سخنرانی جان کانفیلد – شش عادت شکرگزاری برای جذب کردن فراوانی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۲ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

همه  ما به طور فرهنگی شرطی شده ایم که به جای شکرگزاری و فکر کردن بر روی داشته های خود، بر روی چیزهایی که نداریم تمرکز میکنیم. اصلا مهم نیست که در زندگی چه چیزهایی دارید و چه چیزهایی ندارید، زمانی که بابت چیزهایی که دارید شکرگزاری می کنید می توانید خوشحالی و حس رضایت را درون خود احساس کنید.

 

شکرگزاری از بالاترین حالت های احساسی می باشد که هر فرد می تواند آن را حس کند. زمانی که شکرگزار داشته های کنونی خود باشید ، به صورت طبیعی چیزهای زیادی را جذب می کنید که می توانید به همین دلیل شکرگزار باشید.

شش عادت شکرگزاری برای جذب کردن فراوانی:

1.   همیشه صبح ها 7 دقیقه را برای شکرگزاری بگذارید.

همیشه صبح ها برای هر چیزی را که در زندگی خود قدردان و متشکر از آن هستید در دفتر شکرگزاری خود بنویسید . وقتی که با شکرگزاری روزتان را شروع می کنید، خودتان را برای قدردانی کردن هر چیز که در روز برایتان اتفاق می افتد آماده می کنید. همچنین این موضوع سبب میشود تا انرژی مثبتی از خود بروز دهید تا افراد مثبت زیادتری به سمت شما کشیده شوند. این انرژی مثبت، سبب می شود تا به شما کمک کنند تا به آرزو و اهدافتان برسید.

2 . هر روز در زندگی قدردان حداقل 3 نفر باشید.

وقتی که اجازه می دهید تا افراد متوجه شوند که شما چه مقدار قدردان آن ها هستید، حس قدردانی و ارزش شان را خیلی بالاتر میبرید و به آن ها را می آموزید که این انرژی مثبت را به دیگران انتقال بدهند. خیلی از افراد قدردانی شفاهی را دوست دارند اما بعضی اوقات می توانید آن ها را با یادداشت های از قبل نوشته شده غافل گیر کنید.

3. بازی های مربوط به شکرگزاری کنید!

در هر روز از زندگیتان زمان خاصی را انتخاب کنید تا به طور هوشیارانه شکرگزار هر چیزی در زندگیتان باشید. زمان مناسب برای این کار، موقع رفتن یا برگشتن از سر کار است. متشکر از افرادی که از کنار آن ها عبور میکنید باشید، حتی مسیری که روی آن قدم میزنید یا رانندگی می کنید، و تابلوهای خیابان که سبب می شوند مسیرها را درست پیدا کنید و به مقصدتان  برسید، آب بارانی که گیاهان و درختان از آن تغذیه می کنند. مانند یک بازی در تمام وضعیت زندگی به دنبال چیزهای خوب بگردید.

4.چیزی را به عنوان یادآور شکرگزاری همراه خودتان داشته باشید.

چیزی مانند یک سنگ با شکل قلب و یا چیزهای کوچک که به عنوان یادآور عمل می کنند، همیشه همراه خودتان داشته باشید. در این مواقع هر گاه که دستتان را در جیب خود می کنید، آن جسم کوچک، شکرگزاری کردن را به شما یادآوری می شود .

5. شکرگزار ساده ترین چیزها در زندگیتان باشید.

یکی از بهترین راه ها فعال کردن شکرگزاری،تشکر و سپاسگذاری از موهبت هایی است که خیلی افراد آنها را نادیده می گیرند. اگر در یخچال خود غذا دارید، اگر در کمدتان لباس دارید، اگر سقفی بالای سرتان است، باور داشته باشید یا نه، از 70%  مردم دنیا  شرایط خیلی بهتری دارید.و اگر در روز 3 وعده غذایی می خورید، از حدود یک میلیارد نفر در کره ی زمین اوضاع خیلی بهتری دارید که تنها یک وعده ی غذایی دارند.

6.قدردان خودتان باشید.

از یاد نبرید که قدردان ویژگی های مثبت و دستاوردهای خود باشید. علاوه بر جشن گرفتن موفقیت های بزرگ کسب کرده خودتان قدردان موفقیت های کوچک روزانه تان نیزباشید. بسیاری از ما به قدردانی نیاز داریم اما مهم ترین آن قدردانی، از خودمان است . و یکی ازروش های قدرتمند سپاس گزاری از خودتان انجام تمرین آینه است. پس هر شب چند دقیقه با خودتان جلوی آینه صحبت کنید و بابت موفقیت های روزتان قدردان خود باشید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ارزش های زندگی

تمرین عادت شکرگزاری روزانه ممکن است در ابتدا طبیعی احساس نشود، ممکن است شکرگزاری برای چیزهایی که از قبل دارید برایتان عادی نباشد، اما با تمرین مداوم این 6 عادت، شروع به تغییر ذهنتان می کنید و ضمیر ناخودآگاه خودتان را شرطی می کنید تا سبب شود چیزهای دیگری اتفاق بیفتد که می توانید شکرگزار آن ها نیز باشید. و این 6 عادت ساده را هیچگاه دست کم نگیرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی