سخنرانی استیون بارتلت – شبیه اسطوره هایت نباش!

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۱ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

ما با الهام گرفتن از اسطوره هایمان و اینکه چگونه شبیه آن ها شویم بزرگ میشویم . و این موضوع خطرناکی است . الهام گرفتن برای انجام کارهای بزرگ خیلی خوب است اما اینکه بخواهید شبیه اسطوره هایتان شوید بسیار خطرناک می باشد.

اینکه کسی باشید که نیستید خطرناک است . نه تنها این موضوع غیر ممکن است بلکه خطرناک نیز می باشد . شبکه های اجتماعی با بزرگنمایی بعضی ها و نمایش ماشین های لوکس و مسافرت های رویایی و ….

باعث شده چیزهایی را که میبینیم بخواهیم داشته باشیم اما سالها تلاش خستگی ناپذیر پشت این نتایج را نمیبینیم  . جزئیات مسیر اشتیاق وصف ناپذیر و پیچیدگی های چالش های آن هارا نمیبینیم . سختی های باورنکردنی که ریچارد برانسون تحمل کرد تا به موفقیت رسید ، ما آن ها را نمیبینیم . ما فقط مقصدی که همین الان میبینیم را می خواهیم اما اکثرما اراده و پشتکاری را که برای رسیدن به این مقصد لازم است را نداریم . زیرا این ماجراجویی و مقصد ما نیست مال آنهاست . شما اشتیاقی نسبت به تایپوگرافی ، هنر یا دیزاین ندارید اما میخواهید استیوجابز باشید ؟

شما استیو جابز نیستید خودتان هستید . ما نسلی هستیم که تحسینات را با آمال و آرزوها اشتباه میگیریم . شما هیچوقت احساس خوشبختی نخواهید کرد تا وقتی که به این باور برسید که نمیتوانید جای کس دیگری زندگی کنید مگر خودتان .

و اگر تمرکزمان را بر روی  زندگی خودمان بگذاریم زندگی ما به اندازه کافی زیبا خواهد شد . جوان تر ها میخواهند مارک زاکربرگ شوند زیرا او را تحسین میکنند . اما نکته جالب اینجاست ما اون رو تحسین میکنیم چون زندگی او شبیه زندگی هیچ کس دیگری نیست . پس اگر میخواهید زندگی مانند مارک زاکربرگ داشته باشید سعی نکنید مارک زاکربرگ باشید .چون هیچوقت به عظمت وجودتان نخواهید رسید . اسطوره های ما قدم اول اسطوره هایشان را برنداشته اند ، هیچ بیل گیتس دیگری برای بیل گیتس وجود ندارد زیرا او مجبور بود مسیر خودش را پیدا کند و هر کدام از اسطوره های ما مسیر منحصر به فرد خودشان را داشته اند .

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
معاشرت با افراد درجه یک

و آنها باید این شهامت را داشته باشند که بر خلاف جریان عموم مردم حرکت کنند به جای اینکه از آن شرمسار باشند .

ما مردمی را تحسین میکنیم که خودشان بوده و دوست نداشتند با وضعیت عمومی مردم منطبق باشند . آن ها باورهای قدرتمندی داشته اند مانند اینکه سیاه یا سفید برابر است کامپیوتر های جیبی ، یا دنیایی با ارتباطات بیشتر و …

این ایده ها فقط در ذهن افرادی شکل میگیرد که قدم اول اسطوره خود را بر نداشته اند .توصیه من به نسل خودم این است که هرگز سعی نکنید شبیه اسطوره هایتان باشید ، کارهایی را که انجام میدهند را تقلید نکنید تلاشتان را بکنید تا خودتان باشید . رویاپردازی به معنای تقلید نیست بلکه تحسین است اینکه بخواهید یکنفر دیگر باشید کوتاه ترین راه برای آن این است که هیچکس نباشید. فوق العاده ترین کسی که میتوانید باشید خودتان هستید . زیرا همه ی افراد بزرگ قبلا بوده اند و نکته ی جالب این است که به محض آنکه بهترین نسخه خودتان شدید مردم زندگی شما را میبینند و شاید این اشتباه را بکنند که بخواهند جای شما باشند .

3/5 - (2 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی