شکر گزاری – راهی برای سهولت پیمایش مسیر حرکت

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰

شکر گزاری چه تفاوتی با قناعت کردن در زندگی دارد؟ چگونه در تمام پستی و بلندی‌های زندگی شکرگزار باشیم؟ احساسات ما چه تاثیری در شکر گزاری دارد؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

شکر گزاری

در این مقاله می‌خواهیم درباره عاملی قدرتمند و تاثیرگذار صحبت کنیم. می‌خواهیم درباره شکر گزاری و شکرگزار بودن صحبت کنیم. شکر گزاری همیشه باعث حل شدن مشکلات شما در هر جنبه از زندگی خواهد شد.

ممکن است بگویید که روز و شب‌تان را با حس طلب و زیاده خواهی از زندگی می‌گذرانید و در نهایت مایوس می‌شوید! ما شما را درک می‌کنیم! همه افراد موفق هم گاهی مایوس، عصبانی یا سردرگم می‌شوند!

زیرا شرایط همیشه باب میل آن‌ها پیش نمی‌رود و آن‌ها نیز مانند هر انسان دیگری با سختی‌ها و مشکلات روبرو می‌شوند. اما تفاوت آن‌ها با بسیاری از ما، این است که آن‌ها از اکسیر معجزه آسای شکرگزاری استفاده می‌کنند!

شکر گزاری کلیدی برای گشایش همه درها!

همه ما در مسیری قرار داریم که انتهایش مشخص است؛ همه ما می‌دانیم که به خواسته‌های خود می‌رسیم. پس باید بابت لحظه به لحظه این سفر، شکر گزاری کرد.

به خاطر داشته باشید که باید در هر لحظه شکرگزار باشید. در تمامی ادیان الهی، به شکر گزاری تاکید شده است، اما متاسفانه کمتر کسی اهمیت آن را درک کرده، و آن را به کار می‌گیرد.

استاد احمد محمدی
قدر نعمت‌ها و منابع زندگی‌ات (مانند: سلامتی، جوانی، خانواده و ...) را بدان، بسیاری از آن‌ها برای دیگران آرزوست.
استاد احمد محمدی

خیلی از افراد، فقط به طور زبانی شکرگزارند. اما معنای شکرگزاری یعنی به آرامش قلبی برسید و پیشاپیش بابت خواسته‌ای که هنوز به آن نرسیده‌اید، شکرگزار باشید. اگر واقعا به این درک رسیده باشید که شما خالق تمام خواسته‌های خود هستید، پس دیگر نگرانی معنایی ندارد.

احساسات منفی

نگرانی، یاس، سردرگمی و سایر احساسات منفی مشابه، نتیجه عدم اعتماد و اطمینان به خداوند، و شکرگزاری، نتیجه اعتماد به اوست. اگر اطمینان دارید که خدایی هست که به ندای قلبی شما گوش می‌دهد و هرآنچه می‌خواهید را برای شما فراهم می‌آورد، پس پیشاپیش از او تشکر کنید!

شکر گزاری باعث تسریع در روند رسیدن به خواسته‌ها می‌باشد. زیرا با شکرگزاری، به جهان هستی اعلام می‌کنید که به او اعتماد دارید! همچنین، شکرگزاری بابت افزایش نعمات و فراوانی‌ها در هر جنبه از زندگی‌تان می‌شود.

زیرا زمانی که احساس شکر گزاری و قدردانی واقعی دارید، ارتعاش‌تان در بالاترین سطح ممکن قرار داشته، و چیزهای بیشتری برای شکر گزاری به سوی شما جذب خواهد شد.

زیرا احساس، احساس را جذب می‌کند و زمانی که شما حس شکرگزاری دارید، جهان هستی چیزهایی را به شما می‌دهد که حس شکر گزاری بیشتری در شما ایجاد شود.

چشم‌های خود را باز کنیم!

شاید بگویید: «در زندگی من هیچ چیز برای شکر گزاری وجود ندارد!» در زندگی هر کسی، حتی اگر درمانده‌ترین فرد روی کره زمین هم باشد، باز هم چیزهای زیادی برای شکرگزاری وجود دارد. اما دید و نگرش منفی، باعث می‌شود چشمانش آن‌ها را نبیند!

وقتی چشمان‌تان را به روی نکات مثبت زندگی‌تان باز کنید و بابت آن‌ها شکرگزار باشید (ولو کوچک‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین چیزها)، خواهید دید که به طور معجزه آسایی، تعداد آن‌ها افزایش خواهد یافت.

نگاه مثبت برای شکرگزار بودن

اگر در زندگی خود چیزی برای شکر گزاری نمی‌یابید، به جهانی که در آن زندگی می‌کنید بیاندیشید! بابت پیشرفت تکنولوژی، بابت طبیعت زیبا، بابت انسان‌های خوبی که در اطراف شما هستند، بابت هوای خوب امروز، بابت بارانی که می‌بارد، بابت صدای پرندگان، به خاطر خانواده و دوستان‌تان شکرگزاری کنید.

با دیدن هر نکته مثبتی که در طول روزتان به آن بر می‌خورید، تمرین کنید تا چشم‌ها نکات مثبت بیشتری را ببیند.

حتی می‌توانید بابت توانایی‌های خود شکرگزاری کنید؛ بابت اتفاقات خوب گذشته‌تان، یا کارهای خوبی که کسی در گذشته برای‌تان انجام داده است! مسلما هر انسانی در زندگی‌اش چیزهایی برای شکر گزاری و قدردانی دارد.

شکر گزاری یا قناعت؟

شکر گزاری به معنای قناعت نیست؛ شکرگزاری یعنی رضایت از وضعیت حال، و در عین حال درخواست چیزهای بیشتر و بهتر. درحالی که قناعت یعنی به کم راضی شدن!

روح انسان کمالگراست؛ همیشه بهترین و بیشترین را می‌خواهد و این هرگز چیز بدی نیست!

زیاده خواهی

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
3 راه رسیدن به آرزو

برخی زیاده خواهی را اشتباه و حتی گناه می‌خوانند! درحالیکه با قناعت، روح خود را محدود می‌کنند و در روند تکامل روح، اختلال ایجاد می‌کنند. زمانی که به یک فرد شکرگزار تبدیل شوید، قفل همه درها برای‌تان باز می‌شود و سخت‌ترین مشکلات برای‌تان حل خواهند شد.

برای اینکه همیشه در جستجوی بهترین‌ها باشید و بهترین‌ها نصیب‌تان شود، هرگز شکرگزاری را فراموش نکنید.

مهم‌ترین عامل حرکت دهنده ما برای ادامه مسیر و رسیدن به هدف، انگیزه است. البته در این میان عوامل دیگری نیز موثر هستند و ما را در دستیابی به اهداف خود یاری می‌دهند.

افراد موفق در زندگی بابت تمام چیزهایی که دارند شکرگزار و سپاس‌گزارند. آن‌ها از چیزی شکایت نمی‌کنند و با شرایط کنار می‌آیند. اگر می‌خواهید از این افراد الگوبرداری کنید و قدم در راه آن‌ها بگذارید کافیست از بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» استفاده کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی