خلاصه کتاب «تسلط» نوشته رابرت گرین

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ آذر, ۱۴۰۱
خلاصه کتاب «تسلط» نوشته رابرت گرین

کتاب تسلط از نویسنده کتاب‌های مهارت‌های استادی، طبیعت انسان، رابرت گرین است. رابرت گرین نشان می‌دهد که چطور ما، به عنوان انسان، برای موفقیت و برتری سخت تلاش می‌کنیم. او سعی دارد در کتاب تسلط به شما هر آنچه را که برای بزرگ شدن و موفق شدن به آن نیاز دارید، بیاموزد.

تسلط بر ذهن یکی از رازهایی است که انسان سال‌های بسیار زیادی است که به دنبال دستیابی به آن است. مهارت تسلط بر ذهن یک رویای همیشگی برای بشر بوده است که نیازمند شناخت ساختار ذهن است. قدرت بالای ذهن انسان و تاثیر بسیار تسلط آن بر زندگی موضوعی است که رابرت گرین در این کتاب به آن می‌پردازد.

اگر بتوانیم کنترل ذهن خود را به دست بگیریم، توانایی‌های خود را شناسایی کنیم و بر آن‌ها مسلط شویم بر بسیاری از مشکلات زندگی فائق می‌آییم. با آکادمی بازار همراه باشید و قسمت‌هایی از این کتاب را مطالعه نمایید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

تاثیرات نبود علاقه روی بهره وری در کتاب تسلط

خلاصه کتاب «تسلط» نوشته رابرت گرین را در این مقاله مطالعه کنید. به یاد دارم در کالج، باید به کلاس‌هایی می‌رفتم که به آن‌ها علاقه نداشتم و هر کلاس ۵۳ دقیقه بود و هر دو دقیقه یکبار به ساعت نگاه می‌کردم. نمی‌توانستم روی هیچ چیز متمرکز شوم. فقط صبر می‌کردم که کلاس تمام شود. شاید باید برای عدم تمرکز دارو مصرف می‌کردم، شاید هم نه. چون می‌توانستم روی پروژه‌هایی که به آن‌ها علاقه داشتم، بیست ساعت پشت سر هم کار کنم.

به همین علت است که همه، درکارهایی که انجام می‌دهند در حد وسط هستند. وقتی بچه هستید والدین شما فشار می‌آورند که کاری را انجام بدید که علاقه‌ای به آن ندارید. میگن: “می‌خوای یه آهنگساز بشی؟! عقلت رو از دست دادی؟!

نه تنها آدم‌های اطراف دائما به شما فشار می‌آورند بلکه خودتان نیز به خود فشار می‌آورید و با خود فکر می‌کنید؛ شاید اگر من دکتر شوم بتوانم پولدارتر شوم. می‌دانم که دوست دارم همیشه پیانو بزنم اما شاید دکتر شدن انتخاب بهتری باشد.

علاقه و تسلط را پیدا کنید

علاقه و تسلط را پیدا کنید

وقتی در کلاس چرخه حیات خرچنگ را یاد می‌گیرید هر دو دقیقه، به ساعت خود نگاه می‌کنید، این مشکل ماست. ما موتزارت‌های زیادی داریم که مجبور شدند دکتر شوند و وقتی شما مریض می‌شوید، می‌توانید پیش این موتزارت‌های پزشک بروید و می‌بینید که هیچ کاری نمی‌کنند. آن‌ها به شما نسخه می‌دهند و شما را بر می‌گردانند.

من با دکترهای کمی سرکار داشته‌ام و همیشه برایم جالب بوده است که به آنجا می‌روم و خیلی بهتر از آن‌ها شرایط خودم را می‌دانم. من حتی او را سرزنش هم نمی‌کنم چون او قصد نداشته است دکتر شود و می‌خواسته آهنگ ساز بشود.

استاد احمد محمدی
زندگیت را به دست بگیر، تلاش کن، تلاش کن؛ آنموقع است که معجزه را می‌بینی!
استاد احمد محمدی

حالا او به خانه می‌رود و به جای اینکه از بهتر کردن حال من خوشحال باشد، تلویزیون تماشا می‌کند. او بخاطر تحقیق کردن زیاد از خواب خودش نمی‌زند و حتی برای اتمام کار خود بی‌طاقت است.

دیدگاه تسلط کامل داشتن

ممکن است کار خوب، ماشین خوب و خانه خوب داشته باشید. همه این‌ها را به شما می‌دهند اما من تضمین می‌کنم یک چیز ندارید؛ شما هیچوقت شانس مسلط شدن را ندارید. نمی‌توانید هزاران و هزاران ساعت را به آن اختصاص دهید زیرا نمی‌دانید بیدار شدن و کار کردن روی چیزی تا وقتی که خوابتان ببرد و خواب آن را دیدن و بیدار شدن و انجامش دادن یعنی چی، نمی‌دانید چه شکلی است، نکته‌اش همین است.

منظورم درمورد این مسئله رمانتیک نیست که شاید شما باید کاری را انجام دهید که در زندگی از آن لذت می‌برید که شاید بهترین توصیه‌ای است که می‌توانم بکنم اما آن را فراموش کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - استعداد

منظور من دیدگاه تسلط کامل داشتن است. شما باید هزاران ساعت به هنر خود اختصاص دهید که بر آن تسلط پیدا کنید. هیچ گزینه دیگری وجود ندارد. اما اگر به دنبال تمایلات خود و کاری که به شدت به آن علاقه دارید نروید واقعا نمی‌توانید به شکل فیزیکی این کار را بکنید.

سه گام مهم در کارآموزی

ایده کلی این است که شما زمان محدودی دارید. نمی‌توانید روزها و هفته‌ها روی چیزی کار کنید که می‌شود در دو ساعت آن را آموزش داد. پس اینجا سه گام است که باید برای کارآموزی دنبال کنید:

۱. مشاهده عمیق: وارد می‌شوید، اشتباه نکنید که باید خودتان را مثل دیگران اثبات کنید. تلاش نکنید که به دیگران نشان دهید چقدر با استعداد هستید. سعی نکنید چیزی اختراع کنید، الان وقت آن است که همه چیز را فقط مشاهده کنید.

افراد موفق چه کاری انجام می‌دهند، صد در صد چیزهایی که از مربیان و افراد مشاهده می‌کنید و یاد می‌گیرید درست یا سودمند نیستند، مهم نیست. الان وقت آن نیست که به دیگران بگویید من خودم تحقیقاتی کردم و راه موثرتری برای انجام این کار پیدا کردم.

۲. مهارت آموزی: این وقتی است که باید ده هزار ساعتی که همه می‌گویند را به آن اختصاص دهید. اگر نویسنده هستید تمام روز بنویسید، ساعت‌ها کار کنید.

۳. مهارت‌های بنیادی را به انحصار خود دربیاورید: تا بتوانید چیزهای عالی بسازید. وقت خوبی است که تحقیقاتی که می‌توانید کار شما را برتر کند پیاده کنید.

معرفی رابرت گرین

معرفی رابرت گرین

رابرت گرین در ۱۴ می ۱۹۵۹ چشم به جهان گشود. او اصالتا آمریکایی است. گرین در لس آنجلس بزرگ شد و به دانشگاه برکلی کالیفرنیا رفت. او سپس تحصیلات خود را در دانشگاه ویسکانسین – مدیسون پی گرفت.

گرین پیش از نویسنده شدن، شغل‌های زیادی را تجربه کرد. او در سال ۱۹۹۵ به شکلی جدی نویسندگی را به عنوان شغل اصلی خود در پیش گرفت و اولین کتابش را سه سال بعد منتشر کرد.

رابرت گرین به همراه نامزدش که یک فیلمساز است، در لس آنجلس زندگی می‌کند. او به پنج زبان مسلط است. گرین، عاشق شنا و دوچرخه سواری در کوهستان است.

اگر بتوانیم کنترل ذهن خود را به دست بگیریم، توانایی‌های خود را شناسایی کنیم و بر آن‌ها مسلط شویم بر بسیاری از مشکلات زندگی فائق می‌آییم. اشتیاقمان به کار و زندگی بیشتر خواهد شد زیرا در حال انجام دادن و مسلط شدن بر فعالیت‌هایی هستیم که به آن‌ها علاقه زیادی داریم.

در نتیجه شما شاهد موفقیت بیشتر و پیشرفت در زندگی خود خواهید بود. آکادمی بازار به شما پیشنهاد می‌کند جهت استفاده از تجربیات افراد موفق و مشهور جهان از محصولات کتاب صوتی بهره ببرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

    1. سلام کاربر عزیز
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی