راهکار های کنترل استرس در محل کار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۹ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

محل کار و فعالیت روزمره یکی از مکان هایی است که می تواند استرس شدیدی را در افراد ایجاد کند. استرس از جمله احساسات طبیعی افراد در جامعه است که می تواند به مرور زمان عملکرد فکری و اجتماعی آن ها را کاهش دهد. برای کنترل استرس در محل کار راهکار ها و روش های مختلفی ارائه شده است. این احساس قابل حذف کردن نیست بلکه افراد باید با توجه به شرایط فکری خود نسبت به کاهشاثر آن اقدام کنند. در این مقاله در مورد چند راهکار برای کنترل استرس در محل کار صحبت شده است.

روش های کنترل استرس به صورت کلی

استرس یک حس طبیعی در انسان است که ممکن است در برخی موقعیت ها بروز پیدا کند. به گفته بسیاری از محققان و کارشناسان امکان از بین بردن این حس به صورت صد در صد برای افراد وجود ندارد. در واقع استرس احساسی است که همانند سایر احساسات انسان باید کنترل شود. بروز استرس در محل کار امری اجتناب ناپذیر است و در مجموع می توان به راحتی آن را کنترل کرد.

 این کنترل استرس به عنوان نقطه ضعف شما نیست. زیرا که این تکنیک ها توسط بسیاری از افراد موفق در دنیا اجرا می گردد. شما نیز می توانید با استفاده از راهکار های کنترل استرس، از این احساسات خود به بهترین شکل در جهت رشد خود استفاده کنید. روش های کلی که در مورد کنترل استرس وجود مشابهت زیادی به راهکار های مورد نظر در مورد محل کار می باشد.

انجام امور کاری در اسرع وقت

یکی از روش های مد نظر برای کنترل استرس در محل کار، انجام امور در اسرع وقت است. معمولا افراد در مدت حضور خود در محل کار یکسری مسئولیت ها داشته که باید توان انجام آن را در مدت زمان کوتاهی امکان پذیر کنند. نگه داشتن این امور برای ساعات آخر کاری می تواند باعث تشدید استرس شما شود. برای امور کاری خود برنامه ریزی و نظم داشته باشید. گاهی پیش می آید که بر اثر انباشته شدن کار ها از روز های قبل امکان جمع کردن آن در یک روز نمی باشد. این موارد می تواند استرس شما را تشدید کند.

بسیاری از متخصصان معتقدند که هیچ نیرویی قوی تر از قدرت اراده و تصمیم گیری روانی انسان ها نیست و زمانی که افراد تحت فشار های روحی و روانی شدید هستند به هیچ عنوان قادر به تصمیم گیری کامل و صحیح نمی باشند. به همین دلیل طبیعی است که زمانی که شما استرس دارید نتوانید امور کاری خود را به نحو احسن انجام دهید.

داشتن روحیه مثبت کاری

یکی از بهترین راهکار ها برای کنترل استرس داشتن روحیه مثبت برای انجام امور مختلف است. در بسیاری موارد انجام هر کاری نیاز به انرژی مثبت و روحیه کافی دارند. در محل کار نیز این موضوع بسیار کمک کننده است. داشتن روحیه مثبت هم به کاهش استرس و اضطراب شما کمک کرده و هم در کنار آن می تواند موجب پیشبرد سریعتر مسائل کاری شما شود. هر چقدر روحیه مثبت می تواند به روند رو به جلوی شما کمک کند در مقابل تفکرات منفی می تواند اثری نا مناسب بر روی پیشبرد کار شما بگذارد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
بهترین تکنیک های رفع استرس

این تفکر و انرژی مثبت می توانید با ورزش کردن بدست بیاورید. ورزش کردن و انجام تمرین های بدنی به شادابی جسم و در نهایت به افزایش انرژی مثبت افراد کمک می کند. این مورد باعث کنترل استرس و در نتیجه پیشرفت در مسیر زندگی افراد می شود.

استفاده از زمان های استراحت برای رفع خستگی

برای داشتن یک محیط کاری مناسب و بدون استرس، سعی کنید زمان ها خاصی را برای استراحت و انجام حرکات کششی اختصاص دهید. یادگیری روش های ریلکس کردن می تواند موجب رفع خستگی و کاهش فشار کاری بر روی شما شود. برای هر یک ساعت کار چند دقیقه ای را صرف استراحت مطلق کنید. به صورتی که هیچ دغدغه ذهنی نداشته باشید.

استفاده از نوشیدنی های گرم مانند چای یا قهوه می تواند به روند آرامش فکری شما کمک زیادی بکند. بروز استرس و تنش در محل کار امری طبیعی است اما انجام فرآیند کنترل آن می تواند به پیشبرد هر چه بهتر کار شما کمک کند. در مجموع می توان گفت که راهکار های ارائه شده در این مقاله می تواند در محیط های اجتماعی دیگر نیز دارای عملکرد باشد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی