سخنرانی لس براون _ سرسخت تر از زندگی باش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۰ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

 لس براون در سال 1945 در میامی به دنیا آمد .لس براون از سخنرانان موفق انگیزشی در جهان است که بارها مورد تقدیر قرار گرفته . لس براون تجربه مجری گری رادیو و تلویزیون، نویسندگی را دارد حتی او عضو مجلس نمایندگان در اوهایو است . لس براون اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود موفق شد بسیاری از جایزه‌های محلی و ملی آمریکا را دریافت کند. لس براون برای بیش از ۵۰۰ کمپانی سخنرانی ارائه کرده است.

در این مقاله سخنرانی لس براون در مورده موضوع سر سخت تر از زندگی باش را آورده ایم .

زندگی سخته وقتی  که 49 سالته و 17 ساله در یک جایی مشغول  به کاری  و یک روز میان و بهت میگویند: اخراجی

و تو مجبور میشوی همه چیز را از نو شروع کنی .

سخته وقتی ازدواج کردی و بچه هایت در حال  بزرگ  شدن هستند . و هنوز چهار دست و پا راه میروند و یک دفعه همسرت فوت میکند .تحمل کردن این همه مشکلات زندگی سخت است. و سخته وقتی یک کاری را شروع میکنی و همه چیزت را برایش میگذاری اما در آخر جوابی نمیگیری .پولت  را  از دست میدهی ،  و پولی را  که از بقیه گرفتی را نیز از دست میدهی .

 

خیلی سخت بود وقتی شغلم را از دست دادم و نمیتوانستم کاری پیدا کنم .خیلی شرم آور بود که پول قرض می گرفتم و می گفتم که آن را پس می دهم . و خودم می دانستم نمی توانم ،خیلی سخته تحمل کردن نگاه دیگران و جواب های منفی را پذیرفتن خیلی سخت و تحقیر آمیزه، چیزی که من پی بردم اینه که در زندگی دچار یک مسائلی میشوی که نمی دانی چرا این ها برای تو اتفاق می افتد . اما وقتی از آن ها توانستی رد بشوی و یک نگاه دوباره بهش انداختید  آن وقت می فهمید که چقدر درسی که از آن گرفتید برایتان لازم بوده . برای چند نفر تا حالا اتفاق افتاده ؟ خودم نمی فهمیدم که چرا برای من اتفاق افتاده اما وقتی پشت سرش گذاشتم متوجه شدم که این مسائل من را برای چیز های بهتر و بزرگتری آماده کرده .

وقتی زندگی شما چالشی میشود مجبورید بپذیرید و بر آن غلبه کنید .نباید تماشا چی باشید باید به سمتش حمله کنید . مثل بیشتر مردم سرجای خود قفل نشید . خیلی از مردم دنبال آسایش و راحتی هستند . ولی شما میدانید چیزی که آسان به دست آید آسان هم از دست می رود . اما وقتی با قدرت با چیزی که قراره با آن رو برو بشید برخورد میکنید و تمام سختی هایش را تحمل میکنید . و وقتی با شجاعت شرایط سخت را مدیریت می کنید . وقتی با سرعت آن تصمیمات سخت رو میگیرید که نمی خواهید بگیرید وقتی چیزهایی را یاد میگیرید که یادگرفتنشان را دوست ندارید .اما می دانید که برای رسیدن به جایی که می خواهید بروید لازم است آن را پشت سر بگذارید . و من به شما می گویم هر کاری که لازم است را انجام دهید . زیرا اگر این کار را نکنید زندگی آنقدر سرتان فریاد می زند تا زمانی که تسلیم شوید . و مجبور میشوید هر چیز ناخوش آیندی را در زندگی قبول کنید . من مدت زیادی را اینگونه بودم . اگر زندگی سخت است شما باید سخت تر باشید . حالا چگونه باید این شرایط سخت را شکست دهید . راهش این است که باید ایمان داشته باشید باید به خودتان باور داشته باشید باید به توانایی هایتان باور داشته باشید .باید بدون هیچگونه شکی به خدماتی که می دهید به کاری که میکنید و به ایده هایتان باور داشته باشید باید ایمان داشته باشید و این ایمان به شما بهترین صبر را می دهد چون خاسته های شما ممکنه به همان سرعتی که می خواهید محقق نشوند و خیلی چیزها اتفاق می افتد که ممکن است از مسیر شما را خارج کند . این اتفاقات می افتند تا شما آمادگی لازم را به دست آورید و یاد بگیرید برآن ها غلبه کنید . و این ایمان و صبر باعث میشود که بخواهید دست به کار شوید .

باید ادامه دهید و هرگز جا نزنید . در شرق گیاهی است که به آن بامبوی چینی میگویند رشد آن 5 سال طول میکشد باید هر روز به آن آب و کود بدهند این گیاه تا پنج سال سرش را از زمین بیرون نمیاورد اما وقتی از زمین سربه بیرون درآورد در طول 5 هفته در حدود 30 متر رشد خواهد کرد . حالا سوال اینجاس که آیا در 5 هفته رشد می کند یا در 5 سال جواب این است در 5 سال حدود 30 متر رشد می کند چون اگر یک روز فردی که میخواست به او آب و کود بدهد کارش را متوقف می کرد آن گیاه در دل زمین میمرد . و مردم را میبینم وقتی با کسی صحبت میکنن که مشغول آب و کود دادن به درختش است به او می گویند تو مشغول چه کاری هستی آن جا که چیزی نیست . مدت زیادی است که اینجا برای خود مشغولی . می دانید که مردم این چیز ها را می گویند اما فقط خودتان می دانید که چقدر برای آن کار زمان گذاشته اید . خودتان می دانید مدت زیادیست که دارید برای رویاهایتان تلاش می کنید و هنوز چیزی مشخص نیست . مردم شما را مسخره میکنند و شما در نتیجه از رویاهایتان دست می کشید . چون هیچ نتیجه ی  فوری را  نمی بینند . و همین است که متوقف میشوند و جواب نمیگیرند . شما باید به آب دادن به رویاهاتون ادامه بدید . و وقتی کم کم نتیجه ای دریافت می کنید مردم شروع به تعریف کردن می کنند . و میگویند ما میدانستیم تو میتوانی و موفق میشوی . و در واقع خیلی سخت است برای ما که نمی دانیم که چگونه قرار است به نتیجه برسیم . و وقتی شکست میخورید فکر میکنید دیگر راهی ندارید به جز کنار کشیدن .

میدانید من به یک چیزه مهم دست یافتم وقتی برای رویاهایتان تلاش میکنید هر چقدر سخت تر تلاش کنید پیروزی شیرین تری خواهید داشت . در آن موقع احساس فوق العاده ای دارید . زمانی که شرایط سخت است آن شخصی که شما به آن تبدیل می شوید بسیار مهم تر از رویاهایتان است . زیرا آن شجاعتی که به خرج می دهید و آن ایمانی که حفظ می کنید بسیار مهمتر است . و یک روز صبح که از خواب بلند میشوید و به آینه نگاه می کنید میبینید که آدمی دیگر شده اید با یک روحیه ی متفاوت و آن موقع است که مردم متوجه میشوند شما هستید که واقعا زندگی کرده اید زیرا میدانید که هر چقدر سخت باشد شما از آن سخت تر هستید .

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
با زندگی بجنگیم یا برقصیم؟!

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی