راز موفقیت در لذت بردن از کارهایی که دوست نداریم

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰

آیا در زندگی کارهایی دارید که از انجام آن‌ها لذت نمی‌برید و فقط آن‌ها را به تعویق می‌اندازید؟ چگونه می‌توان ذهن خود را برای پذیرش کارهایی که دوس نداریم آماده کنیم؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

اجبار در زندگی

همه‌ ما در زندگی‌ مجبور به انجام کارهایی هستیم که اشتیاق و انگیزه‌ای برای پرداختن به آن‌ها نمی‌یابیم. گاهی پیش آمده و می‌دانیم در آینده هم از صرف زمان و انرژی برای فعالیتی که اثری بر حال خوب گم‌گشته‌ ما نخواهد گذاشت، نداریم. این اجبار از کجا آمده و چگونه می‌توان در آن به موفقیت رسید؟ آیا قصد بر هم زدن آرامش ذهنی در زندگی فردی که در این موقعیت قرار گرفته را دارد؟

ممکن است تمام آنچه تا امروز به آن با بی‌میلی پرداخته‌ایم به نفع‌مان بوده و هنوز وقت مواجهه‌ مستقیم با این منفعت نرسیده باشد. معجزه زندگی خودتان باشید و مشکلات و سختی‌ها را از پا در بیاورید.

همان‌گونه که در مقالات گذشته اشاره کردم، هر یک از اتفاقات در جهان اطراف می‌خواهند رازی را با هستی ما در میان گذاشته و ذهن‌مان را از وجود چیزی آگاه کنند. بدون شک اجبار انتخاب فعالیتی و قرار گرفتن در راهی دور افتاده میان پیچ در پیچ جاده‌ خوشبختی نیز از این موضوع مستثنا نیست.

ذهن، جایگاه کارهای نزدیک

می‌گویند آنچه می‌خواهی را ابتدا در ذهنت تجسم کن. در ذهن هر یک از ما سلایقی وجود دارد که با تکیه به آن‌ها علایقی درون‌مان پدید آمده و منجر به دوست داشتن کاری مشخص می‌گردد. مانند علاقه به ورزش، سیاست، فعالیت‌های هنری و امور دسته جمعی. سپس هر یک از این علایق به امور جزئی‌تری تقسیم می‌شوند.

همچون ورزش‌های قدرتی، روابط میان کشورها، موسیقی و عضویت در گروه‌های هماهنگ کننده امور فرهنگی.

نمی‌توان برای این تقسیم‌بندی‌ها مرزی قائل شد یا برای آنان نقطه پایانی گذاشت چرا که به تعداد آدم‌ها قاعده‌ای نانوشته وجود دارد که طبق این قاعده، چیزی به نظر خوشایند و البته ناخوشایند می‌آید. محدودیت تنها در ذهن شماست و لاغیر.

هر نفر می‌تواند تا آن جایی میان تردید انجام کارهای مختلف پیش رود که در نهایت به دو فعالیت برسد. مشخص کردن این علاقمندی‌ها کار چندان دشواری نیست. آن هم وقتی که تصمیم به راست‌گویی گرفته شده باشد.

ذهن، جایگاه کارهای دور

مطلبی که در موضوع کلمات امروز ما حائز اهمیت است کارهایی نیستند که می‌دانیم دوست‌شان داریم و پرداختن به هر یک را از طریقی جذب کرده و در زندگی خود جای می‌دهیم. کارهایی هستند که از جایی به سمت ما آمده و اصرار بر انجام شدن توسط ما می‌ورزند.

کارهایی که به زبان ساده دوست‌شان نداریم و از تصور صرف وقت برای آن‌ها به ذوق نمی‌آییم. منظورم از ذوق همان موجودی به اسم امید است که هنگام درخشش در وجودمان هر ناممکنی را ممکن می‌سازد. برای مثال چگونه در شغلی که دوست نداریم پیشرفت کنیم؟

اغلب در بهترین حالت از رمز الزام به پایان رساندن این دسته از امور در تعجب باقی می‌مانیم. نفس این حالت تعجب خود گام بسیار بلندی‌ست به سوی یک زندگی شاد. همین که با ناامیدی از آن کار شکایت نمی‌کنیم یعنی که فرد قدرتمندی هستیم. شخصیت قوی و محکم ویژگی است که هراس در دل دیگران می‌اندازد.

اگر می‌پذیرفتیم کائنات در خدمت شبانه روزی ما برای تمام آنچه موجب طی کردن بهتر مسیر و رسیدن به مقصد آن جایی که خوشبختی حقیقی منتظرمان است می‌شوند تنها کاری که انجام می‌دادیم شکرگزاری بابت امکان به پایان رساندن یک روز دیگر در این جهان بی‌انتها بود.

از زندگی شاد تعجب کنید

فرض کنید سراسر زندگی بدون رویارویی با هیچ گونه چالش غیرمنتظره‌ای به علایق‌تان می‌پرداختید. به کارهایی که تنها یک لایه داشته و آن لذت بردن و ایجاد احساس شادی بود. بیش از حد فکر کردن به عواقب احتمالی، شادی شما را به یغما می‌برد.

در این صورت مهم‌ترین چیزی که از زندگی حذف می‌شد همین لذت بردن بود. فعل مقایسه و صبر برای به پایان رساندن کاری تا پناه بردن به آنچه در وجودمان شور می‌آفریند از بزرگ‌ترین هدایای خداوند است.

اگر تمامی آن چه باقی می‌ماند، همراه ذهن و تمایلات ظاهری آن بود هرگز قادر نبودیم متوجه این همراهی شویم و از وجوه مثبت آن برخوردار شویم.

ذهن زیبا کنار هرچه معنایی مخالف با مفهوم آن را منتقل می‌کند زنده می‌ماند. انرژی مثبت میان امواج گوناگون دیگر مثبت می‌شود و بسیاری مثال‌های متعددی که در این مفهوم می‌گنجند. تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیرید.

آگاهی ذهن

شاید حتی هیچ وقت ندانیم ولی همین که از وجود علتی در جایی دور یا نزدیک آگاهیم چنان کفایت می‌کند که باعث لذت بردن از پاسخ مثبت به انجام فعالیتی با علایق‌مان ناآشنا می‌شود.

فعالیتی که توان انجام آن درون ما خانه دارد. خانه‌ همان فعالیت‌هایی که برای دیدن نتیجه‌شان لحظه شماری می‌کنیم. سرنوشت خودتان را در دست بگیرید.

تمام این توانایی‌ها به یک وجود تعلق دارند. تمام دقیقه‌هایی که برای فراگیری یا تثبیت‌شان صرف کرده‌ایم از عمر این وجود آشنا گذشته است. این وجود همیشه منتظر توجه و بخشیدن ارزش به تمام ذراتش.

با تمام وجود زندگی کنید

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
راز موفقیت در کسب و کار و زندگی

ذرات وجود خود را نادیده نگیرید. برخی از اتفاقات و الزامات نیازمند گذشت زمان هستند تا ضرورت بودن‌شان را به شما اثبات کنند. وقتی خودت را باور کنی شکست ناپذیر می‌شوی.

استاد احمد محمدی
فرق آدم‌های موفق با بقیه این است که آن‌ها کارهای درست را انجام می‌دهند، حتی اگر از آن نفرت داشته باشند.
استاد احمد محمدی

ممکن است سال‌های قابل توجهی از عمرتان را برای چیز‌هایی بگذرانید که می‌گویید شبیه شما نیستند. اما شما هنوز تمام آنچه هست را ندیده‌اید. یقین داشته باشید این اجبار دوست نداشتنی شما را به نقطه‌ای می‌رساند که از شدت شباهت گویی که آینه‌ای روبروی‌تان قرار دارد.

به شرط آنکه در گوشه‌ای رها نشود و همان قدر دوست داشته شود که به ذرات نزدیک درون‌تان محبت می‌ورزید. ذرات نزدیک همان علایق هیجان‌انگیز ما هستند و ذرات دور توانایی‌هایی که موجب جذب اموری خلاف علایق‌مان می‌شوند.

فرصت هم‌نشینی

فرصت زندگی کوتاه است؛ قدر آن را بدانیم. برخیزید و با تمام وجود زندگی کنید. وجودی که پر از توانایی‌های متفاوت است. که شاید مانند دو فرد غریبه هنگامی که کنار یکدیگر می‌نشینند کلام مشترکی نداشته باشند و جز چند جمله‌ معمولی حرفی میان‌شان رد و بدل نشود.

اما به هم لبخند می‌زنند. و از این هم‌نشینی خسته نمی‌شوند. انگار که از یک جا آمده باشند. برخیزید و به تمام ابعاد درونی‌تان فرصت هم‌نشینی با یکدیگر ببخشید.

افراد موفق از کارهایی که دوست ندارند لذت‌ می‌برند. شما نیز‌ می‌توانید به این ‌توانایی دست پیدا کنید. برای شروع می‌توانید از‌ بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» استفاده نمایید. هم‌چنین با کمک صفحه اینستاگرام دکتر احمد محمدی می‌توانید از مطالب روزانه انگیزشی بهره ببرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

  1. “ذرات وجود خود را نادیده نگیرید. برخی از اتفاقات و الزامات نیازمند گذشت زمان هستند تا ضرورت بودنشان را به شما اثبات کنند.
    ممکن است سال‌های قابل توجهی از عمرتان را برای چیز‌هایی بگذرانید که می‌گویید شبیه شما نیستند. اما شما هنوز تمام آنچه هست را ندیده‌اید. یقین داشته باشید این اجبار دوست نداشتنی شما را به نقطه‌ای می‌رساند که از شدت شباهت گویی که آینه‌ای روبرویتان قرار دارد. به شرط آنکه در گوشه‌ای رها نشود و همان قدر دوست داشته شود که به ذرات نزدیک درونتان محبت می‌ورزید. ذرات نزدیک همان علایق هیجان‌انگیز ما هستند و ذرات دور توانایی‌هایی که موجب جذب اموری خلاف علایقمان می‌شوند.”

    حقیقتن تمامی آن چه در وجود آدمی قرار داده شده، برای رسیدنش به منتهای کمال “خود” بودنش مقدر گردیده است؛ باشد که این نکته را هرگز به فراموشی نسپریم.
    و باشد که هر روز “خود”تان را بیشتر و به کمال‎تر بیابید. بسیار ممنون از این مطلب ارزشمندتان

    1. امیدوارم که شما نیز هر روز با خودتان آشنا‌تر و به غایت بودنتان نزدیک‌تر شوید. ممنون از اینکه موجب تامل دوباره می‌شوید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی