با عادت‌ به تعویق انداختن کارها برای همیشه خداحافظی کنید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ شهریور, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰

به تعویق انداختن کارها و نداشتن زمان بندی مناسب بزرگترین دشمن موفقیت شماست. با استفاده از چند تکنیک ساده می‌توانید به وسوسه به تعویق انداختن کارها غلبه و زندگی‌تان را تغییر دهید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

اولین قدم حیاتی

غلبه بر عادت به‌ تعویق‌ انداختن کارها، اولین قدم حیاتی برای حرکت در مسیر رسیدن به خواسته‌ها است. عادت امروز و فردا کردن و عدم مدیریت زمان و هم‌چنین تفکرات و باورهای محدودکننده از موانع اصلی موفقیت هستند.

اگر کارهای درست را به شیوه‌ی درست انجام دهید، نتایجی مطلوب و مطابق میل‌تان خواهید گرفت. یکی از موضوعاتی که زیاد درباره آن صحبت نشده است، «غلبه بر عادت به‌ تعویق‌ انداختن» است که آکادمی بازار در این مقاله قصد دارد به آن بپردازد.
عادت به تعویق انداختن کارها، بزرگترین دشمن بهره‌وری ما است و اگر راه موثری برای از بین بردن این عادت پیدا نکنیم، این عادت پتانسیل این را دارد که مسیر ما را به‌صورت کامل از موفقیت منحرف کند.

غلبه بر عادت به‌ تعویق‌ انداختن

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
راهکارهای مبارزه با تنبلی

در زندگی، هر فردی می‌خواهد پول بیشتری بدست بیاورد، موفق‌تر و سلامت‌تر باشد، خانه و ماشین بهتری داشته باشد و هیچ نگرانی مالی‌ نداشته باشد. کلید رسیدن به همه‌ی این اهداف، آن است که یاد بگیریم چگونه نتایج بهتر و بیشتری بدست بیاوریم.

ممکن است بگویید که من همه چیز را امتحان کرده‌ام، هدف‌گذاری کرده‌ام، از تکنیک‌‌های طلایی مدیریت زمان که می‌تواند زندگی را متحول کند استفاده کرده‌ام اما به نظر می‌رسد که هیچ‌چیز برای من کارساز نیست.

اولین استراتژی برای غلبه بر عادت به‌ تعویق‌ انداختن، تغییر طرز فکرمان است زیرا برای تغییر زندگی‌، باید نگرش خود را تغییر دهید. ما درباره‌ی این موضوع، میلیون‌ها بار صحبت کرده‌ایم. حقیقت ساده این است که اگر شما طرز فکرتان را عوض کنید، زندگی‌تان تغییر خواهد کرد.

حقه‌ای برای فرار از وسوسه به‌ تعویق انداختن کارها

یک حقه بسیار ساده برای غلبه بر این عادت، این است که چند بار پشت سر هم بگویید: «الان انجامش بده. الان انجامش بده. الان انجامش بده.» این کلمات جادویی، در شما انگیزه ایجاد می‌کنند و شما را ترغیب به شروع کار می‌کنند.

وقتی به اندازه کافی این کلمات را تکرار کنید، این پیام به شکل عمیقی به ذهن ناخودآگاه شما خواهد رفت و باعث می‌شود شما در همان لحظه دست به کار شوید.

اگر در مسیر دست‌یابی به رویای‌تان، دائما به فکر به تعویق انداختن کارها باشید، ضمیر ناخودآگاه شما این عادت را به عنوان حقیقت شما می‌پذیرد و زندگی شما برای همیشه با این عادت سپری می‌شود. به جای آن، باید زمان خود را صرف فکر کردن به این کنید که چقدر بی‌نظیر هستید و مهم‌ترین و سخت‌ترین وظایف و کارها را هم اکنون انجام می‌دهید.

همچنین، به این فکر کنید که چگونه زمان خود را سازماندهی کنید. وقتی به این موارد مهم فکر کنید، ذهن ناخودآگاه شما این‌ها را به عنوان حقیقت شما خواهد پذیرفت.

قورباغه‌ات را قورت بده

استراتژی بعدی، یکی از بهترین کتاب‌های برایان تریسی در زمینه مدیریت زمان است که بیشترین فروش را داشته و «قورباغه‌ات را قورت بده» نام دارد. او در کتاب خود، پروژه‌ها و وظایف سخت و دشوار را به قورباغه تشبیه می‌کند و می‌گوید:

«اگر مجبورید چندین قورباغه بخورید، باید زشت‌ترین قورباغه را اول بخورید.»

به عبارتی یعنی اگر چندین پروژه و وظیفه دارید که باید انجام دهید، مهم‌ترین و سخت‌ترین آن‌ها را اول از همه و بدون معطلی انجام دهید. اینکه فقط به این قورباغه زشتی که جلوی شما قرار دارد نگاه کنید، کافی نیست.

شما باید به سرعت تصمیم بگیرید که کاری انجام دهید. در غیر این‌ صورت، این وظایف به‌ تعویق‌ انداخته شده، مانع از پیشرفت شما می‌شوند. به‌خاطر داشته باشید که شما نمی‌توانید زمان را مدیریت کنید.

استاد احمد محمدی
هر وقت از کاری ترسیدی، فقط انجامش بده. (Just Do It )
استاد احمد محمدی

مدیریت زمان، در واقع همان مدیریت زندگی است

حضور زمان به طور کلی تحت کنترل ما نیست. شما تنها می‌توانید زندگی خود را مدیریت کنید. مدیریت زمان، در واقع همان مدیریت زندگی است و مدیریت زندگی، یعنی مدیریت ترتیب و اولویت کارها! یعنی داشتن توانایی تشخیص اولویت و تصمیم گیری برای اینکه کدام کار را اول، دوم و آخر از همه انجام دهید.

پس هر روز که از خواب بیدار می‌شوید، کارهایی که باید در طول روز انجام دهید را فهرست کنید و آن‌ها را طبق این روش اولویت‌بندی کنید. اگر هر روز این کار را انجام دهید، عادت به تعویق انداختن کارها از بین خواهد رفت و به نتایج مطلوبی که مدنظرتان است، خواهید رسید.

علاوه بر مدیریت زمان و الویت‌بندی کارهای‌تان می‌توانید با بسته‌های آموزشی آکادمی بازار از جمله بسته آموزشی «موفقیت دست یافتنی است» موفقیت خود را ملموس‌تر و دستیافتنی‌تر از گذشته کنید.

3.3/5 - (7 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی