شکرگزاری، راهکاری برای پایان همه رنج‌ها!

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۴ خرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۴ مرداد, ۱۴۰۰
شکرگزاری

شکرگزاری باعث جذب اتفاقات خوب و پاک شدن رنج‌ها در زندگی می‌شود. با چند تکنیک از جمله استفاده از آلفای ذهنی یاد می‌گیریم که سپاس‌گزار باشیم. در تمام دوران‌های تاریخ افراد به شکرگزاری تشویق شده‌اند. در مثنوی معنوی آمده است که شکر نعمت، نعمتت افزون کند؛ کفر نعمت از کفت بیرون کند.

این شاهکار سروده مولانا است و به این موضوع اشاره دارد که اگر بابت نعمت‌هایی که خداوند به تو عطا کرده و حتی آن نعمت‌هایی که به تو نداده است شکر کنید؛ برکت و ثروت در زندگیتان بیشتر خواهد شد. اما اگر به چیزی که داری راضی نباشی و شکر گزاری نکنی، همان نعمت‌هایی که در دست تو هست هم از بین می‌رود.

شکرگزاری در بسیاری از فرهنگ وجود دارد. برای مثال در کانادا و آمریکا روزی به نام روز شکرگزاری وجود دارد که یکی از تعطیلی‌های ملی این کشورهاست و مردم در این روز شکرگزار نعمت‌های الهی هستند. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که شکر گزاری چگونه پایان همه رنج‌ها است و درهای رحمت و ثروت را به روی شما باز خواهد کرد.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

شکرگزاری و سپاس‌گزاری

سپاس‌گزاری آگاهانه و عاشقانه یکی از قدرتمندترین ابزارهای جذب نعمت و فرصت‌های بیشتر است. زیرا شکرگزاری، بهترین روش برای تغییر سطح ارتعاشی شماست. شکرگزاری راهی برای سهولت پیمایش مسیر حرکت است.

وقتی شکرگزاری می‌کنید، یعنی دارید به داشته‌ها و چیزهای خوب زندگی‌تان توجه می‌کنید؛ بنابراین احساس‌تان خوب و مثبت است، در نتیجه ارتعاش مثبت از خود ساطع می‌کنید.

انتظار معجزه داشتن، بدون سپاس‌گزار نعمات بودن کاملا بی‌معناست. تمرین سپاس‌گزاری به شما اجازه می‌دهد که از ذخایر انرژی نامحدود عالم هستی استفاده کنید. تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیرید.

نگرش سپاس‌گزارانه، خصوصا در اول صبح پس از برخاستن از خواب و شب‌ها پیش از خواب یعنی زمانی که در حالت آلفای ذهنی هستید، در احساس شما تفاوت چشم‌گیری ایجاد می‌کند. موانع موجود بر سر راه دست‌یابی به احساس رضایت را از بین ببرید.

آنتونی رابینز در یکی از سمینارهای خود می‌گوید: شما به وسیله هرکدام از این سه روش، می‌توانید به هر رنجی پایان دهید: قدردانی، سپاس‌گزاری، عشق!

با شکرگزاری رنج‌تان را ناپدید کنید

با شکرگزاری رنج‌تان را ناپدید کنید

چگونه شاد بودن را بیاموزیم و از غم و رنج اجتناب کنیم؟ هنگامی که در حال رنج بردن هستید، چیزی برای سپاس‌گزاری پیدا کنید. قلبی که در سینه‌تان می‌تپد، چیزی نیست که شما برای بدست آوردنش تلاش کرده باشید.

استاد احمد محمدی
قدر نعمت‌ها و منابع زندگیت (مانند: سلامتی، جوانی، خانواده و ...) را بدان، بسیاری از آن‌ها برای دیگران آرزوست.
استاد احمد محمدی

قلب‌تان به شما بخشیده شده است! برای بدست آوردن آن، لازم نبوده کاری انجام دهید. بلکه خداوند آن‌قدر عاشقانه شما را دوست داشته، که آن را به عنوان هدیه زندگی‌تان به شما بخشیده است و این موهبت تا زمانی که قلب‌تان می‌تپد، ادامه دارد. موضوعات بی‌ارزشی که موجب رنج کشیدن ما می‌شوند باید از بین بروند.

ولی اغلب ما حتی به این موهبت توجه هم نمی‌کنیم! وقتی قدردان باشید، وقتی شکرگزار باشید، وقتی عشق بورزید، رنج‌هایتان ناپدید می‌شوند. دو تا از احساسات منفی‌ که حال همه ما را بد می‌کنند، خشم و ترس هستند.

این دو احساس، بیشتر از هر احساس منفی دیگری، تجارت، روابط، شادی و سلامتی ما را نابود می‌کنند. شجاعت داشتن در زندگی تمام ترس‌های‌تان را محو می‌کند.

از بین بردن رنج خشم و ترس

آیا می‌دانستید اگر تنها به مدت ۴ دقیقه عصبانی باشید، سیستم ایمنی بدن‌تان به مدت ۴ تا ۵ ساعت متوقف می‌شود؟ این یک واقعیت اثبات شده علمی است! پس رنج بردن ما، حتی به مدت خیلی کوتاه، تاثیری عمیق بر سلامتی ما دارد.

می‌توانید از رژیم غذایی مناسب و کاربردی برای کنترل خشم و عصبانیت استفاده کنید. بنابراین، کاری که باید انجام دهیم این است که در چنین لحظاتی، فورا چیزی را برای شکرگزاری پیدا کنید؛ چیزی که به آن عشق می‌ورزید. بدین طریق، فورا آرام می‌گیرید.

با این کار، در واقع توجه‌تان را از چیزی که در آن لحظه باعث رنجش‌تان شده است برداشته و فکر مثبت دیگری را جایگزین آن می‌کنید.

چند نفر از شما در زندگی‌تان چیزهایی برای سپاسگزاری و قدردانی دارید؟ قطعا همه شما! پس بگذارید همین حالا ظرف مدت ۲ دقیقه به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید به رنج‌های خود پایان دهید.

روش شکرگزاری

روش شکرگزاری

چگونه مانند افراد موفق عادات صبحگاهی مفیدی داشته باشیم؟ صبح‌ها به محض بیدار شدن، ذهن شما در حالت آلفا قرار دارد؛ یعنی زمانی که بیشتر از هر وقت دیگری می‌توانید آن را برنامه‌ریزی کنید.

بنابراین وقتی که از خواب بیدار شدید، شروع به نوشتن ۱۰ مورد از چیزهایی کنید که در زندگی‌تان بابت آن‌ها شکرگزار هستید. سپس آن‌ها را با احساس بخوانید. یعنی هنگام خواندن، با تمام وجود داشتن آن‌ها را حس کنید و بگویید «خدایا شکرت!»

شب‌ها وقتی به رخت‌خواب می‌روید، بلافاصله قبل از خواب که مجددا ذهن در حالت آلفا قرار دارد، ۵ مورد از اتفاقات خوبی که در طول روز برای‌تان اتفاق افتاده یا اتفاقات بدی که قرار بوده اتفاق بیافتد اما این‌طور نشده را مرور کرده و باز هم با احساس مثبت و از اعماق وجودتان شکرگزاری کنید.

معجزه شکرگزاری را دست کم نگیرید. وقتی با احساس شکرگزاری که یک احساس مثبت است و ارتعاش بسیار قدرتمندی دارد به خواب می‌روید، این ارتعاش مادامی که در خواب هستید از شما ساطع می‌شود.

هم‌چنین وقتی روزتان را با شکرگزاری آغاز می‌کنید، تمام روز احساس خوبی دارید و اتفاقات خوبی را به سوی خود جذب می‌کنید. خوشبختی یعنی داشتن یک ذهن خلاق و قدرت جذب نشانه‌ها.

پیشاپیش سپاس‌گزار باشید

پیشاپیش سپاس‌گزار باشید

یکی از قدرتمندترین فواید سپاس‌گزاری، استفاده از آن در فرآیند خلق برای رسیدن به اهداف و آرزوهای‌تان می‌باشد. خواسته خود را با عبارت «من بسیار خشنود و سپاس‌گزار هستم که …» آغاز کنید و جمله را هر طور که می‌خواهید ادامه دهید. به عنوان مثال: «من بسیار خشنود و سپاس‌گزار هستم که در خانه مورد علاقه‌ام زندگی می‌کنم.»

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قانون رنج و لذت

یا می‌توانید هر خواسته دیگری که دارید را بنویسید. وقتی بابت آن‌چه که هنوز ندارید، سپاس‌گزاری می‌کنید و احساس سپاس‌گزاری‌تان آن‌چنان قدرتمند است که انگار اکنون به آن خواسته رسیده‌اید، پیام‌های قوی را به کائنات ارسال می‌کنید.

این پیام‌ها می‌گویند که شما پیشاپیش به خواسته خود دست یافته‌اید و هم اکنون بابت آن‌ها شکرگزار هستید. کاربرد عبارات تاکیدی برای احساس بهتر نسبت به خود و زندگی را بکار بگیرید.

راه‌های زیادی برای بهتر کردن کیفیت سطح زندگی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را نمی‌دانیم یا به شکلی دیگر، روش‌هایی برای بهتر زندگی کردن وجود دارد که برخی از آن‌ها را می‌دانیم، اما یا آن‌ها را بکار نمی‌گیریم، یا مشغله‌هایی که داریم، باعث کم‌رنگ‌تر شدن استفاده از آن شده است. زندگی رویایی خود را داشته باشید.

انسانی که شکرگزاری می‌کند تمام خوبی‌ها را به سمت خود جذب کرده و در زندگی موفق می‌‌شود. شکرگزاری از خصلت‌های افراد موفق است. آکادمی بازار برای آشنایی بیشتر شما با خصلت‌های دیگر آن‌ها بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» را برای‌تان آماده کرده است.

4.8/5 - (20 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

19 پاسخ

  1. دورو بر شما شکر گذا ربودن یا سپاس گذاری یک حس به من منتقل میکنه که احساس خوب و رضایت درونی شادی و موفقیت و درمن بر می انگیزه و باید اعتقاد و اعتماد و ایمان هم رو بالاتر ببرم و از خداوند بخوام که ترس هایم رو کمتر کنه و در راستای مسیر عشق و مهرورزی و کسب رزق روزی حلال گام بردارم شکر نعمت نعمتت افزون کند پس به خاطر تمام اعضایی بدنم شکر گذار خداوندم چرا که آرزوی خیلی هاست نفسی که میکشم و ….

  2. باید اینو بدونیم که در همیشه رو یه پاشنه نمیچرخه باید همیشه خدارو شکر کمیم و دست از ناله کردم و غر زدن برداریم

  3. همین که چشم داریم میتونیم همه چیو ببینیم همین که میتونیم حتی نفس بکشیم یا راه بریم و…. اینا همه معجزست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی