رسیدن به آرزو با مشکلات بسیار در فیلم دانگال Dangal 2016

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۲ شهریور, ۱۴۰۰
رسیدن به آرزو با مشکلات بسیار در فیلم دانگال Dangal 2016

دنگل، فیلمی هندی ساخته شده در سال ۲۰۱۶ است که پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای هند با فروش بی‌سابقه‌ای در کل این صنعت می‌باشد. این فیلم برگرفته از زندگی کشتی‌گیر معروف هندی، ماهاویر سینگ می‌باشد.

رویاهایمان ما را می‌سازند و دنگال، پر از انرژی، از همین رویاها می‌گوید. رویاهایی که شاید حتی محال به نظر برسند. اما در پس همه این حرف‌ها، طبعا هدف فیلم برانگیختن غرور ملی نیز هست و نشان دادن رسیدن به آرزوهای غیرممکن.

هدفی که هندی‌ها در اکثر فیلم‌هایشان دنبال می‌کنند. در این‌جا هم آرزوی ماهاویر برای در دست گرفتن مدال طلا به غرور ملی و بالا رفتن پرچم هند در مسابقه‌های جهانی پیوند می‌خورد.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

رسیدن به آرزو در فیلم دانگال

آکادمی بازار در این مقاله به معرفی فیلم دانگال Dangal 2016 برای نمایش رسیدن به آرزوها با مشکلات بسیار می‌پردازد. برای آشنایی بیشتر با این فیلم با ما همراه باشد.

رسیدن به آرزو زمانی که آرزو در جایگاهی باشد که گنجایش یک نفر در جهان را داشته باشد مانند قهرمانی‌های ورزشی بسیار سخت و در آمار غیر ممکن است. اما حداقل یک نفر در دنیا نشان داده است که رسیدن به آرزو ممکن است. آیا رسیدن به آرزویتان غیر ممکن است؟

مشخصات فیلم دانگال

مشخصات فیلم دانگال

فیلم هندی دانگال (Dangal 2016) با برنده شدن در ۱۱ جایزه و یک نامزدی با بودجه ۱۰ میلیون دلاری توانست درآمد ۳۱۰ میلیون دلاری داشته باشد و بهترین فیلم ورزشی دنیا و در لیست ۱۰۰ فیلم برتر دنیا قرار دارد. Biopic Mahavir Singh Phogat، که به دخترانش Babita Kumari و Geeta Phogat آموزش می‌‌داد.

استاد احمد محمدی
برای موفقیت دشمنی چون فقر، بی هدفی، بیکاری، بیماری و ... پیدا کن و بعد همانند یک قهرمان با آن مبارزه کن.
استاد احمد محمدی

گیتا فوگات نخستین کشتی گیر زن هندی بود که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۰، موفق شد مدال طلا (۵۵کیلوگرم) را به دست آورد، در حالی که خواهرش بابیا کوماری (۵۱ کیلوگرم) نقره را به دست آورد.

محتوای و داستان

شخصیت فیلم دانگال دارای یک حرص و طمع و یک حسرت بزرگ که جلوی شادمانی او را می‌گیرد است. مردی که آرزویش را زمانی که در یک قدمی‌اش بود از دست داد. حقیقتا این خاطره رسیدن به آرزو تلخ و آزار دهنده است. این مرد در وجود خود شکست را قبول نکرده است و مانند گرگی گرسنه آرام در گوشه‌ای منتظر یک فرصت برای حمله است.

او پس از زایمان همسرش انتظار یک فرزند پسر را داشت تا جایگاه او را کامل کند و رسیدن به آرزو طلای جهانی محقق شود اما پس از اینکه می‌فهمد فرزند دختر است بار دیگر یک حسرت به او اضافه می‌شود. زمانی که دختر او مورد زورگویی قرار می‌گیرد و او با فن کشتی به حساب آن‌ها می‌رسد.

وی حالا این فرصت را درون دختر خود می‌بیند. شاید در این راه دخترک اذیت شود ولی لذت رسیدن به آرزو تحمل سختی‌ها را آسان می‌کند. مربی گری و پدری در کنار هم کاری غیر ممکن است اما با مدیریت قوی ماهاویر این کار آسان شد. در این بین ماهاویر دشمنانی پیدا می‌کند که اصولا باید دشمنانی هم باشد.

نهایتا با تمام مشکلات ماهاویر به آرزویش می‌رسد و دخترش نخستین مدال طلای هند در بانوان را می‌آورد. شیرینی رسیدن به آرزو و رسیدن به این لحظه کامل در سکانس پایانی حس می‌شود.

شب قبل از فینال ماهاویر سعی می‌کند که این موضوع را به دخترش بفهماند که مدال طلا تنها متعلق به خودش نیست، بلکه متعلق به تمامی دختران سرزمینش است آن‌ها که با سختی‌های زیادی که در هند وجود دارد توانستند پیروز شوند از این پس راه برای آن‌ها نیز تا حد زیادی هموارتر گشته است.

جذابیت فیلم Dangal 2016

جذابیت فیلم Dangal 2016

امیرخان بازیگر نقش ماهاویر به خوبی از پس این نقش فیلم دانگال بر می‌آید و می‌توان گفت بهترین فیلم وی نیز هست. او به جز این فیلم در ۳ فیلم دیگر نیز بازی کرده است که آن‌ها هم در ۲۵۰ فیلم برتر دنیا قرار دارند. این درام ورزشی با صحنه‌‌های مبارزه کشتی و تدوین و ریتم بالا، تجربه دلنشینی را برایتان رقم خواهد زد.

فیلمی پر از خرده‌ داستان‌‌های جذاب که با ریتمی تند شما را با خود همراه خواهد کرد و لحظه‌ای در فیلم خسته نخواهید شد. فیلم دانگال براساس داستان واقعی ساخته شده و به نخستین مدال طلای هند در بخش زنان در مسابقات جهانی کشتی اشاره دارد. 

فیلم رویاهایی را به تصویر می‌کشد که شاید محال به نظر می‌‌رسند اما این رویاها و رسیدن به آرزوها هستند که می‌توانند انگیزه زندگی را در ما ایجاد کنند و هرچند غیرممکن، ما دنبال آن می‌دویم تا به آن برسیم. فیلم به خوبی جو آن زمان را نشان می‌دهد.

هدف و رسیدن به آرزوها

این فیلم در عین حال که درباره تلاش آدمی برای رد کردن موانع مختلف و رسیدن به آرزو است یک تلاش سخت را به نمایش می‌گذارد. ما در این فیلم با زنانی سروکار داریم که می‌‌خواهند خود را ثابت کنند و این موضوع اهمیت ماجرا را دو چندان می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
رسیدن به سقف آرزوها

در داستان‌‌های مشابه که بسیار توسط سینما در همه جای دنیا تعریف شده، شخصیت محوری یک مرد است که تلاش اثبات حقانیتش در مبارزه‌ای مردانه است.

اما شخصیت مرد که پدر خانواده است، به دنبال اثبات حقانیت دخترانش در یک دنیای مردانه است. این همان تفاوتی است که می‌توان آن را حس کرد. باوری که یک پدر به دخترانش دارد، موجب می‌شود آن‌ها بتوانند موفق شود و داستان همیشگی برتری پسران بر دختران را برهم زنند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

  1. من آدمی ام که خیلی فیلم میبینم ولی این یکی از همه ی فیلمایی که دیده بودم قشنگ تر بود یعنی عاااااااالی بود حتما ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی