چرا تبلیغات آنلاین موثرتر از تبلیغات سنتی هستند؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۰ آبان, ۱۴۰۱

 آیا می‌دانید برای تبلیغ کسب و کار خود بهتر است از روش های آنلاین استفاده کنید؟ آیا می‌دانید چرا تبلیغات آنلاین موثرتر از تبلیغات سنتی هستند؟

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

روش‌های متعددی برای تبلیغات آنلاین

روش‌های متعددی برای تبلیغات یک محصول یا خدماتی خاص وجود دارد این روش‌ها می‌توانند وب‌سایت را به صورت آفلاین و آنلاین گسترش دهند. به طور مشابه اگر وب‌سایت یک ابزار بازاریابی برای کمک به ترویج کسب و کار حقیقی باشد گمان می‌شود که بهترین روش برای تبلیغ این کسب و کار استفاده از روش‌های تبلیغاتی سنتی به حساب می‌آید اما این صحیح نیست.

استاد احمد محمدی
تکرار رفتار همیشگی یعنی کسب نتایج همیشگی. مهارت‌های جدید یاد بگیر تا نتایج جدیدی به دست آوری.
استاد احمد محمدی

بیشتر کسب و کارها در دنیا حقیقی برای ترویج وب‌سایت‌های خود از روش‌های آفلاین استفاده می‌کنند چرا که برداشت آنان این است که بهترین روش برای انتقال پیام و تبدیل آگهی‌های تبلیغاتی به فروش موثر به وسیله یک وب‌سایت امکان‌پذیر است.

تعریف مختصری از تبلیغات آنلاین

در مرحله اول به ذکر تعریف مختصری از تبلیغات آنلاین برای آشنایی بیشتر شما با این حوزه می‌پردازیم.

به طور خلاصه می‌توان گفت تبلیغات آنلاین شیوه‌ای از بازاریابی و تبلیغ است که از طریق اینترنت برای ارسال پیام‌های بازاریابی و تبلیغاتی به مشتریان استفاده می‌شود به بیان دیگر استفاده از روش‌هایی برای جذب مخاطب بیشتر که در بستر اینترنت انجام می‌شود.

آگهی‌های فوری

وقتی که کاربران از وب‌سایتی بازدید می‌کنند آن‌ها می‌توانند سریعا به محصول یا خدمات آن دسترسی پیدا کنند که این امر به وسیله تبلیغات چاپ شده و تلویزیونی امکان‌پذیر نیست.

شما می‌توانید یک بازدیدکننده از هر کلیک دریافت کنید که فوری بتواند تصمیم به خرید بگیرد. کسب و کار آنلاین شما چه بر پایه تجارت الکترونیک باشد و چه نباشد شما می‌توانید این بازدیدکننده‌ها را بسیار آسان‌تر از دیگر شرایط تشویق به خرید کنید.

یادآوری آسان‌تر

توانایی به یادآوردن آدرس وب‌سایت‌ها بسیار راحت‌تر از به یادآوردن شماره تلفن‌ها است. دلیل این مسئله این است که به یادآوردن کلمات بسی آسان‌تر از یادآوری ترکیبی از رقم‌هاست بنابراین استفاده از تبلیغات آنلاین، در تشخیص دیگران تاثیر می‌گذارد و بازاریابی شما موثرتر خواهد بود.

قابل‌توجه‌ترین ویژگی وب‌سایت‌ها و بازاریابی آنلاین این است که برخلاف تبلیغات چاپی و تلویزیونی یک واسط تعاملی محسوب می‌شوند. همان‌طور که در بالا ذکر شد تبلیغات آنلاین یک شانس برای تصمیم‌های فوری خرید است.

آنچه که تبلیغات آنلاین را بیش از همه از تبلیغات آفلاین متمایز می‌کند مشتریان بالقوه‌ای هستند که از طریق اینترنت به وب‌سایت شما دسترسی داشته و از محصول یا خدمات شما استفاده می‌کنند این باعث می‌شود که آن‌ها احساس اطمینان بیشتری برای خرید کردن پیدا کنند.

هزینه کمتر

تبلیغات تلویزیونی و چاپی می‌توانند بسیار گران باشند شما نه ‌تنها مجبور به پرداخت هزینه برای فضای تبلیغاتی موردنیاز خود هستید بلکه باید هزینه تولید، طراحی و … را نیز بپردازید با پرداخت کلیکی هزینه‌ها کمتر شده و گزینه‌های مناسب‌تری در این زمینه در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات آنلاین‌، تبلیغات جهانی را ممکن می‌سازد

تبلیغات آنلاین باعث می‌شود که تبلیغات محدود به مکان خاصی نباشد و قابل‌ استفاده برای افراد مختلف در اقصی نقاط جهان باشد در حالی ‌که تبلیغات بیلبوردی و حتی تلویزیونی برای شهر و کشور خاصی قابل استفاده است.

مدیریت و نظارت بر تبلیغات آنلاین آسان‌تر است

نظارت و مدیریت بر اینکه چه کسی روی تبلیغات شما کلیک کرده است در تبلیغات آنلاین آسان‌تر است. تبلیغات آفلاین به صورت موثر نمی‌توانند نظارت شوند مثلا اگر یکی از مشتریان شما در مورد یک تبلیغ بیلبوردی خاص با شما تماس بگیرد شما به سختی تشخیص خواهید داد که کدام بیلبورد مدنظر این شخص بوده است.

تبلیغات آنلاین ابزار تحلیل تمامی اتفاقاتی را که در محل سرمایه‌گذاری شما رخ می‌دهند فراهم می‌کند.

افراد بیشتر به فضای آنلاین گرایش دارند

بدون شک اکثریت جامعه مدرن امروز زمان زیادی را در فضای مجازی می‌گذرانند. خرید از طریق اینترنت امروز مورد توجه بسیاری از افراد است چرا که در این صورت توانایی مقایسه قیمت‌ها بین فروشگاه‌های مختلف سریعا امکان‌پذیر است.

اگر تمایل مردم بیشتر به آنلاین بودن است پس بهتر است که تبلیغات نیز به صورت آنلاین در معرض دید آن‌ها قرار گیرد.

تبلیغات آنلاین همیشه در دسترس است

تبلیغات آنلاین در طی ۲۴ ساعت از شبانه‌روز و در هفت روز هفته  قابل دسترس برای مشتریان است این بدین معنی است که شما می‌توانید به صورت موثر فروش داشته باشید حتی زمانی که در خواب هستید.

تبلیغات شاخه‌ای از علم بازاریابی است که انجام آن به طریق علمی و اصولی بسیار مهم است و در میزان فروش و سود تاثیر به سزایی دارد.

پادکست - تبلیغات به روش بازاریابی آفلاین

در تبلیغات باید خلاقیت به خرج داد و به دسترس بودن آن‌ هم توجه کرد که با توجه به مقاله فوق مشخص می‌گردد که اعمال این ویژگی‌ها و سایر خصوصیات فوق در تبلیغات آنلاین امکان‌پذیر و ساده‌تر و حتی گاهی کم‌هزینه‌تر است.

آکادمی بازار به منظور موفقیت شما در کسب و کار خود بسته آموزشی «تکنیک‌های افزایش فروش» را فراهم آورده است محصولی است کاملا موثر و کارآمد است که برای شروع کسب ‌و کارهای کوچک و بزرگ به شما کمک می‌کند بتوانید تا فروش بیشتری را برای خود رقم بزنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی