زندگینامه بیل گیتس و مراحل درخشش او

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ آبان, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۶ آبان, ۱۴۰۰
بیل گیتس ( Bill Gates )

بیل گیتس از ثروتمندترين مردهای دنیا می‌باشد. او تا کنون توانسته ۱۱ سال پی در پی برنده اين عنوان باشد. دارايی‌هایش حدود ۵۱ ميليارد دلار تخمين زده شده است. بیل گيتس در سن ۴۳ سالگی از ثروتمندترين مردهای دنیا بود. او از بيست سالگی تا به امروز رييس شركت مايكروسافت بوده كه ارزش آن چيزی در حدود پنجاه ميليارد دلار برآورده شده است. برای خواندن زندگینامه او همراه ما باشید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیویلیام هنری بیل گیتس سوم
متولد1955
زادگاهسیاتل، واشینگتن
ملیتآمریکایی
پیشهمدیریت

زندگینامه بیل گیتس در دوران کودکی

ما قصد داریم در این مقاله به تشریح زندگینامه بیل گیتس ( Bill Gates ) و مراحل درخشش او بپردازیم. با آکادمی بازار برای مطالعه ادامه زندگینامه بیل گیتس همراه باشید.

بیل گیتس ( Bill Gates ) در یک خانواده متوسط شهر سیاتل امریکا به دنیا آمد. او فردی متفکر و استثنایی بود طوری که در سن ۸ یا ۹ سالگی زندگینامه خانوادگی را از اول تا آخر می‌خواند. بیل گیتس در کودکی همیشه در کنار مادربزرگش بود و از او تاثیر بسیار گرفت. او از همان دوران کودکی همیشه به دنبال رقابت بود و همیشه سعی می‌کرد از دوستانش بهتر باشد. 

او در خانواده‌ای چشم به جهان گشود که از نظر تاریخی، غنی در تجارت و سیاست و خدمات اجتماعی بودند. پدرش ویلیام هنری گیتس دوم از وکلای دادگستری و یکی از سرشناسان در شهر سیاتل بود و مادر بیل آموزگار مدرسه و عضو هیات مدیره یونایتد وی اینترنشنال (United Way International) بود و در انجام امور خیریه فعالیت داشت.

شروع تحصیلات بیل گیتس

شروع تحصیلات بیل گیتس

بیل گیتس دوران ابتدایی خود را در مدرسه عمومی Lakeside گذراند و در آن زمان بود که با کامپیوتر آشناییت پیدا کرد. بیل گیتس دانش‌آموزی زرنگ و باهوش بود و در انجام هر کاری بی نظیر بود. شوق بسیاری برای همیشه اول شدن و برنده بودن داشت. بیل گیتس در لیک ساید، که مدرسه‌ای خصوصی و مخصوص نخبگان بود تحصیل می‌کرد در آنجا بود که عشق و علاقه بیل گیتس به ریاضیات باعث دلبستگی و در گیر شدن ذهن او به کامپیوتر شد.

او در لیک ساید دانش آموزی ممتاز و برجسته بود. بچه‌ها همیشه سربه‌سر او می‌گذاشتند چون او همیشه باهوش‌تر و بهتر از بقیه دانش‌آموزان هم سن خود بود. در آغاز یکی از سال‌های تحصیلی مسئولان مدرسه Lakeside تصمیم گرفتند با کمک خانواده‌های دانش آموزان، یک ترمینال کامپیوتر اجاره کنند و در اختیار دانش آموزان بگذارند.

در این زمان بود که بیل گیتس با کامپیوتر از نزدیک آشنا شد و در استفاده از آن مهارت کسب کرد. او در سن ۱۳ سالگی خود اولین نرم فزار که یک بازی ساده بود را نوشت.

فعالیت‌های بیل گیتس

در زندگینامه بیل گیتس می‌بینیم که او دوستی به نام پل آلن (Paul Allen) داشت که دو سال از بیل گیتس بزرگ‌تر بود که او در زمینه سخت افزار کامپیوتر هم مهارت قابل توجهی داشت. بیل گیتس بیشتر وقت خود را با دوستش به برنامه نویسی در اتاق کامپیوتر Lakeside می‌گذراند. به طوری که جیمز والاس و جیم اریکسون در کتابشان به نام هارد درایو خاطرنشان می‌کنند: «حتی در محیط‌هایی مانند لیک ساید که فقط دانش آموزان باهوش در آن حضور دارند و در خور احترامند، اما متاسفانه تیزهوشی بیل گیتس از سوی تعدادی دیگر از دانش‌آموزان مورد تمسخر قرار می‌گرفت.»

طبق گفته‌های یکی از همکلاسی‌های گیتس که اکنون یکی از معماران خبره در سیاتل است: «بیل گیتس اغلب اوقات وقتش را با دانش آموزان در اتاق کامپیوتر می‌گذراند.» او از لحاظ اجتماعی در بین مردم بی‌عرضه و خجالتی بود. ذهن و فکر بیل گیتس کاملا مشغول کامپیوتر بود و هیچ کاری نمی‌کرد و کمتر می‌دیدند که او گاهی اوقات تنیس بازی کند.

بیل گیتس تا سال سوم دبیرستان از نظر کامپیوتربازان جوان‌تر لیک ساید در حد یک کارشناس کامپیوتر به حساب می‌آمد. بیل گیتس اغلب اوقات در اتاق کامپیوتر مدت‌ها جلسه دادگاه برگزار می‌کرد و داستان‌هایی درمورد هک کننده‌های کامپیوتری بیان می‌کرد. او و گروهی از دوستان ماهرش توانستند گروه برنامه‌نویسان لیک ساید را که مختص به ایجاد فرصت‌های پولسازی برای استفاده از مهارت‌ و تجربه تازه کسب شده، برنامه‌نویسی کامپیوتر داشت را تشکیل دادند.

طبق گفته بیل گیتس: «من طرح دهنده بودم. من کسی بودم که گفتم بیایید دنیای واقعی را فراخوانیم و سعی کنیم که محصولی را به آن عرضه کنیم.» بیل در آن موقع فقط ۱۳ سال داشت.

راز موفقیت Bill Gates

راز موفقیت رییس شرکت مایکروسافت

بیل گیتس، آلن، کنت ایوانز و ریچارد وی‌لند و دو عضو دیگر گروه برنامه‌نویس‌های لیک ساید، بیشتر اوقات در طول شبانه روز مشغول به کار بودند و در ابتدای کار به کامپیوتر کوچکی (Minicomputer) که صاحب آن جنرال الکتریک بود متصل بودند و بعدها به کامپیوتر، شرکت کامپیوتر سنتر متصل شدند.

آن‌ها بعضی وقت‌ها تا صبح به خانه نمی‌آمدند. بیل گیتس که بیشتر اوقات وقتش این چنین صرف ‌می‌کرد سبب نگرانی والدینش شد و والدینش به مدت یک سال فعالیت‌های او را از ترس اینکه شاید لطمه‌ به درس‌هایش وارد شود متوقف کردند. اما چون Bill Gates همیشه دنبال علم و دانش بود توجه خود را به مسئله‌ای دیگر جلب کرد. در این مدت، او شروع به مطالعه زندگینامه از جمله زندگینامه ناپلئون و فرانکین روزولت کرد.

با مطالعه زندگینامه بیل گیتس درمیابیم که هدف او از این کار این بود که می‌خواست بداند شخصیت‌های بزرگ تاریخ چگونه تصمیم می‌گرفتند و فکر می‌کردند. بیل گیتس حتی کتاب‌های مرتبط به کسب و کار، علوم و رمان را مطالعه کرد. یکی از کتاب‌های مورد علاقه او کتاب گیرنده در چاودار است. او هلدن کالفیلد که یکی از شخصیت اصلی کتاب بود، یکی از قهرمانان زندگی خود قرار داد.

زندگینامه بیل گیتس در دانشگاه

والدین بیل گیتس روی دانشگاه رفتن او پافشاری داشتند زیرا احساس می‌کردند همراه بودن بیل گیتس با دانشجویان دیگر برایش خوب است. سر انجام با ضریب هوشی بسیار بالای او و اشتیاق او برای فراگیری علم ورودش را به دانشگاه هاروارد آسان نمود.

پس از آنکه وارد دانشگاه هاروارد شد با استیو بالمر (Steve Ballmer) که اکنون رئیس قسمت اداری مایکروسافت است آشنا شد. بیل گیتس با ورود به دانشگاه هاروارد رشته حقوق را انتخاب کرد تا راه پدرش را ادامه دهد اما در واقع او علاقه‌ای به این رشته نداشت.

در سال‌های ۱۹۷۵ بود که بیل گیتس برای یک نسخه از زبان بیسیک (Basic) که یک نوع زبان اولیه در برنامه‌نویسی کامپیوتر است باز گروه خود را با پل آلن تشکیل داد. در زندگینامه بیل گیتس می‌خوانیم که او در سال ۱۹۷۷ دانشگاه هاروارد را رها کرد زیرا حس کرد آمادگی برای قرار گرفتن در دنیای جدید را دارد و به صورت شبانه روزی به همراه دوستش در شرکت کوچکی که تاسیس کرده بودند کار کند.

بیل گیتس در مایکروسافت

بیل گیتس در مایکروسافت

در ادامه زندگینامه Bill Gates بیان می‌شود که در آن زمان‌ها مایکروسافت فقط ۴۰ کارمند داشت که مداوم مشغول کار کردن بودند. مبلغ کل فروش آن فقط ۲.۴ میلیون دلار در سال بود. در سال ۱۹۸۰ شرکتی به نام IBM برای پیشرفت در زمینه کامپیوترهای شخصی تصمیم بر ساخت کامپیوتر خود که PC نام دارد و هم اکنون کامپیوترهای عصر حاضر نیز مجهز به آن هستند، بسازد و به بازار عرضه کند.

اما شرکت IBM تصمیم گرفته بود تا کار نرم افزار آن را به شرکت دیگری بسپارد. از اینجا بود که خوش شانسی به مایکروسافت روی آورد و شرکت IBM قراردی با شرکت کوچک مایکروسافت بست تا نرم افزارهای مورد نظر شرکت IBM را تولید کند. بیل گیتس و پل آلن سیستم DOS 86 را مناسب برای کامپیوترهای شخصی IBM تغییراتی اعمال کردند و حتی امکانات بیشتری را به آن اضافه نمودند و از آن یک سیستم عامل قوی ۱۶ بیتی ساختند.

مایکروسافت این سیستم عامل را MS-DOS نامید. MS-DOS روی کامپیوترهای شخصی IBM جای گرفتند و شرکت IBM مقداری از فروش کامپیوترهای PC خود را برای استفاده از MS-DOS به مایکروسافت می‌داد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - موفقیت

پیشرفت مایکروسافت

چند سال بعد مایکروسافت سیستم عامل گرافیکی با نام Windows را منتشر کرد و محصولات موفق‌تری تولید کرد که باعث رشد چشمگیر آن شد. طبق آمار بیش‌تر از ۹۵ درصد از دارندگان کامپیوترهای شخصی در سراسر دنیا از محصولات مختلف مایکروسافت استفاده می‌کنند. اکنون بیل گیتس با بیش از ۵۰ میلیارد دلار، جزوی از ثروتمندترین مردان دنیا شناخته شده است.

بیل گیتس چندین سال است که این مقام را حفظ کرده است. به گفته خود بیل گیتس یکی از دلایل موفقیت شرکت مایکروسافت استخدام افراد باهوش و خبره است. Bill Gates فقط ۱۹ سال داشت که مایکروسافت را مدیریت می‌کرد. او به حدی مشغول کار بود که حتی بعضی اوقات چند روز محل کار خود را ترک نمی‌کرد و به همراه کارمندان خود به سختی روی پروژه‌های مختلف و سفارش مشتریان شرکت کار می‌کرد.

زندگی شخصی Bill Gates

زندگی شخصی بیل گیتس Bill Gates

در بخش خصوصی زندگینامه بیل گیتس می‌خوانیم که او در ژانویه ۱۹۹۴ میلادی با ملیندا فرنچ که یکی از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. این زوج دارای سه فرزند به نام‌های جنیفر کاترین گیتس، روری جان گیتس و فوب ادل گیتس هستند.

خانه‌ای که بیل گیتس در آن زندگی می‌کند یکی از مدرن‌ترین و گران‌ترین خانه‌های جهان به شمار می‌رود که در کنار تپه می‌باشد و منظره آن رو به دریاچه واشنگتن قرار دارد. بیل گیتس به‌همراه همسر خود چندین موسسه خیره در سراسر دنیا تاسیس کرده و هم اکنون بیل گیتس همراه همسر و فرزندان خود در شهر سیاتل ساکن است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

20 پاسخ

  1. اون همکلاسیاش فقط از حسودیشون مسخرش میکردن . کلا مسخره کردن خیلی بده گاهی اوقات میتونه شخصیت یه ادمو تخریب کنه

    1. سلام کاربر عزیز
      هدف داشته باشید و برای رسیدن به هدفتون تلاش کنید گذروندن دوره هدف و شرکت در سمینار موفقیت رو به شما توصیه میکنم

  2. هم علاقه داشته به کاری که میکرده هم سخت کوش بوده خب دو تا عامل خیلی مهم رو که در موفقیت خیلی اثر گذارن داشته

    1. سلام کاربر عزیز
      همه انسان ها توانمند هستند . دیر نیست میتونید از همین الان برای رسیدن به موفقیت برنامه ریزی کنید و بنده به شما شرکت در سمینارها و گذراندن دوره ها رو پیشنهاد میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی