شما یک موجود شگفت انگیزید!

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

محدودیت پتانسیل

شما به عنوان انسان، دارای پتانسیل‌های زیادی هستید. اغلب مردم از پتانسیل‌های خود آگاهی ندارند. بیشتر مردم، زمانی متوجه موهبت‌هایشان می‌شوند که آن‌ها را از دست داده‌اند! نیک وویچیچ، یکی از افراد فوق موفق است که به رغم معلولیت جسمی شدید، هرگز اجازه نداد تا پتانسیل‌هایش محدود شوند، بلکه از سایر توانایی‌ها و پتانسیل‌های خود، نهایت استفاده را کرد و آن‌ها را به منصه ظهور گذاشت تا همگان بدانند نقص عضو یا هر معلولیت دیگری، نمی‌تواند پتانسیل‌های آن‌ها را محدود کند.

در این مقاله، نیک وویچیچ به اختصار در این باره توضیح می‌دهد:

«از نظر مردم، نداشتن دست و پا یک محدودیت پتانسیل به حساب می‌آید؛ اما برای من، اینطور نیست! شاید بعضی از کارهایی را که شما می‌توانید انجام دهید، نتوانم انجام دهم اما می‌دانم که هنوز به تمام پتانسیل‌های نهفته درونم دست نیافته‌ام!

اگر فکر می‌کنید که به همه پتانسیل‌هایتان دست یافته‌اید و از همه آن‌ها استفاده می‌کنید، سخت در اشتباهید! زیرا هنوز زنده هستید و فردا را هم ندیده‌اید! همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد، هنوز در بسیاری از جنبه‌های زندگی‌تان، نیاز به رشد دارید.

افراد زیادی هستند که از صحبت با آن‌ها نا امید می‌شوم! آن‌ها بسیار راحت طلب و تن پرور هستند؛ مدام آرزو می‌کنند که ای کاش فلان چیز یا فلان موقعیت را داشتند! آن‌ها همیشه منتظرند تا موقعیت به بهترین شکل برایشان فراهم شود تا دست به کار شوند! اما در حقیقت، شما باید ببینید که با امکانات فعلی خود چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟

من از لحاظ جسمی معلولیت دارم، اما به جای اینکه خودم را با دوستانم مقایسه کنم، باید به داشته‌هایم نگاه کنم و ببینم با آنچه که دارم، چه کارهایی می‌توانم انجام دهم؟ من با همین وضعیتم یاد گرفتم که چگونه بنویسم، چگونه راه بروم، چگونه گلف بازی کنم و خیلی از کارهای دیگر را انجام دهم.

تا زمانی که از تمام امکانات فعلی خود در جهت هرچه بهتر شدن شرایط زندگی‌تان استفاده نکرده‌اید، یعنی هنوز به تمام پتانسیل‌های درونی خود دست نیافته‌اید!»

منتظر فراهم شدن شرایطی عالی نباشید!

شما نباید منتظر فراهم شدن شرایط باشید؛ زیرا شرایط هرگز فراهم نمی‌شوند. این خود شما هستید که شرایط را ایجاد می‌کنید. از طرفی، شما نباید خودتان را با دیگران مقایسه کنید و میزان موفقیت‌تان را نسبت به دیگران محک بزنید. بلکه باید موفقیت‌تان را نسبت به خودتان محک بزنید!

نسبت به چند سال اخیر خود؛ نسبت به اینکه تا کنون از چه میزان انرژی و توانایی‌های خود استفاده کرده‌اید و برنامه‌تان برای سال‌های بعدی چیست؟ شما باید خودتان را با خود چند سال پیشتان مقایسه کنید نه با دیگران!

شکرگزاری، عامل اصلی فراهم آمدن شرایط

اغلب افراد، قدر چیزهایی را که الان دارند نمی‌دانند. تنها زمانی متوجه آن می‌شوند که آن را از دست داده‌اند. این امر، در بحث سلامتی بیشتر دیده می‌شود. نیروی «قدردانی» و «شکرگزاری» به طوری معجزه آسا شرایط شما را دگرگون می‌سازد و موقعیتی که منتظرش هستید را فراهم می‌آورد.

اگر در هر جنبه از زندگی‌تان خواستار بهتر شدن شرایط هستید، کافی است شروع به قدردانی و شکرگزاری برای شرایط فعلی و داشته‌هایتان کنید، تا همه چیز دگرگون شود. اگر در خصوص سلامتی مشکلی دارید، اگر مشکلات مالی دارید یا روابطتان نامطلوب است، شروع به قدردانی از نکات مثبت آن بخش از زندگی‌تان کنید.

محدودیت پتانسیل وجود ندارد!

اکنون که می‌دانید چقدر پتانسیل دارید و چقدر شگفت انگیز هستید، باید تصمیمات شگفت انگیزی هم بگیرید. تصمیم بگیرید که تحت تأثیر شرایط قرار نگیرید؛ معلولیت یا متولد شدن در خانواده‌ای فقیر، انتخاب‌های خود شما پیش از تولد بودند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
حال خوب

زیرا روح شما پیش از تولد تشخیص می‌دهد که کدام کالبد یا کدام شرایط و محیط، برای شما بهتر است و سپس آن را انتخاب می‌کند. روح شما این شرایط را بنا به دلایلی خاص انتخاب می‌کند. او می‌داند که چنین شرایطی برای تکاملش لازم است.

همچنین، او می‌داند که این شرایط هیچکدام نمی‌توانند موفقیت شما را تحت تاثیر قرار دهند. اما جسم شما، این‌ها را فراموش کرده و شرایط نامطلوب را محدودیت تلقی می‌کند.

بیشتر انسان‌ها دچار خفتگی روح هستند. نیاز است تا بیدار شوید و متوجه شوید که موفقیت، چیزی جز یک تصمیم نیست و شرایط جسمی یا محیطی، هرگز محدودیت پتانسیل محسوب نمی‌شوند.

امروزه انجام بسیاری از کارها نیاز به تحلیل‌ها و بررسی‌های فراوانی دارد که خود این عمل پروسه طولانی را در پی خواهد داشت. همچنان بعد از این سبک سنگین‌ها حال نیاز به مشوقی داریم که بتوانیم به خوبی کار خود را استارت بزنیم. تیم آکادمی بازار با برگزاری سمینارهای موفقیت در زمینه‌های متعدد راهکارهای خوبی را برای انجام امور مختلف در اختیار ما می‌گذارد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی