زندگینامه اسحاق لاریان ، دارنده بزرگترین شرکت اسباب بازی در آمریکا

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۴ آبان, ۱۴۰۰
زندگینامه اسحاق لاریان ، دارنده بزرگترین شرکت اسباب بازی در آمریکا

اسحاق لاریان از افراد بسیار موفق و ثروتمند ایرانی یهودی می‌باشد که موسس و مدیریت ارشد شرکت (ام. جی. ای انترتینمنت) را به عهده دارد. مدرک و رشته تحصیلی اسحاق لاریان مهندسی عمران از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نیز می‌باشد. برای مطالعه ادامه زندگینامه اسحاق لاریان با ما همراه باشید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیاسحاق لاریان
متولد1954
زادگاهکاشان
ملیتایرانی-آمریکایی
پیشهمدیر عامل اجرایی ام‌جی‌ای انترتینمنت

زندگینامه اسحاق لاریان در دوران کودکی و نوجوانی

آکادمی بازار در این مقاله به تشریح زندگینامه اسحاق لاریان، دارنده بزرگترین شرکت اسباب بازی در آمریکا می‌پردازد. اسحاق لاریان در سال ۱۹۵۴، در شهر کاشان و در خانواده‌ای یهودی (کلیمی) به دنیا آمد. اسحاق از همان دوران کودکی علاقه زیادی به کسب و کار، پیشرفت، رشد و موفقیت داشت. به طوری که او در زمان نوجوانی، با عشق و علاقه زیادی در بزازی پدرش فعالیت می‌کرد و اخلاق خوب و صادق بودن را به خوبی از پدرش فرا گرفته بود.

اسحاق لاریان در این مورد می‌گوید که من همیشه و در هر ساعت همان احساس مسئولیت را با خودم به محل کارم می‌برم و سعی می‌کنم، بخش مهمی از زندگی شخصی‌ام نیز باشد.

او در سال‌ها قبل، وقتی که فقط ۱۷ سال سن داشت، پس از تمام شدن تحصیلاتش و فارغ التحصیلی از دبیرستان خوارزمی در تهران تصمیم گرفت، با هدف ادامه دادن تحصیلات به کشور آمریکا برود. 

به همین خاطر با ۷۵۰ دلار پول به لس آنجلس رفت. اسحاق همزمان با ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، برای به دست آوردن مخارج تحصیلات و زندگی‌اش در آمریکا، در یک رستوران مشغول به کار شد.

او با همه وجود و به سختی تلاش می‌کرد تا بتواند به هدفش دست پیدا کند. اسحاق لاریان اکنون شخصی است که با داشتن بیش از یک میلیارد دلار سرمایه خالص، مالک و مدیر یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های کشور آمریکا می‌باشد.

زندگینامه اسحاق لاریان و شروع فعالیت حرفه ای

زندگینامه اسحاق لاریان و شروع فعالیت حرفه ای

در زندگینامه اسحاق لاریان می‌بینیم که او بعد از فارغ التحصیل شدن در سال ۱۹۷۹ میلادی، به همراه برادرش شرکتی بنا کرد که در نتیجه به شرکت ام. جی. اِی منتهی شد. او کسب و کارش را با واردات و صادرات لوازم الکترونیکی در سال ۱۹۸۷ آغاز کرد و با فروش بازی‌های الکترونیکی بر پایه شخصیت‌های کارتونی و پر طرفدار تحت امتیاز شرکت (نِنتندو) مسیر موفقیت را در پیش گرفت.

اسحاق لاریان بعد از سپری شدن ۱۰ سال، این بار با تولید نخستین عروسک خود به نام «سینگینگ بانسینگ» در راه دست گرفتن صنعت اسباب بازی قدم برداشت و در آخر به دارنده بزرگترین شرکت اسباب بازی در آمریکا تبدیل شد. 

استاد احمد محمدی
اگر انسان می‌دانست که چه قدرتی دارد، از نتایج زندگی‌اش شرمگین می‌شد.
استاد احمد محمدی

همچنین او در سال ٢٠٠٠ تصمیم گرفت نوع جدیدی از عروسک‌ها را به اسم عروسک‌های «برتز» بسازد. جالب است بدانید که دو نوع از این عروسک‌های تولید شده توسط کارخانه او به نام‌های ایرانی فرزندان او یعنی کامران و یاسمین، نام گذاری شده‌اند و به فروش رسیده‌اند. از شعارهای اسحاق لاریان «آینده به نفع جسوران» می‌باشد که در تمام ساختمان MGA این شعار به چشم می‌خورد.

پیروزی لاریان در برابر شرکت سازنده عروسک های باربی

یکی دیگر از موارد جالب توجهی که در بخش کاری زندگینامه اسحاق لاریان وجود دارد این است که «ماتل» کارخانه بسیار بزرگ اسباب بازی سازی و سازنده عروسک‌های «باربی» بر علیه شرکت «ام جی ای» و اسحاق لاریان که خلق کننده و سازنده عروسک‌های «برتز» می‌باشد، شکایت کرده و ادعای خسارت کرده بود.

اما در این مورد شرکت «ماتل» موفق نشد مدارک لازم علیه اسحاق لاریان پیدا کند زیرا این شرکت حق امتیاز عروسک‌های باربی در دست نداشت و نتوانست به دادگاه ارائه دهد. در نتیجه این دادگاه، به نفع سازنده عروسک‌های «برتز»، یعنی اسحاق لاریان رای را صادر کرد و پرونده این دعوای قانونی به نفع او مختومه شد.

اسحاق لاریان در این مورد گفت: «این پیروزی متعلق به تمام مهاجرانی است که دارای هدف هستند و می‌خواهند دست به یک کار تازه بزنند و رای دادگاه نشان داد که رویای آمریکایی واقعا وجود دارد و دست یافتنی است.»

در پایان این محاکمات طولانی که در جنوب لس آنجلس برگزار شد، رئیس هیئت منصفه دادگاه به خبرنگاران گفت که آن‌ها احساس همدردی و دلسوزی خاصی را نسبت به شرکت «ام جی ای» که یک شرکت کوچک و نو پا است دارند، چون شرکت لاریان در تلاش است تا با شرکت‌های بزرگ تجاری مانند «ماتل» رقابت کند و این واقعا جای تحسین دارد.

به همین علت همه اعضا این هیئت منصفه با یکدیگر هم عقیده بودند و ادعای «ماتل» را در مورد برداشتن تمامی حقوق و امتیازات تولید و ساخت عروسک‌های «برتز» و نظر آن‌ها که این عروسک‌ها به عروسک « باربی» شباهت دارند، را کاملا رد کردند. جالب این است که در نتیجه «ماتل» ناچار شد بیش از ٨٨ میلیون دلار به عنوان غرامت به شرکت «ام جی ای» پرداخت کند.

ویژگی های عروسک های برتز

ویژگی های عروسک های برتز

عروسک‌های «برتز» مقداری درشت‌تر از عروسک‌های «باربی» می‌باشند و اندام آن‌ها به ظرافت عروسک‌ها باربی نمی‌باشد. عروسک‌های برتز با رنگ پوستی شرقی و چشم‌های قهوه ای و مورب در مدتی کوتاه بین اهالی کشورهای آسیایی، خاورمیانه‌ای، آمریکای جنوبی و مکزیک نیز طرفداران بسیاری پیدا کرد و حتی این عروسک‌ها جایگزین عروسک‌های باربی نیز شد.

این عروسک‌ها Bratz ٢٩ سانتی متر قد داشته و با مجموعه‌ای از لباس‌ها و وسایل مختلف و متنوع در مغازه‌های اسباب بازی فروشی‌ها در دسترس و قابل خرید هستند. 

جالب است بدانید که اسحاق لاریان این میلیاردر موفق و دارنده بزرگترین شرکت اسباب بازی در آمریکا، ایرانی ساکن کشور آمریکا، قصد دارد با افتتاح رسمی مال بزرگ سیتی سنتر در شهر اصفهان شعبه فروشگاه اسباب بازی خود را در آن افتتاح نماید.

زندگی خصوصی اسحاق لاریان

در بخش خصوصی زندگینامه اسحاق لاریان می‌خوانیم که او در کشور آمریکا با یک زن یهود ایرانی آشنا شد و سپس ازدواج کرد و صاحب سه فرزند به نام‌های یاسمین، کامران و جیسون می‌باشد.

نمونه‌ای از افتخارات و عناوین اسحاق لاریان این است که او در سال ۲۰۰۴ در فهرست محصولات مصرفی از سوی ارنست اند یانگ، «کارآفرین سال» لقب گرفت.

او در 3 سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۷ مجددا توسط ارنست اند یانگ عنوان «کارآفرین سال» ملی را دریافت کرد. این میلیاردر موفق ایرانی، اکنون بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی MEG  Entertainment یکی از بزرگ‌ترین کارخانه عروسک سازی در جهان است. وی همچنین طراح عروسک‌های برتز که بیش از ١١۴ مدل است، می‌باشد. شما می‌توانید برای مطالعه زندگینامه سایر افراد موفق به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

4/5 - (7 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی