زمان خود را با استفاده از این نرم افزارهای برنامه ریزی مدیریت زمان نمایید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۴ خرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مرداد, ۱۴۰۰
نرم افزارهای برنامه ریزی

امروزه جامعه به سمتی می‌رود که برنامه ریزی و مدیریت زمان یک الزام برای همه است. با پیشرفت جوامع مفهوم زمان برای همه ارزش پیدا کرده است و همه به دنبال راهی برای حداکثر استفاده با بهره بالا از زمانشان هستند. از پیر تا جوان همه می‌خواهند تا بهترین برنامه را داشته و به تمام کارها برسند بدون اینکه کاری را به تعویق انداخته و از برنامه عقب بمانند.

در گذشته نه چندان دور، قبل از وجود گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی استفاده از برچسب‌ها و دفترها برای نوشتن برنامه روزانه و زمانبندی بسیار متداول بود. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی هرکسی یک گوشی و کامپیوتر شخصی دارد.

دفترها ممکن بود گم شوند یا همیشه در دسترس نباشند یا آسیب ببینند اما با استفاده از گوشی موبایل می‌توانیم همیشه و همه جا برنامه ریزی کنیم. شاید بپرسید که چگونه؟ مگر گوشی یا لپ تاپ من این قابلیت را دارد؟ باید بگوئیم که در این مقاله با معرفی چند برنامه و نصب آن‌ها می‌توانید از بهترین روش‌های زمانبندی و برنامه ریزی استفاده کنید‌.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت زمان موثر

نرم افزارها و اپلیکیشن‌های مختلفی برای مدیریت زمان وجود دارد. می‌توانید با کمک این نرم افزار برنامه ریزی زمان خود را به‌خوبی مدیریت کنید. یک روش رایج جهت دوره برنامه ریزی، یادآوری وظایف کاری و روزمره در میان مردم یادداشت نمودن روی کاغذ می‌باشد.

در موارد پیشرفته‌تر در میان کارمندان گاهی شاهد برچسب‌ها و استیکرهای زیادی روی میز و مانیتور محل کار آنان می‌باشیم. ولی مشکل زمانی پیش می‌آید که شما دفترچه برنامه ریزی یا استیکر خود را جای می‌گذارید یا حتی گم می‌نمایید. حتی اگر دفتر برنامه ریزی خود را در دست داشته باشید هم ممکن است نتوانید کارهای خود را با تقویم و برنامه ریزی خود هماهنگ نگه دارید.

در این موارد باید چاره دیگری اندیشید. جالب است بدانید نرم افزارهای برنامه ریزی رایگانی وجود دارند که به این منظور طراحی گشته‌اند. این نرم افزارهای فوق العاده با امکانات بی نظیر خود به کمک شما می‌آیند تا کارهای روزانه خود را برنامه ریزی نمایید و هرگز آن‌ها را فراموش نکنید. در ادامه این مطلب به معرفی و توضیح مختصر از چند نمونه نرم افزار معروف رایگان جهت برنامه ریزی و مدیریت زمان بهینه می‌پردازیم.

۱. نرم افزار برنامه ریزی زمان و وظایف Centrallo

 نرم افزار برنامه ریزی زمان و وظایف Centrallo

Centrallo با ایده متمرکز نمودن کارها عرضه گردید. اگر برنامه‌ها و فعالیت‌های روزانه شما می‌توانند در فهرست قرار گیرند، این برنامه کاملا مناسب شما خواهد بود.

Centrallo روی پلتفرم‌های متعددی عرضه گردیده و حتی ساعت هوشمند اپل نیز از آن پشتیبانی می‌نماید. در این نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت زمان می‌توانید فهرست بندی و همچنین اولویت بندی نمایید.

اگر از برنامه Evernote برای یاداداشت‌های خود استفاده می‌نمایید، احتمالا Centrallo هم می‌تواند همان نرم افزاری باشد که به آن احتیاج دارید.

مزایا

  • رابط کاربری این نرم افزار برنامه ریزی بر اساس کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) عمل می‌نماید و کار با آن راحت می‌باشد.
  • فضای زیادی معادل ۱ گیگابایت به شما می‌دهد که این امکان را به شما می‌دهد تا مقاله‌ها و عکس‌های خود را در آن ذخیره نمایید.

معایب

  • فاقد خصوصیت پیگیری زمان
  • عدم امکان پیوست فایل‌های بزرگتر از ۲۵ مگابایت در نسخه رایگان
  • فاقد امکان گذاشتن رمز ورود در نسخه رایگان

۲. نرم افزار برنامه ریزی زمان و وظایف Easynote.io

اپلیکیشن Easynote.io

بعضی از برنامه‌های مدیریت وظایف و برنامه ریزی دارای قابلیت‌های کنترلی بسیار زیادی می‌باشند، که می‌توان اغراق کرد و گفت این قابلیت‌ها بی نهایت هستند. برای مثال نرم افزار Easynote.io به شما اجازه می‌دهد به تعداد نامحدودی فهرست، یادآوری وظایف و کارها، وظایف، کاربر و برچسب ایجاد نمایید.

البته تمام کاری که این نرم افزار انجام می‌دهد شامل همین ویژگی‌ها می‌شود و ویژگی دیگری ندارد. اگر برای کارهای ساده روزمره به یک نرم افزار مدیریت نیاز دارید، Easynot.io بهترین انتخاب است.

مزایا

  • دارای قابلیت به روزرسانی
  • تک کاربره و چند کاربره
  • استفاده آسان بدون نیاز به آموزش پیچیده

معایب

  • در حال حاضر فقط نسخه بتا عرضه گشته است، ممکن است بعدها استفاده از آن رایگان نباشد.
  • فاقد خصوصیت پیگیری زمان و پیوست نمودن فایل

۳. نرم افزار برنامه ریزی زمان و وظایف MeisterTask

. نرم افزار برنامه ریزی زمان و وظایف MeisterTask

MeisterTask در واقع بازتابی از سیستم عامل اصلی آن یعنی iOS می‌باشد. این نرم افزار برنامه ریزی به راحتی و مینیمالیستی رابط کاربری اپل طراحی گردیده و بیشتر روی عملکرد صحیح تکیه دارد.

البته دستیابی به ایده آل‌ها همیشه مشکل می‌باشد؛ ولی طراحان MeisterTask جهت رسیدن به هدف خود تا حدود زیادی موفق بوده‌اند. استفاده از این نرم افزار آن قدر ساده است که از همان لحظه اول می‌توانید به راحتی با آن کار نمایید.

مزایا

  • قابلیت مدیریت وظایف و کارها به تعداد زیاد
  • یکی از بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی برای iOS

معایب

  • اولویت تولید و توسعه این نرم افزار، برای پلتفرم iOS می‌باشد و برنامه‌ای برای اندروید ندارد.

۴. نرم افزار برنامه ریزی زمان و وظایف TrackingTime

اپلیکیشن TrackingTime

اگر به تنهایی کار می‌کنید یا تیمی حداکثر ۳ نفره دارید، TrackingTime می‌تواند ناجی شما چند نفر باشد. این نرم افزار محدودیتی در تعریف تعداد پروژه‌ها و وظایف ندارد و دارای ابزارهای مفیدی برای گزارش دادن می‌باشد. این نرم افزار در حال حاضر برای ویندوز، لینوکس، OS X، iOS و اندروید در دسترس می‌باشد.

مزایا

  • نرم افزاری کاملا رایگان برای پیگیری پروژه‌ها بر حسب زمان و تاریخ
  • قابلیت اختصاص دادن تاریخ ارائه و تاریخ نهایی اتمام وظایف
  • قابلیت هماهنگی با مرورگر کروم (Chrome) و بسیاری از برنامه‌ها و مرورگرهای دیگر

معایب

  • امکان گزارش دهی در نسخه رایگان وجود ندارد.
  •  نسخه رایگان این نرم افزار فاقد تقویم است.

5. نرم افزار مدیریت زمان و وظایف Trello

 نرم افزار مدیریت زمان و وظایف Trello

بسیاری از کاربران با Trello آشنا می‌باشند. این نرم افزار برنامه ریزی در فهرست بهترین برنامه‌های مدیریت زمان و وظایف قرار دارد.

کاربران در Trello به دسته بندی، ایجاد و تغییر در پروژ‌ه‌ها و کارها می‌پردازند. در Trello می‌توانید پروژه‌ها را به کارهای کوچکتر تقسیم نموده و به آن‌ها توضیح اضافه نمایید، لیبل بچسبانید و فایل پیوست نمایید.

این نرم افزار بیش از همه مناسب تیم‌هایی است که در آن‌ها هر کاربر مسئول انجام یک کار می‌باشد و در نهایت برای یک هدف یکپارچه و بزرگتر کار می‌نمایند.

مزایا

  • نقشه و طراحی زیبا و ساده
  • مناسب پروژه‌های همکاری
  • نسخه رایگان این نرم افزار برنامه ریزی به قدر کافی خوب و قابل استفاده کاربران و شرکت‌های کوچک می‌باشد.

معایب

  • نمی‌توان پروژه‌ها را اولویت بندی نمود.

6. نرم افزار برنامه ریزی زمان و وظایف Wrike

. نرم افزار برنامه ریزی زمان و وظایف Wrike

اگر به دنبال یک نرم افزار برنامه ریزی ساده و کاربردی می‌باشید که کارهای خود را به صورت Drag and Drop برای آن تعریف نمایید، Wrike همان چیزی می‌باشد که نیاز دارید.

استاد احمد محمدی
زمان در زندگی به میزان بزرگی اهداف، عمق پیدا می‌کند.
استاد احمد محمدی

کارها و وظایف را در این نرم افزار برنامه ریزی، می‌توانید براساس روز تحویل و اولویت تعریف نمایید. قابلیتی به نام Spreadsheet View در این برنامه به کاربر این امکان را می‌دهد که در مقیاس وسیع به ویرایش وظایف بپردازد. در Wrike می‌توان به بحث پرداخت و فایل پیوست نمود. این نرم افزار می‌تواند با Google Drive ،Dropbox، Box و iCal هماهنگ گردد.

مزایا

  • دارای تعداد زیادی قابلیت کاربردی گوناگون
  • پشتیبانی امور مشتریان قوی و همیشه در حال معرفی خصوصیات جدید.

معایب

  • نسخه رایگان این نرم افزارها قابلیت‌های کمتری دارد.

مهارت برنامه ریزی با نرم افزار برنامه ریزی

در پایان باید اشاره نمود که تمامی این نرم‌افزارهای برنامه ریزی به‌ عنوان ابزارهای جانبی قابل ‌استفاده می‌باشند و به‌ تنهایی برای زندگی شما معجزه نمی‌نمایند و نمی‌توان انتظار داشت که فقط با نصب این برنامه‌ها بتوان زندگی را به روال ایده آل کشاند، بلکه این نرم‌افزارها به‌ عنوان ابزارهای کمکی در دست شما می‌توانند به‌ خوبی به همراهی مطمئن برای مدیریت زمان تبدیل گردند و ضمانت موفقیت در کار نمودن با این نرم افزارهای برنامه ریزی فقط خود شما می‌باشید.

همچنین ما به شما نرم افزار «برنامه ریزی زندگی» شرکت فرصت آفرینان بازار را پیشنهاد می‌دهیم. با کمک این نرم افزار برنامه ریزی به زبان فارسی می‌توانید به صورت کاملا دقیق و منظم به یک برنامه ریزی قدرتمند جهت دستیابی به اهداف مختلف در زندگی و تقویت عادات مثبت دست بیابید. جهت تهیه این نرم افزار کافی است با ما تماس حاصل فرمایید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ارزش زمان

تجربه شما در این زمینه چیست؟ به نظر شما استفاده از این نرم افزارهای کمکی تا چه حد بهره وری ما را افزایش می‌دهد؟ کدام یک از نرم افزارهای برنامه ریزی فوق را استفاده نموده‌اید و آن را مفید یافته‌اید؟ چه برنامه‌های دیگری می‌شناسید که در مدیریت زمان و وظایف موثر و کمک کننده باشد؟

سخن پایانی

نرم افزارهای برنامه ریزی فوق تنها ابزارهای کمکی جهت مدیریت زمان به صورت بهینه و پربازده هستند، بقیه موارد از جمله انجام برنامه‌هایی که برای خود مشخص نموده‌اید، همگی تنها به خود شخص شما بستگی دارد. این شما هستید که باید این برنامه را انجام و به پایان برسانید تا به اهداف خود برسید.

این ذهن شماست که تصور می‌کند این برنامه و کار مشکل و ناممکن است. ولی نگران نباشید این مشکل هم راه حل دارد. تنها باید تصمیم بگیرید که پیشرفت کنید و اراده داشته باشید، چرا که شما اگر بخواهید می‌توانید ذهن و افکار خود را در جهت مثبت تغییر دهید و در نهایت کنترل آن را در اختیار خود بگیرید.

یکی از این راه حل‌های کم هزینه و به صرفه شرکت در دوره غیر حضوری دوره ثروت می‌باشد. با یادگیری تعدادی مهارت‌ها و نکات طلایی می‌توانید ذهن و در نتیجه شرایط زندگی خود را همان گونه که دلخواه شماست، تنظیم نمایید.

زمانی که بدانید ذهن شما تا چه حد توانمند و قدرتمند است و واقعا همه اتفاقات اطراف شما در ذهن و افکار شما سرچشمه دارد، آن گاه است که می‌توانید با یک برنامه ریزی درست و مطمئن تحولاتی بنیادین در زندگی شغلی و خانوادگی خود به وجود بیاورید و در جهت دستیابی به اهداف و تحقق بخشیدن به رویاهای بزرگ و ظاهرا ناممکن خود، گام‌های هوشمندانه و مثبتی بردارید.

 

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

  1. به نظرم اگر انسان بتونه از تکنولوژی درست استفاده کنه نه تنها باعث تنبلی نمیشه بلکه باعث پیشرفتم میشع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی