تکنیک‌‌های طلایی مدیریت زمان که می‌تواند زندگی شما را متحول کند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۲ شهریور, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰

مدیریت زمان که عامل اصلی تحول و رشد در زندگی است، روش‌های مختلفی دارد. استفاده از عبارات کلیدی مثبت، بکارگیری قدرت تجسم و تلفیق آن با عبارات کلیدی از جمله روش‌های کاربردی برای رسیدن به موفقیت است.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

مدیریت زمان

تکنیک‌های مختلفی در زمینه‌ی مدیریت زمان وجود دارد برای مثال می‌توانید زمان خود را با استفاده از نرم افزارهای برنامه ریزی مدیریت زمان مدیریت کنید. در این مطلب قصد داریم چهار تکنیک طلایی مدیریت زمان که می‌تواند زندگی شما را متحول کند، مرور کنیم.

آکادمی بازار به مدیریت زمان و بهره‌وری اهمیت بسیاری می‌دهد. تکنیک‌های طلایی مدیریت زمان می‌تواند کیفیت زندگی‌ ما را به صورت کلی تغییر دهد. این نکات را در سرلوحه‌ی زندگی‌مان قرار دهیم تا تجربه‌ی متفاوتی از زندگی داشته باشیم.

مدیریت زمان را در سرلوحه زندگی‌تان قرار دهید

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ارزش زمان

شما خودتان انتخاب می‌کنید که کارا و موثر باشید یا به هم ریخته و نامنظم. شما خودتان انتخاب می‌کنید که روی ارزشمندترین کارتان تمرکز کنید، یا وقت خود را صرف بی‌ارزش‌ترین چیزها کنید. شما انتخاب می‌کنید که مثبت باشید و تاثیر نگرش مثبت را در زندگی دست کم نگیرید یا منفی و همیشه آزاد هستید که کیفیت زندگی‌تان را بالا ببرید.

شروع کارتان با یک برنامه از پیش تهیه شده و کم‌کردن وقت‌های تلف شده برای مدیریت زمان، به تصمیم شما بستگی دارد. باید تصمیمی واضح و شفاف بگیرید که از وقت خود به درستی استفاده کنید.

شما باید همین حالا تصمیم بگیرید که در مدیریت زمان تبدیل یه یک متخصص شوید. با ۴ نکته مدیریت زمانی که در این مقاله به شما می‌گوییم، می‌توانید کیفیت زندگی خود را افزایش دهید:

از عبارات تاکیدی مثبت استفاده کنید

مثبت بودن، کیفیت زندگی شما را تغییر خواهد داد. اولین روش برنامه‌ریزی ضمیر ناخودآگاه، گفتگوهای درونی مثبت است. شما باید با خودتان به زبان مثبت صحبت کنید. یکی از بزرگترین معجزات روانشناسی موفقیت این است که

«شما به همان چیزی تبدیل می‌شوید که اغلب اوقات به خود می‌گویید»

عبارات تاکیدی مثبت، فرمان‌های قدرتمندی هستند که از ضمیر خودآگاه‌تان به ضمیر ناخودآگاه‌تان منتقل می‌کنید. این عبارات، جملاتی هستند که یا با صدای بلند، یا به صورت درونی به خودتان می‌گویید. سپس با دخیل کردن احساس و شور و شوق در کلمات آن، قدرت آن را افزایش می‌دهید.

این عبارات تاکیدی را باید به طور مداوم تکرار کنید؛ به عنوان مثال: «من در مدیریت زمان عالی هستم» یا «من زمانم را به‌خوبی مدیریت می‌کنم»

عبارات تاکیدی تکراری همراه با احساس و ایمان و باور، نهایتا توسط ضمیر ناخودآگاه شما به عنوان یک دستور پذیرفته می‌شود و زندگی شما طوری تغییر می‌کند که در هماهنگی و هم‌ترازی با همان دستور باشد.

در واقع، آن دستورهای ذهنی در زندگی شما عملی می‌شوند و رفتارهای بیرونی شما، منعکس شده از همان دستورهای ذهنی خواهند بود. عبارات تاکیدی که ما در خصوص مدیریت زمان به شما توصیه می‌کنیم،

این است که من از زمانم به خوبی استفاده می‌کنم.

قدرت تجسم‌تان را به‌کار بگیرید

دومین تکنیکی که می‌توانید برای برنامه‌ریزی ضمیر ناخودآگاه‌تان به کار بگیرید، قدرت تجسم است. تصاویر ذهنی، بیشترین و سریع‌ترین تاثیر را در دوره برنامه‌ریزی ضمیر ناخودآگاه دارند. در بحث روانشناسی، شخصی که شما در ذهن خود می‌بینید شخصی است که در دنیای خارج خواهید دید در واقع آنچه می‌خواهید را ابتدا باید در ذهن‌تان تجسم کنید.

بنابراین، شروع کنید و خودتان را به صورت شخصی مرتب، کارا و موثر در مدیریت زمان تجسم کنید. خاطراتی از خودتان از زمانی که خوب کار می‌کردید و به همه کارهای‌تان می‌رسیدید را مرور کنید.

به زمانی فکر کنید که خوب و مؤثر کار می‌کردید و از عهده حجم زیادی از کارها بر می‌آمدید. این تصاویر را مدام در صفحه ذهنتان تجسم کنید تا زمانی که به واقعیت جدیدی برای ضمیر ناخودآگاه‌تان تبدیل شوند.

عبارات تاکیدی و قدرت تجسم را با یکدیگر تلفیق کنید

سومین اصل طلایی در مدیریت زمان، آسان است. ابتدا باید مکانی ساکت و آرام پیدا کنید و در آن بنشینید یا دراز بکشید. با استفاده از جملات تأکیدی مثبت و عبارات تأکیدی و تجسم، خودتان را تجسم کنید که در حال انجام یک کار مهم مثلا یک جلسه، مذاکره، ارائه یا حتی یک قرار ملاقات هستید.

استاد احمد محمدی
تفکر"من به اندازۀ کافی خوب نیستم ، من توانا نیستم و ... " همه زاییده افکار غلط ما هستند ، هیچ کدام واقعی نیستند
استاد احمد محمدی

این تمرین، تعادل زندگی و کارتان و کیفیت زندگی‌تان را افزایش می‌دهد. همانطور که دراز کشیده‌اید یا نشسته‌اید، از آن رخداد یک تصویر ذهنی برای خودتان ایجاد کنید. تجسم کنید که آن کار از هر نظر بی‌عیب و نقص در حال انجام است.

خودتان را تجسم کنید که آرام، خوشحال و مثبت هستید و شرایط تحت کنترل کامل شماست. اطرافیان‌تان را تجسم کنید که دارند به شما می‌گویند: «این دقیقا همان کاری بود که می‌خواستم انجام دهم»

وانمود کنید که در مدیریت زمان عالی هستید

چهارمین تکنیک این است که تجسم کنید همین حالا در مدیریت زمان عالی هستید. فرض کنید که شما برای یک نقش سینمایی یا تئاتر انتخاب شده‌اید. در این نقش، شما باید نقش فردی را بازی کنید که از هر لحاظ فردی منظم و مرتب است. کارهای فردی را انجام دهید که از هر جهت از زمانش به خوبی استفاده می‌کند.

وانمود کنید که شما در مدیریت زمان، یک متخصص کارآمد هستید. با وانمود کردن به این امر، در نهایت این رفتار در ضمیر ناخودآگاه و سیستم باورهای شما تثبیت می‌شود و در نتیجه ضمیر ناخودآگاه شما، شما را به عنوان فردی مفید و موثر می‌پذیرد.

از گام‌هایی که برای موفقیت باید بردارید، زمان‌بندی و استفاده درست از آن است. برای آشنایی با دیگر گام‌ها می‌توانید از بسته آموزشی «موفقیت دست یافتنی است» استفاده کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی