زندگینامه سیلوستر استالونه به‌علاوه معرفی فیلم های او در نقش راکی و رمبو

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۶ آبان, ۱۴۰۰
سیلوستر استالونه ( Sylvester stallone )

سیلوستر استالونه بازیگر فیلم‌های راکی و رمبو مسیر زندگی بسیار جالبی را گذرانده است. او با فلج صورت به دنیا آمد و با وجود طلاق پدر و مادرش و رد شدن‌های پیاپی توسط کارگردان‌ها توانست بزرگ‌ترین جایزه صنعت فیلم یعنی اسکار را کسب کند.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیسیلوستر گاردنز استالونه
متولد1946
زادگاهنیویورک سیتی، ایالات متحده
ملیتآمریکایی
پیشهبازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده

سیلوستر استالونه کیست؟

آکادمی بازار در این مقاله به تشریح زندگینامه سیلوستر استالونه (Sylvester stallone) ومعرفی فیلم‌های او می‌پردازد.

سیلوستر استالونه به علت مشکلاتی که مادرش در اثر کار از آن‌ها رنج می‌برد، در زمان زایمان پزشک مربوطه مجبور به استفاده از فورسپس بود، ولی به‌ علت یک اشتباه، سیلوستر دچار مشکلات عصبی و یک نوع معلولیت در صورتش می‌شود. 

قسمت پایین سمت چپ صورت، که شامل قسمتی از لب، زبان و چانه او فلج است. بر اثر این اتفاق بود که صورت سیلوستر حالت ناراحت به خود گرفته بود و نوع حرف زدنش نیز مقداری نامفهوم است. سیلوستر مسیحی کاتولیک است.

در اواخر ۱۹۵۰ پدر سیلوستر تصمیم می‌گیرد برای ادامه دادن زندگی به واشینگتن برود تا در آن جا برای خود یک آرایشگاه و برای همسرش یک باشگاه ورزشی احداث کند. این زوج وقتی که سیلوستر ۹ سال بیشتر نداشت از یکدیگر جدا شدند و سیلوستر با مادرش به زندگی ادامه داد.

سیلوستر سابقه تحصیل در یک آکادمی نظامی، میامی «دد کالج» و دانشگاه میامی را دارد. با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه سیلوستر استانوله همراه باشید.

زندگینامه سیلوستر استالونه

زندگینامه سیلوستر استالونه

استالونه سه بار تا کنون ازدواج کرده است. همسر اول سیلوستر (ساشاچاک) نام داشت. او در نگارش فیلمنامه (راکی) کمک‌های قابل ملاحظه‌ای به استالونه کرده است او یک عکاس نیز بود. زمانی که تست بازیگری داد برای بازی ‌کردن در نقش اول فیلم play it as it lays برگزیده شد ولی استالونه به او اجازه خروج از نیویورک را نداد و بهانه او این بود که برای تایپ فیلمنامه‌های خودش به او نیاز دارد.

همسر دوم استالونه اسمش (بریجیت نیلسون) بود که در فیلم (راکی ۴) با استالونه همبازی بود. ازدواج اول بریجیت با (کاسپر ونیرنیگ) موزیسین دانمارکی بود. او بعد از جدا شدن از استالونه نیز با (مارک گاستینو) فوتبالیست آمریکایی نامزد شد و یک پسر از او دارد.

بریجیت بعد از آن با (سباستین گوپلند) که کارگردان و عکاس که پسرعموی (اوراندوبلوم) بود ازدواج کرد و در سال ۲۰۰۵ و در ازدواج پنجم خود با (ماتیا دسی) که یک کافه‌دار ۲۸ ساله ایتالیایی بود پیوند زناشویی بست. ولی این ازدواج هیچ وقت رسمی اعلام نشد به این علت که در آن زمان او رسما از همسر چهارمش طلاق نگرفته بود.

همسر سوم استالونه که همسر اکنون او نیز می‌باشد، نامش (جنیفر فلیون) است که در سال ۱۹۹۷ با او ازدواج کرد. جنیفر که خیلی کم سن تر و جوانتر از سیلوستر استالونه می‌باشد در چهارده اگوست سال ۱۹۶۸ در شهر شیکاگو متولد شده است. جالب است بدانید استالونه پنج فرزند دارد.

ورود به دنیای بازیگری

سیلوستر استالونه (Sylvester stallone) را اکثرا به دلیل نقش‌های اکشنش در فیلم‌های هالیوودی می‌شناسند و به همین عنوان شهرت دارد. دو نقش بسیار بیادماندنی و خاطره انگیز سیلوستر، یعنی رمبو و راکی یکی از مهم‌ترین و بهترین نقش‌های او می‌باشند که در به شهرت رسیدن او خیلی تاثیرگذار بودند.

او علاوه بر بازیگری، نویسندگی تمام قسمت‌های این فیلم‌ها را نیز بر عهده داشت. نخستین کار سینمایی او بازی در فیلم مهمانی در خانه کیتی نام داشت. سال‌ها بعد، وقتی‌که استالون به محبوبیت رسید، سازندگان این فیلم آن را با نام جدید مرد ایتالیایی – اشاره به نام مستعار کاراکتر راکی بالبوآ در فیلم راکی – به بازار روانه کردند.

نقش‌های نخستین استالونه خیلی کوتاه و بسیار کم اهمیت بودند که از آن‌ها می‌توان به فیلم “موزها”ساخته وودی آلن اشاره کرد که استالون در یک پلان در نقش یک جیب بر در صحنه ظاهر شده است.

استالونه یکی از طرفداران سینمای بالیوود می‌‌باشد و حتی او در یک فیلم هندی نیز به نام «عشق بیچاره» همراه با آکشی کومار و کرینا کاپور نیز در سال ۲۰۰۹ به ایفای نقش پرداخت.

افتخارات و جوایز سیلوستر استالونه

افتخارات و جوایز سیلوستر استالونه

در بخش حرفه‌ای زندگینامه سیلوستر استالونه می‌بینیم که او پس از ایفای چند نقش کوتاه در فیلم‌هایی مثل “Klute” و “Bananas” آگاه شد که نمی‌تواند با این‌ مدل فیلم‌ها راه به جایی ببرد! پس تصمیم گرفت که خود فیلمنامه‌ای بنویسد.

او پس از نوشتن فیلمنامه و برنامه ریزی که “راکی” نام داشت، آن را به شرکتی برای ساختن تحویل داد و آن شرکت موافقت خودش را برای ساخت آن اعلام کرد اما معتقد بود که سیلوستر هرگز نباید در نقش اصلی حضور داشته باشد اما سیلوستر بسیار مصمم بود که حتما نقش را خودش بازی کند وگرنه به هیچ وجه رضایت نمی‌داد که فیلم ساخته شود.

دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - موفقیت

بالاخره پس از زمان‌ها بحث بین شرکت و سیلوستر، شرکت موافقت کرد که خود سیلوستر نقش اصلی را بازی کند.

بالاخره فیلم ساخته شد و سیلوستر موفق شد برای این فیلم کاندید کسب اسکار بهترین فیلمنامه‌نویسی و بازیگری شود. افتخاری که سکوی پرتاب سیلوستر برای نقش آفرینی‌های بزرگ‌تر را فراهم کرده بود.

او سومین بازیگر تاریخ بود که به دلیل یک فیلمش، نامزد دریافت این دو جایزه شد. قبل از او فقط چارلی چاپلین و اورسن ولز موفق به دریافت این سمت شده بودند. فیلم راکی در کنار دیگر موفقیت‌هایش توانست در فهرست ملی ثبت فیلم و موزه اسمیتسونین نیز به ثبت برسد.

تجربه کارگردانی

تجربه کارگردانی سیلوستر استالونه

در زندگینامه سیلوستر استالونه مشاهده می‌کنیم که او کارگردانی را با فیلمی به نام کوچه بهشت که محصول سال ۱۹۷۸ شروع کرد در حالی که خودش فیلمنامه‌نویس و هنرپیشه آن نیز بود. 

بعد از آن فیلم‌های زنده ماندن (دنباله‌ای بر فیلم تب شنبه شب)، راکی ۲، راکی ۳، راکی ۴، راکی بالبوآ (راکی ۶)، جان رمبو (رمبو ۴) و یکبار مصرف‌ها را کارگردانی کرد.

جالب است بدانید سیلوستر استعداد نقاشی هم دارد. به گفته خود استالونه مهارتش در نقاشی خیلی بهتر از بازیگری می‌باشد. او که خلق کننده صدها نقاشی می‌باشد، سال ۲۰۱۵ مجموعه‌ای از آثار خود را در موزه هنرهای مدرن شهر نیس در فرانسه به نمایش گذاشت.

در سال ۲۰۱۳ موزه دولتی روسیه در سن پترزبورگ برگزار کننده نمایشگاه بزرگی از نقاشی‌های سیلوستر استالونه بود.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

23 پاسخ

  1. سیلوستر که دیگه بره جاش کسی نیست که بیا نمیسه گفت همبشه زنده باشه ولی چه خوبه انسانهای به این مهارت یک شاگرد مسله خدشون تربیت کنن که بعد از پایان زندگیش بتواند مسله خودش باسد اگر پیدا کند

  2. سیلوستر بی نظیره … به نظر من یک اسطوره تکرار نشدنی … حتی یه فیلم در حد متوسط هم ازش ندیدم … همه فیلمهاش بهترینه …
    حتی بهترینهای هالیوود هم وقتی در یک فیلم باهاش هستن زیر سایه سیلوستر میمونن

    1. سلام نیما عزیز
      بله کاملا درست میگید، ایشون یکی از بزرگترین و بهترین ها در این زمینه هستند.
      خیلی خوشحالیم که شما هم با ما هم نظرید و نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید…

    1. سلام شهلا عزیز
      قطعا مفید هست شک نکنید
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی