عبارات تاکیدی کلمات سحرآمیز ذهن ما هستند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۰ آبان, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کلماتی که شما اغلب در ذهن تان تکرار می‌کنید چه خوب و چه بد؛ زندگی و آیندۀ شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. کلمات سحرآمیزند و رفتار و ذهن‌ناخودآگاه از آنها تأثیر می‌گیرند. آیا عجیب به نظر می‌رسد؟

اجازه بدهید با چند مثال توضیح بدهم:

  • شما فردی را دوست دارید اما از ترس طرد شدن از او درخواست ملاقات نمی‌کنید. شما با خودتان تکرار می‌کنید که شما هیچ شانسی برای ملاقات با او را ندارید. ذهن ناخودآگاهتان در این افکار غرق می‌شود و احساس بدی به شما دست می‌دهد. هرچقدر این افکار را تکرار می‌کنید، اعتماد به نفس تان را بیشتر از دست می‌دهید و از او فاصله می‌گیرید و شانس خود را برای رسیدن به او از بین می‌برید. اگر به این شیوه ادامه دهید، این به یک عادت برای شما تبدیل می‌شود.
  • شما تقاضای یک شغل می‌کنید اما طرد شدن در گذشته را به یاد می‌آورید و به خودتان می‌گویید که هیچ شانسی ندارم که بتوانم شغلی پیدا کنم. این جملات را تکرار می‌کنید و به طور ناخودآگاه اثر بدی بر رفتار و کردار خود می‌گذارید و در نهایت به شغلی هم نمی‌رسید.

در این موارد عباراتی که شما تکرار می‌کردید، منفی بودند و نتایج منفی هم به بار می‌آورد. شما از روی عمد کاری را انجام نمی‌دادید اما عبارات منفی را تکرار می‌کردید و آنها شبیه جادو نحوۀ تفکر، رفتار و نگاه مردم نسبت به شما را تحت تأثیر قرار می‌دادند. بیایید نمونه‌های مختلفی را بررسی کنیم تا کارکرد عبارات تاکیدی را به شیوه‌ای متفاوت و مثبت بفهمید.

  • می‌خواهید در امتحان نمرۀ خوبی کسب کنید. شما خودتان را باور دارید و بسیار خواهان نمرۀ خوب هستید. در این حالت در ذهن تان چه اتفاقی میفتد؟ بدون اینکه به آن فکر کنید، به خودتان بارها می‌گویید که من می‌توانم و نمرات خوبی هم می‌گیرم. شما عبارات مثبتی را تکرار می‌کنید که ذهن تان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و اشتیاق و انگیزه و خود باوری بیشتری را به شما می‌دهد. در نتیجه زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص می‌دهید، هرچیزی را سریع‌تر و بهتر فرامی‌گیرید و وقتی که روز امتحان فرا می‌رسد، شما آماده‌تر خواهید بود، نسبت به موفقیت خود اطمینان بیشتری دارید، تمرکزتان در امتحان بهتر است و نمرۀ خوبی هم کسب می‌کنید. شما جملات مثبتی را تکرار کردید که همانند جادو در ذهنیت، نگرش و عمل تان تأثیرگذار بود.
  • برای تعطیلات می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید اما به اندازه کافی پول ندارید. شاید به خودتان بگویید که چقدر من فقیرم که از پسِ این مسافرت برنمی‌آیم. در این وضعیت شما می‌توانید رفتار متفاوتی داشته باشید و عبارات مثبت تکرار کنید و به خودتان بگویید که من قصد مسافرت دارم و حتماً وسیله‌اش هم جور می‌شود. البته شما باید آنچه را که می‌گویید، باور کنید و قصد مسافرت هم داشته باشید.

کلمات می‌توانند وسیله یا فرصت را جذب کنند. اهمیتی ندارد که چگونه آن امکانپذیر است. امکان دارد این به شیوه‌ای کاملاً‌ طبیعی و معمولی رخ دهد و یا به شیوه‌ای غیرمعمول. شاید شغل بهتری پیدا کنید، راهی برای پول بیشتر را پیدا کنید، معاملۀ ویژه‌ای بکنید یا اینکه کسی به شما کمک کند. زمانی این چیزها شروع به رخ دادن می‌کند که شما عبارات تاکیدی مثبت را تکرار کنید، آنها را باور داشته باشید و بر آنها تمرکز کنید.

چگونه می‌توان از فواید عبارات تاکیدی بهره برد؟

  • مراقب باشید که از تکرار عبارات منفی در ذهن تان خودداری کنید.
  • بر عبارات مثبت تمرکز کنید.
  • اغلب عبارات تاکیدی را تکرار کنید. تکرار یکبار و دو بار آنها کافی نیست.
  • اگر شما بسیار منفی‌نگر هستید و برایتان دشوار است که عبارات مثبت را تکرار کنید، باید مکرر تلاش کنید تا نگرشتان تغییر کند. اگر چنین عمل کنید مقاومت ذهن تان و عدم باور به پذیرشِ عبارات تاکیدی مثبت به تدریج کاهش پیدا می‌کند.

چند نمونه مثال از عبارات تاکیدی

”  سرتاسر وجودم از شادی فراوان آکنده است.”

” من قطعاً نمره‌های بسیار خوبی در امتحان می‌گیرم.”

” من شغلی فوق‌العاده با حقوقی عالی می‌یابم.”

”  روز به روز سلامتی‌ام بهبود پیدا می‌کند.”

” روز به روز اعتماد به نفسم بیشتر می‌شود.”

” از معاشرت با مردم لذت می‌برم و مردم از هم معاشرت با من خشنود هستند.”

این عبارات را با توجه و ایمان قلبی تکرار کنید و مطابق با آنها زندگی‌تان تغییر می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
نقش کلمات در زندگی ما؛ کلمات موثر

ذهن ناخود آگاه ما تاثیر بسیار زیادی د رنحوه عملکرد ما دارد. با توجه به اینکه ما به این بخش از ذهن دسترسی کاملی نداریم، کنترل آن کمی برای ما دشوار تر خواهد بود. عبارات تاکیدی یکی از روش هایی است که ما می توانیم به وسیله آن تغییرات لازم را در ذهن ناخودآگاه ایجاد کنیم. شاید به نظر شما این تکنیک کارایی نداشته باشد اما فقط کافیست یکبار به طور اصولی آن را امتحان کنید. البته نباید فقط به این تکنیک تکیه کرد و پنداشت که بدون هیچ تلاش و حرکتی به آنچه می خواهید می رسید. مسلم است که برای بدست آوردن هرچیزی تلاش و استمرار ضروری است. پس برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید و از تکنیک های فرعی مانند عبارات تاکیدی  برای اینکه فقط مسیرتان کمی هموارتر شود استفاده کنید. مطمئن باشید که هیچ چیزی غیر ممکن نیست. فقط باید باور داشته باشید و افکار منفی را از خود دور کنید. با آکادمی بازار مهارت های مورد نیازتان یاد گرفته و برای دستیابی به فردایی بهتر تلاش کنید! تیم ما با ارائه راهکار ها و راه حل های مناسب و قابل اعتماد در حل مشکلات پیش روی شما کمک خواهد کرد. شما می توانید برای شروع در سمینار بزرگ موفقیت شرکت کنید. لطفا برای ثبت نام روی لینک زیر کلیک کنید:

.سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

20 پاسخ

  1. عبارات منفی خیلی تاثیر بدی دارند باید از تکرارشون بپرهیزیم چون تاثیرشون خیلی بیشتر از عبارات مثبته

    1. سلام محمد عزیز
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی