سخنرانی وارن بافت – او یک بازی شگفت انگیز به جوانان پیشنهاد میکند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۴ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

وارن بافت، یکی از سرشناس ترین افراد دنیای سرمایه‌گذاری و سومین میلیاردر آمریکایی در جهان است. را و روش سرمایه‌گذاری وارن بافت، الگوی بسیاری از اقتصاد دانان جهان است. وارن بافت، یکی از اقتصاد دانان و سرمایه‌گذاران آمریکایی، و از فعالین حقوق بشر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی است. وارن بافت  از جمله ی افرادی است که همیشه از او به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار جهان یاد شده .

وارن بافت از کودکی متوجه علاقه خود در زمینه فعالیت در بازار و سرمایه گذاری شد . و در همین زمینه نیز ادامه تحصیل داد . و با کمک سرمایه گذاران دیگر شرکت نساجی برکشایر هاتاوی را خریداری کرد. و از همین اسم استفاده کرد و سرمایه‌گذاری برکشایر هاتاوی را تشکیل داد.

وارن بافت از سال ۱۹۷۰ تا کنون رئیس هیئت مدیره و جزو بزرگ‌ترین سهام‌دار برکشایر است. بافت یکی از بزرگترین و سرشناس ترین افراد عضو حقوق بشر است که در خیریه ی بیل و ملیندا گیتس عضو می باشد و ۹۹ درصد از ثروت خودش را صرف فعالیت‌های خیرخواهانه می کند .

 وارن بافت یک بازی شگفت انگیز به جوانان پیشنهاد میکند

شما هر عادتی که بخواهید را میتوانید داشته باشید . میتوانید تنبل ، حرفه ای ، صادق باشید یا همیشه دیر به جایی برسید یا آدمی باشید که اهل پس انداز است .شما تمام این انتخاب ها را دارید و هیچ کس جز شما قرار نیست آن ها را انتخاب کند . و اکنون من میخواهم بازی کوچکی را به شما پیشنهاد کنم در مورد کسی که در زندگی دوست دارید شبیه اش باشید فکر کنید شاید یک شخصیت معاصر یا کسی که او را تحسین میکنید باشد . کسی را انتخاب کنید که مورد تحسین شما باشد و حتی حاضرید جای خودتان را در زندگی با او عوض کنید. و بنویسید که به چه دلیل او را تحسین میکنید ؟  و در یک سمت کاغذ دلایلتان را بنویسید . و سپس در مورد کسی که هیچ علاقه ای به آن ندارید فکر کنید . کسی که اصلا حاضر نبودید به جایش باشید کسی که شدیدا نا امیدتان میکند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
از دایره راحتی خارج شو

حالا بنویسید چرا این شخص را دوست ندارید ؟ سمت دیگر کاغذ تمام دلایل عدم علاقه تان را بنویسید . حالا به این لیست هایی که نوشته اید نگاه کنید شما تمام آنچه را که در فرد تحسین شده تان میبینید را می توانید تصور کنید . ارزش هایی که آن ها وارد زندگی میکنند اعتماد به نفس ، ادب و احترام و …..

خیلی راحت می توانید راه هایی را پیدا کنید تا شما هم به این صفات برسید . و عادت هایی که خیلی زود خودتان ایجاد میکنید تا به این صفات برسید . و در طرف دیگر شما صفاتی را میبینید که دوست ندارید مثل : از خود راضی بودن ، تنبلی و …

هیچکس نباید این صفات را داشته باشد و اگر در خودتان دیدید باید از شر آن هاخلاص بشوید . پیشنهاد میکنم لیستی از صفاتی که باعث تحسین شما میشود را بنویسید همچنین صفاتی که از آن ها بیزار هستید و سپس تصمیم بگیرید . صفاتی که در سمت تحسین شده ها هستند آن هایی اند که حتما باید در خودتان به وجود آورید و آن ها را پرورش دهید . مخصوصا وقتی جوان تر هستید چون تا آخر عمر همراه شما خواهند آمد . این کار وقتی شما 50 یا 60 ساله هستید موثر نخواهد بود . چون دیگر عادات در شما شکل گرفته است اما هر چقدر زودتر آن ها را در زندگی ایجاد کنید رفتار شما تبدیل به عادات خواهند شد . پس اگر این کارها را انجام دهید دو سه سال بعد که دوباره این تمرین را انجام دهید میبینید کسی که تحسینش میکردید حالا خودتان شده اید . البته در بعضی شرایط ممکن است خطر ناک باشد اما چیز بدی نیست زیرا خیلی بهتر است شبیه کسی که دوست دارید باشید و نه کسی که دوست ندارید .و این کار فقط با ایجاد عادات مخصوصا در جوانی کاملا امکان پذیر است .

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی