روش‌های بهبود روابط اجتماعی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰

چگونه می‌توان روابط اجتماعی را بهبود بخشید و ارتقا داد؟ ارتباط اجتماعی چه تاثیری در زندگی ما دارد؟ چگونه ارتباط چشمی موثر داشته باشیم؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

روابط اجتماعی

روابط‌‌ اجتماعی از جمله مهارت‌هایی است که طبق تعاریف سازمان‌های بین‌المللی می‌تواند یکی از اصلی‌ترین معیارها برای سواد افراد باشد. برای داشتن روابط اجتماعی مناسب و کاربردی بهتر است از تمامی روش‌هایی که در این مقاله به آن اشاره شده است استفاده کنید. بهبود ارتباط اجتماعی به رشد فکری و گسترش مسیر پیشرفت کمک می‌کند.

از جمله خصوصیات اصلی افراد موفق در هر زمینه‌ای توانایی‌های بالای اجتماعی آن‌ها است. در این مقاله در مورد روش‌های بهبود روابط اجتماعی و گسترش این روابط صحبت می‌شود.

از دستان خود استفاده کنید

یکی از مواردی که در روابط اجتماعی می‌‎تواند موثر باشد، استفاده از اعضای بدن به خصوص دستان است. به عنوان مثال در هنگام برخورد با یک دوست و یا آشنا سعی کنید دست بدهید و یا در هنگام خداحافظی دست تکان دادن می‌تواند موجب تقویت روابط افراد شود.

استفاده از این روش همانطور که گفته شد می‌تواند تاثیر به سزایی بر روی بهبود ارتباط اجتماعی بگذارد و عملا شما کار پیچیده‌ای انجام نداده‌اید. این معیارها به طور کلی به عنوان زبان بدن شناخته می‌شود که دارای علائم و معانی گسترده‌ای می‌باشد.

استاد احمد محمدی
ما درک نمی‌کنیم که چه‌قدر قوی هستیم تا وقتی که مجبور به انجام کاری ‌شویم.
استاد احمد محمدی

در برخی موارد برای ابراز صمیمیت خود می‌تواند فرد مقابل خود را در آغوش بگیرید. این موضوع از جمله موارد دیگر است که می‌تواند باعث تقویت روابط اجتماعی شود. شیوه‌های بکارگیری زبان بدن جهت تغییر دید دیگران نسبت به خودمان را یاد بگیرید.

این صمیمیت و گرمی روابط می‌تواند موجب گسترش روابط اجتماعی شود. در طول گفتگو سعی کنید از زبان بدن خود نیز استفاده کنید. از داشتن حالت‌های تهاجمی یا بی‌تفاوت در قبال صحبت‌های طرف مقابل بپرهیزید.

شرایط را برای گفتگو بررسی کنید

تمرکز خود را بر روی مکالمه و ارتباطی که ایجاد کردید معطوف کنید. حواس پرتی و بی‌تفاوتی نسبت به صحبت‌های طرف مقابل می‌تواند موجب ناراحتی و قطع روابط اجتماعی شود.

تلاش کنید که شرایط گفتگو را طوری بررسی کنید که هر دو طرف نسبت به ادامه گفتگو مشتاق باشند و ادامه مکالمه موجب ناراحتی طرفین نشود. مهارت ارتباط با دیگران را با داشتن برترین خصوصیات بهبود ببخشید.

این موضوع در واقع می‌تواند به پیشرفت روابط اجتماعی و تمرکز حواس طرفین کمک کند. تمامی این مسائل به میزان توانایی افراد برای مدیریت گفتگو بستگی دارد.

بررسی شرایط گفتگو می‌تواند شامل موارد مختلفی از جمله آشنایی با موضوعات مشترک همچنین ارائه زبان بدن متناسب است. در بیشتر موارد برای لذت بردن خود و همچنین طرف مقابل از گفتگو سعی کنید احساسات خود را در مورد موارد مختلف ارائه دهید.

ارتباط چشمی خود را حفظ کنید

یکی از موارد مهم در زمینه تقویت روابط اجتماعی داشتن یک ارتباط چشمی موثر و کاربردی است. داشتن ارتباط چشمی در واقع به پیشبرد گفتگوها و گسترش آن کمک زیادی می‌کند.

طبق تحقیقات مختلف در این زمینه ارتباط چشمی باعث می‌شود که مغز عملکرد بهتری را برای ارائه مسائل داشته باشد و در نهایت باعث تقویت روابط اجتماعی و ارتباطات می‌شود. ارتباط چشمی همچنین موجب طولانی‌تر شدن گفتگوها می‌شود. ارتباط چشمی از تکنیک‌هایی است که در داشتن ارتباط موثر با دیگران به کمک‌تان می‌آیند.

با توجه به اینکه روابط اجتماعی قوی‌تر معمولا با گفتگوهای طولانی‌تر ایجاد می‌شود، ارتباط چشمی به این مسئله نیز کمک می‌کند. در انتها به این موضوع دقت کنید که یک سخنران خوب می‌داند که چه حرفی را به چه کسی و با چه لحنی بزند.

این موضوع به خصوص در هنگام سخنرانی‌ها و ارائه‌های مهم می‌تواند نقشی بسیار مهم را ایفا کند. با توجه به اینکه این موضوع به تقویت اعتماد به نفس افراد نیز کمک می‌کند می‌تواند باعث ایجاد یک ارتباط محکم با مخاطب یا مخاطبین شما شود.

احساسات خود را بیان کنید

احساسات همواره می‌تواند به دو صورت بر روی روابط اجتماعی افراد تاثیر بگذارد. گاهی بروز احساسات در روابط اجتماعی می‌تواند به عنوان یک عامل مثبت عمل کرده و روابط را گسترش دهد. گاهی نیز می‌تواند موجب آزردگی خاطر و ناراحتی طرف مقابل شود.

نحوه بیان احساسات می‌تواند تاثیر زیادی بر روی گسترش روابط اجتماعی کند. یکی از حس‌هایی که معمولا کمک زیادی به گسترش روابط می‌کند حس همدردی با مخاطب است. نحوه تقویت احساسات مثبت برای کسب حس رضایت در زندگی را یاد بگیرید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ارتباطات اجتماعی و ارتباط موثر

این موضوع می‌تواند متناسب با شخصیت فرد مقابل به شکل‌های مختلفی انجام گیرد. سعی کنید برای بیان احساسات خود مقدمه‌ای دلنشین قرار دهید تا برای مخاطب نیز این بیان احساسات جذاب باشد.

علاوه بر موارد گفته شده مانند زبان بدن یا ارتباط چشمی، باید فن بیان خوبی نیز داشته باشید. از این رو آکادمی بازار دوره فن بیان را برای شما تهیه دیده است، تا با استفاده از این بسته به بهترین شکل روابط‌تان را بهبود بخشید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی