سخنرانی برایان تریسی -چگونه باورهای محدودکننده را از بین ببریم

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۱ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

میخواهم در مورد مطلب بسیار مهمی با شما صحبت کنم که استفاده از آن سبب متمایز شدن افراد موفق و ناموفق می شود که به آن باور محدود کننده گفته می شود.

وقتی که دارای باورهای محدودکننده باشید هیچ گونه کاری را نمی توانید انجام دهید. برای آغاز هر کاری بهانه گیری میکنید و همیشه خودتان را متقاعد می کنید که توانایی ای نداریدپس حتی شانس امتحان کردن آن کار را از خود میگیرید.

این روش تفکر یکی از بزرگ ترین موانع موفقیت در راه رسیدن به هدف های شما است به همین خاطر است که می خواهم استراتژی هایی به شما آموزش دهم تا به کمک آنها بتوانید برای تغییر باورها اقدام کنید.

۱- شناسایی باورهای محدودکننده

نخستین قدم برای تغییر باورهای محدودکننده پیدا کردن باور محدودکننده است. یکی از کاربردی ترین تمریناتی که برای رسیدن به هدف های خود می توانید انجام دهید این است که از خودتان سوال کنید باورهای محدودکننده من چه چیز هایی هستند؟

پیدا کردن باورهای محدودکننده سبب می شود از خودتان این سوال را بپرسید که آیا با داشتن این باورها به اهدافم می رسم؟

وقتی که به این سوال جواب بدهید می توانید بعد از شناسایی و از بین بردن این باور محدودکننده، شروع کنید به برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف خود.

توانایی شما در شناسایی این باورها نشان دهنده هوش شما است، همچنین توانایی شما در از بین بردن این باورها، نشان دهنده لیاقت شما در بدست آوردن هر چیزی که می خواهید است.

 ۲- افزایش اعتماد به نفس

دومین قدم برای تغییر دادن باورهای محدودکننده اعتماد به نفس کودکان تان است، برای کسب کردن اعتماد به نفس بالا اول باید قانون تمرکز را به خوبی بلد باشید.

این قانون بیان میکند که هر چیزی که به آن توجه میکنید در زندگی شما رخ خواهد داد ، به عبارتی دیگر به هرچیز مداوم فکر کنید آن را در زندگی خود به وجود خواهید آورد.

به هر مسئله ای برای مدت طولانی و با پشتکار کافی تمرکز کنید در نتیجه به بخشی از عادات شما تبدیل خواهد شد و تأثیرات خود را بر روی رفتار و کارهای شما نشان خواهد داد.

اگر مداوم به جسارت، شهامت و اعتماد به نفس فکر کنید در نتیجه به فردی شجاع تر، با شهامت تر و با اعتماد به نفس بالاتر تبدیل خواهید شد، اگر قصد دارید  دیگران شما را فردی با دوره اعتماد به نفس بدانند، اول باید روی اعتماد به نفس درون خودتان کار کنید و آن را تقویت کنید.

یکی از جملات بسیار مورد علاقه من این است که درواقع شما به آنچه که اکنون فکر می کنید هستید، نیستید بلکه به آنچه فکر می کنید، تبدیل میشوید .

بالابردن اعتماد به نفس به شما این توانایی را می دهد که از مکان امن خود خارج شوید و بدون هیچ ضمانتی ریسک کنید، وقتی که همچین اعتماد به نفس بالایی را در خود پرورش بدهید بدست آوردن هر چیزی برای شما امکان پذیر خواهد بود.

 

 ۳- برنامه ریزی واضح

سومین قدم برای تغییر دادن  باورهای محدودکننده داشتن یک برنامه ریزی روشن برای رسیدن به اهداف است که به شما کمک می کند از موانع به راحتی عبور کنید و در مسیر رسیدن به هدف خود متمرکز بمانید.

از رموز برنامه ریزی درست  و مناسب برای رسیدن به اهداف این است که در شروع کارتان هیچوقت اهداف بزرگ خود را در ابتدای لیست خود قرار ندهید.

در آغاز کار، تمرکز بر اهداف بزرگ به شما انگیزه ای نمی دهد بلکه انگیزه شما را نیز از بین می برند، پس درهدف گذاری رعایت این نکته خیلی مهم است که هدف بزرگ خود را ابتدا به هدف هایی که کوچکتر و راحت تر قابل دستیابی هستند، تقسیم کنید.

همچنین باید اهداف اصلی و بزرگ خودتان را مشخص کنید و به طور مداوم برای دست یابی به آن تلاش کنید. از شما می خواهم این تمرین را که به میلیون ها دانشجو در تمام جهان آموزش داده ام انجام دهید.

تمرین:

یک کاغذ بردارید و  روی آن ده تا از اهدافی را که می خواهید در یک سال آینده بدست آورید، یادداشت کنید. بعد از آن به فهرست اهدافتان نگاه کنید و از خود بپرسید:

اگر قادر بودم با تکان دادن یک عصای جادویی فقط به یکی از این اهداف در 24ساعت آینده برسم کدامیک از این اهداف بیشترین تأثیر مثبت را بر روی زندگی من خواهد داشت؟

این هدف، یکی از هدف های مشخص و اصلی شما می باشد. پس وقتی را برای رسیدن به این هدف مشخص کنید.

پس فهرستی از تمامی کار های کوچکی که برای رسیدن به آن باید انجام دهید تهیه کنید، در نتیجه خود را هرروز برای رسیدن به آن هدف متعهد کنید.

بعد از آن با انجام یکی از آن کارهای کوچک که در آن فهرست نوشته اید به سرعت به سمت هدف بزرگ و اصلی خود حرکت کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
تغییر باورهای ذهنی و در دست گرفتن سرنوشت خودمان

وقتی که موانع پیشرفت خود را پیدا کنید و اعتماد به نفسی بالا در خود پرورش دهید که به شما این قابلیت را بدهد هر کاری که دوست دارید را انجام دهید و برنامه ریزی دقیقی برای چگونگی انجام آن بکنید، به صورت کامل باورهای محدودکننده را می توانید از بین ببرید و در راه دستیابی به اهداف شخصی، کاری و مالی خود توقف ناپذیر میشوید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی