مدیریت و سرپرستی در فیلم نیمه کور The Blind Side 2009

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

در این مقاله آکادمی بازار به معرفی فیلم نیمه کور ( The Blind Side ) می پردازد.

در فیلم نیمه کور درمیابیم که مدیریت در تمامی لایه ها مهم ترین رکن یک موفقیت است. از بالا مدیریت حکومت سپس مدیریت جامعه سپس مدیریت راهنما ( مانند معلم و مربی ) سپس مدیریت خانواده ( که این کار بر دوش سرپرستان، خانواده پدر و مادر ) است و در آخر مدیریت خود فرد در رسیدن به هدف تاثیر گذار است.

آیا شما در نقش سرپرست مدیریت درستی در رسیدن هدف برای فرزند دارید؟ آیا شما برای خود مدیریت خوبی برای رسیدن به هدفتان داشتید؟

فیلم نیمه کور

فیلم نیمه کور ( The Blind Side ) برگرفته از یک داستان واقعی است و با یک اسکار و ۷ جایزه و ۳۰ نامزدی و بودجه ی ۳۰ میلیون دلاری توانست درآمد ۳۱۰ میلیون دلاری داشته و در بین بهترین فیلم ها جا بگیرد.

فیلم نیمه کور

محتوای فیلم نیمه کور

بر اساس داستان واقعی لی Anne Tuohy  و شان  Tuohy یک نوجوان آفریقایی تبار سیاه پوست و بی خانمان نام مایکل اوهر (Quinton Aaron) را می بینند و با آغوش باز می پذیرند. مایکل که دچار بد سرپرستی بوده و مادرش معتاد به مواد مخدر است و نمیداند پدرش چه کسی است.

 در نهایت Tuohys سرپرست قانونی مایکل می شود و زندگی اش را تغییر می دهد. او در امور مایکل در تحصیلات رسمی و مهارت های کمی مدیریت می کند. همان گونه که در طبیعت مادرانه او است، اطمینان حاصل می کند که مرد جوان از هر فرصتی برای موفقیت استفاده کامل می کند.

به دلیل اندازه فیزیکی فوق العاده مایکل و غرایز محافظتی، او را یک نیروی قدرتمند در فوتبال می دانند. هنگامی که مایکل علاقه مند به فوتبال می شود، او با مدیریت در همه چیز به مایکل کمک می کند، از جمله دادن چند ایده به مربی در مورد چگونگی استفاده از مهارت های مایکل.

بعد ها  آن ها نه تنها به او یک خانه دوست داشتنی می دهند، بلکه یک معلم را استخدام می کنند تا به او کمک کند تا نمره های خود را بهبود ببخشد تا جایی که او برای تحصیلات دانشگاهی بخش NCAA واجد شرایط باشد. مایکل Oher انتخاب اولیه دوران بالتیمور در پیش نویس NFL 2009 بود. و در آخر مایکل معروف به بیگ مایک بهترین بازیکن فوتبال می شود.

The Blind Side

لزوم مدیریت و سرپرستی

ما همیشه شاهد مدیریت های استثنایی آمریکا بودیم مانند شرکت گوگل که توانست بهترین شرکت دنیا در فناوری اطلاعات شود و یا شرکت تسلا در طی 8سال در بین 5شرکت بزرگ اتومبیل دنیا در کنار شرکتی مانند بنز که ۱۰۰ سال زحمت کشیده و تجربه کسب کرده است بایستد. مثال برای مدیریت های آمریکایی کم نیست ولی صحبت ما این است که قطعا مدیریت های بالایی در موفقیت یک فرد تاثیر گذار است.

در قهرمانی یک ورزشکار تنها استعداد خود ورزشکار باعث این مهم نشده ( گر چه کشف این استعداد هم بر عهده ی فدراسیون مربوطه است ) بلکه مدیریت حکومتی و نوع نگرش به این عمل و بودجه گذاری ها و تهیه ی ملزومات و مهمات و در لایه های دیگر مانند مدیریت فدراسیون و مدیریت یک مربی کاملا در نقش قهرمانی تاثیر گذار است.

از این رو زمانی که یک فرد قهرمان می شود پرچم یک کشور بالا می رود. این موضوعات در لایه های زیرین فیلم نیمه کور پنهان است تا نکته ی مهم تر از نظر کارگردان و نویسنده بیشتر در ذهن ها بنشیند.

فیلم

سوژه فیلم The Blind Side

در فیلم نیمه کور بازی سندرا بلاک در نقش یک مادر نشان داد اگر مدیریت در سرپرستی به درستی انجام شود قطعا فرزند به موفقیت های بالایی خواهد رسید. این فرد سرمایه گذاری های بزرگی برای پسر نکرد فقط مدیریت را به سمت موفقیت وی برد تا آن فرد از استعداد هایش بهترین استفاده را ببرد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
مدیریت زمان

از طرفی شخصیت مایکل بسیار شکل پذیر است به نوعی می توان گفت همان پسری است که همه مادران و پدران می خواهند تا راحت بر او مدیریت کنند. او خجالتی، حق شناس و گاهی غمگین به نظر می رسد، ولی هیچ چیز را از لی آن مخفی نمی کند. لی آن از یک تست روانشناسی که نشان می دهد مایکل از یک غریزه قوی و غیر عادی حفاظتی بهره مند است، مطلع می شود و از این اطلاعات استفاده می کند، تا توانایی های تکل ـ مهاجمی پنهان او را با مدیریت خوب آزاد کند.

این فیلم که تقریبا از اول تا آخرش با نقاط عطف ساخته شده با این وجود، به طور عجیبی تهی از درام است و حین یک بازی فوتبال، در دبیرستانی در شهر ممفیس اتفاق می افتد. مایکل اوهر، بازیکن تکل مهاجمی (بازیکنی در فوتبال که به صورت فیزیکی جلوی مدافعان حریف را سد می کند تا مهاجمان خودی توپ را از دست ندهند ) که زندگی جالب توجه اش، سوژه ساخت فیلم نیمه کور قرار گرفته و همچنین سوژه پر فروش ترین کتاب غیر تخیلی که فیلم از آن اقتباس شده است.

شما در صورت تمایل به آشنایی با سایر افراد موفق می توانید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی