زندگینامه لری الیسون صاحب بزرگ ترین شرکت تولید کننده نرم افزار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۴ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۴ آبان, ۱۴۰۰
زندگینامه لری الیسون صاحب بزرگ ترین شرکت تولید کننده نرم افزار

لارنس جوزف الیسون که با نام لری الیسون، معروف است مدیرعامل و یکی از موسسان شرکت اوراکل و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده نرم افزارهای سازمانی دنیا می‌باشد. لری الیسون با ثروتی درحدوده ۳۳ میلیارد دلار، یکی از سومین ثروتمندان بزرگ آمریکا و پنجمین ثروتمند بزرگ جهان است. با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه لری الیسون همراه باشید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیلارنس ژوزف الیسون
متولد1944
زادگاهنیویورک، ایالات متحده آمریکا
ملیتآمریکایی
پیشهمدیرعامل شرکت اوراکل

زندگینامه لری الیسون از کودکی تا دانشگاه

در این مقاله آکادمی بازار زندگینامه لری الیسون (Larry Ellison)، صاحب بزرگترین شرکت تولید کننده نرم افزار را تشریح می‌کند. لری الیسون (Larry Ellison) در سال ۱۹۴۴ در شهر برانکس نیویورک در کشور آمریکا به دنیا آمد. قبل از به دنیا آمدن لری، پدرش او و مادرش را ترک کرد. 

وقتی لری ۹ ماهه بیشتر نداشت دچار بیماری ذات الریه مزمن شد. در این زمان بود که مادرش با این استدلال که توانایی مراقبت از فرزندش را ندارد، لری را به عمه و عمویش سپرد و حتی لری الیسون تا ۴۸ سالگی، مادرش را ملاقات نکرده بود.

Larry Ellison در مدرسه و دوران تحصیل دانش آموز بی‌توجه اما مستعدی بود. لری در درس‌های علوم و ریاضی استعداد بسیار زیادی داشت. موفقیت او در این درس‌ها سبب شد او در دوران دانشجویی در دانشگاه ایلی نو به عنوان دانشجوی بر‌تر در رشته علوم در این دانشگاه برگزیده شود.

الیسون پس از ترک کردن دانشگاه شیکاگو در حدود هشت سال در شغل‌های مختلفی کسب تجربه کرد. از کارگری در فست فود و پمپ بنزین گرفته تا تکنیسین آتش نشانی و کارمند بانک. تا بالاخره موفق شد در کار مورد علاقه‌اش که برنامه ‌نویسی بود وارد شود.

بازگشت به دانشگاه

زندگینامه لری الیسون از کودکی تا دانشگاه

Larry Ellison در آستانه امتحانات پایان سال دوم دانشگاه بود که نامادری‌اش فوت کرد و فوت نامادری سبب شد درس و دانشگاه را نصفه نیمه رها کند. اما او در پاییز سال بعد در دانشگاه شیکاگو ثبت نام کرد، اما در آنجا هم پس از یک نیمسال تحصیلی دانشگاه را رها کرد ولی همان یک ترم تحصیل در دانشگاه شیکاگو تاثیر بسیاری روی الیسون گذاشت.

استاد احمد محمدی
افراد موفق به آینده فکر می‌کنند و افراد معمولی به گذشته.
استاد احمد محمدی

او در دانشگاه شیکاگو برای نخستین بار از نزدیک با برنامه نویسی رایانه‌ای از نزدیک آشنا شد و در این زمینه تخصص به دست آورد. نا‌پدری‌اش همیشه از رفتار لری ناراضی بود و همیشه لری را پسری سر به هوا و بی‌هدف توصیف می‌کرد و برای تحقیر او می‌گفت اصول برنامه نویسی تنها کاریست که یاد گرفته است.

زندگینامه لری الیسون بعد از ترک دانشگاه

لری الیسون (Lawrence Joseph Ellison) پس از ترک دانشگاه شیکاگو حدود هشت سال شغل‌های مختلفی را تجربه کرد. از کار در فست فود و پمپ بنزین گرفته تا تکنسین آتش نشانی و کارمند بانک. تا اینکه با شروع به کار کردن در شرکت Amdahl وارد کار مورد علاقه‌اش، یعنی برنامه ‌نویسی شد.

پس از مدتی کار درشرکت Amdahl بزرگ‌ترین شرکت عرضه کننده راهکارهای کسب و کار را تاسیس کرد. یکی از پروژه‌های موفق الیسون برای این شرکت، طراحی یک پایگاه داده برای سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (CIA) بود که اوراکل نام داشت.

در زندگینامه لری الیسون در سال ۱۹۷۹ با دو نفر از همکارانش در امپکس به نام‌های «رابرت مینر» و «اِد اوتز» شرکتی را راه اندازی کردند که لابراتور توسعه نرم افزار (SDL) نام گرفت. 

الیسون از‌‌ همان آغاز فعالیت مدیرعاملی این شرکت را برعهده داشت. الیسون و همکارانش بعد از آن، در حدوده یک سال را صرف طراحی سیستم‌های نرم افزاری مورد استفاده در کسب و کار‌ها کردند. آن‌ها سیستم جدید خود را نیز RDBMS Oracle نامیدند.

سپس آن‌ها در سال ۱۹۸۲ نام شرکت خود را به «سیستم‌های اوراکل» تغییر نام دادند. درآمد شرکت الیسون در سال ۱۹۸۹ کمتر از یک میلیون دلار بود. اما یک سال بعد که شرکت آی بی‌ام به استفاده از راهکارهای آن‌ها روی آورد، درآمدشان هر سال دو برابر بیشتر می‌شد و در عرض هفت سال شرکت چند میلیون دلاری اوراکل، با مدیریت الیسون به درآمدهای میلیاردی دست یافت.

ورود شرکت اوراکل

ورود شرکت اوراکل

در زندگینامه لری الیسون می‌خوانیم که در سال ۱۹۸۶ به دلیل فروش زیاد سیستم‌های نرم افزاری‌اش، شرکت اوراکل را وارد بازار بورس کرد. سال‌های بعد از ورود اوراکل به بازار بورس هیئت مدیره جوان با اغراق در مورد شرکت تحت مدیریت خود زمینه زیان بزرگی رافراهم آوردند. 

در سال ۱۹۹۰ اوراکل دچار زیان بسیاری شد به طوری که تا ورشکستگی پیش رفت. لری الیسون پس از این اتفاقات تصمیم گرفت تغییرات عمیقی در اوراکل ایجاد کند و حدود ۸۰ درصد از کارکنان و مدیران ارشد شرکت خود را با نیروهای جدید جایگزین کرد.

تغییرات اعمال شده از سوی او بسیار پر ثمر بود و دو سال بعد که لری الیسون سیستم پایگاه داده‌ای اوراکل را وارد بازار کرد، این شرکت به یکی از بهترین عرضه کننده راهکارهای نرم افزاری در حوزه مدیریت پایگاه داده تبدیل شد. 

در زندگینامه لری الیسون در سال ۱۹۸۹ شرکت الیسون فقط هشت کارمند داشت و درآمد آن‌ها کمتر از یک میلیون دلار بود. اما یک سال بعد که شرکت آی بی‌ام به استفاده از راهکارهای شرکت الیسون روی آورد، درآمد آن‌ها هرسال دو برابرتر از سال قبل می‌شد.

این رویه، درحدود هفت سال ادامه یافت و شرکت چندمیلیون دلاری آن‌ها، تحت مدیریت الیسون به درآمدهای میلیاردی دست یافت. موفقیت شرکت اوراکل در تمام سال‌های دهه ۱۹۹۰ ادامه داشت و در سراسر آمریکا شرکت‌هایی مانند: بانک‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و خودروسازی و بسیاری از شرکت‌های تجاری همگی از پایگاه‌های داده طراحی شده توسط اوراکل استفاده می‌کردند و در زمانی که فناوری اینترنت در حال رشد بود شرکت اوراکل رشد خود را سرعت بخشید.

توسعه تجارت الکترونیک نیز درآمدهای زیادی را برای Larry Ellison و شرکتش به همراه داشت. در سال ۲۰۰۰ اعلام شد که درآمد شرکت اوراکل ۷۶ درصد رشد داشته است و در این سال بود که لری الیسون یکی از ثروتمند‌ترین افراد جهان شناخته شد.

افزایش سهم در بازار

در زندگینامه لری الیسون می‌خوانیم که او در سال ۲۰۰۴ بود که لری تصمیم گرفت با اتخاذ راهبرد خرید و ادغام شرکت‌ها، سهم خود را از بازار افزایش دهد. شرکت او در عرض فقط سه سال، بیش از ۲۵ میلیارد دلار از سرمایه خود را صرف خرید انبوهی از شرکت‌های کوچک و بزرگ کرد.

اولین شرکتی به ادغام اوراکل درآمد شرکت پیپل سافت بود که به قیمت ۱۰٫۳ میلیارد دلار خریداری شد. لری الیسون با این روش موفق شد شرکت اوراکل را به یکی از بزرگ‌ترین سازنده نرم افزارهای کسب و کار در دنیا تبدیل کند. اکنون تمام شرکت‌هایی که اسمشان در فهرست صد شرکت بزرگ نشریه فورچون ثبت شده است جزو مشتریان راهکارهای اوراکل هستند. اگر با عادت‌‌های خوب افراد موفق آشنا شویم می‌توانیم مثل آن‌ها موفق شویم.

الیسون ورزشکار

الیسون ورزشکار

در زندگینامه لری الیسون بیان می‌شود که او در کنار زندگی شغلی خود در اوراکل، موفقیت‌های زیادی هم در زمینه ورزش به دست آورده است. لری سال‌هاست که ورزش تنیس را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند و حتی در مسابقات قایق‌رانی مهارت و تجربه بسیاری دارد. الیسون در سال ۲۰۱۰ موفق شد جام قهرمانی در مسابقات قایق رانی آمریکا را از آن خود کند.

او در رشته خلبانی نیز توانسته گواهینامه‌هایی را کسب کند و چندین بار به دلیل زیرپا گذاشتن قوانین مربوط به پرواز و خلبانی جریمه‌های سنگینی را پرداخت کرده است. رشته‌های موج سواری و دوچرخه سواری در کوهستان هم از دیگر رشته‌های مورد علاقه لری است.

در سال‌هایی که اوضاع شرکت اوراکل بعد از آن ضرر و زیان مالی گسترده رو به بهبود بود و رشد شتابنده‌ای در پیش گرفته بود، Larry Ellison در این دو رشته دچار مصدومیت‌های جدی شد ولی پس از پشت سر گذاشتن یک عمل جراحی پر خطر دوباره بهبود یافت و ورزش‌های مختلفی مانند قایق رانی را دوباره شروع کرد.

او در سال ۱۹۹۸ در حین قایق سواری از یک گردباد دریایی هاریکان که جان شش ورزشکار دیگر را گرفت، خود نیز جان سالم به در برد. شما در صورت تمایل به آشنایی با سایر افراد موفق می‌توانید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

4.6/5 - (47 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی