چگونه اعتماد بنفس و جسارت باعث موفقیت شما می‌ شود

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۰ مرداد, ۱۴۰۰
اعتماد بنفس
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

Kwabena Brako  سخنران انگیزشی و مشاور مدیریت است. او در آکرا، غنا – در غرب آفریقا- متولد شد، و نویسنده‌ ای است که دنیایی از توانایی ها را در هر فردی روی زمین می‌بیند. به گفته‌ی وی، هر آنچه که ما می‌ توانیم تصورش کنیم را می‌توانیم دریافت می‌ کنیم، و فقط باید فرکانس مناسب را منتشر کنیم.

کلمه‌ی”موفقیت”، کلیشه‌ی قرن 21 است. از این کلمه در قرن حاضر استفاده‌ی گسترده‌ تری نمی‌ شود، اما خصوصیات و ملزوماتش، افراد ترسو را فراری داده است. وعده‌ی املاک خوب، امپراطوری پر رونق کسب و کار، ماشین‌ های سریع، تعطیلات عالی و کسب احترام در جامعه‌ی خود و آموزش خوب و با کیفیت برای بستگان، همه وعده‌ هایی است که در پی موفقیت می‌ آید؛ اما:

کسب هر نوع موفقیت، شجاعت زیادی را می‌ طلبد. استاد احمد محمدی در سمینار موفقیت، شجاعت حرکت به سوی موفقیت و اهدافتان را به شما خواهند داد.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

داشتن اعتماد به نفس

باید بدانید که موفقیت، وقتی آغاز‌ می‌ شود که بدانید چه زمانی باید  “نه” و  چه زمانی “بله”  بگویید؛ من این را “حقیقت” می‌ نامم؛ در حالی که به طور کلی “جسارت” نامیده می‌ شود. چیزی که من می‌ دانم این است: بسیاری از مردم را دیدم که از کلمه‌ی “نه” می‌ ترسند؛ و حتی یکی از نگرانی‌ های بزرگشان است. آن‌ها پاسخ هر “نه” را با “بله” جایگزین می‌کنند؛ و گاهی اوقات در شرایطی که نیازمند “نه” گفتن است، به آن‌ها پاسخ مثبت می‌دهند. آیا می‌توانید در انجام این کار به من کمک کنید ؟ “بله!” زمانی که برنامه‌ی زمانی آنها اجازه نمی‌دهد. این گونه رفتار، خبر از سطح پایین اعتماد به نفس کودکان و کمبود عزت نفس می‌دهد، که هر دو از ویژگی‌ های مورد نیاز در شاهراه به سوی موفقیت هستند.

آن‌ها در حضور دیگران حس خود‌ کم‌ بینی دارند. توجه داشته باشید که همه‌ی اطرافیان تان، از شما انتظار صداقت دارند؛ اما وقتی که حقیقت را به آن‌ها می‌گویید، به دلیل نامعلومی حس “آزردگی” پیدا می‌کنند؛ اما به مرور زمان قدر دانتان خواهند شد. ارزش و منحصر به‌ فردی شما به اندازه‌ای عمیق است که آن‌ها را به احترام وا می‌دارد. گفته ‌می‌شود: “حقیقت درد دارد”، اما این از نظر من بی‌معنی است. حقیقت نه تنها آزار دهنده نیست، بلکه باعث صادق بودن با آدم‌ های اطرافمان می‌شود. این حق آن‌هاست. این سطح از جسارت، برای موفقیت مهم است؛ به این دلیل که جسارت، قدرت ذات واقعی ما را بدون اینکه تسلیم خودخواهی (ego) شویم افزایش می‌دهد.

بدانید که چه می‌خواهید

هر درخواست و تقاضا در زندگی نیاز به پاسخ “بله” ندارد، مخصوصا زمانی که می‌دانیم اصلا امکان پذیر نیست. برخی از افراد، چندین ایده را به طور همزمان انجام می‌دهند و در آخر، به دستاوردهای خیلی کوچکی می‌رسند. جسارت از جایی شروع می‌شود که بدانید چه می‌خواهید. من همیشه در برابر این اعتیاد _که از اعتیاد به مواد مخدر هم سرطانی‌تر است_ با خودم مبارزه کرده‌ام؛ چون همیشه احساس می‌کردم که “نه” گفتن، دیگران را از من ناامید می‌کند. بنابراین در شرایطی که باید جواب “نه” بدهم، همیشه پاسخ “بله” داده‌ام.

قبل از اینکه بتوانم با خودم کنار بیایم، تمرینات زیادی انجام دادم و اعتماد به نفسم را تقویت کردم. خوب امروز، من به شما “نه”می گویم، زیرا می‌ دانم که “بله” گفتن، برنامه‌ی من را در یک زمان خاص به خطر اندازد. هر انسان، مجموعه‌ای از درخواست‌ هاست که هر کدام از آن‌ ها، پاسخ “نه” یا “بله” طلب می‌ کنند. بعضی از درخواست‌ ها گاهی لایق پاسخ “نه” هستند، حتی اگر با ارزش به نظر بیایند. وقتی که “نه” گفتن برای شما دشوار باشد، دیگران به راحتی می‌توانند شما را تغییر بدهند. دوره اعتماد به‌ نفس و عزت‌ نفس‌ بالا، باعث ایجاد جسارت و قاطعیت می‌ شود، که موقعیت را برای موفقیتی که در زندگی نیاز دارید فراهم می‌ کند.

محافظت از روابط

اصلا چرا باید زمانی که حقیقت را می گویید، کسی آزرده شود؟ من به لطف این نگرش، برخی از روابط ارزشمندم را نابود کرده‌ام. نمی‌ دانستم که با گفتن هر «بله» در زمان نامناسب، مقدمات ایجاد یک طوفان وحشتناک را ایجاد کرده‌ ام. افراد زیادی وجود دارند که در وضعیت پیشین من هستند؛ آن‌ها می‌خواهند از این شرایط بیرون بیایند، اما احساس می کنند قادر به انجامش نیستند. از نظر من، فقط “از آنجا بیرون بیا”. همین کافی است.

نکته، لحن من در هنگام گفتن “از آنجا بیرون بیا” مهم نیست، بلکه واکنش شما به آن اهمیت دارد. چون اگر شما “از آن خارج نشوید”، تمام روابط با ارزشتان را درست مانند من خراب می کنید؛ و بعد ها توسط اطرافیان، حتی اشخاص مورد اعتمادتان، برچسب “دروغگو”، “بی وفا” و “غیرقابل اعتماد” به شما زده می‌شود. لطفا خودتان باشید. شما نمی‌توانید هیچکس دیگری باشید و هرگز نخواهید بود. اسکار وایلد می‌ گوید: “خودت باش. دیگران قبلا در جای خود بوده‌اند“. این خطاب به شماست.

برای راضی و خشنود کردن دیگران، خودتان را نادیده نگیرید. برای رسیدن به موفقیت، اول باید خودتان را دوست بدارید و بر سفرتان متمرکز بمانید.

شکست را به شکل “پیروزی با لباس مبدل” ببینید

اگر یک شرکت درخواست‌ هایتان را رد می‌کند، یک خانم پیشنهاد ازدواجتان را قبول نمی‌ کند یا تلاش تان در یک مورد خاص با شکست روبرو می‌ شود، نباید دست از تلاش کردن بردارید. گفته می‌ شود که پشت هر شکست، یک نردبان فرصت به سرزمین موفقیت است. اغلب اوقات، مشکل از دید ما به چیزی به نام “شکست” است. بعضی از افراد، شکست را به صورت یک دیو می‌ بینند که آنان را دنبال کرده، به سمت فلاکت و سرافکندگی هل می‌ دهد. این درست نیست.

شکست هیچ وقت ترسناک و خطرناک نیست. اگر واقعا می‌ خواهید به یک نتیجه‌ی خاص دست پیدا کنید و بعدا به نتایج دیگری برسید، چرا ناامید می‌ شوید؟ نتیجه‌ی دیگر، صرفا بدین معنی بود که شاید راه دیگری برای رسیدن به چیزی که شما می‌ خواهید وجود دارد. شکست تنها به ما یادآوری می‌ کند که گزینه‌ های دیگری برای رسیدن به خواسته‌ هایمان وجود دارد. شما آن نتیجه‌ی دیگر را “شکست” می‌نامید؛ من آن را “انگیزه” می‌ نامم. بنابراین صرفا به این دلیل که شما شکست خورده‌ اید و تلاش‌هایتان موفقیت آمیز نبوده، نباید دست از تلاش کردن بردارید. همه چیز در زندگی ارزش تلاش کردن دارد، و در دسترس همه است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
جسارت نه گفتن

حتی انسان های بسیار موفق هم، شکست هایی در زندگی خود داشته اند، اما تفاوت چنین انسان هایی با افراد معمولی در این است، که آنان به خاطر اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی که دارند، از شکستی که برایشان پیش آمده است، عبرت می گیرند و به آن به چشم تجربه می نگرند، و دوباره به تلاش خود ادامه می دهند، اما این بار هوشمندانه تر و با تجربه تر رفتار می نمایند. همچنین آنان به خاطر همان اعتماد به نفس و عزت نفس بالای خود، نه گفتن را می دانند و به موقع به درخواست های دیگران پاسخ بله یا خیر می دهند و از هیچ چیز و هیچ کسی نمی ترسند و با شجاعت تمام راه خود را تا حصول نتایج دلخواه ادامه می دهند.

در سمینار موفقیت استاد احمد محمدی مدرس و سخنران انگیزشی، شما را با جزئیات و رازهای موفقیت افراد موفق از جمله اعتماد به نفس و عزت نفس و همچنین تکنیک مهمی به نام تکنیک شکست آشنا می سازند. برای اطلاع از نحوه ی ثبت نام در این سمینار و محتوای آموزشی آن، می توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی