کنترل استرس و راهکارهایی برای مدیریت و درمان آن

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

استرس و اضطراب از احساسات طبیعی انسان هستند که اگر از حد خود فراتر روند نیازمند راهکار درمان می شوند. در این مقاله راهکارهایی برای کنترل استرس مرور می کنیم.

گاهی اوقات افراد تصور می کنند که استرس و اضطراب همواره یکی از احساس های منفی و نا هجار انسان است. در صورتی که این موضوع همیشه صادق نیست. شاید آنها نمی دانند که باید به هدف و راه شک و تردید نداشته باشند و ادامه بدهند. در مواقعی که افراد از کنترل استرس عاجز می شوند، یک حس درماندگی و گرفتار شدن دارند. به همین دلیل شروع به نقد شخصیت خود می کنند. در این مواقع افراد تصور می کنند انسان های بی فایده و پر اشتباهی هستند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که استرس داشتن در واقع راهی برای پیشرفت و ارتقای شخصیتی افراد می باشد. اما برای جلوگیری از تشدید استرس یک سری راهکار و روش وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

راهکار های کنترل استرس

راهکار های زیادی برای کنترل استرس و اضطراب در انسان ها وجود دارد. عوامل زیادی در ایجاد استرس و پیشرفت آن دخیل می باشند. اما برای تمامی عوامل موجود در این زمینه راه حل های قطعی وجود دارد. از جمله راهکار های اصلی کنترل استرس، توانایی داشتن انرژی مثبت و تفکر رو به جلو است. این موضوع از جمله پایه ای ترین راهکار ها برای کنترل استرس است. همواره افراد به دنبال داشتن انرژی مثبت رو به جلو برای فرار از روزمرگی و افسردگی هستند. از جمله نکات مثبت استرس و اضطراب می تواند این مورد باشد که افراد از این حس به عنوان روشی برای داشتن انرژی مثبت استفاده کنند.

البته راهکار های دیگری نیز وجود دارد که در مقالات قبلی به تفصیل بیان شده اند. اما شما باید کلید حل مشکلات را در دست بگیرید. سرکوب استرس بدون در نظر گرفتن نتایج مثبت آن از جمله راهکار های اشتباهی است که افراد در همان ابتدای مسیر پیش می گیرند. فقط کافیست به خودتان باور داشته باشید. توانایی جلوگیری از رشد اضطراب و کنترل استرس و بحرانی شدن آن از جمله مسائلی است که باید اجرایی شود.

کنترل استرس و اضطراب

استرس یک نشانه است

افراد معمولا برای پاسخ به احساس استرس خود سعی می کنند یا از پاسخ به آن فرار کرده یا آن را سرکوب کنند. هر کدام از این موارد در بلند مدت می تواند عوارضی نا خوشایند داشته باشند. هیچ انسانی از بروز احساس استرس و اضطراب خوشش نمی آید. این احساس ناخوشایند ناشی از یک نیازی است که به آن پاسخ داده نشده است.

نوزادی را تصور کنید که گریه می کند. دلیل گریه کردن این نوزاد می تواند گرسنگی، درد و یا نخوابیدن و …. باشد. قبل از آنکه او را سرزنش کنید به خاطر گریه کردن باید به دنبال سرمنشا این گریه بگردید. زمانی که افراد دچار استرس می شوند همانند همین نوزاد نیاز به یک راه حل دارند. این استرس می تواند با پاسخ هایی بسیار ساده و قانع کننده تسکین پیدا کند.

در پاسخ دادن به استرس خود تعلل نکنید. سعی کنید در اسرع وقت نیاز شخصی خود را متوجه شده و در صدد پاسخ باشید. در صورت نیاز نیز می توانید به مشاوران فعال آکادمی بازار در این زمینه مراجعه کنید. با کمک ما می توانید کنترل استرس و اضطراب خود را در دست بگیرید. هم چنین می توانید صفحه اینستاگرام دکتر احمد محمدی را دنیال کنید و موفقیت خود را تضمین کنید.

کنترل استرس و اضطراب و مدیریت آن

علامت گذاری احساسات به عنوان یک تجربه

از جمله راهکار های دیگر کنترل استرس نشانه گذاری این حس در مواقع مختلف است. این موضوع باعث می شود زمانی که دچار استرس و اضطراب می شوید، به جای سرزنش کردن خود در صدد عکس العمل مناسب به آن باشید. شما با این کار به چند هدف می رسید. اولین و مهمترین آن ها کاهش فشار عصبی و افزایش میزان مدیریت شخصی خود وکمترل استرس و اضطراب می باشد. دومین مورد تنظیم روابط عاطفی و کاری می باشد. این موضوع کمک می کند تا خط مشی روابط شما حفظ شود. سعی کنید در مواقع و شرایط مختلف خود را امتحان کنید.

پس از گذر این مرحله می توانید از استرس به عنوان خصوصیتی برای رشد و تمرکز بیشتر بر روی مسائل مختلف استفاده کنید. این مسیر کمک می کند کنترل شما بر روی احساساتتان بیشتر شده و بتواند مدیریت شخصی بهتری را داشته باشید.

تمرکز بر کنترل استرس

استفاده از استرس برای یک هدف مشخص

برای داشتن روابط اجتماعی مثبت و رو به جلو باید تلاش شود تا کنترل استرس تنظیم شود. شدید بودن آن و یا نبود آن در رشد مسیر روابط مشکل ایجاد می کند. همواره سعی کنید میزان متوسطی از استرس را برای خود کنار بگذارید. زمانی که متوجه شوید که استرس منظوری دارد، سعی کنید آن را بفهمید و در جهت آن حرکت کنید. از مقابله کردن با آن و یا فرار کردن از این موضوعات بپرهیزید. ای موارد باعث تشدید و گسترش استرس می شوند. گاهی میزان مناسب استرس می تواند باعث افزایش تمرکز شما برای انجام کار باشد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
روش‌ های مهار و کنترل استرس و اضطراب

درک درست از کنترل استرس همانند سایر احساسات می تواند باعث رشد فکری و افزایش قدرت فکری افراد شود. کنترل استرس از جمله بهترین کار ها برای کم کردن محدودیت های به وجود آمده از استرس می باشد.

آکادمی بازار در کنار شما است تا برای ساختن زندگیتان تلاش کنید. برای شروع می‌توانید دوره ثروت را تهیه کنید و گام به گام برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر در زندگی‌تان برنامه‌ریزی کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی