چرا آکادمی بازار مشاوره فردی را به شما توصیه می کند؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ مرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۷ دی, ۱۴۰۱
مشاوره فردی با آکادمی بازار
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

لحظاتی در زندگی می رسد که هر انسانی هر چقدر هم قوی و توانا باشد نیاز به کمک و همفکری پیدا می کند.
برخی افراد به واسطه غریزه یا دانش خود متوجه این موقعیت می شوند، و به نوعی سعی در برآورده نمودن این نیاز می کنند و این موضوع را به شکلی تخصصی یا غیر تخصصی دنبال می کنند.

ولی عده دیگر علی رغم حس کردن این نیاز جدی به دلایلی دنبال آن را نمی گیرند. ما در این مقاله می خواهیم توجه شما را به ویژگی های مشاوره فردی با آکادمی بازار جلب نماییم.

پنج ویژگی منحصر بفرد مشاوره فردی

در اینجا می خواهیم درباره ویژگی های خاص مشاوره فردی که آن را به یکی از مسایل مهم در زمینه موفقیت تبدیل می کند، صحبت کنیم.
در این مقاله به خصوصیات مشاوره فردی که آن را به امری لازم و ضروری برای پیشرفت تبدیل می کنند، اشاره می شود و خدمات مشاوره فردی آکادمی بازار به عنوان یکی از مراجع معتبر در این زمینه معرفی می گردند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - موفقیت

کمک به تصمیم گیری

تصمیمات یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر کسی هستند که شخصیت و سرنوشت او را تعیین می کنند. تصمیم ها گاهی منجر می شوند که ما از جایی دیگر و از کنار فردی دیگر سر در بیاوریم و در تعیین جایگاهمان در زندگی بسیار موثر هستند.
گاهی برای ما تصمیم گیری در مورد مساله ای هفته ها و ماه ها طول می کشد و در این مدت به یک نبرد درونی مشغولیم.
مرتب گفتگوهای ذهنی با خود داریم و با خودمان کلنجار می رویم. غالبا نمی دانیم که باید بر اساس عقل تصمیم بگیریم یا به احساس و شهودمان اعتماد کنیم و این مساله ما را به شدت سردرگم می کند و آزار می دهد.

تصمیم گیری به کمک مشاوره

در حالی که با روش های تخصصی این کار بسیار آسان تر انجام می شود و از میزان رنج و تقلای ما تا حد زیادی کاسته می شود.
مساله مهم این است که در صورتی که این کار درست انجام شود، یک تصمیم گیری چند معیاره حاصل می شود که مسائل مهم در آن مدنظر قرار گرفته اند و یکی از مطلوب ترین تصمیمات ممکن رقم می خورد.

مشاوره فردی با آکادمی بازار - استاد احمد محمدی
آکادمی بازار

کمک به حل مساله

خیلی وقتها که با کسی درباره مساله پیچیده ای صحبت می کنیم متوجه می شویم که جواب مساله تمام این مدتی که با آن درگیر بوده ایم، نزد ما بوده است، اما تنها با حرف زدن و گفتگو است که ذهن ما مرتب می شود و ساختار پیدا می کند و راه حل های متمایز و خلاقانه خود را برای ما آشکار می کنند.

این مساله معجزه مشاوره و گفتگو است. ممکن است که این راه حل ها از سوی مشاور یا از سوی خودمان باشند و یا ممکن است به راه حلی ترکیبی از نظرات دو طرف دست یابیم، اما مساله مهم در اینجا این است که بدون مشاوره دست یافتن به این راه حل ها بسیار دشوار بود و ما می بایست مدت بیشتری با یک مساله قابل حل شدن دست و پنجه نرم می کرده ایم.

تسکین و تخلیه روانی

در تمام موقعیت هایی که ما با موضوعی درگیر هستیم، یا از دغدغه های فکری رنج می بریم، قسمت عمده شور زندگی و انرژی روانی ما صرف این موضوعات و دغدغه ها می شود، احساس می کنیم که شادابی کافی برای لذت بردن از اوقاتمان در کنار دوستان و خانواده را نداریم.
توانایی لذت بردن از زندگی و شادی کافی برای استفاده از اوقات فراغت خود را نداریم و یا به سادگی از نیروی کافی برای زیستن برخوردار نیستیم.
در واقع این دغدغه ها و افکار مزاحم وقتی از حدی بیشتر می شوند، می توانند مشکلات جدی روحی برای ما ایجاد کنند و زندگی عادی ما را مختل نمایند. این مساله هزینه زیادی است که می دهیم در حالی که تنها با بهره گیری از مشاوره حرفه ای می توان بخش عمده ای از این مسائل را حذف نمود و به آرامش ذهنی رسید.

کمک به تعیین اهداف

مشاوره فردی با آکادمی بازار - دکتر احمد محمدی

هر انسانی توانمندی های خاص خود را دارد، همه انسان ها به نوعی سرشار از استعدادهای نهانی هستند و هر کسی به گونه منحصر بفردی خلاق و توانا است.
ولی دلیل اینکه بسیاری از ما آنگونه که باید موفق به کشف استعدادهای خود و پیشرفت در زمینه پتانسیل های نهانی مان نمی شویم، این است که در مسیرهای اشتباه قرار می گیریم و انرژی خود را در این راهها هدر می دهیم.

یکی از مزایای مشاوره فردی با آکادمی بازار این است که به ما کمک می کند اهداف خودمان را بر اساس علایق و استعدادهایمان تعیین و دنبال کنیم و انرژی خود را در مسیری که برای ما مناسب است و به آن علاقه داریم بگذاریم و همین مساله هم باعث موفقیت بیشتر ما می شود.

اولویت بندی و برنامه ریزی

مساله دیگری که وجود دارد این است که برخی افراد به آن حد از دانش و خودشناسی رسیده اند که متوجه استعدادها و علایق خود باشند، ولی قادر به اولویت بندی اهداف و برنامه های خود نیستند.
در واقع این افراد می دانند که چه می خواهند، ولی نمی دانند که چطور می توانند به این اهداف نائل شوند. یکی دیگر از خصوصیات مشاوره فردی این است که از طریق روش های تخصصی به فرد کمک می کند که اولویت های خود را مشخص کند و برای آنها برنامه ریزی نماید.

همین موضوع سبب می شود انرژی فرد در همان مسیری که باید متمرکز شود و به سادگی در این مسیر پیشرفت نماید.

مشاوره فردی با آکادمی بازار

به این ترتیب متوجه شدیم که مشاوره فردی امری بسیار کمک کننده و ضروری در بهبود زندگی و بهبود عملکرد فردی است و از نظرهای گوناگون می تواند در مسائل مختلف ما را یاری کند و به اهدافمان نزدیک نماید.
مجموعه آکادمی بازار با برخورداری از تیم حرفه ای و آموزش دیده، در زمینه مشاوره فردی خدمات ارائه می دهد و می تواند شما را در مسیر رسیدن به خودشناسی و موفقیت بیشتر یاری نماید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی