زندگینامه حسین رضازاده قهرمان وزنه برداری کشورمان

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
زندگینامه حسین رضازاده قهرمان وزنه برداری کشورمان

حسین رضازاده ملی پوش سابق تیم ملی وزنه برداری ایران می‌باشد که توانست دو بار عنوان قهرمانی مسابقات المپیک را کسب کند. او با مدال‌های بسیار ارزشمندی که به دست آورده است افتخارات بسیاری را برای کشور عزیزمان به ارمغان آورده است.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیحسین رضازاده
متولد1357
زادگاهاردبیل، ایران
ملیتایرانی
پیشهوزنه‌بردار بازنشسته

زندگینامه حسین رضازاده در دوران کودکی

زندگینامه حسین رضازاده قهرمان وزنه برداری کشورمان را در این مقاله مطالعه کنید. آکادمی بازار در این مقاله قصد دارد شما را با زندگینامه حسین رضازاده قهرمان وزنه برداری کشورمان آشنا کند. 

حسین رضازاده در ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۷ در شهرستان اردبیل متولد شد. او فرزند دوم خانواده می‌باشد و یک برادر و ۵ خواهر دارد. خانواده او از وضع مالی متوسطی برخوردار بودند. پدر حسین راننده کامیون بود. او تحصیلات دبستان خود را در مدرسه شهید مطهری گذراند و راهنمایی و دبیرستان را نیز در مدارس شهید قمیصی و جهان دانش سپری کرد.

طبق گفته‌های خودش در مدرسه جزو شاگردان زرنگ نبوده و با نمرات متوسط امتحانات را قبول می‌شد. حسین از دوران کودکی علاقه بسیاری داشت که معلم یا خلبان شود، اما پدرش می‌خواست که او دکتر یا مهندس شود. او در همه دوران کودکی‌اش در کوچه‌ها والیبال و فوتبال بازی می‌کرد و حتی تصورش را هم نمی‌کرد که زمانی ورزشکاری ماهر وحرفه‌ای شود.

یک اتفاق سبب شد که به ورزش حرفه‌ای روی آورد. به مناسبت فرارسیدن ۲۲ بهمن آموزشگاه‌ها برای رشته‌های ورزشی ثبت نام انجام می‌دادند، او به همراه چند نفر از دوستان دیگرش برای ثبت نام رفتند. حسین در سن ۱۵ سالگی به رشته وزنه برداری علاقمند شد و به این ورزش روی آورد و در این زمینه فعالیت ورزشی خود را شروع کرد.

شروع فعالیت حرفه ای حسین رضازاده قهرمان وزنه برداری

شروع فعالیت حرفه ای حسین رضازاده قهرمان وزنه برداری

در بخش فعالیت‌های حرفه‌ای زندگینامه حسین رضازاده می‌خوانیم که او در رشته وزنه برداری خیلی سریع پیشرفت کرد. نخستین موفقیت‌های او به رقابت‌های وزنه برداری استانی در شهر اردبیل بر می‌گردد. در آن زمان، شهرستان اردبیل قسمتی از استان آذربایجان شرقی به حساب می‌آمد و به استان تبدیل نشده بود.

حسین رضا زاده به همراه چند نفر از هم تیمی‌های خود در مسابقات قهرمانی استان شرکت کرد. حسین رضا زاده در این مسابقه‌ها موفق شد در حرکت یک ضرب ۷۰ کیلوگرم و در حرکت دوضرب ۱۰۰ کیلوگرم، در مجموع ۱۷۰ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر ببرد. 

حسین رضازاده توانست ۱۲۲.۵ کیلوگرم را در حرکت یک ضرب و ۱۴۷.۵ کیلوگرم را در حرکت دوضرب و درمجموع ۲۷۰ کیلوگرم را بالای سر برده و مقام اول را به دست آورد. حسین رضا زاده در سال ۱۹۵۵ میلادی به اردوی رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در پکن چین دعوت شد.

او در آن زمان فقط ۱۷ سال داشت و دو سال به صورت متوالی برای مسابقات تمرین کرده بود و موفق شد اسم خود را در لیست تیم ملی جوانان جای دهد. این اولین عضویت رسمی او در تیم ملی ایران بود. 

رضازاده در همان سال برای اولین بار در مسابقات آسیایی بانکوک شرکت کرد و با رکوردهای شگفت انگیز خود در حرکت یک ضرب ۱۸۷.۵ کیلوگرم، در حرکت دوضرب ۲۲۷.۵ کیلوگرم و مجموعا ۴۱۵ کیلوگرم توانست به مقام سوم رقابت‌ها و کسب مدال برنز نائل شود.

این نتیجه در حالی بود که او با «هالی نوف» قهرمان کشور ازبکستان در مجموع مساوی کرده بود ولی چون وزن بدن حسین رضا زاده از بازیکن ازبکستانی سنگین‌تر بود در مقام پایین‌تر از او قرار گرفت.

زندگینامه حسین رضازاده در مسابقات جهانی

زندگینامه حسین رضازاده در مسابقات جهانی

بعد از طی کردن موفقیت‌های نسبی در رقابت‌های آسیایی، حسین رضازاده قهرمان وزنه برداری کشور این بار مصمم‌تر و با انگیزه‌تر از قبل خودش را برای کسب مدال طلا در قاره و جهان آماده کرد. او در سال ۱۹۹۹ میلادی دوباره در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی پکن شرکت کرد و با تمام تلاش و قدرتش موفق شد همه رقیبان خود را از دوره مسابقات کنار بزند و مدال طلای قهرمانی را کسب کند.

او در آن دوران با شرکت در رقابت‌های گوناگون در سطح قاره و دنیا موفقیت‌های بسیاری کسب کرد و رکوردهای بسیاری را به اسم خودش ثبت نمود. به صورتی که کمتر کسی توان مسابقه با او را داشت. حسین رضازاده بعد از موفقیت در مسابقات المپیک سیدنی، خودش را به عنوان یک پدیده در دنیای ورزش به همگان معرفی کرد.

افتخارات و مقام‌هایی که در طی این مسابقات کسب کرده بود، فقط یک مدال طلا نبود، بلکه او موفق شد رکورد سنگین‌ترین حد نصاب را در وزنه برداری جهان کسب کند و رکوردهای جهانی را در حرکات دوضرب و مجموع به اسم خودش ثبت نماید. 

حسین رضازاده در روز چهارم شهریور ماه ۱۳۸۳ برابر با ۲۰۰۴ میلادی وارد دور رقابت‌های المپیک آتن شد و تا قبل از حضورش در کاروان ایران هیچگونه مدالی کسب نکرده بود و همه دست اندرکاران به دلاوری و قهرمانی او امیدوار بودند تا با قهرمانی خود پرچم کشورمان را بار دیگر به اهتزاز دربیاورد.

در واپسین لحظات توزین، یکی از رقیبان حسین رضازاده به اسم «یانی تارچوکف» از بلغارستان از ادامه دادن مسابقات کنار کشید و جالب است بدانید که این دومین باری بود که از مقابله با قهرمان ملی پوش ما می‌گریخت.

خداحافظی از وزنه برداری

حسین رضازاده، قهرمان وزنه برداری کشور در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۸۷ به صورت رسمی از مسابقات وزنه برداری خداحافظی کرد و حضور او در المپیک پکن منتفی شد. 

استاد احمد محمدی
ما درک نمی‌کنیم که چه‌قدر قوی هستیم تا وقتی که مجبور به انجام کاری ‌شویم.
استاد احمد محمدی

او علت انصرافش را سختی‌ها و فشارهای ناشی از تمرین‌های سنگین در طول دهه اخیر اعلام کرد و گویی پزشکان حضورش را در مسابقات المپیک منع کرده بودند.

دیگر فعالیت های حسین رضا زاده قهرمان وزنه برداری

حسین رضازاده عضو هیئت مدیره باشگاه فوتبال سپاهان بود و از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ سمت ریاست فدراسیون وزنه برداری ایران را به عهده داشت. او همچنین در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران از سوی مردم رای آورد و به این ترتیب به عنوان نماینده انتخاب شد.

جالب است بدانید که کمیته حمل و نقل شهر لندن در طی مسابقات المپیک لندن، نام یکی از ایستگاه‌ها در نقشه مترو لندن را به نام حسین رضازاده قهرمان وزنه برداری المپیک و در کنار بزرگانی مثل جان دیویس، پیروس دیماس، سلیمان اوغلو و واسلی آلکسیف قرار داد. ایستگاه جنوبی لندن به اسم حسین رضازاده قهرمان عزیز کشورمان نام گذاری شده است.

زندگی شخصی حسین رضازاده

در بخش خصوصی زندگینامه حسین رضازاده می‌بینیم که او در مکه ازدواج کرد و حتی مراسم عقد آن‌ها از تلویزیون پخش شد. آن‌ها دارای سه فرزند به نام‌های ابوالفضل، محمد مهدی و فاطمه هستند.

افتخارات و مقام های حسین رضازاده

افتخارات و مقام های حسین رضازاده
  • دریافت مدال برنز مسابقات آسیایی تایلند سال ۱۹۹۸
  • دریافت مدال برنز مسابقات قهرمانی جهانی یونان سال ۱۹۹۹
  • دریافت مدال طلای قهرمانی المپیک سیدنی سال ۲۰۰۰
  • دریافت مدال طلای مسابقات ستاره‌های جهان استرالیا سال ۲۰۰۱
  • دریافت مدال طلای مسابقات آسیایی بوسان سال ۲۰۰۲
  • دریافت مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان لهستان سال ۲۰۰۲
  • دریافت مدال طلای ستاره‌های جهان روسیه سال ۲۰۰۲
  • دریافت مدال طلای جایزه بسیار بزرگ نروژ سال ۲۰۰۲
  • کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان کانادا سال ۲۰۰۲
  • کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا چین سال ۲۰۰۳
  • کسب مدال طلای بازی‌های المپیک آتن سال ۲۰۰۴
  • کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا امارات سال ۲۰۰۵
  • کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان قطر سال ۲۰۰۵
  • کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان دومینیکن سال ۲۰۰۶
  • کسب مدال طلای مسابقات آسیایی دوحه سال ۲۰۰۶
5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی