لبخند زدن در شرایط ناگوار را بیاموزید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ شهریور, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

رایان سی لو (Ryan C. Lowe) سخنران، مربی و نویسنده است. رایان بنیانگذار سمینارها و محصولات “نگرشتان را تغییر دهید” (Get off Your Attitude) می‌باشد. او با سازمان‌های مختلف همکاری می کند تا ایجاد موفقیت را از طریق نگرش مثبت  رواج دهد.

بیشتر افراد، در رویارویی با بدبیاری‌های زندگی و عواقبش، با آن به شکلی منفی برخورد می‌کنند. ما به این شیوه برنامه‌ریزی شده‌ایم. هربار اتفاق بدی می‌افتد، برمی‌آشوبیم و همه چیز را خراب کنیم. اما این روش اداره‌ی زندگی _حداقل یک زندگی شاد و رضایت‌بخش _ نیست. این استراتژی بزرگ من در برابر زندگی است:

من صرفا لبخند می‌زنم!

لبخند زدن، انتخابی است که همه‌ی ما داریم، و یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای این کار این است که خودتان را در معرض مواردی  قرار دهید که لبخند بر لب‌تان می‌نشانند. بعد چیزهایی که شما را می‌خندانند اضافه کنید. با افراد شوخ طبع و خوش‌ مشرب معاشرت کنید، فیلم‌های طنز و خنده دار ببینید، و کتاب‌هایی بخوانید که لبخند به لب‌تان می‌آورند. زمانی که فیلم‌ها و سریال‌های منفی را تماشا می‌کنید، ممکن است به راحتی درگیر مشکلات و ماجراهای دیگران شوید و ناخودآگاه احساس ناراحتی یا نارضایتی پیدا کنید. وقتی محیط مثبتی در اطرافتان در جریان باشد، شما مفیدتر و سازنده‌تر خواهید بود و مسلما اوقات خوشی هم خواهید داشت. مدت ها پیش، من این حقیقت را پذیرفتم که زندگی عادلانه نیست. حتی ذره‌ای هم عادلانه نیست. سخت است، می‌دانم که گاهی با خودتان فکر می‌کنید: “چرا تمام این اتفاقات بد برای من می‌افتد؟” من هم مانند بسیاری از افراد، در زندگی تراژدی‌ها و ناکامی‌هایی داشته‌ام، زمان هایی بوده که من هم می‌توانستم در مواجهه با برخی اتفاقات، به این فکر کنم که چرا این چیزها برای من اتفاق می‌افتند؟ به هرحال، من متوجه شدم که این چیزی را حل نمی‌کند، و حتی ممکن است شرایط را بدتر کند. باید خودم را مجبور به لبخند زدن می‌کردم، حتی وقتی که واقعا دلم نمی‌خواست. من نمی‌خواستم شاد و خوشحال باشم، اما لبخند زدم، و همین کار، کمی حالم را بهتر کرد.

 

لبخند زدن، مسلما تغییری در آن پیش‌آمد یا اتفاق درحال وقوع ایجاد نمی‌کند، اما بر دیدگاه شما نسبت به آن واقعه تاثیر می‌گذارد. به جای اینکه جمله‌ی “چرا من؟” مدام در ذهنتان بچرخد، سعی کنید به صورت مثبتی قضیه نگاه کنید. شما مسلما می‌توانید موقعیت بهتری از آن بسازید. گاهی افرادی که به من مراجعه می‌کنند، می‌گویند: “اما رایان، تو متوجه نیستی در زندگی من چه می‌گذرد. نمی‌دانی که چقدر شرایطم بد است.” و این درست همان زمانی است که من به آن ها می‌گویم که لبخند بزنند، قیافه‌ی شجاعانه‌ای به خود بگیرند، به راه خود ادامه دهند و سعی کنند از آن شرایط بد، چیز خوبی بسازند. می‌دانید که آن لبخند واقعا چه چیزی را تغییر می‌دهد؟

آن لبخند نگرش شما را در رابطه با آن موقعیت عوض می‌کند. استاد احمد محمدی در سمینار موفقیت، تکنیک لبخند را به شما آموزش خواهند داد. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

چرا لبخند نمی‌زنید؟

آیا اتفاقات غیر قابل تحملی مانند بیماری یا مشکلات اقتصادی در زندگی‌تان درحال رخ دادن است؟ درباره‌ی همسرتان یا عزیزتان است؟ درمورد کارتان است؟ واقعیت این است که هیچ چیزی شما را از لبخند زدن باز نمی‌دارد. شما هروقت که بخواهید، می‌توانید لبخند بزنید. اصلا همین الان شروع کنید و امتحانش کنید. نه یک لبخند مصنوعی، واقعا لبخند بزنید. خودتان را به یک لبخند گرم و اصیل مهمان کنید. حس خوبی نمی‌دهد؟ شما یک انتخاب ساده کردید و این احساسی که داشتید را تغییر داد.شما طوری ساخته شده‌اید که وقتی لبخند می‌زنید، حس بهتری پیدا می‌کنید. وضعیت اطرافتان هرطور که باشد، همین عمل ساده، حال شما را بهتر می‌کند. در مورد انتخاب نگرش مثبت هم همینطور است؛ باعث می‌شود حس بهتری داشته باشید و شما را در موقعیت برتر و قوی تری قرار می‌دهد که می‌توانید با مشکلات راحت تر کنار بیایید.

چه چیزی باعث لبخند زدنتان می شود؟

من به شما می‌گویم چه چیزی من را خوشحال می کند: خواهرزاده‌ها و برادر زاده‌هایم. خنده‌ و شادی‌ آن ها مسری است. وقتی که در کنار آن ها هستم، به صورت ناخودآگاه حالم بهتر می‌شود و حس می کنم شادتر هستم، حتی اگر در حد چند دقیقه باشد. شما چطور؟ چه چیزی شما را خوشحال می کند؟ امیدوارم شما هم به اندازه‌ی من خوش شانس باشید و خانواده‌ای داشته باشید که باعث دلگرمی و خوشحالی‌تان شود. اما چه چیزهای دیگری وجود دارند؟ آیا شما یک فعالیت یا سرگرمی دارید که برایتان آرامش بخش باشد و به شما کمک  کند حس بهتری پیدا کنید؟ آیا یک فیلم خوب باعث خندیدنتان می شود؟ یادآوری گذشته و خاطره گویی با یک دوست قدیمی چطور؟ لبخند زدن، تنها به نفع خود شما نیست، بلکه بر اطرافیانتان هم تاثیر می گذارد. درست مانند خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌های من، سعی کنید کسی باشید که لبخند بر لب دیگران می‌نشاند. حتی می‌توانید در مدت کوتاهی که در محل کارتان، با یک دوست درحال قهوه خوردن هستید این کار را انجام دهید. سعی کنید فردی باشید که دیگران دوست دارند با او معاشرت کنند.

لبخند زدن را بیاموزید!

لبخند زدن، به این معنی نیست که شما تظاهر کنید همه چیز به خوبی پیش می‌رود. یک لبخند، انتخابی در جهت یافتن نگرش مثبت در شرایط ناگوار، و حل کردن آن به روش عاقلانه و سنجیده است. این فرمولی است که من برای لبخند زدن ساخته‌ام:

  1. صبر کنید و کمی فکر کنید: واکنشی نشان ندهید. به اتفاقی که افتاده فکر کنید.
  2. مشکل را بررسی کنید: بزرگی اش چقدر است؟ آیا چیزی است که در مدت چند دقیقه منفجر خواهد شد؟ یا قسمتی از یک مساله ی بزرگتر است ؟
  3. راه‌حل‌ها را شناسایی کنید: صرفا لزومی به تکیه کردن بر حس اولیه و انتخاب راه اولی که به ذهنتان می‌رسد نیست، بیشتر فکر کنید و راه‌حل‌های مثبتی برای آن قضیه پیدا کنید.
  4. زندگی کنید و از آن درس بگیرید : به مشکل، به چشم یک تجربه نگاه کنید. از این شرایط چه آموختید؟
  5. از نتیجه لذت ببرید : به خودتان زمانی برای استراحت بدهید، و مدتی بعد به سراغ چیز دیگری بروید.

این را به یاد داشته باشید، که لبخند زدن به شما آرامش می دهد، و کمک می‌کند به جایی برسید که بتوانید با مشکلاتی که زندگی به سمت شما پرتاب می کند، مواجه شوید و از پس آن ها بربیایید. لبخند زدن به شما یادآوری می‌کند که شما می‌توانید انتخاب کنید که زندگی، چطور بر روی شما تاثیر بگذارد. آیا می‌خواهید با احساسات و اعمال منفی واکنش نشان بدهید، یا با انتخاب عاقلانه و سنجیده، شرایط را به نفع خودتان برگردانید؟

این انتخاب شماست، یک انتخاب مثبت داشته باشید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
5 تکنیک شادی

 با مطالعه ی مقاله ی فوق به این نتیجه میرسیم که، لبخند زدن در هر شرایطی سبب می شود که آرامش خود را حفظ کنیم و نگرش مثبتی به شرایط پیش آمده پیدا نماییم. به هنگام آرامش و با داشتن نگرش مثبت است که می توانیم راه حل های بهتری برای مشکلات خود بیابیم. اینکه بتوانیم حتی در شرایط سخت هم لبخند بزنیم، مهارتی است که کاملاً اکتسابی و یاد گرفتنی است.

استاد احمد محمدی در سمینار موفقیت تکنیک ها و ابزارهایی را برای موفقیت و دستیابی به اهداف و رویاها به شما تدریس خواهند نمود. تکنیک هایی همچون تکنیک لبخند و تکنیک شکست که شما را قادر می سازند تا در هر شرایطی نگرش مثبت خود را حفظ و به جای درجا زدن و ناراحتی، مجدد از جای خود بلند شوید و با انرژی و انگیزه ی بیشتری برای محقق ساختن رویاهای خود تلاش نمایید. برای شرکت در سمینار موفقیت می توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید و همچنین با محتوای آموزشی آن آشنا گردید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی