زندگینامه پیر امیدیار ، مرد ثروتمند ایرانی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ دی, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

آکادمی بازار در این مقاله به معرفی زندگینامه پیر امیدیار (Pierre Omidyar)، مرد ثروتمند ایرانی می پردازد.

پیر امیدیار کارآفرین و نیکوکار ایرانی-آمریکایی است، او بنیان‌گذار و رئیس شرکت eBay است ،این سایت یکی از بزرگ‌ترین سایتهای مزایده و خریدوفروش آنلاین در سرتاسر جهان است.

با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه پیر امیدیار همراه باشید.

زندگینامه پیر امیدیار از کودکی تا فارغ التحصیلی

پیر امیدیار، مرد ثروتمند ایرانی در سال۱۹۶۹ در پاریس به دنیا آمد. پدر و مادر او مهاجران ایرانی بودند که در دوران دانشجویی با هم آشنا شدند . پدر  او از جراهان اورولوژیست و مادرش دکترای زبانشناسی داشت و استاد دانشگاه سوربن بود.در ۶ سالگیش به دلیل پیشنهاد کاری به پدرش برای کار در یکی از بیمارستان ها مجبور شدند به آمریکا مهاجرت کنند  و مادرش نیز مشغول تدریس مطالعات زبان فارسی شد.

پدر و مادرش پس از مدتی از همدیگر جدا شدند .و قرار شد مادرش سرپرستی او را بر عهده بگیرد و فقط آخر هفته ها را با پدرش باشد . پیر دانش آموز شیطان و بازیگوشی بود و اغلب اوقات از کلاس ها فرار میکرد و به اتاق کامپیوتر میرفت تا در آنجا با کامپیوتر ها بازی کند کند و به همین خاطر از مدرسه اخراج شد .

در دوران دبیرستان بود که متوجه علاقه اش به کار در برنامه نویسی شد . مدیر مدرسه که نتوانسته بود از پس او بر بیاید تصمیم گرفت از او بخواهد برنامه ای برای فهرست کتاب‌های کتابخانه بنویسد و کارت‌های مخصوص به هر کتاب را ساماندهی کند. دستمزدی به مبلغ ۶ دلار را برای  او در نظر گرفتند تا از استعدادهایش به درستی استفاده کند و به مسیری درست هدایت شود .

در سال ۱۹۸۴ فارغ‌التحصیل شد و به دانشگاه تافتز سامرویل رفت تا رشته ی مهندسی برق را بخواند . اما در همین دانشگاه رشته ی خود را عوض کرد و لیسانس رشته ی علوم کامپیوتری را گرفت .

زندگینامه پیر امیدیار

فعالیت های پیر امیدیار

در زندگینامه پیر امیدیار می خوانیم که در دوران دانشگاه بود که شغلی پاره وقت پیدا کردکه زیر نظر مکینتاش فعالیت می‌کرد. که در آن زمان او برنامه‌نویسی کامپیوترهای مکینتاش را به‌صورت حرفه‌ای یاد گرفت و موفق شد چند نرم‌افزار هم با مجوز شرکت برنامه‌نویسی کند .

بعد از فارغ‌التحصیلی پیر امیدیار در یکی از بخش‌های شرکت کامپیوتری اپل مشغول به کار شد. سه سال بعد از اتمام دانشگاه پیر امیدیار در سال ۱۹۹۱ به همراه ۳ نفر از دوستان خود یک شرکت محاسباتی برنامه نویسی کردند که در زمینه‌ی «رابط کامپیوتری با استفاده از قلم استایلوس» فعال بود که یک بخش نیز برای فروش اینترنتی داشت .

مدتی بعد نام شرکت (E-Shop)گذاشتند و این شرکت در سال ۱۹۹۶ به وسیله ی مایکروساف خریداری شد .

 

اولین جنسی که در سایت حراج امیدیار به فروش رفت یک روان‌نویس شکسته بود که به مبلغ ۱۴.۸۳ دلار قیمت‌ داشت. امیدیار بسیار تعجب کرده بود اما با اطمینان از طرف خریدار متوجه شد او کلکسیون روان نویس ها را دارد و به همین دلیل روان نویس شکسته را خریده. که با اولین فروش جرقه ی فروش انلاین زده شد .

کسب‌وکار ساده‌ی پیر امیدیار به سرعت پیشرفت کرد و توجه خیلی از مردم را به خود جلب کرد . روز به روز بر تعداد ثبت نام کننده های سایت او اضافه میشد. و امیدیار برای درج هر آگهی مبلغی در حدود ۲۵ سنت تا ۲ دلار دریافت میکرد .که از این پول برای گسترش شرکت استفاده میکرد .و کار خود در شرکت جنرال مجیک را رها کرد تا تمام فکرو ذهنش را به کار جدیدش اختصاص دهد .

پیر امیدیار

ثروتمند شدن پیر امیدیار

در زندگینامه پیر امیدیار می خوانیم که او در سال ۱۹۹۶،اوقراردادی مبنی بر فروش بلیت‌های هواپیما بست که از این طریق سایت آن‌ها میزبان ۲۵۰ هزار معامله آنلاین شد. در اواسط سال ۱۹۹۷، آن‌ها بیش از ۸۰۰ هزار معامله در روز را مدیریت می‌کردند. درست یک سال بعد، در سپتامبر سال ۱۹۹۸، شرکت برای اولین عرضه‌ی عمومی سهام خود آماده شد.

درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد ارزش هر سهم ۱۸ دلار باشد، در همان روز اول رکوردها شکسته شد و هر سهم با قیمتی معادل ۵۳.۵۰ دلار به فروش رسید و امیدیار و اسکول را تبدیل به میلیاردرهای جدید بازار کسب‌وکار کرد. امیدیار به‌عنوان رئیس کل eBay، برای پیشرفت بهتر و بیشتر سایت مگ ویتمن را به سمت مدیر ارشد اجرایی انتخاب کرد . با مدیریت مگ ویتمن، eBay رشد چشمگیری کرد و در کشورهایی چون استرالیا، آلمان، کانادا، انگلیس و ژاپن فعالیت خود را آغاز کرد.

در ماه دسامبرسال ۱۹۹۹ امیدیار جایزه بهترین کارآفرین ملی سال را از آن خود کرد. پیرامیدیار حتی به عضویت هیئت‌مدیره شرکت ePeople درآمد که یک بازار آنلاین پشتیبانی فنی است.

در سال ۲۰۰۵،درسایت eBay بخش جدیدی اضافه شد که مخصوص  خریدوفروش ماشین‌ و دستگاه‌های صنعتی بود .که اکنون نیز بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا برای قیمت‌گذاری کالاها و خدمات خود از سایت eBayاستفاده می‌کنند.

در طول فصل تعطیلات در سال ۲۰۱۵، بیش از ۲۶۵ میلیون تراکنش خرید و فروش از طریق سایت eBay به ثبت رسید. در سال ۲۰۱۶ درآمد خالص سالانه این سایت در بازار جهانی بیش از ۸.۵ میلیارد دلار بود. پیر امیدیار در هیئت‌امنای دانشگاه تافتز، انستیتو سانتافه و بنیاد امیدیار فعالیت می‌کند.

فعالیت های خیرخواهانه مرد ثروتمند ایرانی

در سال ۲۰۰۴ پیر امیدیار ، مرد ثروتمند ایرانی و همسرش؛ نت ورک را تأسیس کردند که یک بنگاه خیریه و بشردوستانه است و فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را برای سهولت زندگی مردم نیازمند انجام می‌دهد. این موسسه همچنین از سازندگان نرم‌افزار «ارتباطات اضطراری» حمایت می‌کند. این نرم‌افزار کمک می‌کند با استفاده از داده‌های فرستاده شده از طریق تلفن همراه کاربران، مسیر و نقشه‌ی مورد استفاده به تصویر کشیده شود.

این نرم‌افزار در سال ۲۰۱۰ سبب نجات بازماندگان زلزله هائیتی شد .که با حمایت امیدیار، اکنون نسخه ی رایگان آن برای عموم در دسترس است . از ابتدای تأسیس سایت نت ورک تاکنون، این مؤسسه ۹۹۲ میلیون دلار به سازمان‌های خیریه کمک کرده است. در نوامبر سال ۲۰۰۵، پیر و پاملا امیدیار مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار  با هدف کمک به مردم فقیر کشورهای درحال‌توسعه به صندوق خیریه‌ هدیه کردند.

در سال ۲۰۱۰، پیر امیدیار به فهرست ۴۰ میلیاردری که عهدنامه‌ی نیکوکاری را امضا کرده‌اند پیوست.که حتی بیل گیتس و وارن بافت نیز آن را امضا کرده اند. با این حال مدتی بعد ، پیر و پالما تصمیم گرفتند تمام دارایی خود به امور خیریه اختصاص دهند.

مرد ثروتمند ایرانی

مبارزه با قاچاق

در زندگینامه پیر امیدیار می خوانیم که او و همسرش همچنین بزرگ‌ترین فعالان بخش خصوصی مبارزه با قاچاق انسان هستند و تاکنون ۱۱۵ میلیون دلار در پنج کشور مختلف به همین منظور سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در سال ۲۰۱۱ آن‌ها با تلاش‌های بدون وقفه خود در حوزه خدمات اجتماعی، مدال افتخار بشردوستی ماندگار را از آن خود کردند. در همین سال امیدیار دکترای افتخاری دانشگاه تافتز را دریافت کرد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
7 قانون ثروت

در فوریه سال ۲۰۱۷ امیدیار اعلام کرد به ۲۶ هزار نفر از مردم کنیا، درآمد ثابت ماهیانه‌ای اختصاص داده است که تا ۱۲ سال آینده قطع نخواهد شد. فعالیت‌های خیریه امیدیار، ریشه در باور عمیق او به انسانیت دارد. او اعتقاد دارد تا زمانی که انسان‌ها با کرامت، محبت و احترام با هم برخورد می‌کنند این جهان دلیلی برای ادامه و بقا و پیشرفت دارد.

در سال ۲۰۱۳، نام پیر امیدیار در لیست ۴۲ فرد ثروتمند آمریکا قرار گرفت. او حتی از پنجمین میلیاردرهای فرانسه و از ثروتمندترین ایرانی حال حاضر در دنیا است. مجله فوربز اعلام کرده است که خالص دوره ثروت پیر امیدیار تا ماه مه ۲۰۱۷، در حدوده ۸.۷ میلیارد دلار است.

اگر شما تمایل به مطالعه زندگینامه سایر افراد بزرگ و موفق دارید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

4.2/5 - (4 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی