مشاوره فروش، راهگشای فروش موفق در بازار رقابتی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳ مهر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۳۰ مهر, ۱۴۰۱
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

افرادی که تازه وارد بازار کار می‌شوند و در واقع به نوعی در ابتدای راه هستند، بی‌شک به حضور مشاوره فروش برای تضمین فروش موفق در بازار نیاز دارند.

مشاوره فروش می‌تواند در بدو امر، راه را از چاه نشان بدهد و خصوصا برای افرادی که با تکنیک‌های فروش آگاهی کافی ندارند، می‌تواند راهنمای مناسبی باشد. تا بتوانند بهتر و سریع‌تر به نتیجه‌ی دلخواه برسند.

برای کسب موفقیت در فروش قرار گرفتن در زمان مناسب بسیار مهم‌تر از قرار گرفتن در مکان مناسب است. باید در وقت مناسب، بهترین تصمیم‌ها برای فروش گرفته شود. درنتیجه باید نبض بازار در دست بخش فروش باشد. اما شرایط هر لحظه تغییر می‌کند و به‌روز بودن گاهی بسیار سخت است. در نتیجه باید به یاد داشته باشیم که: «موفقیت فروش یک سفر است نه یک مقصد.» اگر چنین عقیده‌ای داشته باشید قطعا در این راه سرسخت‌تر و موفق‌تر خواهید بود.

دکتر احمد محمدی موسس و مدیر آکادمی بازار، مرجع موفقیت ایران تاکنون دوره‌های آموزشی و سمینارهای مختلفی در زمینه‌ی فروش موفق و مشاوره‌ فروش در بخش بازاریابی و فروش برگزار کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید با آکادمی بازار درارتباط باشید.

مشاوره فروش

مشاوره فروش و نقش آن در فروش موفق 

در موضوع مشاوره فروش سوالات مختلفی پیش می‌آید که پرداختن به آنها اهمیت دارد. برخی توصیه‌های مشاوره فروش به شرح ذیل است:

۱. از همان ابتدا وارد فروش شوید. 

توصیه مشاوره فروش این است که حتی اگر شما در اولین موقعیت فروش خود مشغول به کار هستید، مهم است که کاملاً درک کنید که چرا شما یا هر کس دیگری باید فروش را به عنوان شغل موقت و نه فقط یک کار موقتی در نظر بگیرید. برایان تریسی اسطوره فروش و مشهور جهان، فروش را به عنوان حرفه نهایی پیش فرض توصیف می کند. به این معنی که بسیاری از متخصصان فروش به دلیل اینکه نمی توانند شغل دیگری پیدا کنند، در فروش هستند.

آنها نه به دلیل تمایل و علاقه به کار فروش، بلکه به دلیل نیاز به یافتن شغل به فروش رسیدند. اگر در حال فروش هستید، چرا در فروش هستید و آیا حرفه شما فروش است؟ اگر در فروش مشغول به کار هستید، از خود بپرسید «چرا می خواهم در فروش باشم؟» سوالاتی است که در مشاوره فروش باید با صداقت به آنها جواب دهید.

بهترین مدرس بازاریابی و فروش
دکتر احمد محمدی

۲. آموزش فروش

پس از گذراندن چند سال در یک موقعیت فروش، افراد ناگزیرند که همانطور ادامه داده و نتوانند به سمت آموزش مهارت‌های فروش و در نتیجه آن ارتقای شغلی باشند. آنها معمولا دنبال تغییر شغل هستند و می‌گویند: «وقتی می‌شود به سمت کار و شغل دیگری غیر از فروش رفت، چرا نروند؟»

با اینکه صاحبان شرکت‌ها نمی‌خواهند متخصصان فروش‌شان جایگاه خود را ترک کنند و سراغ آموزش بروند، اما از ارزش آموزش فروش کاملا آگاهند و می‌دانند این آموزش چقدر برای ارتقای افراد و کارمندانشان موثر است.

به عنوان یک متخصص فروش تازه کار، شما نه تنها باید با دقت در هر آموزش فروش که به شما ارائه می شود، شرکت کنید، بلکه به دنبال آموزش‌های اضافی نیز باشید. به سمینارها بروید، کتاب بخوانید و هر کاری که می توانید انجام دهید تا همیشه جهت بهبود مهارتهای فروش خود قدم برداشته باشید.

آکادمی بازار در این راه می‌تواند مشوق ایده‌آلی باشد، حتما با ما تماس بگیرید.

۳. زمان‌ خود را مدیریت کنید

متخصصان فروش موفق همه یک مسئله مشترک دارند:«چگونگی مدیریت برنامه‌های مختلف.» موفقیت چنین افرادی تنها زمانی تضمین می‌شود که بتوانند کارهای مهمی مانند آموزش مشتری، جلسات، تماس‌های کنفرانس، شرکت در کلاس آموزش فروش و تعهدات شخصی را در یک روز مدیریت کنند.

بدون داشتن یک برنامه مدیریت زمان مؤثر، پویا و انعطاف‌پذیر، هرگز رسیدن به اهداف روزانه محقق نمی‌شود. یادگیری چگونگی گفتن «نه»، مهارتی است که همه باید بیاموزند، اما یادگیری نحوه گفتن «بله» هم اهمیت دارد. این موردی است که در مشاوره فروش به آن خواهند پرداخت.

۴. مهارت‌های مشتری‌یابی

مهم نیست که مهارت‌های شما در فروش چقدر خوب باشد. اگر مشتری واقعی برای فروش نداشته باشید، سایر مهارت‌های شما بی‌فایده است. مشتری‌یابی عمل یافتن مشتری‌های بالقوه است که ممکن است مشتری واقعی و خریدار شوند. انجام این کار با صدها روش مختلف قابل انجام است. از ارسال نامه‌های پستی و ایمیل تا مراجعه حضوری گرفته تا روش‌های دیگر می‌توانید امتحان کنید. انجام مشاوره فروش شما را در این مهارت بسیار یاری خواهد کرد.

باید ارزش زمان را برای جستجوی مشتری بدانید. یک روز را هم از دست ندهید و توجیه نکنید که به دنبال یک روز مناسب هستید. شغل‌تان را جدی بگیرید و ارزش کارتان را دست کم نگیرید.

پادکست - مشاوره میانبری برای رونق کسب و کار

۵. بستن فروش

بستن فروش هیجان انگیزترین کاری است که یک متخصص فروش انجام می‌دهد و البته سخت‌ترین کار نیز محسوب می‌شود. آخرین مرحله از چرخه فروش، بستن فروش نام دارد. شما هر چقدر هم که در تمام مراحل چرخه فروش موثر بوده‌اید، اگر نتوانید آن را به اتمام برسانید یعنی تا به اینجا هیچ کاری نکرده‌اید. بستنِ کار، و به قول معروف تمام کردن کار، آخرین و مهم‌ترین قدم است. از مشاوره فروش غافل نمانید تا در این مرحله حرفه‌ای عمل کنید.

برای شرکت در دوره‌های آموزشی و سمینارهای مرتبط با فروش موفق با آکادمی بازار درارتباط باشید.

منبع: https://www.thebalancecareers.com/how-to-be-successful-in-sales-2918330

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

5 پاسخ

  1. سلام من چند سال پیش رفتم تو این دوره ها شرکت کردم، نمیگم به کارم نیومد اما به نظرم تو کار فروش تجربه از همه چیز بهتر به آدم کمک میکنه

    1. سلام برای دریافت اطلاعات لازم می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی