محدودیت تنها در ذهن شماست و لاغیر

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ آبان, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ مرداد, ۱۴۰۰
محدودیت تنها درذهن شماست و لاغیر

اگر پول، کسب و کار، شغل خوب و ماشین مورد علاقه خود را ندارید، کسی جز خود شما مقصر نیست. شما شیوه تربیت، افرادی که با آن‌ها بزرگ شده‌اید، مدرسه‌ای که در آن درس خوانده‌اید، یا حتی مدرسه‌ای را که اصلا نرفته‌اید زیر سوال می‌برید و تقصیر را به گردن بداقبالی، پول نداشتن والدین، مطالعه نداشتن در زمینه کسب و کار و بهانه‌های مختلف می‌اندازید.

مطمئنم به این دلیل به آرزوهایتان نرسیده‌اید که مکررا بهانه‌تراشی می‌کنید. دلایل زیادی می‌آورید که چرا آن برای شما اتفاق نمیفتد اما آیا یکبار به خود گفته‌اید که چگونه برای من اتفاق میافتد؟ و اگر چنین بوده چقدر در مورد آن فکر کرده‌اید؟

حقیقت این است که اگر انرژی خود را صرف نحوه رسیدن به رویاها و رسیدن به میزان ثروتی که می‌خواهید کنید، به طرز شگفت‌انگیزی خواهید دید که به سبک زندگی دلخواه‌تان خواهید رسید. الان به شما خواهم گفت که چرا به این شیوه فکر می‌کنید.

علت آن یک چیز به نام پارادایم‌ها هستند. محدودیت در درون شماست. این‌ها دلایلی هستند که رویاهایتان را به واقعیت تبدیل نمی‌کنند و حتی با خودتان این فکر را نمی‌کنید که شما هم بتوانید به یک فرد موفق تبدیل شوید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

پارادایم‌ها و محدودیت از شما چه می‌خواهند؟

پارادایم (الگوواره) شیوه‌ای است که در آن تفکر ذهن ناخودآگاه شما شکل داده شده است. پارادایم مجموعه عاداتی هستند که از طریق تکرار در بخش ذخیره ذهن ناخودآگاه‌تان به وجود می‌آید. چه بدانید یا ندانید پارادایم زندگی‌تان را تحت کنترل داشته و محدودیت ایجاد می‌کند.

حقیقت اینجاست که ذهن ناخود آگاه شما نسبت به ذهن آگاهتان ۳۰۰۰۰ مرتبه قدرتمندتر است. شاید بدانید که ۹۰ درصد رفتار شما توسط ذهن ناخود آگاه تعیین می‌شود و این می‌تواند دلیل مهمی باشد برای اینکه در هر جنبه‌ای از زندگی پارادایم‌های مفیدی داشته باشید.

موفقیت‌ها و شکست‌های شما تحت کنترل پارادایم‌ها هستند و پارادایم‌های منفی یا غلط دلایل اصلی هستند برای اینکه ۹۰ درصد جمعیت امروزی همیشه به نتایج مشابهی می‌رسند.

روزهایی هستند که ناگهان فریاد برمی‌آورید “من می‌خواهم تغییر کنم.” اما این حرف ثبات ندارد. وقتی که وسط هفته می‌شود، کم توان می‌شوید و دیگر نای و رمقی برای حرکت دائمی به سوی موفقیت ندارید.

محدودیت را کنار بگذارید

محدودیت را کنار بگذارید

شما قادر نیستید که روی حرف خود باقی بمانید و حتی اگر برای بهتر شدن قدمی هم بردارید، چندان دوامی ندارد چرا که ذهنتان هنوز به دنبال پارادایم‌های غلط و محدود کننده است که در ذهن ناخودآگاه تان تعیین کرده‌اید؛ پارادایم‌هایی که سال‌ها به بهانه‌های قدیمی تکرار کرده‌اید.

شاید شبیه این جملات را با خود بگویید: “در تقدیر من پول نیست”، “پول که علف خرس نیست”، یا “موفقیت برای افرادی مثل من نیست.” این جملات دقیقا پارادایم‌های منفی را تشکیل می‌دهند. این جملات را بارها می‌شنوید تا اینکه به ذهن ناخودآگاهتان تلقین می‌شود.

استاد احمد محمدی
محدودیت‌ها، وجود واقعی ندارند، بلکه ساخته و پرداخته ذهن انسان هستند.
استاد احمد محمدی

آیا شما می‌دانید که ذهن ناخودآگاه فقط پذیرش دارد و چیزی را رد نمی‌کند؟ این پارادایم‌ها همانند یک ویروس عمل می‌کنند؛ در ناخودآگاه غوطه‌ور هستند و خودشان را از طریق نتایج آشکار شده نشان می‌دهند. موضوع ساده است: “پارادایم‌های منفی با نتایج منفی و پارادایم‌های مثبت با نتایج مثبت برابر است.”

عامل های محدودیت را شناسایی کنید

یک کاغذ بردارید و آنچه را که می‌دانید پارادیم‌های محدودکننده شما هستند، بنویسید. شاید تصورتان این است که به دست آوردن پول کاری دشوار است یا اینکه فکر کنید برای اینکه به دنبال یک کسب و کاری بروید، خیلی بچه یا خیلی پیر هستید.

یا اینکه فردی هستید که سال‌های سال با ۱۸ درصد افزایش حقوق کار کرده‌‌‌اید و اصلا به این فکر نکرده‌اید که چگونه درآمد خود را بالا ببرید؟ خب شما خودتان عامل محدودیت هستید و اگر این پارادایم‌های محدودکننده را از بین نبرید، به نیروی بالقوه صحیح خود دست نمی‌یابید.

این یک حقیقت است! ما همگی موفق متولد شده‌ایم و مطمئنا این یک دستورالعملی برای موفق شدنمان است. به یاد داشته باشید هرچیزی براساس معیار و سنجش کار می‌کند.

خبر فوق‌العاده عالی

خبر فوق‌العاده عالی

درواقع شما می‌توانید وجود سمی خود و پارادایم‌های محدود‌کننده‌تان را که همیشه در ذهن ناخودآگاه‌تان وجود دارند با برنامه‌های موفقیت‌آمیز، مفید و تازه جایگزین کنید.

بدون شک این کار میزان نامعینی از دوره ثروت، شادی و سلامتی را به زندگی‌تان جذب می‌کند. به یاد داشته باشید محدودیت‌‌هایی که ما داریم تنها محدودیت‌‌هایی هستند که ما در ذهنمان می‌سازیم.

آیا شما آماده‌اید که باورهای محدود‌کننده و رفتارهای مخربی که شما را به عقب باز می‌گرداند، از بین ببرید؟ اگر نتایج و شادی‌های پایدار را می‌خواهید، بنابراین تغییر دادن پارادایم‌های شما تنها راهی است که می‌توانید به آن برسید و وقتی تغییر پارادایم رخ داد با یک چشم برهم زدن کل زندگی‌تان تغییر خواهد کرد. من توانسته‌ام چنین کاری بکنم پس شما هم می‌توانید.

سخن پایانی

شاید شما این جمله را زیاد شنیده باشید که “برای رسیدن به موفقیت باید مشکلات و محدودیت‌های متعددی را پشت سر گذاشت.” شاید در تصور شما مشکلات فقط عوامل بیرونی مانند ضعف مالی یا نبود امکانات کافی باشد؛ اما همیشه محدود کننده‌ها مسائل بیرونی نیستند بلکه ما یک محدود کننده نسبتا قوی در درون خودمان داریم که تاثیر بسیار زیادی در عملکرد بیرونی ما دارد و آن ذهن ماست.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
رژیم غذایی و رژیم ذهنی

ما با ذهنمان تصمیم می‌گیریم. فیلترهای ذهنی این تصمیم را بررسی می‌کنند در نتیجه نحوه عملکرد ما در واقع نتیجه تصمیم بازرسی شده توسط ذهن است. همانطور که در متن بالا گفته شد پارادایم‌های منفی توسط خود ما طراحی شده‌اند.

پس یکی از دلایل نرسیدن به اهدافمان خودمان هستیم. اگر در تصوراتمان دستیابی به اهداف ما غیر ممکن باشد، دیگر فرقی ندارد که چقدر می‌خواهیم به آن‌ها برسیم، خودمان اینطور پذیرفته‌ایم که این‌ها جز آرزویی بیش نیستند. تا زمانی که این محدود کننده‌ها در ذهنمان وجود دارند کارمان سخت خواهد بود.

اما چگونه می‌‌توان از شر این‌ها خلاص شد؟ چه راه حل‌هایی برای بر طرف کردن این مشکل مهم وجود دارند؟ آکادمی بازار با ارائه راهکارهای مناسب و قابل انجام به شما در حل این مشکل و دیگر مسائل سر راهتان کمک خواهد کرد. موانع را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید و با قدرت هرچه تمام‌تر به سوی موفقیت قدم بردارید!

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

    1. سلام اسد عزیز
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی