زندگینامه آلبرت انیشتین بزرگترین دانشمند دنیا

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۷ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱ فروردین, ۱۴۰۱
آلبرت انیشتین

آلبرت انیشتین ،فرزند پائولین کخ و هرمان اینشتین، بیشتر از هر چیز دیگری به دلیل هوش بالای علمی‌اش در میان همه شناخته می‌شود. هوشی که توانست پایه‌های فیزیک مدرن را بنیان گذاری کند و سبب آشنایی او با برخی از خاص‌ترین انسان‌های روی زمین شد.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیآلبرت انیشتین
متولد۱۸۷۹
زادگاهآلمان
ملیتآلمانی
پیشهفیزیکدان نظری

زندگینامه آلبرت انیشتین

در این مقاله با زندگینامه آلبرت انیشتین (Albert Einstein) بزرگترین دانشمند دنیا آشنا می‌شوید.

نظرات انیشتین درمورد علم، نژاد، سیاست و جنگ در زمان خود بسیار جالب توجه بودند. بعضی‌ها معتقدند که دنیا دیگر هیچ وقت شخصی مانند او به خود نخواهد دید.

با آکادمی بازار برای مطالعه ادامه زندگینامه آلبرت انیشتین همراه باشید.

زندگینامه آلبرت انیشتین در کودکی

آلبرت اینشتین (Albert Einstein) فرزند پائولین کخ و هرمان اینشتین بود او در سال ۱۸۷۹ در آلمان متولد شد. او یک خواهر داشت که ۲ سال کوچکتر از خود بود به نام ماریا و آنطور که گفته شده آلبرت در یادگیری تکلم کند بود. 

این باعث شد خدمتکار خانه به او لقب «کند ذهن» را بدهد. پدر و مادر اینشتین نگران هوش او بودند، چرا که در یادگیری تکلم کند عمل می‌کرد.

یک سال پس از به دنیا آمدن آلبرت، پدر، مادر و عمویش برای تاسیس یک شرکت مهندسی، به مونیخ رفتند. یعنی جایی که اینشتین جوان بخش عمده تحصیلات ابتدایی خود را در آن گذراند.

فعالیت‌های آلبرت انیشتین

فعالیت‌های آلبرت انیشتین

در زندگینامه آلبرت انیشتین می‌خوانید که او بسیار به نوازندگی علاقمند بود و یادگیری ویولون را از ۵ سالگی آغاز کرد و این نابغه جوان علاقه زیادی به این ساز پیدا کرده بود و در سال‌های جوانی تا باقی عمرش به نواختن آن ادامه داد.

تصمیم بر آن بود که اینشتین نیز به کسب و کار خانوادگیشان ملحق شود اما با ورشکستگی آن‌ها مجبور شدند به شمال ایتالیا نقل مکان کنند و در آنجا بود که اینشتین نوجوان مقاله‌ای نوشت که اکنون به عنوان اولین مقاله علمی او شناخته می‌شود. 

این مقاله به بررسی ماهیت اتر می‌پرداخت و این فرضیه براساس توصیف چگونگی حرکت نور در فضا بود و اینشتین بعدها آن را رد کرد و جالب است بدانید آلبرت اینشتین تا پایان عمر خود بیش از ۳۰۰ مقاله علمی منتشر کرد.

اینیشتین در سال ۱۹۰۰ با کسب مدرک تدریس فیزیک از دانشگاه پلی تکنیک زوریخ در سوئیس فارغ التحصیل شد. او در دروس فیزیک نظری، استعداد قابل توجهی داشت اما نمرات ریاضی‌اش در آن حد خوب نبود.

بعدها که سنش بیشتر شد درمورد این موضوع گفت: “برای من دانشجو مشخص نبود که دانش پیچیده قواعد بنیادین فیزیک، تا این حد با متدهای پیچیده ریاضیات گره خورده است.”

انیشتین در جستجوی شغل

انیشتین در جستجوی شغل

به گزارش بلاگ آکادمی بازار در زندگینامه آلبرت انیشتین می‌خوانیم که پدر او در سال ۱۹۰۲ فوت کرد و تمام مسئولیت‌ها بر دوش آلبرت افتاد و اینشتین به دلیل بیکاری در این دوران با سختی‌های زیادی مواجه شد. 

بخش بسیاری از این مشکلات مالی، مربوط به ورشکستگی کسب و کار خانوادگی‌شان می‌شد و در نهایت سبب شد اینشتین ایده‌آل‌های سوسیالیسم را بر کاپیتالیسم ترجیح دهد. او در سال‌های واپسین عمر خود، دولتی واحد برای کل دنیا پیش بینی کرد.

اینیشتین زمانی که به دلیل تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک در زوریخ سوئیس به سر می‌برد با میلوا آشنا شده بود که هم دوره‌ای فیزیک او بود اما هیچ گاه درسش را به پایان نرساند. آن‌ها در سال ۱۹۰۳ با هم ازدواج کردند. اولین پسر آن‌ها هانس آلبرت اینشتین نام داشت .

اما او حتی با وجود مدرک تدریس فیزیک هم نتوانست در محافل دانشگاهی شروع به تدریس کند و از تلاش برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا دست کشید. 

اما اخذ مدرک دکترا می‌توانست در پیدا کردن شغل مناسب به او کمک کند اما آلبرت در عوض سال ۱۹۰۳ به عنوان کارمند اداره ثبت مالکیت معنوی اختراعات در برن آلمان مشغول به کار شد. دو سال بعد بود که نظریه نسبیت خاص خود را منتشر کرد.

مقالات انیشتین

آلبرت انیشتین (Albert Einstein) پس از ۲ سال کار به عنوان کارمند اداره ثبت اختراع، در ژورنال معتبر Annals of Physics به فاصله کمی از هم چهار مقاله علمی منتشر کرد.

  • مقاله ی اول به تششع و خصوصیات نور از لحاظ انرژی می‌پردازد.
  • مقاله دوم به تعیین اندازه واقعی اتم می‌پردازد .
  • چهارمین مقاله در حال حاضر هنوز یک پیش نویس اولیه بیشتر نیست و نسخه‌ای از نظریه فضا و زمان را در خود دارد.

معادلات آلبرت انیشتین

معادلات آلبرت انیشتین

اوایل سال ۱۹۰۵ بود که اینشتین موفق شد معروف‌ترین معادله خود را بنویسد و سال ۱۹۰۵ «سال معجزه» اینشتین نام گرفت. او قبل از پایان سال مقاله پنجم را منتشر کرد که در مورد نظریه نسبیت خاص بود.

این مقاله رابطه‌ای جدید بین جرم و انرژی را تعریف می‌کرد که در نتیجه شناخته شده‌ترین معادله دنیا را رقم زد(E=mc2). 

4 سال بعد یعنی درسال ۱۹۰۹ نخستین شغل ثابت دانشگاهی اینشتین به او پیشنهاد شد. او در ابتدا این پیشنهاد را رد کرد چون درآمد آن کمتر از حقوق کارمندی‌اش در اداره ثبت اختراعات بود.

اما دانشگاه زوریخ پیشنهاد حقوق بیشتری را مطرح کرد که در نهایت مورد پذیرش اینشتین قرار گرفت. ولی بعد از ۲ ترم تدریس کلاس را تعطیل کرد چون شرکت کنندگان در کلاسش تنها یک نفر بود.

در زندگینامه آلبرت انیشتین می‌خوانیم که او و همسرش در سال ۱۹۱۰ صاحب دومین پسر خود شدند و اسم او را ادوارد گذاشتند. تا آن زمان، با وجود شهرت روزافزون اینشتین در محافل علمی، رابطه او و همسرش روز به روز سردتر میشد که موجب ازدواج مجدد اینیشتین شد.

نظریه نسبیت عام Albert Einstein

نظریه نسبیت عام Albert Einstein

در زندگینامه آلبرت انیشتین می‌خوانیم که با جود سرد شدن رابطه او با همسر و شروع جنگ جهانی اول، موفق شد در سال ۱۹۱۵ یکی از بزرگترین پیشرفت‌های علمی قرن بیستم را رقم بزند و نظریه نسبیت عام را بیان کند.

این نظریه تازه مطرح شده که به نظریه نسبیت خاص وی اجازه کاربرد بیشتری می‌داد، مبنی بر این بود که فضا و زمان دو موجودیت جدا از هم نیستند، بلکه عنصر واحدی هستند که نامش را فضا زمان گذاشت. اما مشکلی وجود داشت زیرا باید نظریه خود را ثابت می‌کرد.

و از آنجایی که نبوغ اینشتین در آزمایشات ذهنی او گنجانده شده بود و علم متعارف را به چالش می‌کشید، او باید برای اثبات نظریه نسبیت عام خود از طریق آزمایش و مشاهده راهی می‌یافت. چند سال بعد سر فرانک واتسون در سال ۱۹۱۷ برای این کار راه حلی یافت و آن هم اندازه‌گیری موقعیت ظاهری ستارگان نزدیک به خورشید بود.

اما این آزمایش زمانی قابل اجرا بود که رویداد نادری مثل خورشیدگرفتگی کامل رخ دهد، یعنی وقتی که ماه مانع از رسیدن نور خورشید به زمین می‌شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پروژه در حال ساخت

نظریه نسبیت عام اینشتین در سال ۱۹۱۹ مورد آزمایش قرار گرفت اما توسط شخص دیگری و دانشمندی دیگر به نام سر آرتور ادینگتون در سال ۱۹۱۹ این آزمایش را طی رخ دادن خورشیدگرفتگی کامل انجام داد و صحت نظریه اینشتین را اثبات کرد و او را یک شبه به یک سوپراستار تبدیل کرد.

علت شهرت انیشتین از زبان خودش

در زندگینامه آلبرت انیشتین بیان شده است که ادوارد، پسر دوم انیشتین مدتی بعد، علت شهرت پدرش را از او می‌پرسد و اینشتین اینگونه پاسخ می‌دهد: وقتی سوسک نابینای کوچکی روی سطح خمیده شاخه یک درخت می‌خزد، متوجه خمیدگی سطح زیر پای خود نمی‌شود. من آنقدر خوش شانس بودم که توانستم متوجه چیزی بشوم که آن سوسک بدان توجهی نکرده بود.

4.3/5 - (31 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

29 پاسخ

    1. شک نکنید خانم رزیتا
      شما هم یک چنین فردی هستید
      فقط اراده و خودباوری میخواهد و تلاش مداوم
      حالا فرقی نمیکند در زمینه فیزیک باشد یا در زمینه های دیگر

    1. اینکه انیشتین پیش بینی کرده بود که در نهایت دنیا به یک دولت واحد تن در می دهد با باورهای مذهبی ما تناسب دارد و همان دولت اقا امام زمان است اللهم عحل لولیک الفرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی