زندگینامه جان دمول فرد خلاقی که علاقه دارد افراد را سریع تر به پول برساند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

همراهان گرامی آکادمی بازار، ما قصد داریم در این مقاله به تشریح زندگینامه جان دمول ( john demol ) فردی خلاق در دستیابی به پول بپردازیم.

جان دمول از اشخاصی است که به واسطه تهیه کنندگی در سینما و تلوزیون کشور هلند توانست موفقیت و دوره ثروت خیلی زیادی را به دست آورد. مجموعه شوی تلویزیونی برادر بزرگ، از برنامه های تلویزیونی محبوب می باشد که هر دوره ی پخش آن در حدود سه ماه به طول انجامید.

تعداد شرکت کنندگان در این مسابقه حدودا برای هر برنامه کمتر از ۱۵ نفر می باشند و این شرکت کنندگان در خانه ای زندگی می کنند که با اسم برادر بزرگ شناخته می شوند.

شرکت کنندگان برای مدت زمانی که در خانه هستند اصلا و به هیچ عنوان حق دسترسی به دنیای بیرون از خانه را ندارند و دوربین های مدار بسته ای وجود دارد که همه اعمال آنان را ثبت و ضبط می کند. و این دوربین ها وظیفه ی پخش آنلاین تصاویر این افراد را به صورت زنده برای تماشاگران تلویزیون را دارد. برادر بزرگ به انتخاب داوران خود چند نفر دیگر را برای مرحله بعدی قبول ودیگر افراد را رد می کند.

این مسابقه آنقدر ادامه پیدا می کند که نفر اول این برنامه مشخص شود و در نتیجه فرد برنده به جایزه ی نقدی زیادی را به دست می آورد.و جان دمول نیز یکی از افرادی است که در این شوی تلویزیونی نقش مهمی دارد.

برای مطالعه ادامه زندگینامه جان دمول با ما همراه باشید.

زندگینامه جان دمول در دوران کودکی و نوجوانی

جان دمول ( john demol ) که به علت اجرای شوی بسیار بزرگ «بیگ برادر» علاوه بر کشورهلند در خیلی از کشورهای دیگر دنیا شناخته شده است در تاریخ بیست و چهارم آوریل ۱۹۵۵ متولد شد. او از همان زمان کودکی علاقه زیادی داشت که دیگران را از راهی راحت وسریع به پول زیاد برساند.

هلند از کشورهای اروپایی است که مردم ساکن در آن از نظر سطح زندگی در وضعیت مناسب و خوبی قرار دارند؛ ولی جان دمول چیزی بیشتر از این ها را برای مردم خود می خواست. هدف او استفاده از یک شوی تلویزیونی و اسپانسرهای فراوان بود تا مبلغ های بسیار زیادی را به عنوان جایزه برای برنده در نظر بگیرد.

به این ترتیب به اصطلاح «یک شبه به نان و نوا رسیدن» جامه ی عمل بپوشاندو ایده ی برگزاری و اجرای این مسابقه از همان زمان نوجوانی در ذهن جان دمول نقش بست و هر چه جلوتر میرفت تصمیم گرفت تا این فکر خود را به صورت جدی تری دنبال کند و حتی آن را به مرحله اجرا درآورد.

زندگینامه جان دمول

شروع فعالیت حرفه ای

جان دمول( john demol )   یکی از مالکین شرکت بزرگ و معروف Endemol بود و او از تهیه کنندگان مجموعه تلویزیونی بیگ برادر به شمارمی آمد، ایده های بسیار جالب و فوق العاده ای برای ثروتمند شدن افراد می داد و در نتیجه توانست آن ها را به مرحله ی اجرا در بیاورد. در حقیقت جان دمول موفق شد سنت واردات شرکت کننده به مسابقات تلویزیونی آمریکایی را بشکند و برنامه ای را در کشوری اروپایی بسازد که زبان اصلی مردمش انگلیسی نمی باشد ، ولی شرکت کنندگان سراسر جهان برای شرکت در آن مسابقه لحظه شماری می کنند.

بعد از آن که شرکت تلویزیونی Endemol به یک شرکت مخابراتی اسپانیایی واگذار شد، جان دمول همه سعی و تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند شوی تلویزیونی خودش را سر پا نگه دارد. حمایت های او از این مجموعه به نتیجه رسید و سرانجام در سال ۲۰۰۵ این شوی تلویزیونی به بیشترین میزان بیننده در تمام دنیا دست پیدا کرد.

به سبب موفقیت های بی شمار شوی تلویزیونی برادر بزرگ، جان دمول تصمیم گرفت تا شوی جدیدی را در تلویزیون هلند به اسم «تالپا تی وی» شروع کند و این شو نیز مثل برادر بزرگ به موفقیت های بسیاری دست پیدا کرد.

جان دمول

جان دمول بعد از مدتی 5 درصد از سهام کمپانی Endemol را خریداری کرد و به این علت شایعات زیادی در جهان به گوش مردم رسید که هدف او گرفتن مجدد این برنامه از مالک آن است  و خودش میخواهد به مدیریت مجموعه ی خود بپردازد.

در هر حال او امروزه ۲۵ درصد از سهام شرکت تلویزیونی آر تی ال کشور هلند را در اختیار دارد.   در زندگینامه جان دمول  می بینیم که او در سال ۲۰۰۸ در رده ی میلیاردهای دنیا و در جایگاه پانصد و سومین نفر قرار گرفته بود.

میزان دارایی های جان دمول در همان سال ۴.۲ میلیارد دلار تخمین زده شده بود. با وجود همه بحران های اقتصادی که خیلی از اروپایی ها به آن دچار بودند، جان دمول با مدیریت درست و دقیق خود موفق شد با بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه در سال ۲۰۰۹ به رده ی سیسصد و سی و چهارمین میلیاردرهای دنیا برسد. در نتیجه در کم تر از دو سال رشدی را به اندازه ی بیش از ۱۰۰ پله را داشته باشد.

زندگی خصوصی جان دمول

زندگی خصوصی جان دمول

در بخش خصوصی زندگینامه جان دمول می خوانیم که با ویلک آلبرتی که بازیگر و خواننده ی معروفی است ازدواج کرد. جانی دمول فرزند آن ها می باشد که اکنون از بازیگران سینمای هلند است. در بین سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ میلادی نیز «مارگا شدی» شریک زندگی او بود.

جان دمول در خارج از فضای تلویزیون تمام سعی خود را کرده تا حریم خصوصی ویژه ای را برای خودش در نظر بگیرد، زیرا که اعتقاد بر این دارد که وقت گذرانی در تلوزیون به اندازه ی کافی فکر هر فردی را مشغول خود می کند و برای دستیابی به آرامش باید کمی از دنیای بیرون فاصله گرفت و به زندگی شخصی و خانوادگی خود اهمیت زیادتری داد. خواهر جان نیز همانند او در تلویزیون مشغول به فعالیت است و علاوه بر آن در عرصه ی بازیگری نیز مشغول فعالیت می باشد.

کمی بیشتر در مورد شوی تلویزیونی (برادر بزرگ )بدانید

شرکت کنندگان در این مسابقه (برادر بزرگ) باید در مدت زمانی در حدود ۳ ماه در یک فضای بسته زندگی کنند و فردی که بیشتر از همه در این مدت بتواند دوام بیاورد، فرد موفق مسابقه است. ولی با توجه به آن که تحمل کردن زندگی در یک محیط بسته برای مدت بیش از یک هفته تقریبا غیر ممکن است، برای شرکت کنندگان این مسابقه امتیازاتی را نیز در نظر گرفته اند.

برای نمونه هر شرکت کننده بعد از چند روز می تواند با یک روان پزشک صحبت نماید. شرایط بسیار سخت دوام آوردن در این محیط  بسیته میتواند چالش هایی را برای شرکت کنندگان به وجود آورد که در نتیجه موجب درگیری آن ها می شود. هم چنین در هر مرحله مسابقه به هر فردی یک وظیفه داده می شود و او باید آن وظیفه را به درستی انجام دهد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
علاقه اول زندگیت چیه؟

بعد از این که یک شرکت کننده از مسابقه اخراج می شود، او به سمت مجری برنامه می رود و دقایقی را به صحبت با او می پردازد . بینندگان می توانند فعالیت های شرکت کنندگان را در طول برگزاری مسابقه را به صورت ۲۴ ساعته ملاحظه نمایند. زندگینامه جان دمول می تواند ایده های خلاقانه زیادی برای پول درآوردن در اختیار شما قرار دهد.

شما در صورت تمایل به آشنایی با سایر افراد موفق می توانید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی