زندگینامه برنار آرنو مردی که نکات فروش را به خوبی می‌شناسد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۹ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
زندگینامه برنار آرنو مردی که نکات فروش را به خوبی می‌شناسد

آکادمی بازار در این مقاله به تشریح زندگینامه برنار آرنو (Bernard Arnault) مردی که نکات فروش را به خوبی می‌شناسد می‌پردازد. همانطور که در مجله فوربز ذکر شده دارایی برنار آرنو به صورت خالص ۴۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ تخمین زده شده بود و او تا ماه مارس ۲۰۱۲ یکی از ثروتمندترین افراد در اروپا و یکی از چهارمین افراد ثرومند جهان است.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیبرنار آرنو
متولد1949
زادگاهروبه، فرانسه
ملیتفرانسوی
پیشهبازرگان، سرمایه‌دار

زندگینامه برنار آرنو از کودکی تا فارغ التحصیلی

زندگینامه برنار آرنو مردی که نکات فروش را به خوبی می‌شناسد را در این مقاله مطالعه کنید. برنار آرنو تاجر، کارآفرین و کلکسیونر آثار هنری فرانسوی است. به گفته مجله فوربز، آرنو با دارایی خالص ۴۱ میلیارد دلار تا ماه مارس ۲۰۱۲ ثروتمندترین فرد در اروپا و چهارمین فرد ثروتمند جهان می‌باشد. با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه برنار آرنو همراه باشید.

برنار آرنو ( Bernard Arnault ) در سال ۱۹۴۹ در شمال فرانسه متولد شد. پدرش ژان لئون آرنو بود او یک کارخانه‌دار و صاحب شرکت ساخت و ساز فیرت ساوینل بود. دوران کودکی برنار در شمال فرانسه سپری شد و سپس برای تحصیلات به پاریس رفت. برنار آرنو، پس از اتمام تحصیلات دوران دبیرستانش در سال ۱۹۶۹ میلادی وارد دانشگاه پلی‌تکنیک پاریس شد.

وی در سال ۱۹۷۱ موفق به دریافت مدرک مهندسی در رشته عمران شد و به خواست پدرش مشغول انجام کسب و کار خانوادگی شد. برنار بعد از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۹۷۱ به یک شرکت ساختمان سازی که املاک پدرش بود به عنوان مهندس عمران پیوست و در سال ۱۹۷۶ پدرش را راضی کرد که با بخش تولیدی شرکت به مبلغ ۴۰ میلیون فرانک، تسویه حساب کرده و روی معاملات املاک تمرکز کنند.

نام شرکت را تغییر دادند و فعالیت شرکت آن‌ها در حوزه اداره اقامتگاه‌های مسافرتی، با امکانات خاص، شروع به کار کرد. برنارد در سال ۱۹۷۹ ریاست شرکت را بر عهده گرفت و جانشین پدرش شد.

مهاجرت برنار آرنو

مهاجرت برنار آرنو

برنار آرنو (Bernard Arnault) در سال ۱۹۸۱، بعد از آن که فرانسوا میتران، رییس جمهور کشور فرانسه شد، به آمریکا مهاجرت کرد شرکت فرینل که برای پدرش بود را در آنجا تاسیس کرد و به این ترتیب، موفق شد، ساختمان‌های مسکونی را در پالم بیچ در ایالت فلوریدا را احداث کند. 

آرنو 3 سال بعد، زمانی که سوسیالیست‌های فرانسه، به رویکرد اقتصادی محافظه کارانه‌تر تغییر روش دادند، بازهم به فرانسه برگشت و به عنوان مدیر ارشد اجرایی که مخصوص یک شرکت کالاهای لوکس بود.

کالاهایی که با افزایش درآمد مصرف‌کنندگان، میزان مصرفشان افزایش می‌یافت به نام «فیانسیر آگاش» مشغول به کار شد. در زندگینامه برنار آرنو بیان می‌شود که او با کمک بخش بنگاه سرمایه‌گذاری بانک لازارد و استفاده از سوبسیدهای اعطا شده از سمت دولت فرانسه، در قبال اینکه شرکت به هیچ وجه تعدیل نیرو نداشته باشد، شرکت کریستین دیور را خریداری کرد، که در آن زمان شرکتی ورشکسته بود.

دولت فرانسه قصد داشت کسی را که بتواند، این امپراتوری نساجی را، که شرکت‌های زیادی زیرمجموعه‌اش هستند مانند شرکت دیور بدست گیرد. خانواده آرنو فقط مبلغ ۱۵ میلیون دلار برای خرید این شرکت هزینه کردند و ۸۰ میلیون دلار باقی‌مانده را، بانک لازارد به آن‌ها داد. 

از علت‌های اصلی آرنو برای خرید این شرکت دست گرفتن برند معروف دیور بود تا شروعی باشد برای راه اندازی یک شرکت مخصوص «کالاهای لوکس» تا طبقه متوسط جامعه بتوانند، از آن خریداری کنند. سپس آرنو موفق شد با سرعت بسیار شرکت دیور را گسترش دهد.

اختلاف بر سر قدرت

در زندگینامه برنار آرنو می‌خوانیم که او مدتی بعد مجبور شد همه سرمایه شرکت را به قیمت ۴۰۰ میلیون دلار بفروشد و فقط برند دیور را برای خود نگه دارد. این فروش سبب شد بتواند ۱.۸ میلیارد دلار از سهام شرکت LVMH را، در سال ۱۹۸۹ بخرد، تا بدین وسیله از این طریق کنترل ۲۴٪ درصد از این گروه را در اختیار بگیرد.

مدتی بعد از خرید این شرکت بین او و رییس قبلی شرکت لویی ویتون که از زیر مجموعه‌های شرکت LVMH بود اختلاف بر سر قدرت به وجود آمد. در عرض یک سال، آرنو موفق به پیروزی در دادگاه شد و راکمیه را از کار برکنار کرد. در دست گرفتن قدرت در شرکت LVMH، یکی از بزرگترین کارهای تجاری در فرانسه بود و سبب شد، آرنو به عنوان شخصی بد ذات شناخته شود، که به وسیله اخراج‌های دیگران، به قدرت رسیده است.

اما برای عده‌ای دیگر روش آرنو و ریسک پذیری او برایشان جذاب و قابل احترام است. آرنو با موفقیت‌هایی که در کمپانی LVMH به دست آورده بود، شروع به راه اندازی سوپرمارکت کالاهای لوکس خود کرد. آرنو از آن زمان تا به امروز شرکت را با برنامه‌های جاه‌طلبانه‌اش توسعه بخشیده و کمپانی LVMH را تبدیل به یکی از بزرگترین گروه تجاری کالاهای لوکس در دنیا کرده است.

فعالیت های برنار آرنو

فعالیت های برنار آرنو

در زندگینامه برنار آرنو بیان می‌شود که او در سال ۱۹۹۰ با خریداری کردن ده‌ها تولیدکننده مربوط به کالاهای لوکس در اروپا، آمریکای شمالی، آسیا، آمریکای جنوبی و استرالیا شرکتش را تبدیل به یک امپراتوری بزرگ کرده است. کریستین دیور و LVM در مجموع ۵۰ مارک از معروف‌ترین تولیدات جهانی را در اختیار دارد.

یکی از تولیدات آن‌ها کیف‌های لویی ویتون است، که طرفدار بسیار زیادی در بین خانم‌ها دارد و حتی یک سری از برندهای تقلبی نیز از آن استفاده می‌کنند. در حدود ۲۰ سال آرنو برای گسترش امپراطوریش تلاش کرد و زحمت کشید. با اینکه که او بسیاری از زیرمجموعه‌های LVMH را، خودش به وجود نیاورد، اما او درک درستی از پتانسیل جذب مشتری بیشتر داشت و همین موضوع سبب شد امروزه یکی از موفق‌ترین مرد فرانسه تبدیل شود.

ادغام موفقیت‌آمیز چند تولیدکننده توسط آرنو سبب شده شرکت‌های دیگر نیز دست به این عمل بزنند. جالب است بدانید اکنون LVMH، پنجاه و شش هزار نفر را به استخدام خود درآورده است. ۴۰٪ درصد از کارمندان LVMH در فرانسه مشغول به کارند.

LVMH در ۱۵۰۰ فروشگاه معتبر جهان فعالیت دارد و بازار وسیعی را برای عرضه کردن محصولاتش، در اختیار دارد. یکی از طرح‌هایی که LVMH با جدیت آن را کنترل می‌کند، نحوه فروش محصولاتش است و به جدیت بر مکان‌هایی که این محصولات عرضه می‌شود، نظارت دارد.

دلیل موفقیت آرنو

از مطالعه زندگینامه برنار آرنو متوجه خواهیم شد که او استعداد بسیاری در یافتن استعدادهای بازار دارد. او خوب می‌داند چه محصولی در کجا باید به فروش رساند و چه محصولی مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. به همین خاطر است که شرکت او ۵۰ زیر مجموعه فعال داشته و هر کدام مارک‌های بسیار معروف هستند. شرکت LVMH در پاریس قرار دارد.

پس از ادغام شرکت‌های موت ات چاندون و هنسی، در سال ۱۹۸۷ لویی ویتون که در آن زمان از بهترین تولیدکنندگان چمدان‌های مسافرتی بود، با دو شرکت پیشین ادغام شد. با مشارکت این شرکت‌ها، LVMH تشکیل شد.

استاد احمد محمدی
نویسنده داستان زندگی‌ات شو، با تخیل شروع کن و بی‌پروا بنویس.
استاد احمد محمدی

ال و ام‌ هاش تا حد زیادی تحت کنترل کریستین دیور است که برنار آرنو رئیس آن است. لویی ویتون نیز یک خانه مد فرانسوی است، که در سال ۱۸۵۴ به وجود آمد. این شرکت سطح گسترده‌ای از کالاهای لوکس را تولید و ارائه می‌کند.

برند لویی ویتون یکی از پیشروهای صنعت مد در جهان است، که محصولاتش را به وسیله بوتیک‌های مستقل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و وب‌سایت شرکت، به فروش می‌رساند. 

شرکت لویی ویتون، برای شش سال متوالی (۲۰۰۶-۲۰۱۲) بعنوان با ارزش‌ترین نام تجاری در زمینه کالاهای لوکس در جهان انتخاب شده است. ارزش این برند، در سال ۲۰۱۲ معادل ۲۵.۹ میلیارد دلار برآورد گردید. از سال ۱۹۸۹ تاکنون، برنار آرنو مالک برند لویی ویتون می‌باشد. وی از طریق شرکت LVMH مالک ۴۲٪ از سهام این شرکت می‌باشد.

زندگی شخصی Bernard Arnault

زندگی شخصی Bernard Arnault

در بخش خصوصی زندگینامه برنار آرنو می‌خوانیم که او تا به امروز 2 بار ازدواج کرده است. او ۵ فرزند دارد و یکی از دخترانش اکنون از مدیران LVMH است و همسر دوم آرنو، هلن مرسیه، یک پیانیست اهل کبک کانادا و کلکسیونر نت‌های موسیقی می‌باشد.

موفقیت را هدف در نظر نگیرید. هر چه بیشتر روی آن متمرکز شوید و آن را هدف خود قرار دهید، از آن دورتر می‌شوید. مانند به دست آوردن خوشحالی، تعقیب موفقیت نیز نتیجه‌ای نخواهد داشت، بلکه موفقیت باید خود به دست بیاید. تنها راه موفقیت، وقف کردن خودتان، در راه هدفی بزرگ‌تر از شما یا فردی غیر از خودتان است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

17 پاسخ

  1. ما باید بدونیم که برای رسیدن به هدف باید همه تلاشمونو بکنیم اما اگه نشد حتما یه مصلحتی تو کار هست دیگه که نمیشه مهم اینکه ما مدیون وجدان خودمون نیستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی