چند راهکار ساده برای کنترل استرس- قسمت اول

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

استرس از جمله معضلات بسیار گسترده جامعه های امروزی است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ابزار های رفتار شناسی راهکار های متعددی برای کنترل استرس و آرامش فردی وجود دارد. ورزش کردن و روش های ریلکسیشن از جمله گزینه های مناسب برای کنترل استرس و مقابله با آن است. در کنار این موارد روش های علمی و تایید شده ای وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید استرس خود را کنترل کنید. در این مقاله در مورد چند راهکار ساده برای کنترل استرس و مقابله با آن اشاره شده است.

راهکار های کنترل استرس چیست؟

استرس در واقع یک ویژگی بدن انسان است که در برخی موارد بروز پیدا می کند. به گفته بسیاری از محققان و کارشناسان امکان از بین بردن این حس به صورت صد در صد برای افراد وجود ندارد. در واقع استرس احساسی است که همانند سایر احساسات انسان باید کنترل شود. شما برای کنترل استرس خود نیازی نیست به کلاس ها و همایش های گران بروید. کافیست چند راهکار ساده ای که در این مقاله به آن اشاره می شود را به کار بگیرید.

 این کنترل استرس به عنوان نقطه ضعف شما نیست. زیرا که این تکنیک ها توسط بسیاری از افراد موفق در دنیا اجرا می گردد. شما نیز می توانید با استفاده از راهکار های کنترل استرس، از این احساسات خود به بهترین شکل در جهت رشد خود استفاده کنید.

کنترل استرس با تغییر طرز تفکر

یکی از راهکار های ساده و کاربردی برای کنترل استرس، طرز تفکر افراد می باشد. در واقع این موضوع کمی ریشه ای و بنیادی است. زیرا که افراد با توجه به تفکراتشان می توانند به جنبه های مختلف یک موضوع نگاه کرده و آن را از دید خود بررسی کنند. در وواقع به گفته پزشکان و روانشناسان از جمله اصلی ترین منابع ایجاد استرس نحوه درک شما از اتفاقات پیرامونی است. در بسیاری از موارد افراد در طول زندگی با مشکلات و معضلات مختلفی رو به رو می شوند.

 بهترین راه برای کنترل استرس و مقابله با آن فرار از واقعیت های تلخ و منفی زندگی است. مشکلات زندگی می تواند جنبه های مهیج و پر تکاپو زندگی را جلوه دهد و از یکدست بودن و روزمرگی انسان را خارج کند.

بسیاری از متخصصان معتقدند که هیچ نیرویی قوی تر از قدرت اراده و تصمیم گیری روانی انسان ها نیست و زمانی که افراد تحت فشار های روحی و روانی شدید هستند به هیچ عنوان قادر به تصمیم گیری کامل و صحیح نمی باشند. از این رو بسیاری از روانپزشکان معتقدند که استفاده از این روش به سادگی باعث کنترل استرس، آرامش روحی و قدرت اراده و تصمیم گیری بالای افراد می شود.

کنترل استرس با تفکر مثبت

همواره در بیشتر امور برای کنترل استرس و یا افزایش اعتماد به نفس به انرژی مثبت و تفکر مثبت نیاز است. هیچوقت افرادی که دارای تفکری منفی و شکست خورده هستند نمی توانند در مسیر زندگی به اهداف خود برسند. یکی از پزشکان در این مورد می گوید: (( زمانی که برای انجام کاری اطمینان کافی را ندارید سعی کنید به موفقیت های گذشته خود نگاه کرده و آن ها را به یاد آورید.)) این موضوع کمک می کند تا شما از افکار منفی رهایی پیدا کرده و به سمت جلو هل داده شوید.

این تفکر و انرژی مثبت می توانید با ورزش کردن بدست بیاورید. ورزش کردن و انجام تمرین های بدنی به شادابی جسم و در نهایت به افزایش انرژی مثبت افراد کمک می کند. این مورد باعث کنترل استرس و در نتیجه پیشرفت در مسیر زندگی افراد می شود.

کنترل استرس با استفاده از جملات آرامش بخش

همانطور که گفته شد کنترل استرس می تواند با استفاده از راهکار هایی ساده و در دسترس انجام شود. یکی از این راهکار ها، استفاده از جملات آرامش بخش می باشد. تکرار این جملات به کنترل استرس حتی در شرایط سخت و دشوار کمک می کند. تعدادی از این جملات عبارتند از: ( در این لحظه کاری نیست که به مجبور به انجام آن باشم) یا (در این لحظه فقط کافیست استراحت کنم).

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
روش‌ های مهار و کنترل استرس و اضطراب

استفاده از این جملات در کنار راهکار های قبلی می تواند تا حدود زیادی باعث کنترل استرس شما شود. استفاده از نوشیدنی های گرم نیز می تواند از بار استرس و تنش شما بکاهد. در کنار این موارد راهکار های دیگری برای کنترل استرس وجود دارد که در قسمت های بعدی به آن اشاره می کنیم.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی