آبان, ۱۴۰۰
سبک زندگی مثبت

هرکسی سبک زندگی مشخصی دارد. این سبک زندگی به شکل‌های مختلفی به وجود می‌آید. می‌توان آن را از پدر و مادر خود الگوبرداری کرده باشید یا عوامل محیطی بر شما اثر گذاشته باشند و طبق آن عمل کنید و حتی ممکن است سبک زندگی‌تان را از افراد مشهور و موفق کپی کرده باشید.

سبک زندگی هرچه مثبت‌تر باشد، آینده و حال بهتری خواهیم داشت. افرادی که زندگی مثبتی دارند هرروز با افکار و اتفاقات منفی می‌جنگند و سعی دارند تا همیشه مثبت بمانند. این رفتار را می‌توان با تمرین و تکرار کم کم وارد سبک زندگی کنیم و بعد از آن هرروزه مانند یک عادت با آن زندگی کنیم.

در این مقاله بررسی می‌کنیم که زندگی مثبت چیست و این سبک زندگی چه اثری بر ما خواهد گذاشت و همچنین چگونگی وارد کردن دیدگاه مثبت را در زندگی به شما آموزش می‌دهیم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

سبک زندگی مثبت

به نظر شما برای داشتن سبک زندگی مثبت، به پول زیادی نیاز است؟ آیا دوره ثروت، دارایی‌ها، قدرت، موقعیت اجتماعی، سفرهای خارجه و یک زندگی درخشان نشانگر داشتن زندگی مثبت است؟ آیا درست است که تنها افراد ثروتمند می‎‌توانند سبک زندگی مثبت داشته باشند؟

حقیقت این است که برای داشتن زندگی مثبت و مفید لازم نیست ثروتمند یا مشهور باشید. البته پول می‌تواند به بهبود سبک زندگی‌تان کمک کند، اما پول، موقعیت اجتماعی، شهرت و قدرت برای سبک زندگی مثبت ضرورتی ندارد.

سبک زندگی مثبت چیست؟

سبک زندگی مثبت چیست؟

سبک زندگی مثبت یعنی:

  • داشتن نگرش و عمل مثبت
  • توجه بر راه‌حل به جای تمرکز بر مشکلات
  • اصلاح همیشگی خود و زندگی
  • آموختن از شکست و حرکت و تلاش دوباره
  • زندگی کردن در حال و باقی نماندن در گذشته و نگران آینده نبودن
  • توجه به ویژ‌گی‌های مثبت مردم به جای تمرکز بر خصلت‌های منفی‌شان، کنارگذاشتن قضاوت و نقد دیگران، مهربان و بخشنده‌تر بودن
  • داشتن دیدگاه و چشم‌انداری مثبت، در انتظار بهترین‌ها بودن و تلاش برای انجام کارها به نحو احسن

بنابراین براساس تعاریف ارائه شده برای سبک زندگی مثبت به پول، دارایی یا شهرت نیاز ندارید. اگر این سبک زندگی را انتخاب می‌کنید و پشتکار دارید، زندگی‌تان شادتر می‌شود، دوستان بیشتری خواهید داشت و حتی ممکن است شرایط مالی‌تان بهتر شود چراکه به شیوه‌ای متفاوت به آرزوها و رویاهای خود می‌رسید.

برای تغییر باورهای ناتوان‌کننده و منفی، در افکار مثبت و توانمند ساز غوطه‌ور شو.

استاد احمد محمدی

این سبک از زندگی به شرایط، محل زندگی و کار شما بستگی ندارد. بلکه به نگرش و حالت ذهنی خاص بستگی دارد. شما می‌توانید صرف نظر از سن، شرایط مالی، کاری یا موقعیت اجتماعی این سبک زندگی را پیشه کنید. حتی اگر دچار مشکلاتی هستید و وضعیت مناسبی ندارید می‌توانید سبک زندگی مثبتی داشته باشید. تنها باید تلاش کنید تا نگرشتان را نسبت به زندگی و برخی عادات تغییر دهید.

7 راهکار ساده برای داشتن سبک زندگی مثبت

  1. هنگام مواجه با مشکلات تنها به راه‌حل فکر کنید و به ذهن خود اجازه ندهید که بر مشکلات و نتایج منفی پیش‌رو تمرکز کند. مصر باشید که مشکلات را حل کنید.
  2. مشکلات و سختی‌ها را بپذیرید و با شجاعت و همراه با نگرشی مثبت به رفع آن‌ها اقدام کنید.
  3. هنگام معاشرت با دیگران بیشتر لبخند بزنید. لبخند شما را دوست‌داشتنی‌تر و شادتر نشان می‌دهد. لبخند شما باید صادقانه باشد. تلاش کنید که دوست داشتنی و مهربان باشید. این به شما کمک می‌کند که لبخندتان طبیعی و صادقانه باشد.
  4. به اطراف خود نگاه کنید و آنچه را که باعث لبخند شما می‌شود، بیابید. برای مدتی تمام مشکلات و دردسرهای خود را فراموش کنید و بخندید.
  5. رهایی یافتن را یاد بگیرید. وقتی که به گذشته و عادات غیرمفید فکر می‌کنید و از آن فاصله نمی‌گیرید، انرژی و وقت خود را تلف کرده‌اید. آنچه که گذشته و تمام شده را نمی‌توان عوض کرد پس چرا وقت خود را هدر می‌دهید؟ بهتر و عاقلانه نیست که به زندگی ادامه دهید؟
  6. باید یاد بگیرید از آنچه که باعث آزار و اذیتتان می‎‌شود، فاصله بگیرید. این امر با کناره‌گیری عاطفی امکان‌پذیر است.
  7. نترسید که از خود شجاعت، عزت نفس و قاطعیت نشان دهید. در عین حال مهربان و در برابر مردم صبور باشید.
  8. غذاهای سالم بخورید و غذای ناسالم و فاقد ارزش غذایی را کنار بگذارید.

با کمک این 7 راه زندگی شادی را برای خود رقم بزنید

با کمک این 7 راه زندگی شادی را برای خود رقم بزنید
  1. به طور منظم ورزش کنید. هر فعالیتی را که دوست دارید می‌توانید انجام بدهید اعم از پیاده‌روی، شنا، رفتن به باشگاه و غیره.
  2. در حد توان تلاش کنید تا مثبت‌اندیش و خوش‌بین باشید. به جای ترس و نگرانی و انتقاد دیگران، همین الان زندگی‌تان را اصلاح کنید، برای مشکلاتتان راه چاره‌ای بیابید و شادتر باشید و آن را به آینده‌ موکول نکنید.
  3. شادی را برگزینید و همیشه به شادی فکر کنید چراکه بر هرچه که تمرکز کنید، همان رشد می‌کند. غم، شکست و موانع در زندگی وجود دارند؛ آن‌ها را بپذیرید اما در آن‌ها باقی نمانید. آن‌ها را درس عبرتی بدانید و تلاش کنید که بر آن‌ها غلبه پیدا کنید.
  4. از امور ناآشنا و جدید هراسی به دل راه ندهید. از منطقه امن خود خارج شوید و کارهایی را انجام دهید که قبلا نکرده‌اید هرچند که آن کارها کوچک باشد مثل دیدن یک دوست، خوردن غذایی جدید، رفتن به پیاده‌روی یا گوش کردن به سخنرانی که موضوعش جدید است.
  5. کارها را همین امروز انجام دهید. از موکول کردن کارها به روزهای دیگر و به تعویق انداختن آن‌ها خودداری کنید.
  6. همیشه از خودتان بپرسید چطور می‌توانم زندگی‌ را زیباتر کنم، چگونه در کار خود بهتر باشم و در زندگی پیشرفت داشته باشم؟

دید مثبت به زندگی

به خاطر داشته باشید اگر سبک زندگی مثبت را می‌خواهید باید زندگی‌تان را تحت کنترل درآورید. به جای منفعل بودن و خیال‌پردازی کردن و منتظر بودن برای اتفاقات خوب باید بیش از اندازه فعال و پرانرژی باشید. خوبی‌ها را جستجو کنید و زندگی‌تان را زیبا سازید. منتظر بهترین‌ها باشید اما خودتان هم برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افراد مثبت

آموختیم که چگونه می‌توانیم سبک زندگی خود را مثبت نماییم و همچنین دانستیم که با سبک زندگی مثبت، می‌توان به موفقیت دست یافت. کافی است مثبت بیاندیشید و در هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنید تا همیشه شاد و از زندگی خود رضایت داشته باشید. برای داشتن سبک زندگی مثبت و موفقیت نیازمند یادگیری مهارت‌هایی هستید، که در آکادمی بازار و با کمک استاد احمد محمدی در مورد آن‌ها بحث خواهند نمود.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

یک پاسخ

  1. با سلام بنده یکی از افراد موفق در زندگی اجتماعی و فردی خودم هستم واز بابت ازخداوند منان شکرگذار هستم و بابت تمام چیزهای که خداوند بهم هدیه بخشیده کمال تشکر و قدر دانی دارم و واقعا از ته قلبم به این باور مثبت رسیدم خداوندا از همه چیزهای مثبتی که بهم دادی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی