زندگینامه پل آلن موسس مایکروسافت

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

در این مقاله به تشریح زندگینامه پل آلن ( Paul Allen ) موسس مایکروسافت پرداخته می شود.

پل آلن سال ۲۰۰۵ یکی از هفتمین ثروتمندان دنیا معرفی شده است، او ثروتی معادل ۲۱ میلیارد دلار دارد. ولی ۵ میلیارد دلار از سرمایه او مربوط به سهام او در مایکروسافت می باشد. پل آلن با کمک هوش و استعداد بسیارش در زمینه های مهندسی و نرم افزاری، موفق شد سرمایه ی زیادی را از منابع مختلف کسب کند و دریکی از بزرگ ترین طرح های دنیا سرمایه گذاری کند.

با آکادمی بازار برای مطالعه ادامه زندگینامه پل آلن همراه باشید.

زندگینامه پل آلن در دوران کودکی

پل آلن ( Paul Allen ) در سال ۱۹۵۳ در شهرسیاتل واقع در ایالت واشینگتن متولد شد. وقتی که ۱۴ سال داشت، در مدرسه ی «لیک ساید» با پسری به اسم بیل گیتس دوست شد.

هردوی آن ها علاقه زیادی به کامپیوتر داشتند و در دوران نوجوانی با یکدیگر وسایل الکترونیکی می ساختند. آن دو برخلاف اختلاف سنی سه ساله ای که با یکدیگر داشتند، به دلیل وجود علاقه های مشترک، دوستان خوبی برای هم بودند. پل آلن در ۱۴ سالگی با بیل گیتس ، در یک مدرسه بودند. ولی این دوستی حتی ۱۰ سال بعد نیز ادامه داشت و آن دو تصمیم گرفتند دانشگاه را رها کنند و با کمک هم یک شرکت با نام مایکروسافت را احداث کنند.

بعد از گذشت ۱۰ سال، وقتی آلن وارد دانشگاه شد علاقه ای به درس های یکنواخت و خشک دانشگاه نداشت، و بعد از دو سال دانشگاه را کنار گذاشت و با کمک بیل گیتس طراحی یک نرم افزار تجاری برای کامپیوترهای خانگی را آغاز کرد.

زندگینامه پل آلن

آغاز فعالیت حرفه ای

در زندگینامه پل آلن می خوانیم که او و بیل گیتس سال ۱۹۷۵ شرکتی برای تهیه و طراحی نرم افزارهای کامپیوتری بنا کردند، که بعد از گذشت مدتی به مایکروسافت تبدیل شد. آن ها در آغاز مشغول فروش برنامه های بیسیک شدند. ولی پس از مدتی ، آلن اقدامی کرد که سبب شد شرکت با خریدین یک سیستم عامل با نام Q-DOS 50 هزار دلاری به موفقیت بزرگی دست یابد.

الن و گیتس بعد از رفع ایرادات و بازنویسی این سیستم عامل، اسم آن را به MS-DOS تغییر دادند، و کامپیوترهای جدید شرکت آی بی ام را با این سیستم عامل به روز مجهز نمودند. شرکت IBM که در آن موقع به عنوان بهترین کامپیوترهای شخصی شناخته شده بود، با این محصول جدید، تمام بازار را گرفت و این موفقیت برای شرکت مایکروسافت شهرت بسیار زیادی به همراه داشت.

در سال ۱۹۸۳ دقیقا وقتی که پاول آلن و بیل گیتس، این دو دوست صمیمی با سرعت به سوی موفقیت حرکت می کردند، به صورتی  که همه به پاول لقب «مرد ایده» و به بیل «مرد عمل» مایکروسافت داده بودند .

جدایی از مایکروسافت

بعد از مدتی آلن متوجه شد که دچار بیماری سرطان خون شده است ، به همین علت دیگر توان کافی برای کار را نداشت اما پس از مدتی حالش بهتر شد. اولی بخاطر این که حس می کرد، ممکن است در آینده ی همکاری اش مشکلاتی به وجود آید، تصمیم گرفت از مدیریت مایکروسافت کناره گیری کند.

بنابراین درسال ۱۹۸۳ مایکروسافت را رها کرد. ولی اکنون نیز قسمتی از سهام آن را در دست دارد. پل آلن زمانی که مشغول درمان خود بود، برای روحیه بخشیدن به خود به سفرهای گوناگونی می رفت.و  مایکروسافت با سرعت در حال رشد و درخشش بود، سهام این شرکت سبب شد که آلن در ۳۰ سالگی تبدیل به یک میلیاردر شود.

بعد از طی شدن دوره درمانش ، پل در پی جستجوی چیزی بود که ارزش تولد مجددش را داشته باشد. اودر پروژه های مختلفی وارد شد و زمینه های مختلفی را بررسی و امتحان کرد. آلن در سال ۱۹۸۶ شرکتی به اسم«والکان ونچرز» را با هدف پیدا کردن پروژه هایی برای سرمایه گذاری با تمرکز بیشتر راه اندازی کرد.

او بعد از طی شدن ۶ سال، در سال ۱۹۹۲ مرکزی را احداث کرد و اسم آن را «اینتروال ریسرچ» گذاشت. این مرکز به قطب فکری در دره ی سیلیکون تبدیل شد.با این دو شرکت رویای کودکی خود را تحقق بخشیدو زندگینامه پل آلن بسیار متاثر شد.

پل آلن

سرمایه گذاری های متعدد پل آلن

در زندگینامه Paul Allen آمده است که او در شرکت ها و پروژه های متعدد و بزرگی به عنوان سرمایه گذار اصلی فعالیت دارد. به علت علاقه بسیارش به ورزش، اکنون  مالک یکی از تیم های ورزشی بسکتبال درNBA، تیم راگبی در NFL را برعهده دارد، که محبوبیت و معروفیت بسیاری برای او به میان آورده است.

بهتر است بدانیدکه پل آلن دررسانه های سرگرمی و تعاملی نیز سرمایه گذاری های بسیارخوبی انجام داده است. وقتی بزرگ ترین سالن نمایش درشهر سیاتل به دلیل ورشکستگی به مزایده گذاشته شد، فورا آن را خرید  وآنجا را دوباره بازسازی کرد و به پخش فیلم و برنامه های تفریحی مشغول شد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
خانواده موفق

و چون هیچ کس نمی تواند از برنامه های پل آلن با خبر شود و همیشه غیر قابل پیش بینی است، کم تر کسی از شنیدن خبر سرمایه گذاری او در یک پروژه ی فضایی ناسا تعجب می کند. در سال ۱۹۹۰ بود که ناسا اعلام کرد دیگر برای پروژه ی اِس ای تی آی بودجه ای قرار نمیدهد.

پل آلن سریعا اعلام آمادگی کرد و حتی نام خودش را روی آن تلسکوپ گذاشت. پل آلن برای این پروژه در حدود ۱۳.۵  میلیون دلار ، فقط برای نصب کردن چند دیش در اطراف کالیفرنیای شمالی هزینه کرد. او در زندگی اش نرم افزارهای بسیاری را طراحی کرد که در زمینه های گوناگون آموزشی و تجاری قسمتی  از پرکاربردترین و پرفروش ترین ها به حساب می آید.

زندگینامه پل آلن موسس مایکروسافت
Paul Allen

در سال ۲۰۰۳ گزار ش شد که پل آلن حامی اقتصادی اسپیس شیپ وان برنده ی طرح فضاپیماهای خصوصی بوده است. در سپتامبر ۲۰۰۳ نیز آلن یکی از پیشرفته ترین  مراکز تحقیقاتی مغز را به مبلغ 100 میلیون دلار تاسیس کرد، که اطلس های گوناگونی از مغز تهیه کرده است.

شما می توانید برای مطالعه زندگینامه سایر افراد موفق به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی