زندگینامه مایک تایسون و تحول بزرگ در زندگی اش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ دی, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۵ آبان, ۱۴۰۰
مایک تایسون ( Mike Tyson )

در این مقاله سعی داریم تا با زندگی مایک تایسون آشنا شویم. فردی که توانست زندگی خود را متحول کند و بهترین‌ها را برای خود رقم بزند. با ما همراه باشید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیمایکل جرارد تایسون
متولد1966
زادگاهنیویورک، آمریکا
ملیتآمریکایی
پیشهبوکسور بازنشسته و بازیگر

مایک تایسون کیست؟

در این مقاله با زندگینامه مایک تایسون (Mike Tyson) و تحول بزرگی که در زندگی‌اش به وجود آورد آشنا می‌شوید.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که مایک تایسون کیست؟ آیا ارتباطی بین مایک تایسون و محمد علی کلی وجود دارد؟ مایک تایسون چه تمریناتی انجام می‌دهد؟ و در واقع بخواهید با زندگینامه مایک تایسون آشنا شوید. مایک تایسون بوکسور آمریکایی در سال ۱۹۸۵ وارد دنیای بوکس شد.

مایک تایسون (Mike Tyson) بوکسور نامدار در سال ۱۹۸۶ در رده قهرمانان دسته فوق سنگین اتحادیه جهانی مشت زنی شد و موفق شد فدراسیون بین المللی مشتزنی را به دست بگیرد و قهرمان جهان شود. دنیای بوکسورها دنیای عجیب و جالبی است.

افتخارات مایک تایسون

زندگینامه مایک تایسون و تحول بزرگ در زندگی اش

مایک تایسون (Mike Tyson) که به اسم مایک تایسون شهرت دارد، متولد سال ۱۹۶۶ نیویورک است او از مشت زنان بازنشسته کشور آمریکا است. در جوانی از قهرمانان سنگین وزن حرفه‌ای در بوکس بود و از مشهورترین شخصیت‌های ورزشی دنیاست.

تایسون از سال ۱۹۸۵ وارد دنیای بوکس حرفه‌ای شد. در ۱۹۸۶ قهرمان دسته فوق سنگین اتحادیه جهانی مشت زنی شد و سال بعد قهرمانی اتحادیه جهانی مشتزنی و فدراسیون بین المللی مشت زنی را هم به چنگ آورد و قهرمان بلامنازع جهان شد.

پدر ۱۹۸۸ در یک مبارزه به یادماندنی در ۹۱ ثانیه مایکل اسپینکس را ناک اوت کرد و اولین شکست او را رقم زد و ۲۰ میلیون دلار جایزه مسابقه را برد. تایسون مدت زیادی بود که در مسابقات مشتزنی شکست نخورده بود که سرانجام در سال ۱۹۹۰ در برابر جیمز داگلاس شکست خورد .

زندانی شدن مایک تایسون

در زندگینامه مایک تایسون می‌خوانیم که او در سال ۱۹۹۲ بود که به شش سال حبس محکوم شد اما پس از سه سال آزاد شد. بعد از آزادی او همه معتقد بودند که تایسون متحول شده است. خود او می‌گفت که با مطالعه در مورد اسلام و به دلیل دوستی با ستاره مسلمان NBA به اسلام روی آورده است. او حتی در ۲۰۱۰ به حج عمره رفت.

مایک تایسون در سال ۱۹۹۶ موفق شد قهرمانی شورای جهانی مشتزنی و اتحادیه جهانی مشتزنی را پس بگیرد اما در همان سال در مقابل ایواندر هالیفیلد شکست خورد و یکی از عناوین قهرمانی خود را از دست داد. 

در سال ۱۹۹۷در طی مسابقه‌ای با هالیفیلد با گاز گرفتن و کندن قسمتی از گوش حریفش موجب سروصدای بسیاری شد که سبب شد برای مدتی کوتاه مجددا زندانی شود. 

در سال ۲۰۰۲ مقام قهرمانی خود را پس گرفت. او قبل از مسابقه با لنوکس لوییز در نشست خبری به رقیب خود حمله کرد و بر روی رینگ در راند هشتم ناک اوت شد.

مایک تایسون در سال ۲۰۰۶ دو باخت پی در پی به دنی ویلیامز و کوین مک براید داشت که سبب شد انگیزه‌اش را از دست بدهد و از ورزش حرفه‌ای کناره گیری کند.

خشم مایک تایسون

خشم مایک تایسون

با توجه به زندگینامه مایک تایسون متوجه می‌شویم که جنونی که او در داخل و بیرون از رینگ داشت و خشم زیادش نسبت به رقیبانش حتی هوادارانش را می‌ترساند. هر وقت مایک تایسون گذشته را به خاطر می‌آورد بخاطر کارهایش شرمنده می‌شود. 

در حدود ۱۰ سال پیش در طی مصاحبه ای با روزنامه نگاران انگلیسی گفت که «خیلی زود پیر و خیلی دیر عاقل» شده است.

برخلاف همه انتظارات با وجود آنکه خشم و پرخاشگری بخشی از وجود او بود اما با پا به سن گذاشتنش، اکنون بسیار آرام شده است. 

مایک تایسون در یک شوی تک نفره که در حدود شش شب بود و«حقیقت بی چون و چرا» نام داشت در استودیوی MGM بر روی آنتن رفت. او دیگر عوض شده بود با اینکه حتی در سن ۴۵ سالگی خشونت از صدایش مشخص است.

مایک تایسون در مورد خود می‌گوید: من یک احمق پرافتخارم، یک دیوانه واقعی‌ام، دوست دارم مانند یک طاووس روی استیج بخرامم. احساس می‌کنم که برای سرگرمی به دنیا آمد‌ه‌ام برای همین به سراغ مبارزه کردن رفتم چون اولین راهی بود که برای سرگرم کردن پیدا کردم.

اما اکنون من راه دیگری را انتخاب کرده‌ام آواز خواندن قصه گفتن و مبارزه، آوازخواندن و قصه گفتن توسط من مردم را به گریه می‌اندازد، اما فقط از روی دلسوزی نه به خاطر اینکه آن‌ها را ناراحت کنم.

او در مسیر جدیدی که در پیش گرفته بسیار خوشحال است. او اکنون هواداران مخصوص خود را دارد هوادارانی که او را به عنوان یک ستاره که در فیلم‌های «هنگ اور» بازی کرده است می‌شناسند و زمانی که او را در «سالن مشاهیر جهانی بوکس و کشتی» می‌بینند تشویق و تمجیدش می‌کنند.

نظر مایک تایسون درباره گذشته‌اش

در زندگینامه مایک تایسون متوجه می‌شویم وقتی که او به گذشته‌اش و کارهایی که کرده فکر می‌کند می‌گوید: “خیلی در سر عقل آمدم” ومی‌خندد و می‌گوید: “دیر بود اما بهتر از این بود که هرگز سر عقل نیایم.”

البته بهتر از بدانید که او دلایلی برای خشم و نفرت خود در ۲۰ سالگی داشت زیرا پدرش وقتی مایک تایسون ۲ ساله بود آن‌ها را ترک کرد. 

او در ۱۳ سالگی در حدود ۳۸ بار بازداشت شده و حتی چندین سال را در زندان سپری کرده است. او حتی به مدت سه سال به جرم تجاوز و خشونت در زندان افتاد. با اینکه او اصلا آن‌ها را نپذیرفت.

اسکوپ میلانفسکی که یکی از روزنامه نگاران سرشناس است، در مورده مایک تایسون گفته او یک حیوان است و باید به باغ وحش برود. 

تایسون می‌گوید: “بعد از خداحافظی‌ام از ورزش با این حال مردم مانند یک قهرمان رفتار می‌کردند. اما من می‌دانستم که هیچ چیز نیستم و این موضوع داشت مرا دیوانه می‌کرد. هیچوقت دلم برای بوکس تنگ نمی‌شود ولی اگر به دوران ۱۷ یا ۱۸ سالگی برگردم بازهم به همین ورزش روی می‌آورم.”

نظر Mike Tyson درباره ورزش بوکس

نظر Mike Tyson درباره ورزش بوکس

تایسون می‌گوید: “اصلا قبول ندارم که امروزه بوکسورها به خوبی بوکسورهای قدیم نیستند. اگر از قهرمان سنگین وزن نسل قبل از من، جو فریزر می‌پرسیدین که آیا می‌تواند من را وقتی در اوج بودم شکست دهد، جواب می‌داد (البته که می‌بردم). در آن زمان بوکس به این صورت بود. من هم اینگونه فکر می‌کردم که می‌توانم نسل بعدی خودم را شکست دهم اما واقعیت این بوکسورها با گذر زمان بهتر و بهتر می‌شوند. بزرگ‌تر و بزرگ‌تر و قوی‌تر و قوی‌تر.”

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - موفقیت

مایک تایسون همیشه از خدا و همسرش ممنون است و می‌گوید: “اکنون احساس خوبی دارم و همه چیز برایم زیباست. روی خودم خیلی کنترل دارم وآن هم به خاطر وجود خدا و کمک‌های اوست و این زندگی برایم شیرین است.”

همانطور که مشاهده کردید مایک تایسون توانست سر عقل بیاید، حتی دیر! شما نیز با الگوبرداری از زندگینامه افراد موفق می‌توانید خیلی زودتر راه درست را پیدا کنید و بدانید که هیچوقت برای شروع دیر نیست.

4.7/5 - (3 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

23 پاسخ

  1. در اینکه مایک تایسون در بوکس فوق العاده بود شکی نیست، اما وقتی با محمدعلی کلی مقایسه اش میکنم میبینم محمدعلی کلی به بوکس زیبایی بخشید اما تایسون بوکس رو زشت، خشن، بی روح و نازیبا کرد.

  2. طلایی که ضریب عیارش در ماشین حساب نمیگنجد،دیگر تایسون نمیروید،بکس نوینی که مملوعه از دقت قدرت سرعت سرسختی،تکنیک نبوغ‌‌…

  3. مایک آهنین بی شک بزرگترین بوکسور تاریخ خواهد بود…من همیشه عاشق مسابقاتش بوده ام..‌واقعا با جدیت و شور خاصی حریفانش رو ناک اوت میکرد…رو دستش دیگه نمیاد

    1. سلام کاربر عزیز
      هیچوقت دیر نیست. اراده کنید و زندگیتان را از همین الان تغییر دهید و موفقیت را آغاز کنید…

    1. سلام کاربر عزیز
      از حسن نظر شما بسیار سپاسگزاریم. اگر به بخش ویدیوهای مقاله ها علاقه مندید به شما قسمت “ویدیو” آکادمی بازار رو پیشنهاد میکنیم.

  4. (دیر بود اما بهتر از این بود که هرگز سر عقل نیایم.)
    در این قسمت چیزی که فهمیدم این است که هیچوقت برای تغییر و بهتر شدن دیر نیست…

    1. سلام کاربر عزیز
      بله کاملا، هیچوقت برای پیشرفت و بهتر شدن دیر نیست. شما میتونید برای داشتن تغییری مفید در زندگی از مقاله ی “۳ گام موثر و عملی برای ایجاد تغییرات اساسی در زندگی” آکادمی بازار استفاده کنید و بهره مند بشید.

  5. مایک تایسون اسطوره من بود و هست. خیلی دوست داشتنیه
    هر متنی راجبش باشه از دست نمیدم و میخونم تا ازش درس بگیرم
    ممنون که راجبش متن نوشتید و گذاشتید

    1. سلام علی عزیز
      خوشحالیم که آکادمی بازار همراهانی همچون شما رو داره. اینکه به دنبال خوندن تجارب و نحوه زندگی اسطوره زندگیتون هستید، فوق العاده است.
      ممنون از شما…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی