معجزه شکر گزاری

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۴ خرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مرداد, ۱۴۰۰
شکر گزاری

زمانی‌که کادویی دریافت می‌کنیم یا فردی کاری برایمان انجام می‌دهد، سعی می‌کنیم آداب شکرگزاری را به‌جا آوریم و تشکر می‌کنیم. اما تا به حال شده که برای نعمت‌های زندگی‌تان شکرگزار باشید و از خداوند بابت آنچه به شما عطا کرده و آنچه قرار است عطا کند تشکر کنید؟

سپاسگزاری و شکر گزاری در زندگی سبب افزایش نعمت‌ها و پیشرفت می‌شود‌. شاید بگویید که من همیشه شکرگزارم ولی نتیجه آن را ندیده‌ام! باید بگوییم که شکرگزاری و تشکر آداب خاصی دارد. همانطور که عبادت خداوند دارای آداب خاصی است.

قدرت شکرگزاری از جمله نیروهایی است که بسیار دست کم گرفته می‌شود ولی تاثیر زیادی در افزایش ثروت و هرچیز دیگری دارد. این مقاله سعی داریم راه درست شکرگزاری را به شما آموزش دهیم. با این آموزش می‌توانید هرآنچه که آرزویش را دارید به زندگی‌تان جذب کنید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

قدرت شکر گزاری

معجزه شکر گزاری موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. شکر گزاری یعنی شمردن موهبت‌هایی که در زندگی‌تان دارید، و حس کردن آن‌ها با تمام وجود، و قدردانی بابت آن‌ها از ته دل.

هر یک از ما با وجود تمام پستی بلندی‌های زندگی‌مان، حتما چیزهایی برای قدردانی و شکرگزاری داریم. محال است کسی باشد که بتواند بگوید هیچ چیزی برای شکر کردن ندارد.

اگر هم کسی بر این باور باشد که در زندگی‌اش چیزی برای شکر گزاری ندارد، به این خاطر است که آنقدر ذهنش بر مشکلات و چیزهای منفی متمرکز شده، که دیگر به دیدن سختی‌ها و مشکلات و اتفاقات منفی عادت کرده و در واقع این ذهنش است که به او اجازه دیدن خوبی‌ها و نعمت‌های زندگی‌اش را نمی‌دهد. اما کی و چگونه باید شکرگزاری کرد؟

پیشاپیش بابت خواسته‌هایت شکر گزار باش

پیشاپیش بابت خواسته‌هایت شکر گزار باش

یکی از قدرتمندترین فواید سپاسگزاری، استفاده از آن در فرآیند خلق برای رسیدن به هدف‌هایی است که در زندگی‌مان داریم. اما چطور می‌شود از این تمرین در جهت خلق استفاده کرد؟

شمس تبریزی می‌گوید: «شکرگزاری پس از رسیدن به خواسته آسان است؛ صوفی آن است که پیش از رسیدن به خواسته‌اش شکرگزار باشد.» این همان مثال بارز «شکر نعمت، نعمتت افزون کند» می‌باشد. از دو عبارت فوق، در می‌یابیم که زمان درست شکرگزاری، قبل از رسیدن به خواسته است.

شما باید پیشاپیش بابت خواسته‌تان شکر گزار باشید تا آن را بدست آورید. قطعا دلیل اجابت نشدن بسیاری از دعاهایمان نیز همین است. زیرا در دعاهایمان چیزی را با عجز و التماس از خداوند درخواست می‌کنیم، در حالیکه روش صحیح دعا کردن، این است که بابت خواسته‌مان پیشاپیش از خداوند تشکر کنیم.

استاد احمد محمدی
قدر نعمت‌ها و منابع زندگیت (مانند: سلامتی، جوانی، خانواده و ...) را بدان، بسیاری از آن‌ها برای دیگران آرزوست.
استاد احمد محمدی

یعنی به جای اینکه بگوییم «خداوندا! مرا از فقر نجات بده یا بر ثروت من بیافزا» باید بگوییم «خداوندا! بابت ثروتی که به سوی زندگی من جاری می‌سازی، شکرت!» یا به عنوان مثال در مورد بیماری به جای اینکه بگوییم «خدایا! بیماری مرا شفا ببخش» باید بگوییم «خدایا! از اینکه مرا از هر جهت سلامت می‌سازی، شکرت!»

بنابراین، زمان درست شکرگزاری، پیش از رسیدن به خواسته می‌باشد. وقتی طوری تشکر و سپاسگزاری می‌کنید که انگار از قبل آنچه را می‌خواهید دریافت کرده‌اید و احساس شور و شعف سراسر وجودتان را در بر می‌گیرد، پیام‌هایی قوی را به کائنات ارسال می‌کنید. این پیام‌ها به کائنات می‌گویند که شما پیشاپیش به خواسته خود دست یافته‌اید و هم اکنون به خاطر آن‌ها سپاسگزار هستید.

شکرگزاری، کلید ثروت و فراوانی

آنتونی رابینز در یکی از مصاحبه‌های خود می‌گوید که برای رسیدن به یک خواسته، سه گام وجود دارد:

گام اول: خواسته خود را بشناسید و روی آن متمرکز شوید.

گام دوم: برای رسیدن به آن خواسته تلاش کنید و آنقدر راه‌های گوناگون را امتحان کنید تا در نهایت به یک راه درست که منتهی به خواسته‌تان می‌شود، دست یابید.

وقتی شما برای دیدن غروب خورشید به سمت شرق می‌روید، مهم نیست چقدر مثبت اندیش باشید و چقدر روی خواسته خود متمرکز باشید! شما هرگز غروب خورشید را نمی‌بینید چون در مسیر درستی قرار ندارید!

گام سوم: گام سوم، که بسیار هم ساده به نظر می‌رسد، این است که اگر روی خواسته‌تان متمرکز باشید و برای رسیدن به آن، به یک الگوی اثبات شده هم دست یافته باشید، باز هم به لطف خداوند نیاز دارید! بعضی آن را شانس می‌نامند و بعضی دیگر لطف خدا.

در واقع، در فرآیند خلق همیشه بخشی از کار را ما انجام می‌دهیم و بخشی دیگر باید به لطف خدا برای ما اتفاق بیافتد. اما این اطمینان را به شما می‌دهم که اگر دو گام اول را به درستی برداشته باشید، لطف خدا قطعا شامل حالتان خواهد شد. اگر نگاهی به زندگی‌مان کنیم، جنبه‌هایی از لطف خدا را خواهیم دید. موهبت‌هایی که او در اختیار ما قرار داده، کم نیستند.

جملات شکرگزاری ثروت

جملات شکرگزاری ثروت

قطع به یقین، اگر به موهبت‌ها پی ببریم و سعی کنیم آن‌ها را دریابیم و در زندگی‌مان پیدایشان کنیم، به موفقیت‌های بیشتری دست خواهیم یافت. کلید ثروت و خوشبختی، «شکر گزاری» است. میلیاردرهایی را می‌شناسیم که خوشبخت نیستند! خیلی‌ها تعبیرشان این است که پول خوشبختی نمی‌آورد اما این کاملا غلط است!

در واقع، دلیل اینکه آن‌ها با وجود داشتن ثروت، خوشبخت زندگی نمی‌کنند این است که بابت داشته‌هایشان سپاسگزار نیستند! اما در عوض کسانی را می‌شناسیم که با وجودی که پولی ندارند اما خوشبخت زندگی می‌کنند. زیرا به خاطر داشتن سلامتی، همسر و فرزندانشان شکرگزار هستند. این افراد ثروتمند واقعی هستند زیرا ثروت، پول نیست بلکه خوشبختی است و کسانی که شکرگزار هستند، حتی با وجود نداشتن پول، ثروتمندند!

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
خوش بینی و بدبینی

پس می‌توان نتیجه گرفت که همه چیز از شکرگزاری (که همان توجه به لطف و رحمت خداوند در زندگی‌مان است) شروع می‌شود. پس به عنوان مثال، داشتن یک برنامه مالی کافی نیست! می‌توانید پول داشته باشید و بدبخت باشید! پس بیایید علاوه بر ثروت فیزیکی، از لحاظ روحی و روانی هم ثروتمند باشیم.

چگونگی شکرگزاری مهم نیست!

نگران چگونگی تحقق رویاهایتان نباشید. فقط کافیست که تصور کنید تحقق یافته‌اند، و بابت آن‌ها شکرگزار خداوند باشید. تاثیر شکرگزاری به لحاظ علمی از این جهت است که زمانی که شما پیشاپیش برای خواسته‌ای شکر گزار هستید، توجه‌تان معطوف به داشتن آن خواسته است، نه فقدان آن.

همانطور که قبلا هم گفته بودیم، شما به هر چیز، به هر شکل توجه کنید به آن دست خواهید یافت. پس شکرگزاری از آن جهت در فرایند خلق تاثیرگذار است که توجه شما را معطوف به خواسته‌تان می‌کند و باعث می‌شود ارتعاش داشتن آن را به سوی جهان هستی ساطع کنید و نه ارتعاش فقدان آن را.

هرچه شور و شوق بیشتری را چاشنی شکرگزاری‌هایتان کنید، خواسته‌تان سریع‌تر تحقق خواهد یافت. می‌توانید از عبارت تاکیدی «از اینکه تمام آرزوهایم اکنون واقعیت دارند، سپاسگزارم» استفاده کنید.

4.3/5 - (6 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

24 پاسخ

  1. سلام . من مدتی هست شکرگزاری رو انجام دادم ولی نتیجه ای نگرفتم . علت چیه ؟ از روش کتاب معجزه سپاس گزاری خانم راندا برن استفاده کردم . ممنون میشم راهنمایی کنید و یا علت نتیجه نگرفتن رو توضیح بدید . تشکر ‌.

    1. سلام پاشا عزیز
      شکر گذاری می بایست مداوم بوده و منوط به یک مقطع یا زمان خاصی نمی باشه .
      وعده خداوند است که اگر شکرگذاری کنید ، نعتمهای شما را زیاد می کنم.

  2. من هم با خانم میرعمادی موافقم
    ما که انقد بدبختی دیدیم تو زندگیم و انقد التماس و شکر کردیم، ولی چیزی ندیدیم
    کی پس لطف الهی شامل ما میشه؟

  3. خوبه که انواعش رو گفتید تا همه بدونن که تنها راه شکرگزاری نماز خوندن و ریا نیست
    حتی آدم تو دلشم میتونه خدا رو شکر کنه

  4. من همیشه به بچه هام میگم
    ولی اصلا قبول ندارند. حق هم دارن چون هیچوقت نتونستم نیازهایشان رو برطرف کنم و همیشه شرمنده آنهام

    1. سلام دوست من
      انسان به هرچه فکرکنه همون را جذب میکنه، پس اگه به ناتوانی وشرمندگی فکرکنید فقط شرمندگی وناتوانی جذب میکنید، دراصل شما درذهنتان آنرا میسازید ، پس دیگه این افکار را دور بیاندازید و باین فکرکنید که من همیشه برای خوشبختی وآسایش فرزندانم تمام تلاشم را کرده ام و خدایا سپاس بخاطر اینکه بچه هام سلامت و بی نیازند وقطعا این اتفاق خواهد افتاد. شما آنرا خواهید ساخت چون شما آفریننده زندگی خودتان هستید..
      شاد و سلامت و پیروز باشید .

  5. این حرف ها دیگه کلیشه ای شده
    اونجا که میگید پول فقط کافی نیست و شکرگزاری مهمه و اینا، دروغه بابا
    کی گفته؟ با شکرگزاری پول زیاد نمیشه فقط خودمونو گول می‌زنیم

    1. سلام کاربر عزیز
      در همه حال سعی کنید نیمه پر لیوان رو ببینید و با شکر گزاری انرژی های مثبت جهان رو به سمت خودتون جذب کنید

    2. حتما همینطوره
      بهرحال چه فکر کنید شکر گزاری سازنده است چه نه حق با شماست!
      زیرا شما تنها کسی هستید که دنیای خود را میسازید ، با این تفکر هرگز پول درذهنتان ساخته نمیشود.
      باورها را عوض کنید تا معجزه اتفاق بیافتد ، و پایدار و وفادار به باور جدید باشید.
      درود

  6. شکرگزاری نه تنها از واجباتی ه که خیلی درباره اش صحبت شده
    بلکه انرژی مثبتی است که به خودمان برمی‌گردد
    اسلام هیچ چیز را بی دلیل نگفته است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی