جملات و نقل‌ قول هایی که به ذهنتان آرامش می‌دهند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۱ تیر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۷ مهر, ۱۴۰۰
جملات و نقل‌ قول هایی که به ذهنتان آرامش می‌دهند

آرامش درونی حالتی از آرامش ذهنی و عاطفی است که شما می‌توانید آن را افزایش دهید. در این حالت شما آرامش، شادی و رهایی را تجربه می‌کنید. آرامش ذهن در دسترس همگان است. شاید زندگی پرمشغله‌ای دارید، شغل سختی دارید و خانواده‌تان را باید تامین کنید در هر صورت شما می‌توانید از آرامش ذهن بهره ببرید.

به یاد داشته باشید آرامش درونی و آرامش ذهنی جزء جدانشدنی و ضروری زندگی انسان است. اگر (حتی به دلایلی ظاهرا موجه) آرامش را از زندگی حذف کنید، علاوه بر به خطر انداختن سلامت جسمی و روانی، زندگی‌تان را نیز با آسیب جدی روبه‌رو خواهید کرد.

با خواندن این مقاله قادر خواهید شد تا ذهنتان را از نگرانی‌ها، استرس و افکار منفی رها سازید و در شرایط مختلف زندگی آرامش و متانت خود را حفظ کنید. در ادامه نقل‌قول‌های نوشته رِمِزساسون را می‌خوانیم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

نقل‌ قول های آرامش ذهنی

آرامش ذهنی برای شاد بودن، تمرکز ذهن و اداره‌ آرام و کارآمد امور روزانه ضروری است. همچنین این آرامش برای خود-بهسازی و رشد معنوی لازم است.

در ذیل جملاتی در مورد آرامش ذهن آورده شده است. امیدوارم مایل باشید تا آن‌ها را بخوانید. می‌توانید این عبارات را برای الهام گرفتن، مدیتیشن و یادگیری درباره اهمیت و فواید آرامش ذهنی مورد استفاده قرار دهید.

1. هنگامی که به مقصد می‌‌رسید موتور ماشین خود را خاموش می‌‌کنید، پس چرا زمانی که به فکر کردن نیازی ندارید موتور ذهن خود را روشن نگه می‌دارید؟

2. ذهن شبیه یک اتاق پر از اسباب و وسیله است. هیچ فضای خالی در آن وجود ندارد. زمانی که ذهنتان از هر چیزی خالی باشد، شما می‌توانید مکانی برای آرامش ذهن خود بسازید.

3. با قطع جریان حرکاه مغز خود اندکی استراحت دهید. ذهن همانند بدن به استراحت نیاز دارد.

4. زمانی که امواج طوفانی ذهن شما آرام شود، آرامش ذهنی به وجود خواهد آمد.

5. آرامش واقعی ذهن به شرایط و محیط اطراف وابسته نیست. زمانی که ذهن شما آرام باشد، از درون شما آرامش بیرون می‌آید. آرامش واقعی حالتی است که در آن ذهن آرام و بی‌ حرکت می‌شود و افکار تحت کنترل و منظم می‌‌شوند.

6. در مورد آنچه که به دست آورده‌اید، اغراق نکنید و به دیگران حسادت نورزید. اگر به دیگران حسودی کنید هرگز آرامش ذهنی را به دست نخواهید آورد.

7. آرامش واقعی ذهن، آشفتگی‌‌های ذهنی را از بین می‌برد و افکار پوچ و بی‌معنی را سرکوب می‌کند.

نقل قول های آرامش ذهنی را بخوانید

نقل قول های آرامش ذهنی را بخوانید

8. صرفا با تفکر درمورد آرامش ذهن یا تصویر سازی آن نمی‌توان به ذهن آرام دست یافت، بلکه با تلاش زیاد برای آرام کردن ذهن آشفته می‌توان به این نتیجه برسید.

9. ماهیت حقیقی شما آرامش مطلق است. اما درحقیقت آن را در لایه‌های زیرین افکار، نگرانی‌ها و دلواپسی‌ها پنهان کرده‌اید.

10. از طریق تمرکز و مدیتیشن می‌توانید ذهنتان را ساکت کنید و آرامش معنوی را کشف کنید که در درون شماست.

11. ذهن همانند صفحه تلویزیون است. آنجا همیشه حرکت در جریان است و همواره در آن عمل وجود دارد. همانطور که می‌توانید صفحه تلویزیون را خاموش کنید، قادر به خاموش کردن تلویزیون ذهن خود نیز خواهید بود.

12. اگر می‌خواهید ذهن‌تان آرامش داشته باشد، باید درها و پنجره‌های فکرتان را به روی افکار مزاحم ببندید و به آن‌ها اجازه ندهید که وارد ذهن شما شوند.

13. آرامش باطنی و درونی آرامش ظاهری و بیرونی را به همراه دارد. هر کسی که با فرد آرامی در ارتباط است آرامش او را حس می‌کند و ناخودآگاه بر طبق آن واکنش نشان می‌دهد و رفتار می‌کند.

14. زمانی که قادر به متوقف کردن افکارتان باشید، همزمان آگاهی کامل را دریافت می‌کنید و دریای بیکرانی از آرامش درونی را به دست خواهید آورد.

آرامش درون را پیدا کنید

15. شما از ماورای ذهن و افکار خود آگاه و با خبر هستید. با آرامش بخشیدن به ذهن این حقیقت را درک خواهید کرد، آنگاه آرامش ذهن همیشه با شما همراه خواهد بود.

16. باد باعث به وجود آمدن امواج دریا می‌شود. افکار آشفته نیز همانند باد، امواج و طوفان‌هایی در ذهن ایجاد می‌کند. همانطور که هنگام نبودن هیچ بادی، دریا آرام است، وقتی که فکری وجود نداشته باشد ذهن هم در آرامش است.

17. زمانی که سرعت آشفتگی ذهنی کاهش پیدا کند و افکارتان را که همچون امواج در روزهای طوفانی به سرعت در حال حرکتند، متوقف سازید آنگاه طعم شیرین آرامش درونی خواهید چشید.

استاد احمد محمدی
مغز سیستمی ساده دارد، هرخوراکی را به آن بدهیم، همان را پس خواهد داد، مراقب باش ذهنت را با چه افکاری تغذیه می‌کنی.
استاد احمد محمدی

18. علل عدم آرامش در ذهن نگرانی‌ها، ترس‌‌ها، امیال، آشفتگی‌ها و بی‌قراری‌ها هستند.

19. زمانی که در خواب عمیق به سر می‌برید، شما نگران چیزی نیستید و از این آرامش لذت می‌برید. شما می‌توانید از همین آرامش حین بیداری و فعالیت هم بهره ببرید. فقط مهم این است که به ذهنتان آموزش دهید.

20. شما می‌توانید به وسیله تمرکز و مدیتیشن ارباب ذهن خود باشید و این توانایی را در هنگام خواب و هم در زمان فعالیت به دست خواهید آورد.

21. مدیتیشن منظم توانایی لذت بردن از آرامش درونی را هنگام صحبت کردن، غذا خوردن، راه رفتن، کار کردن و در حال انجام هر گونه فعالیت دیگر بیدار می‌کند.

22. ذهن آرام ذهن قوی و متمرکز است.

ذهن آرام را تجربه کنید

ذهن آرام را تجربه کنید

23. زمانی که ذهنتان آرام باشد، آستانه تحمل شما بالاتر می‌رود و شما صبورتر و محتاطانه‌تر رفتار خواهید کرد.

24. احساسات و افکار منفی آرامش، خونسردی و شادی را از شما دور خواهد کرد. با وجود آنکه مردم به آرامش ذهن اشتیاق دارند، اکثر آن‌ها به افکار پریشان خود ادامه می‌دهند و ذهن خود را درگیر نگرانی‌ها می‌کنند و اینگونه است که آرامش درونی را از خود دور می‌سازند.

25. چه اتفاقی رخ خواهد داد اگر شما با کسی که خشمگین است و با صدای بلند صحبت می‌کند، به آرامی سخن بگویید؟ دیر یا زود او صدای خود را پایین خواهد آورد. در مورد ذهن هم همین موضوع صادق است.

26. زمانی که یاد می‌گیرید بادها و طوفان‌های ذهن خود را آرام کنید، از وقار و آرامش درونی لذت می‌برید.

27. وجود و هدایت‎‌های معلم روحانی واقعی، تفکر و خواندن جملات و نقل‌قول‌های الهام‌بخش معمولا باعث آرامش ذهن می‌شوند.

28. در مکانی ساکت زمانی را به تنهایی سپری کنید و به فعالیت و نحوه‌ رفت و آمد مداوم افکارتان توجه کنید. با این کار پی خواهید برد که طرز عملکرد ذهن شما چگونه است و این امکان را برای شما فراهم خواهد ساخت که جریان مداوم افکار در ذهنتان را آرام کنید.

تاثیر نقل قول های زیر را دست کم نگیرید

29. هر روز به طور منظم تفکر کنید، مثبت اندیش باشید و کارهای مثبت انجام دهید و تلاش کنید که آشفتگی‌های ذهنی خود را خاموش کنید. به زودی شما از آرامش ذهنی برخوردار خواهید شد.

30. با وجود اینکه شما به ترس، نگرانی و افکار آشفته هیچ نیازی ندارید، آن‌ها را به ذهن خود راه می‌دهید. زندگی شما بدون این‌ها شیرین‌تر خواهد بود. پس به چه منظوری این کار را انجام می‌دهید؟

31. همانطور که شما خانه خود را تمیز می‌کنید پس می‌توانید ذهنتان را از افکار غیر مفید و غیر ضروری و نگرانی‌ها پاک سازید و ‌‌همانگونه که خانه تمیز باعث لذت بیشتر می‌شود، ذهن پاک و ناب نیز دوست داشتنی‌تر است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چطور ذهن مان را توسعه دهیم؟

32. ذهنتان ابزار دست شماست. یاد بگیرید که صاحب آن باشید نه اینکه شما برده آن شوید. ذهنتان را از هرگونه فکر آشفته‌ خالی سازید، در این هنگام است که آرامش درونی را خواهید یافت.

سخن پایانی

زمانی که بتوانیم آرامش خود را حفظ نماییم، تمام تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌های ما تحت تاثیر مثبت آرامش ما قرار می‌گیرد. استرس مشکلی است که همه ما با آن مواجه می‌باشیم و همواره سعی می‌کنیم بر آن غلبه و آرامش خود را حفظ نماییم.

با نقل قول‌هایی که در مقاله فوق آورده شده است، می‌توانید به ذهن خود آرامش بخشید و همچنین انگیزه کافی را به شما می‌دهد تا مدیتیشن یا مراقبه را به طور جدی در برنامه روزانه خود بگنجانید. 

4.8/5 - (65 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

  1. جملات فوق العاده زیباوکاربردی هست سطح مطالعه خیلی تاثیرگذارهستش و باعث پیشرفت میشه.
    امیدوارم کتاب های جامع وکامل تری به صورت رایگان دراختیارعموم خوانندگان قراربگیره وخوانندگان کتاب ازآنها لذت ببرند.
    باتشکرفراوان ازهمه شما زحمت کشان عرصه فرهنگ وادب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی