سرسخت باشید و هرگز در راه رسیدن به اهدافتان تسلیم نشوید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ مهر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ شهریور, ۱۴۰۰
سرسخت باشید و هرگز در راه رسیدن به اهدافتان تسلیم نشوید

کریس وایدنر سخنران، نویسنده‌ای محبوب و همچنین مدیر Made for Success است، شرکتی که به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا پتانسیل‌های خود را به عملکرد مبدل کنند و در هر مرحله از زندگی موفق شوند و به رویاهایشان برسند.

“هیچ چیز در این دنیا نمی‌تواند جای سماجت و پشتکار را بگیرد. نه استعداد (هیچ چیز شایع‌تر از افراد مستعد ناموفق نیست)، نه نبوغ (نابغه‌ ناکام تقریبا یک ضرب المثل است)، نه تحصیل (دنیا پر از افراد تحصیل کرده‌ بیکار است)، پایداری و عزم به تنهایی قادر مطلق هستند. پافشاری کردن بر حل مسائل با وجود مشکلات، همیشه مشکلات مسائل بشری را حل کرده و خواهد کرد.”

کالوین کولیج (Calvin Coolidge) من با افراد موفق زیادی همکاری داشته‌ام، افرادی که به زندگی رویایی‌شان نائل آمده‌اند و همچنین با افراد زیادی هم همکاری داشته‌ام که حتی به نزدیکی جایی که در زندگی آرزویش را داشته‌اند هم نرسیده‌اند.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

سرسخت باشید

بسیاری از افراد ناموفق، از افرادی که به موفقیت رسیده‌اند یا به آن باور دارند ابراز انزجار می‌کنند و معتقدند که دستاوردهای افراد موفق، به آن‌ها تقدیم شده یا صرفا خوش شانس بوده‌اند و سرسخت نبوده‌اند.

چیزی که من متوجه شدم، این است که دقیقا برعکس این قضیه صادق است. افراد موفق، چند برابر افرادی که به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده‌اند، کار و تلاش کرده‌اند. باورتان نمی‌شود اگر داستان‌هایی که درباره‌ تلاش‌های بازیگرانی که در مجموعه‌ “top of the heap” ظاهر شده‌اند شنیده‌ام را برایتان بازگو کنم.

بله، آن‌ها موفق هستند و خیر، آن موفقیت به راحتی تقدیم آن‌ها نشد و من متوجه شدم که بیشتر افراد ناموفقی که به من مراجعه می‌کنند، به هیچ عنوان شخصیت سرسخت و پایداری ندارند. من در مواجهه با افرادی که مدام از موفقیت آمیز نبودن زندگی و تلاش‌هایشان گله می‌کنند، این را متوجه شده‌ام که در واقع، مشکل آن‌ها این بوده که پشتکار نداشته یا مستحکم نبوده‌اند.

بجنگید و سرسخت بودن را تمرین کنید

بجنگید و سرسخت بودن را تمرین کنید

اگر شما از آن دسته افراد هستید که رویای زندگی بهتر را در سر دارند، یا کسی را که “به جایی رسیده است” را الگوی خودتان قرار داده‌اید، من از شما می‌خواهم که یک نگاه عمیق و طولانی به درون و بیرون زندگی خود داشته باشید، تا متوجه شوید که چقدر در پی دنبال کردن آرزوهایتان، سرسخت بوده‌اید.

شما واقعا برای آن چه کار کرده‌اید؟ بسیاری از افراد موفق، سال‌های سال برای رسیدن به آرزوی قلبی‌شان تلاش کرده‌اند. شما چقدر برای رسیدن به آن تلاش کردید و زحمت کشیدید؟

بسیاری از افراد موفق، از چیزهای زیادی گذشته‌اند و آن‌ها را در راه رسیدن به خواسته‌شان فدا کرده و از خودگذشتگی کرده‌اند. آن‌ها شجاعانه برای رسیدن به آنچه در دل رویاهایشان است می‌جنگند.

پس اصول سرسخت بودن و پایداری چیست؟ برای رسیدن به آن چه چیزهایی را لازم است بدانید؟ برای شروع و پیش رفتن، برخی افکار و ایده‌های موجود را در اینجا بازگو می‌کنم:

1. گاهی اوقات شما فقط باید دیگران را فراموش کنید

“به نظر می‌رسد که رمز موفقیت، پافشاری و ثابت قدم ماندن در جایی است که دیگران خسته می‌شوند و موضوع را رها می‌کنند.”

ویلیام فدر (William Feather)

من متوجه شده‌ام که بسیاری از مردم، قدم اول را به سوی رویاهایشان برمی‌دارند، اما هیچگاه به نقطه‌ پایان نمی‌رسند. بعد همه چیز را رها می‌کنند و از افراد سرسخت و کسانی که به خواسته‌هایشان رسیده‌اند، ابراز انزجار می‌کنند.

استاد احمد محمدی
زندگیت را به دست بگیر، تلاش کن، تلاش کن؛ آنموقع است که معجزه را می‌بینی!
استاد احمد محمدی

حقیقت این است که بیشتر افراد سرسخت هنر متمرکز شدن و پیوستگی را به خوبی فراگرفته‌اند و بیشتر دستاوردهایشان، حاصل از تلاش بی‌وقفه است. زمانی را به یاد می‌آورم که خود من در اوایل شروع کارم، گاهی بی‌انگیزه می‌شدم و به خودم می‌گفتم: “یک هفته. فقط یک هفته‌ دیگر تحمل کن.” رک بگویم، تنها همین باعث شد که من در سال‌های اولیه‌ کارم بتوانم پیشرفت کنم. زمانی که دیگران رها می‌کردند، من پافشاری کردم.

دلسرد شدن و ناامید شدن ساده است؛ از افراد موفق بپرسید که تا به حال دلسرد شده‌اند؟ آن‌ها برایتان داستان‌های شگفت‌انگیزی خواهند گفت. امتحانش کنید، به سراغ موفق‌ترین فردی که می‌شناسید بروید و از او بپرسید که آیا تا به حال به تسلیم شدن فکر کرده است؟ بپرسید که چطور اینگونه مداوم راهش را ادامه می‌دهد؟ چیزهایی که می‌شنوید، شگفت‌زده‌تان می‌کند.

2. گاهی فقط باید تا به آخر ثابت قدم بمانید

گاهی فقط باید تا به آخر ثابت قدم بمانید

“زمانی که به انتهای طنابتان می‌رسید، یک گره به آن زده و ادامه بدهید.”

فرانکلین روزولت

برای من سوال است که چرا برخی افراد، درست زمانی که در آستانه‌ موفقیت قرار دارند، تسلیم می‌شوند و از تلاش کردن دست می‌کشند. مطمئنا افراد بسیاری هستند که با اولین سختی، کار را رها می‌کنند؛ اما کسانی که بعد از تلاش بسیار و ده‌ها بار زمین خوردن و از جا برخاستن، درست زمانی که فقط یک قدم تا موفقیت و رسیدن به دروازه‌ آرزوهایشان فاصله دارند، در برخورد با مانع آخر ناگهان تسلیم می‌شوند چطور؟

چه تعدادی از افراد، درست در هنگام رویارویی با آخرین مانع، تصمیم می‌گیرند از روی آن نپرند؟ چقدر از مردم فقط به اندازه‌ی گذراندن یک کوه یا رد شدن از یک رودخانه با رسیدن به هدفشان فاصله داشته‌اند؟ مطمئنا ما هرگز نخواهیم دانست که در کجا قرار داریم و فاصله‌مان با موفقیت چقدر است، اما بیشتر افرادی که در آخر تسلیم می‌شوند، این کار را در آخرین مرحله انجام می‌دهند درست است؟

خب این چه چیزی را به شما می‌گوید؟ برای من، این معنی را می‌دهد که نباید تسلیم شوم، چون از اینکه بعدا متوجه شوم در حالی تسلیم شده‌ام که فقط و فقط یک قدم تا رسیدن به هدفم فاصله داشته‌ام، متنفرم.

حتی اگر آن مانع آخرین سختی و دشواری هم نبود، مشکلی نیست؛ تا وقتی که من به پیشروی ادامه می‌دهم، در نهایت یک جایی با آن روبرو می‌شوم، با موفقیت سختی‌ها را پشت سر می‌گذارم و به دایره‌ برندگان وارد می‌شوم.

3. گاهی زیباترین نتایج، از تحت فشار قرار گرفتن چیزهای تیره و ناخوشایند به وجود می آیند

“الماس، چیزی بیشتر از قطعات زغال‌سنگ عمل آوری شده نیست.”

مالکوم فوربز

اگر زغال سنگ یک جسم بی‌جان نبود، فریاد می‌زد: “بس کنید! من دیگر نمی‌توانم تحمل کنم!” اما آن زغال‌سنگ، زمانی که تحت فشار غیر قابل باوری قرار می‌گیرد، تبدیل به یکی از ارزشمندترین عناصر روی زمین می‌شود و به این شکل، زغال‌سنگ کثیف و زشت و کهنه، به الماس‌های زیبا تبدیل می‌شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
هدفگذاری و تعیین هدف در زندگی

به جای اینکه به فشارها و سختی‌ها به چشم دلایلی برای تسلیم شدن نگاه کنید، سرسخت باشید و آن‌ها را همان چیزهایی ببینید که قرار است زندگی‌تان را آن‌طور که آرزویش را دارید، زیبا کنند. آن‌ها را فرصت‌هایی برای رشد، یادگیری و تغییرات مثبت ببینید و این سختی‌ها نردبانی برای رساندن شما به زندگی رویایتان باشد.

سرسخت و شجاعت داشته باشید

سرسخت و شجاعت داشته باشید

سختی‌ها بدون شک در جایی سر راه شما قرار می‌گیرند، زندگی سخت می‌شود و شما تمایل به تسلیم شدن پیدا می‌کنید و آن زمان است که باید انتخاب کنید: آیا تسلیم می‌شوید؟ یا با سرسختی و ثابت قدم بودن، برای رسیدن به چیزی که می‌خواهید به دل سختی‌ها می‌روید؟

انتخابی که در اینجا انجام می‌دهید، بر باقی زندگی‌تان تاثیر خواهد گذاشت. توصیه‌ من این است که خودتان را در تنگنا قرار دهید؛ شما قوی‌تر خواهید شد و در نهایت، به زندگی رویایی‌تان دست پیدا خواهید کرد.

استاد احمد محمدی در سمینار موفقیت به شما از ویژگی‌های انسان‌های موفق از جمله همین سرسخت بودن آن‌‌ها، سخن خواهند گفت. مهارت‌ها و ویژگی‌های رفتاری منحصر به فردی که کاملا یادگرفتنی هستند، که تنها با تلاش، صبر، حوصله و مداومت در انجام تمرین‌ها و ناامید نشدن، در شما شکل خواهند گرفت و نتیجه آن چیزی نیست جز موفقیت قطعی شما!

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

20 پاسخ

    1. سلام سلیمان عزیز
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

  1. ادم ممکنه تو مسیر رسیدن به خواستش هزاران بار شکست بخوره اما چیزی که تفاوت تیجاد میکنه ناامید نشدن و ادامه دادنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی